Saturday 27 September 2014

KERANA MENGATAKAN KERAJAAN DAP PULAU PINANG SAMA DENGAN UMNO/BN, MAKA SEORANG AHLI JAWATAN KUASA TETAP, MAJLIS PERBANDARAN PULAU PINANG DIPECAT.




Pada 19hb September 2014 yang lalu seorang Ahli Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) Iszuree Ibrahim dalam muktamar PAS di Batu Pahat telah mendakwa dasar pembangunan Kerajaan Negeri adalah sama seperti Umno/BN.

Kenyataan beliau ini dianggap sebagai musuh dalam selimut kerana dikatakan dengan semberono memfitnah Kerajaan Negeri mengamalkan dasar pembangunan ala BN.

Akibat dari kenyataan beliau itu, Majlis Kerajaan Negeri Pulau Pinang (MMK) pada 25hb September 2014 telah bermesyuarat dan memutuskan mengeluarkan Sdr Iszuree Ibrahim dari semua Jawatankuasa Tetap Majlis Perbandaran Pulau Pinang serta merta dan semua peruntukan dibekukan.

Sepucuk surat dikeluarkan tentang pemberitahuan keputusan itu.

Bahasa yang digunakan agak mild iaitu mengeluarkan tetapi hakikatnya beliau dipecat atau ditamatkan atau diberhentikan atau dibuang.

Tidaklah diketahui sama ada suatu penjelasan dipohon dari Sdr Iszuree Ibrahim ataupun tidak tetapi adalah tu kot sebab Kerajaan DAP Pulau Pinang mengamalkan sikap dan slogan CEKAP, AKAUNTABILITI, TELUS (C.A.T)

Sebagai kerajaan CEKAP, AKAUNTABILITI, TELUS (C.A.T) sudah pasti surat tunjuk sebab dikeluarkan untuk mendapatkan penjelasan secara bertulis sebelum menjatuhkan hukuman pecat.

Oleh itu mohon pihak yang terlibat memberikan respon dengan berfakta dan bukti demi pencerahan dan kebenaran mengenai surat ini.

CEKAP, AKAUNTABILITI, TELUS (C.A.T)


26 comments:

  1. Salam 1rasuah,

    Firman Allah s.w.t: dalam Surah al-Maidah: 8: (maksudnya): Wahai orang-orang yang beriman, hendaklah kamu semua sentiasa menjadi orang-orang yang menegakkan keadilan kerana Allah,

    Sekarang ini banyak ketidakadilan berlaku. PTPTN digunakan untuk mengayakan kroni. Lesen kolej universiti ntahapapa diberi kepada kroni supaya dapat ambil student result ntahapapa. Hire lecturer SPM 3A yang gagal apply kerja gomen. Semata mata mahu duit PTPTN, kolej tidak akan menanggung hutang sebaliknya student yang menanggung hutang dan kerajaan (duit rakyat) juga menanggung hutang bila student tidak membayar. Kroni terus mengaut untung.

    Akibatnya, hutang kerajaan meningkat, student pandai terpaksa berebut kerja dengan graduate bodo dan pendatang makin ramai untuk buat kerja yang ditinggalkan graduan bodo

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg dok buat rasuah dlm kerajaan ni puak pakatan bebulu ayam la..kja dlm kerajaan dlm masa yg sama ambik rasuah lepas tu memburukkan kerajaan kononnya kerajaan bn ni rasuah...

      Delete
  2. Padan Muka PAS.. Laa laaa laaa...

    ReplyDelete
  3. PAS exco dapat 3 pkr yg banyak sedabgkan majoriti plg banyak parti pas.....doa tok nik sebanarnya dah lama makbul untuk puak dalam pas ini....buta dan kerat lidah ahli selangor dah teemakbul....pas jadi setan bisu dan setan buta....pada adi awang ko mme pandai cakap semua cakap kearah momokan puak bawa kr syorga dan disahut macai bertakbir.....bab ekonomi dan menaikan taraf hidup lansung tak sebut......selagi pemimpin bangang mcm adi awng dan tok nik ada selagi itu pas tak kemana mana......Take beeer....take beer....

    ReplyDelete
    Replies
    1. TUKAR GANTI DENGAN TIMB SPEAKER...KIRA WIN WIN LAA TUH ...yang sebet take beer tu biasanya bahasa pelat keling umporno hehehe

      Delete
    2. Take beer?lol saper ler makbapak yg malang ada anak yg mengajak take beer.nampak sangat tahap kebangangan terlampau.kesian mamat sekor nie.berapa hengget upah nya mat oi.

      Delete
  4. Anom 7.05 ni memang ahli pasma kot. Dan inilah antara barua dap dan pkr dalam pas.
    Mana kebebsan bersuara dan akauntabilti yang di laung oleh Dap? Rupanya kebebasan bersuara hanya untok dap. Akautabliti hanya untok orang lain.
    Memang ini lah dasar komunis. Kalau bersuara mengkririk kepala kena potong. Ada nampak persamaan tak? Antara kedua dua parti ini.?

    ReplyDelete
  5. betul betul la blur mamat tu...awak tu ahli majlis..masa buat keputusan dlm mesyurat kenapa tak bantah dan bagi pandangan..tup tup dlm muktamar kata ini tak adil itu tak bagus...kan ludah kat muka sendiri namanya..

    kalau nak cari glamour bukan mcm tu bang oiii...

    ini masalahnya sesetengah ketua ketua dlm pas..cakap berdegar degar tapi isi kosong..

    ni dok tengah buat pertimbangan pru akan dtg nak sokong pas lagi ke atau "nak tukar kali ini"..dah meluat perangai sikap dan akhlak dah tak mencerminkan nilai nilai ajaran Islam yg mulia..kalau tak tak timbullah perkataan "barua"...

    ReplyDelete
  6. Mamat tu belajar dari Hj.hadi.Yang penting hentam dulu,dia lupa akibat akan kena diri sendir.sekarang menagis ada lagu.Penyu menangis Hj.hadi je yang tahu.padan muka kena pecat.sebab dia jadi barua dalam Pas.

    ReplyDelete
  7. Kalau ini macam bertelagah pru 14 nanti bn ada 2/3 kerusi balik la

    ReplyDelete
  8. Anon 7.52.
    salah itu istilah yanh diguna tu. Barua maksud nya, wok yeh atau budak surohan. Dia menyatakan pandangannya ,walaupun salah tidak tepat diguna peekataan barua.
    Contoh nya, boleh kah kita, uztaz itu barua dalam islam kerana menyatakan pandangan islam .?
    Yang sesuai perkataan barua digunakan ialah kpd. Mat sabu yang jadi barua dap.
    atau anwar jadi barua dap dalam menderhaka kps. Sultan.
    Atau azmin akan jasi barua anuar di selangor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju...tapi org yg jadi BARUA utk pertahan kan TSKI. Mcmana pulak pengikut yg wala nak pertahankn barua yg menyokong TSKI...bukan kah wala tu pun mcm nak sama dgn barua juga. Kesimpulan ramai betul yg suka jd barua dlm hidup...

      Delete
    2. dan kau pulal baruuuuuaaa Umno.Sah.memang sah kau baua Umno.

      Delete
  9. Omakkau...dont be bias..bias make you look like a stupid fool. Far from reality. Be fair...fairness make you a wise person

    ReplyDelete
  10. PAS pipi dah la tak mancong hidung mcm babi.....ahaks....pas sokong assmin jadi mb....pkr lansung tak calon assmin jadi mb.....bodo bodo....bila exco baru dilantik PAS hilang 1 exco....kah kag...kalau PAS ada tulur dan tak disedut tulur dia oleh bang non maka berterusan la pas dijubo sang pejubo jalanan anwar ibrahim....nk ajar azmin november nnti usul undi x percaya pada azmin maka terjadilah aznim mb paling singkat jadi mb......kah kah....15 adun pas + adun umno dah cukup tumvangkan azmun......selangor dijubo lagi .......kah kah

    ReplyDelete
  11. padan muka..dok berasa kuat sngt.petutnya buang semua.

    ReplyDelete
  12. Inilah namanya demokrasi ala guan eng. Lagi teruk dari mahathir.
    Ha ha ha. Padan kan muka.

    ReplyDelete
  13. PAs FOR PAs NOT FOR ALL....PAS balik musabah elok2...kenapa skrg org benci dgn PAs..

    ReplyDelete
  14. Celaka... Allah huakbar!

    ReplyDelete
    Replies
    1. bodohnya kau.takda akal ke.dah celaka kan orang.kau takbir pulak.macam tu ke Pas ni

      Delete
    2. Silalah fitnah... Allah Huakbar!

      Delete
  15. PAS FOR ALL BUT ALL(DAPig and PKR) NOT FOR PAS...

    ReplyDelete
  16. Sepatutnya yang paling awal kena pecat adalah lebai pil kuda dan din ayam.nak jadi barua umnu join la umnu.heee

    ReplyDelete
  17. Semua komen dosa saja nampak nya. Akal sengkek macam Dap PP. Jilat buntut mereka naik status klas 1. Komen sikit terus bunuh !
    Paling tidak saman..mentaliti kelas 3.

    Umno ternyata lebih bijak. Kondem apa pun kerana realiti PR itu kokok si ayam jantan berbulu cantik tapi ekor bergelumang tahi... makna nya juga fitnah dan cacian itu sudah darah daging...

    Omakkau keep it up.

    ReplyDelete
  18. Macam kau juga .jilat buntut lah kau tu.kalau takda Umno kau dah kebulur agaknya.ye kot?

    ReplyDelete
  19. Peranan pas dlm kemelut mb Selangor DLM menawan pangkalan kubor terkubor .. Mainan PR gagal . ITU hakikat sebenar mainan politik PR lakonan yg menujukan bahawa pas hero utk melayu Islam gagal kerana pengundi melayu khasnya yg atas pagar dah panda I membaca cerita olahan PR

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...