Sunday 21 September 2014

KERETA KANCIL KENA TARIK SEDANGKAN KERETA MERCEDES BENZ TIADA SEBARANG TINDAKAN DI AMBIL.


Omak Kau mendapat 3 rakaman gambar yang memberi kisah betapa wujud dua piawaian dalam melaksanakan undang-undang oleh PBT Pulau Pinang yang melakukan kesalahan trafik, meletak kereta di tempat larangan sehingga menganggu dan menghalang kelancaran lalu lintas.

Sebuah kereta kancil ditarik walaupun ceritanya tuan punya kereta tersebut seorang wanita India (pakai baju hitam) bersama-sama dengan anak perempuan kecilnya,  merayu agar diberikan amaran serta dilepaskan namun rayuannya tidak diendahkan .. Salah tetap salah katanya .. Very gud boy!!! .. Undang-undang itu buta ... tidak mengenal siapa .. Tahniah dan Syabas kerana bersikap tegas.

Tapi mengapa kereta mewah letakkan keretanya ditempat yang sama tidak langsung diambil tindakan???? .. Itu persoalan asasnya.

Adakah kesalahan trafik hanya dikhususkan hanya untuk kereta kecil seperti Kancil sahaja sedangkan kereta mewah Mercedes Benz tidak tertakluk dalam kesalahan trafik????.

Rakyat yang mengirimkan gambar-gambar ini melontarkan satu persoalan kepada kerajaan DAP/PR Pulau Pinang pimpinan Lim Guan Eng .... Dimanakah semangat dan roh asal Slogan Cekap, Akauntibiliti, Telus (CAT) yang menjadi pegangan pentadbiran kerajaan DAP/PR di Pulau Pinang sejak mula ambil alih pentadbiran dari GERAKAN/UMNO/BN pada tahun 2008 yang lalu????

Mohon pihak kerajaan DAP Pulau Pinang ambil serius akan kejadian ini dengan memberikan respon segera.

16 comments:

  1. Perbuatan double standard sudah lama diamalkan kerajaan umno bn. Contohnya, orang biasa nak ambil degree terpaksa bersusah payah belajar untuk skor spm. Tetapi penjawat awam nak ambil degree tidak perlu banyak A dalam SPM ada yang lansung tak ada A tetapi ada degree? Anak orang kampung nak masuk kerja kerajaan perlu lalui pelbagai tapisa meskipun result membanggakan. Manakala anak dan saudara penjawat awam hanya perlu bawa surat sokongan. Kemudian fitnah Allah cakap itu rezeki sedangkan Allah menyuruh kepada keadilan.
    Bersama sama kita mendah tangan berdoa agar ketidakadilan ini mendapat balasan yang setimpal. Amen.

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya, biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya sangat setuju dengan pendapat tuan..begitu juga dgn kontrek siapa yg besar lobi maka dia lah dapat...tender x keluar lagi dah bank in cash untuk melobi... lepas tu bila dah dapat kata rezeki..pada hal terang2 amalan rasuah berlaku..ini lah minda sonsang mereka sekarang menganggap rasuah sebagai REZEKI..

      Delete
  2. Kat selangor banyak kereta mewah pakai cermin gelap tp jpj wat bodo je.omakau tak payah la nak tengok yg jauh2.yg kat depan mata jauh lebih teruk.heee

    ReplyDelete
  3. Salam,
    Dari gambar 2 di ambil adalah waktu pagi dan mungkin waktu tu pihak berkuasa tak ada kawasan tu pada waktu tersebut. Bagaimanapun kalau tugas tak tegas maka org ramai suka buat begitu malah walaupun dah ada amaran org ramai masih buat lg maka jgn salahkan pihak lain sdr buat salah kena terima hukumannya.

    ReplyDelete
  4. PBT Penang ade satu tower je, lepas tarik kancil dia datang balik tarik merce tu....

    ReplyDelete
  5. DAP MEMANG PUKIMAK!!

    ReplyDelete
  6. Yang komen ni bukan orang Penang gamaknya... cakap takde point... PBT ronda ikut masa yang dah di tentukan... kalau regular Penangites dah tentu tahu masa mana leh park tak kena saman/tarik dan masa mana yang sendiri tanggung... hehehe

    ReplyDelete
  7. Biasa la....kepala nepotisme bang non kan peragut bersiri gak...dah elok mb sgor tski diragut pulak bagi bini jadi mb sgor....buang kepala nepotisme ni baru srmua ok...hihihiri

    ReplyDelete
  8. Kat lumut bas parking kat taman mpm lagi wat bodoh report kat spad jpj polis semua hampeh

    ReplyDelete
  9. msalh ini bkn d pp je dtmpt ln pn pnguatkuasa mnjlnkn tugs memileh dn tkut pd kreta mewh buat ksalhn pking. yg jd mngsa kreta org misln.

    ReplyDelete
  10. ASSALAMUALAIKUM W.B.T DAN SALAM SEJAHTERA,

    TAHUKAH ANDA
    DENGAN RM25 ANDA BOLEH MENGGANDAKAN WANG DI DLM AKAUN BANK
    ANDA TANPA ANDA SEDARI/KETAHUI SIAPA YG MEMBERI?

    MUNGKIN INI SESUATU YG ASING DAN PELIK BAGI KITA DI NEGARA DUNIA
    KETIGA TAPI TIDAK DI NEGARA-NEGARA MAJU.

    MAKLUMAT LANJUT & BAGAIMANA UNTUK MENYERTAINYA?

    KLIK DI SINI
    >>http://www.needjiadi.blogspot.com/<<

    • IN SYAA ALLAH BERMANFAAT.

    * TIADA PAKSAAN UNTUK MENYERTAINYA.100% TERSERAH KPD ANDA,
    KERANA PERKHIDMATAN/PROGRAM INI BERDIRI DI ATAS SIFAT JUJUR,
    IKHLAS AMANAH DAN INTEGRITI.

    • FOR A BETTER WORLD FOR OUR
    FAMILY CHILDREN AND SOCIETY.

    TERIMA KASIH KERANA SUDI
    MEMBACA.
    WASSALAM...

    ReplyDelete
  11. Hrp pihak2 petugas menyaman smua kreta x kira sapa...wpun keta mnteri sekalipun...

    ReplyDelete
    Replies
    1. You tak tahu ke...Yg ber kereta mewah semuanya ahli syurga.............

      Delete
  12. tindakan pilih bulu...klu mercedes yg dia ambil tindakan kan senang bayar sbb mesti pemilik mercedes tu orang kaya...ini kancil...terkapai2 lah cari duit tuk bayar saman...memeng x adil sungguh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bulu yg mana bro?..bulu ke***k ke..Bulu B***t ke...bulu P***r ke..apa??...Nak tahu jugak...sebab I punya berwarna Emas, mesti ada harga........

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...