Thursday 25 September 2014

SEJAK KEBELAKANGAN INI, DAP SUDAH DILIHAT SEBAGAI PARTI YANG ANGKUH, SOMBONG, BONGKAK, TIDAK KENANG BUDI DAN LUPA DIRI!!!!!



SETIAUSAHA Agung DAP Lim Guan Eng telah memberikan signal jelas seolah-olah Pas bukan lagi rakannya.

Tanpa berselindung, Guan Eng bertegas dengan kenyataan DAP bahawa empat exco Pas yang kekal untuk mengelak Dun Selangor daripada dibubarkan itu khianat.

Malah di dalam kenyataannya yang dipetik Bernama, Guan Eng berkata, beliau mengharapkan Menteri Besar Selangor akan melaksanakan tugas mengikut prinsip Pakatan Rakyat yang dicapai bersama PKR dan DAP, dengan sengaja tidak menyebut nama Pas.

Dalam krisis Menteri Besar Selangor,  boleh dilihat DAP mencurahkan segala kemarahannya pada Pas – seolah-olah segalanya berpunca daripada Pas.

Adilkah itu? Demokratikkah itu? Pas tak boleh berlainan pandangan ke di dalam Pakatan Rakyat? Tak boleh ke setuju untuk tidak setuju?

Barangkali DAP harus merenung bagaimana ia gagal memainkan peranan sebagai pendamai antara PKR dan Pas.

Satu hari nanti, mungkin DAP akan memahami apa yang perlu dilalui Pas sebagai parti apabila ada dua wakil rakyat Melayunya yang menyokong perlaksanaan hudud atas nama Islam.

Dan dua wakil rakyat DAP ini memberikan hujah bahawa mereka terpaksa membuat demikian demi kebaikan agama Islam, yang melebihi kepentingan parti, dan menegaskan mereka tidak berbuat salah.

Kemungkinan pada masa itu, DAP baru akan tersedar bahawa apa yang DAP lakukan terhadap Pas - itulah yang seharusnya dilabel sebagai khianat – dan bukannya pada empat orang exco Pas yang merelakan diri ditohmah dan dicaci oleh para penyokong DAP  semata-mata untuk memastikan kerajaan Pakatan Rakyat terus hidup, Dun Selangor tidak dibubarkan dan melumpuhkan segala perancangan UMNO untuk mengambil kesempatan pada perpecahan Pakatan Rakyat akibat Langkah Kajang.

Wahai DAP, janganlah terlalu angkuh dan berlagak macam kamu sahaja yang betul dan berprinsip dalam krisis MB Selangor ini.

Seteruk-teruk kamu menghentam Pas atas isu hudud, Pas bersama Presiden dan jenteranya turun membantu kempen PRK Teluk Intan dan mengambil sikap tidak berdendam dengan kamu, dan tetap menganggap kamu sebagai rakan. Bagaimana pula kamu melayan mereka di PRK Pengkalan Kubor?

Ingatlah, bumi ini bulat. Satu hari nanti, giliran kamu pula yang berdepan dengan kegelapan, kepayahan dan kesejukan.

69 comments:

  1. Replies
    1. Pembaca sekalian.. nampaknya omak kau pun dah termakan ngan hujah puak UG dan siber umnu.. cuba paham sikit.. boleh berlainan pandangan tapi jangan sampai nak meruntuhkan.. kalau dah lain pandangan sampai boleh runtuh lebih baik keluar pakatan.. tu baru betul betul berbeza.. ada faham kah

      Delete
    2. Pembaca budiman.. dalam hidup ni memang boleh kita aetuju untuk tidak bersetuju.. tetapi kes lebai hadi ni.. dia kejap setuju lepas tu tak setuju.. ni betul betul kes berbeza.. bukan lagi untuk setuju untuk tidak bersetuju tapi kea kejap seuju.. kejap lagi tak setuju.. tu pun banyak lebai yg ikut...

      Delete
    3. Bagus nya saari dan hasnul ni.. dia org consistent dgn pendirian dia org..dia berbeza pandangan dgn lebai hadi.. ini baru dinamakan setuju untuk tidak bersetuju.. ni baru tak salah.. baru betul dan tepat kenyataan setuju untuk tidakbersetuju

      Delete
    4. Lain kali kalau nak sokong atau nak bangkang biau pakai fakta.. pakai otak.. buat analisis.. bukan pakai kepala lutut.. bukan ikut sentimen

      Delete
    5. Yang heran nya analisis omakkau ni.. dia boleh benarkan lebai hadi tak setuju dgn majlis presiden pakatan ygbdia jadi ahli.. atas alasan setuju utk tidak setuju.. kenapa pulak omakkau tak bagi alasan yg sama dalam kes saari & hasnul.. untuk dia org setuju untuk tidak setuju dgn lebai hadi.. come on lah omakkau..

      Delete
    6. Pembaca budiman.. hati hati ye.. maklumat yg saya dgr dari bilik gerakan siber umnu dan siber UG.. dia org sokong sgt dgn posting omakkau ni.. jadi dia org dah arahkan supaya siber umnu berkampung dlm blog omakkau ni.. utk nak kecewakan dia org.. tuan puan jangan baca komen komen dibawah ya..

      Delete
    7. Ni sekor lg samdul, kalau ye umnu ke ug ke nk berkampung ke nk menyucuk ke dlm blog ni tu dia punya hal, yg pasti sekarang ni pkr dn dap adelh lebih celaka drp dia org ... jgn pikir pas keluar pakatan nk join umno pulak...jangan mimpi lh....

      Delete
    8. Mana entry omakkau tntng prk pnkalan kubur...sapa yg menang... dulu prk kajang omakkau pnya cover story dari subuh smpi ke subuh...siap kutuk blogger umno tk cover keputusan prk...omakkau trserlah kemunafikkn seorg wanita yg mkn hasil haram...

      Delete
  2. Betulkah cerita ni? Susah nak hadam sebab dah banyak fitnah sejak akhir-akhir terutama oleh golongan ultra perkauman.

    ReplyDelete
  3. Mak Hang - baru kau nak sedar?

    ReplyDelete
  4. Aku dah kata dahhhhh ramai dalam PR ada masalah melalut sewel. Ni Zuraida ni sama level dgn Clan Terengganu PAS pada tahap kesewelan. Stu lagi sewel gang2 DAP kat CEC tu.

    CEC DAP + CLAN Terengganu PAS + Kacang Move@Wanita PKR = Sewel.

    Cuba tgk Azmin, Cuba Tgk Mujahid Yusuf Rawa, Cuba Tengok Ngeh DAP semua cool


    Cuba korang baca kat bawah.

    Ketua Wanita PKR Zuraida Kamaruddin mencadangkan kepada Menteri Besar Selangor Azmin Ali supaya mengurangkan jumlah empat kerusi exco kerajaan negeri yang sebelum ini diperuntukkan kepada PAS.

    Katanya, memandangkan PAS tidak menyokong kedua-dua calon PKR iaitu Azmin dan Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail, maka wajar, PAS hanya diberikan kerusi ‘sagu hati’.

    ReplyDelete
  5. PAS memang khianat PR. Sbb diketuai oleh PAS Tua.
    DAP meluahkan apa yg benar.fakta.
    Khalid pun khianat PKR, tak dgr nasihat PKR.
    Khianat tetap khianat.
    Duri dalam daging. Ulamak cakap Barua, Broker. Useless ulamak
    Omakkau takyah poyo.
    PAS Nothing in PR. Menang pun sbb PKR, DAP.
    2 negeri Kedah, Terengganu di tangan Hadi pun takleh jaga.
    Shame on u Old PAS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku sokong komen tuan/puan ..mmg patut DAP ckp mcm tu..Krn nila setitik, rosak susu sebelanga..PAS,PKR,DAP tlh lalui susah sng brsama dlm PR..PAS dilihat bgitu ego dgn kedudukn skrg..Allah bnci dgn org yg bodoh sombng..contoh di dpn mata..azmin seorg yg setia pd parti, setia pd prjuangan..tak prnah goyah..akhirnya telah trbukti jnji allah itu benar..kejayaan menjelma jua...mgkin itu sebab utama PR belum brjaya utk ke PUTRAJAYA..bagi yg cerdik...Allah tengah menunjukn sesuatu pd kita..siapa diantara kita semuanya..Allah x pernh zalim..ttp manusia itu sndiri zalim mnzalimi antra mnusia..kecewa dgn sikap segelintir org dlm PAS...ttp undi ku ttap pd PR bknnya BN..

      Delete
    2. Yang khianat ialah DAP dan PKR...ramai ahli macam katak termasuklah ADUN 2 parti cap ayam tu hehehe

      Delete
  6. PAS akan hilang duit deposit kat pengkalan kubur sebab diboikot oleh DAP

    ReplyDelete
  7. Aku hargai mat sabu n aliran pemuda pas yg berfikiran terbuka.
    Tujuan PR diutamakan.
    Kalau ulamak hadi tak setuju dgn Tujuan Utama PR.
    Plz keluar PR.
    Ulamak haji kata barua, broker. No proof. Mulut saja.
    Tolong gantikan hadi. Ulamak nik aziz lagi bagus n sopan.
    Hadi emosi.tak reti wat keje.tak reti maksud pakatan.
    Patutlah kalah pru13.nak tunjuk hadi tu mcmn.
    Langkah kajang ubah segala2nya.
    Live for PR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu..mat sabu patut di hargai kerana berani mengelar nuar dngn gelaran sheikh anwar aljuburi.heee

      Delete
  8. Bukan angkuh cuma nsk tgk samada azmin ikut cakap lim guan eng atau tidak....kalau ikut kata dia ini bermakna azmin boleh dicucuk idung dupaya tunduk pada dap....macam mat sabu...jijah dan bang non...kepala jubo pkr....itu jerrr sebenarnya........org bodo dlm pkr mcm si jubo anwsr ni kan ramai dlm pkr....ahaksss

    ReplyDelete
  9. Omakkau Hanisya...

    Memang ROMANTIK...

    Inilah blogger bagus, citer hal sebenar.

    ReplyDelete
  10. Biar pahit. Itu lah kebenaran nya. Dap parti cauvinis. Gabungan tidak lain mahukan pengaruh dan undi Pas.

    Cuma sedih, bila Melayu berserban identiti Islam begitu mudah di peletok cina. Cina satu bangsa yang TIDAK memihak Melayu apalagi waktu sekarang mendapat P.Pinang hasil bantuan Pas dan Pkr.

    Melayu pun sudah ramai liberal, sekular dan pluralisma. Tidak mengapa jika di peletok dan di himpit. Omakkau kena peletok, kena himpit tak ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku setuju...tapi jgn lupa mca dan gerakan...mereka sama shj...kalau boleh tekan.. Mereka akan tekan islam da melayu semahu-mahunya...

      Delete
  11. Utk omak kau. Jgn nk keruhkan PR.DAP oke dgn PKR.
    PAS yang problem.
    Hj Hadi yg angkuh, sombong, bongkak.
    Yang depa nak kacau hal khalid dgn pkr watpa.
    Khalid tu ahli pkr. Yang pas sibuk2 kacau watpa. Apa hak dia sibuk hal pkr?
    Kata makan lain2.
    Hadi u turn sana, u turn sini.
    Tara serupa cakap itu bikin.
    Omakkau, Jgn nak lagakan PR # DAP+PKR..sepatutnya tanya, mana janji PAS pada PR? Ingat tu omakkau. Omakkau perosak ayat.

    ReplyDelete
  12. PAS dh bnyk bersabar. Sorila klau nk undi DAP & PKR. kita boleh berbeza pendapat, tp masalah klau xdpt meraikan perbezaan pendapat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mamat ni betul betul bengong.. ni cakap macam lebai hadi.. cakap merapu takde fakta.. cuba cerita sikit apa halnya yg pas banyak sgt sabar.. cuba citer sikit.. hakikat sebenarnya kawan pr lah yg telah byk bersabar dgn sikap dolak dalik pas..

      Delete
    2. 20:17 banyak kau punya pandai, pkr yg buat kajang move taik tu bepakat baik dgn dap, sorok2 dr pas ape ke bende? tuhan tu maha berkuasa, pap bos kau kene dakwa liwat terus terbantut, sorong bini pulak, nasib baik menang pun pas tolong kempen, nk cakap besar konon...sape yg tamak kuasa? bos kauuu jugak ..... boleh jalan daa...

      Delete
  13. Anon 20.10
    Kalid tu ahli pkr.....sapa yang pecat kalit dari pkr.....pas adi awang atau penjubo anwar yg pecat.....?
    Yang buat hal pkr dengan langkah move....yang kena parti pas ....akai ada ke
    Macam bang non kantoi bejubo dengan sepol lepas tu salah kan orang lain
    Anon 20.10....org bodoh mcm ko ni mampos cepat lgi bagus......bodo bangang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 20:17

      Jubo...Jubo apa? Aku tengok kelmarin Banggla jual kain naik rumah kamu dan belasah puki mak kamu sampai berdarah-darah....Kenapa kamu tak marah? (ini betul-betul bukan main-main, cuba tanya mak kamu? Kalau tak percaya bawa 4 orang saksi.

      Delete
    2. 21:44 kau manusia yg bawa celaka, harap kau mampus dilanggar lori atau hidup cacat seumur hidup kau...

      Delete
    3. 21:44..sebenarnya ko adalah benda yg keluar dari lubang jubo bangla tu aka taik.

      Delete
  14. DAP sampai bila2 pun akan membenci Islam, orang Islam jgn termakan gula2 DAP

    ReplyDelete
    Replies
    1. Encik..salah tu..bukan dap je...mca...gerakan pun sama...spesis jahat musuh Islam no 1... Dah boleh cop kapir harbi

      Delete
  15. Belum pun memerintah lg DAP dah kurang ajar...org melayu masih tak sedar2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP tak kan boleh memerintah jd tak akan DAP kurang ajar

      Kena ada gabungan dan perpaduan antara parti utk kalahkan UMNO BN

      Delete
  16. Aku PKR ...tapi aku heran kenapa PKR asik nk salahkan pas DLM isu mb Selangor.aku setuju sebahagian drp apa yg anon 20:17 cakap...INGAT tu wahai ahli PKR semuanya berpunca Dari beruk beruk kajang move.bukan Dari haji hadi..lama lama aku naik meluat dgn PKR ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab kau jenis PKR (spesis beruk yang tak pandai membaca dan buta maklumat tak macam ahli lain). Itu sebab kamu beri pendapat macam anak beruk menulis.....

      Delete
    2. Ni sekor lg samdul, mcm pandai dn celik maklumat sangat .... lg bangang dn buta hati adelh.... alahai anak buah ketum ni, bersemangat taik kucing lh kau....

      Delete
  17. Ptg td mkini bg tau azmin dh tetapkn exco ikut kuota 4 (pas): 3(pkr):3(dap), lpas magrib td mkini bg tau pembahagian belum tetap dn perlu dibincang lg. Mungkin azmin x tahan dgn tekanan dari dap dn pkr dn2 dh cerite lain. Pkr dn dap x mau pas diberi kuota 4 exco tp hanya satu sebagai sagu hati saje kerana x sokong wan azizah. Ketua umum pkr dgn setiausaha agong dap ni memang betul2 celaka ....pas sedar2kn lh diri tu nk tunggu ape lagi keluar lh cepat ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS kena keluar bukan psl kuota PAS kena keluar sbb Hj Hadi

      Delete
  18. Aduh! Omak Kau!........Hadi Awang ada 2 lagi kuota (bini ke-3 dan ke-4), kamu nak ke? Kes Selangor yang terang-terang Pengkhianatan PAS terhadap PR pun kamu sokong PAS. Kamu ni blogger buta fakta ke seperti Pak Karamu dan Aspan Alias? Apa yang DAP buat yang menyusahkan rakyat? Sila senaraikan 2 sahaja....... Atau kamu dah rasa geli dan seronok sebab kena sondol dengan serban dan janggut?

    ReplyDelete
    Replies
    1. 21:36 kau bukan sahaja celaka dn sial malah sekor binatang bernama babi...

      Delete
  19. Ramai betul kapir dap kat sini...

    ReplyDelete
  20. Ramai btl cina dap rasis yg komen... Tgk lenggok bahasa dah tau.... Babi ke manusia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Babi, jenis bg secupak nk segantang, lama2 nk memerintah plak ...

      Delete
  21. Aku sokong hj hadi ...berpegang pada prinsip ... Tak mudah menyerah kalah.. Menegakkan yg hak dan batil...nak harap pkr... Ikut bontot si celaka dap la manjang...dap nak sume bg...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hj Hadi dan geng ug musti keluar dari Pas, baru aman donia kita ni.

      Delete
  22. Guan eng!!! Lu kalau tak mau kawan sama PAS takpa... tapi wa mau ingat sama lu mat sabun mesti kawan ho..ho.. kalau talak kawan dia mau makan apa?

    ReplyDelete
  23. Pru14 kasi habis sama ini dap@pkr atau pkr@dap a.k.a adik abang ... kasi ajar sikit sama ini ketum and tokong ... ha ha ha

    ReplyDelete
  24. Teknik syarikat developer cina manipulasi harga rumah diskaun unit Melayu Bumiputera.

    1.Went to i Property Fair @ Subang Parade today. Interested with with one development overseeing the sea @ Tanjung Puteri developed by one chinese owned developer. They offer Bumi discount for bumi unit @ 15% and for non bumi discount @ 6%. Bunyi interesting tapi see the catch. Utk bumi discount, bumi buyer kena bayar 10% deposit upon signing SPA and bayr sendiri all cost (SPA legal fee, MOT stamp duty, Loan legal fee, Loan stamp duty etc) which sy calculate total to about $42k. Utk non bumi, buyer cuma perlu bayar 4% upon signing SPA and all cost absorb by the developer (i.e. the $42k cost will be absorbed by the developer). The unit is priced slightly above $1m for a unit sized approx. 700 sq ft.

    2.They don't expect I do my own calculation... i.e. utk bumi to buy bumi unit, the entry cost would be 10% of the Bumi price (after discounted 15%) i.e. dalam $90k. Campur dgn kos2 yg developer tak cover dlm $42k, total entry cost for bumi to buy this development is about $135k.

    3.Banding dgn non bumi, tjeir entry cost is just 4% of purchase price, i.e. approximate dlm $45k sahaja. All other cost absorbed by the developer.

    4.Kalau dikira beza discount antara bumi price (15% discount) dgn non bumi price (6% discount) is around $104k. Tapi kalau bumi has to pay own cost & non bumicost absorbed, tu bermakna non bumi will enjoy additional benefit of $42k. Bermakna walau harga bumi murah by $104k, the real diffrence is only about $60k je. Utk discount sebanyak $60k, bumi buyer will have to pay about $135k sedangkan non bumi only have to pay dlm $45k sahaja.

    5.Then this developer will apply to uplift bumi quota... alasan bumi unit takde buyer. Mcmana nak ada buyer kalau entry cost 3 kali lebih tinggi dari non bumi.

    6.They look like they offer benefit to bumi, follow NEP, but in reality, they bypass it and make it less competitive for bumi to buy. Also bear in mind bumi unit usually less appreciate compared to non bumi unit.

    7.Free2 jer dorang kene free lecture dari saya pasal entry cost, how to calculate costing, NEP, economy, current social and political scenario in Malaysia, etc. Told them to bring the matter up to their higher management before I bring it up to higher attention.

    8.You know what they replied "Every chinese developer companies are doing this just to make sure every Melayu Bumiputera wont have any new property so your child will stick to the old house or staying back to kampung"

    9.Please please please share and kongsi this article so it will spread among the Malays for the sake of our future.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bro perkara ni sy dah kata
      sy duduk kwsan cina
      rata rata cina beli rumah ini belum ada anak Maknanya baru kerja dua tiga tahun
      Sy ada anak tiga org kerja dah dua puluh tahun
      sy sembang dgn jiran cina rumah dia beli lebih murah dr rumah sy

      mcmana org melayu yg ada kuasa dan tgg jwb tak tahu perkara ini
      dah berpuluh tahun berlaku

      dan tguk jugak kemudahan pinjaman bank bank

      Delete
  25. OMAK KAU BARU TAU KE ISI PERUT DAP TU ? ORANG MELAYU YG LAHIR SEBELUM MERDEKA DAH TAU LAMA DAH. KALAU SETAKAD TAU JE TAKDA MAKNA. YG PENTING INSAF. JGN MENIPU ANAK BANGSA. CUKUPLAH DAP JE MENIPU ORANG MELAYU MCM YG DIBUAT OLEH LEE KUAN YEW DULU.

    ReplyDelete
  26. ASSALAMUALAIKUM W.B.T MUSLIMIN,MUSLIMAT DAN SALAM SEJAHTERA TUAN2 PUAN2..

    TAHUKAH ANDA
    DENGAN RM25 ANDA BOLEH MENGGANDAKAN WANG DI DLM AKAUN BANK ANDA TANPA ANDA SEDARI/KETAHUI SIAPA YG MEMBERI.?

    MUNGKIN INI SESUATU YG ASING DAN PELIK BAGI KITA DI NEGARA DUNIA KE TIGA TETAPI TIDAK DI NEGARA-NEGARA MAJU..

    MAKLUMAT LANJUT
    KLIK DI SINI
    http://www.needjiadi.blogspot.com/

    • IN SYAA ALLAH BERMANFAAT.

    • TIADA PAKSAAN UNTUK
    MENYERTAINYA.100% TERSERAH
    KPD ANDA.KERANA
    PERKHIDMATAN/PROGRAM INI
    BERDIRI DI ATAS SIFAT JUJUR,
    IKHLAS,AMANAH DAN INTEGRITI.

    • FOR A BETTER WORLD FOR OUR
    FAMILY,CHILDREN AND SOCIETY.

    TERIMA KASIH KERANA SUDI
    MEMBACA.
    WASSALAM...

    ReplyDelete
  27. DAP - Dasar Anti Perbezaan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP tak kan boleh memerintah jd tak akan DAP kurang ajar

      Kena ada gabungan dan perpaduan antara parti utk kalahkan UMNO BN

      Delete
    2. Geng ug mesti dikeluarkan dari pas, kalau tak tunggulah 1000 tahun lagi.

      Delete
  28. Skg ni masalah nya bukan perbezaan pendapat
    Tp perbezaan tindakan
    Kan dah buat persetujuan pilih DSWA
    Kalau nak ubah keputusan panggil lah mesyuarat
    Hadi tiba tiba 'kata' sokong Khalid Yg dia 'kata' bukan pendapat sbb dia tak bawa ke mesyuarat Hadi kira penakut lah Tak ada hujah

    ReplyDelete
  29. Dan kalau Azmin bg satu jer kuota exco pd PAS mmg pun PAS tak leh nak marah sbb yg sokong dan calunkan Azmin ialah Hj Hadi PAS sendiri

    PAS patut malu tuntut kuota Exco setelah apa yg Hj Hadi buat merosakkan kerjasama PR Pengkalan Kubur memberi message rakyat tak nak PAS tp rakyat nak kan PR

    Mengapa guna alasan nak elak praya nak selamatkan DUN dr di bubarkan sdgkan PKR dan DAP bersedia utk itu Kedua dua parti tetap dgn calun DSWA sekalipun DUN di bubarkan jila Sultan menolak DSWA

    jika Hj Hadi tak gatal nak sokong Khalid dan sibuk menhantar tiga nama calun MB mungkin DUN di bubarkan atau mungkin DSWA jd MB Itu je pilihan yg ada Kalau bubar biarlah DUN Sgor dibubarkan Itu keputusan mesy majlis presiden yg Hj Hadi sengaja tak nak datang

    Mengapa Hj Hadi senyap tak masuk campur pertahankan tindakan dia dlm isu MB dan skg Hj Hadi patut bersuara pertahankan 4 jawatan exco ???




    ReplyDelete
  30. Jika PAS nak empat jwtan exco Hj Hadi kena berundur

    Itu msg LGE dan Zuraidah !!



    ReplyDelete
  31. Alhamdulillah musuh2 ku semakin tertekan dengan TGHH... semakin ramai yg menghentam dan memaki TGHH semakin Hebat ketokohan TGHH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin.
      Tetuba haji hadi menjadi harimau yg ditakuti oleh pkr dan dap.

      Delete
    2. harimau toy...harimau plastik..kihkihkih

      Delete
    3. Hebat sebab makan pil kuda ke? Atau boleh tau siapa tu broker barua?
      Atau hebat sebab cakap bebelit u-teng.
      Aku pong nak wala pada presideng, tapi tuang pesideng mesti ikut style nabi dulu, tak bebelit, u-teng dan memfitnah belakang orang.
      ABU dan ABUg.

      Delete
  32. bye bye PKR & DAP.

    ReplyDelete
  33. Tahniah admin...bye2 pkr n dap

    ReplyDelete
  34. Parti melayu semua huru hara dap ambil kesmptan kelemahan org melayu. Org melayu jng asyik tido jer da la ekonomi cina politik pun dia nak sapu bangun la bangsaku

    ReplyDelete
  35. Parti melayu semua huru hara dap ambil kesmptan kelemahan org melayu. Org melayu jng asyik tido jer da la ekonomi cina politik pun dia nak sapu bangun la bangsaku

    ReplyDelete
  36. Takkan baru tahu yg depa ni angkuh. Al bangang ni melayu lah...dunia punya dalam.

    ReplyDelete
  37. Melayu PAS melayu UMNO n Melayu PKR..memang dah terkena.. Kuasa memerintah diberi oleh rakyat tapi tak tahu nak gunalah,semua kerana harta dunialah, memang betul lah. Al bangang.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...