Wednesday 29 May 2013

TIAN CHUA, TAMRIN, HARIS IBRAHIM DAN HISHAMUDDIN RAIS DISAHKAN KENA TANGKAP DAN AKAN DI BAWA KEMAHKAMAH PAGI INI!!!


Empat aktivis PAKATAN RAKYAT  didakwa hari ini dibawah Seksyen 4 (1) Akta Hasutan 1948


Empat aktivis Pakatan Rakyat yang dibebaskan 24 Mei lalu, ditahan semula dan didakwa di bawah Akta Hasutan hari ini selepas permohonan reman polis diterima majistret semalam.

Mereka yang ditahan sehingga jam 9.30 malam tadi adalah Haris Ibrahim, Tamrin Ghafar, Muhammad Safwab Anang@Talib dan Ahli Parlimen Batu Tian Chua.

Turut menerima perintah tahanan reman ialah seorang lagi aktivis Hishamudin Md Rais.

Ketua Siasatan jenayah Kuala Lumpur Datuk Ku Chin Wah ketika dihubungi mengesahkan perkara tersebut.

Mereka ditahan mengikut Seksyen 4 (1) Akta Hasutan 1948, berhubung ceramah mereka di Dewan Perhimpunan Cina, di sini, pada 13 Mei lepas yang didakwa berbaur hasutan.

7 comments:

  1. Woittt....! Bro TUKAR TIUB pun Zahid Hamidi takut jugaa ke??
    Memang KDN takut gilerlah kan? kan???

    Kah...kah..kah....
    tp kami yakin,
    bro tt dah kalis dgn permainan lockup... jail ni!
    siapa x takut pd HISHAMUDIN RAIS, bodo sgt le...


    Sabar ajelah bro.....


    Chennai*media

    ReplyDelete
  2. Padan muko. Azmin Ali dalam ucapan terhadap ahli pkr ampang sering menegaskan bahawa tindakan berhimpun bukan cara terbaik. demi mengukuhkan lagi pkr, tindakan yang perlu pada masa ini menyerlahkan kerja-kerja pkr terutama calon yang telah menang. utk ke tampuk kuasa , perjalanan pru 14 harus ditangani dengan baik demi menambahkan lagi sokongan rakyat. bukan dengan cara berhimpun seolah menolak ketentuan takdir. Kami ahli pkr gombak akan menjadi penghulu memberi kesedaran kepada ahli pkr terutama di kampung2 yang harus terbuka akal fikiran memperjuangkan parti. bukan bertindak sembrono seperti chegubard, calon2 yang kalah.

    ReplyDelete
  3. mat2 botol kena tangkap lagi. padan muko.

    ReplyDelete
  4. penyokong2 pr yg berhimpun x nak tangkap sekali ke.peserta bersih 1,2,3.apa cerita..

    ReplyDelete
  5. Hukuman yang berat wajib di kenakan terhadap mereka

    ReplyDelete
  6. hukuman berat!perogol yg merogol mangsa bawah umur pun bole lepas ini kan pulak kesalahan ciptaan umporno be end.yop kdn tangkap ler MP Bagan Dato kes pukul orang.lama dah kes tu direpot kan.tak kan nak diamkan je.nanti aper plak kata rakyat.yop kdn pun tak lama dah nak menghadapi soalan alam kubur.tak takut ke yop kdn.ingat yop.Allah tahu ape yg yop cube sembunyikan kes tu.yop tobat ler yop.udah ler yop.kesian teman nengok mike.ingat yop.janji Allah itu benar.tiada yg benar melainkan benar belaka yop.

    ReplyDelete
  7. Perogol ada mcm2 skrg ni yop. Perogol bwk beg james bond hitam ada. Perogol bg duit pun ada.Perogolpakai spender putih pun ada yop. Menikus je ke yop. Yg tu camna tu yop. Ingat yop janji Allah itu benar..

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...