Monday 9 December 2013

ALI RUSTAM BARU SEDAR BAHAWA DALAM UMNO TIADA KUASA LU SIAPA!!!!



Saya sedar siapa kawan, siapa lawan – Ali Rustam


"Bohonglah kalau saya tidak ada rasa kecewa dengan apa yang berlaku sepanjang Perhimpunan Agung UMNO 2013 ini. Tapi saya pasrah kerana bila terjadi begini, barulah saya sedar siapa lawan, siapa kawan,".

Itulah kata Datuk Seri Wira Ali Rustam, bekas ketua Menteri Melaka yang masih mampu tersenyum walaupun dalam diam dipinggirkan oleh semua Umno Bahagian di Melaka.

"Memang pedih sangat hati saya apabila lima Bahagian di Melaka tidak menyokong saya sebagai calon Naub Presiden UMNO yang lalu. Tapi siapa saya yang hendak menegur kelima-lima bahagian tersebut?

"Kalau saya masih lagi Ketua Menteri Melaka, saya pasti semua Bahagian di negeri kelahiran saya ini akan menyokong penuh hasrat saya. Oleh kerana saya sudah bukan sesiapa lagi dan tidak ada kuasa memerintah, mungkin itulah sebabnya mereka tidak mahu menyokong saya,”katanya.

Apapun kata Ali, sewaktu memegang tampuk kuasa, memang semua ahli UMNO mendampinginya tidak kira masa.

"Yang sudah tu sudahlah. Saya tak mahu berdendam. Biarlah orang buat kita dan tak perlu kita nak benci sesiapa. Cuma saya kini sedar yang mana kawan dan yang mana lawan.

"Tak sangkalah juga ramai di kalangan kawan-kawan saya rupa-rupanya ada kepentingan diri dan tidak ikhlas dalam menjalin persahabatan,” ujarnya.

Tambah Ali, walaupun tidak memegang apa-apa jawatan pentig dalam negeri, dia tetap berpuas hati kerana berjaya membangunkan Melaka sebagai antara negeri termaju dan tercantik di Malaysia.

"Biarlah kalau orang negeri sendiri lupa pada saya asalkan orang luar tahu bahawa perubahan Melaka hari ini adalah antara hasil kerja saya selama menjadi Ketua Menteri selama 15 tahun," katanya. - MalaysiaGazette

25 comments:

  1. Apa kata Ali Ketam pergi cium tangan anak badak.lepas tu kompom ali ketam dapat jawatan balik.kahkahkah

    ReplyDelete
  2. Dah terlambat utk dia sedar..... kesian kat dia.

    ReplyDelete
  3. Ekkk Elehh baru sedooo.....
    .Kesian kat kauuu....dah dekat nak matiii..baru sedooooo

    Tapi elok jugee dari sampi mati sedoooo

    ReplyDelete
  4. balik kumpul besi buruk ...bas buruk kapai selam buruk ....baru hang tau ....orang pr dah lama tau ......

    ReplyDelete
  5. Haaaaaa. . . . . . dah cukup kriteria untuk join PKR.
    1) Dipinggirkan.
    2) Kecewa dengan UMNO.
    3) Rasa diri banyak berjasa tapi dilupakan.
    4) Dendam kesumat dengan UMNO.

    Cepat pi hantar borang ahli PKR kat orang tua cimbai ni. Dia nak masok PKR tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pkr pun x nak muka cibai ni...aku cadangkan rojok balik pada tong taik umno haprak mesti dia terima sbb ramai pekong2,dongoi2,lembu2,lanun2 yang masok balik dapat habuan lumayan hingga jadi duta pun ada...jangan lambat2 nati melepas father????

      Delete
  6. ini baru kat dunia...dah tak ada orang nak nolong..esok kat akhirat mcm mana? kelima lima bhgn nak datang tolong ke? atau bos bos besar kamu dulu nak bagi syafaat ke? dah lama kita nasihat, tapi tak mahu dengar...Allah masih sayang kamu..masih ada masa untuk bermuhasabah...asalkan jauhkan diri dari parti yg merosakkan..

    ReplyDelete
  7. Harap dia join PKR seperti mana para penyokong PKR kita pada hari ini. Anwar pun dulu kecewa macam ni jugak tapi berkat usaha dia untuk jadi PM maka dia berjaya buat parti baru pkr dan bakal jadi PM pada PRu14 nanti.
    Ingat bahwa ramai dari kita pkr dulunya adalah umno yang tak de jawatan..dipinggirkan dll.. Maka marilah kita bagi peluang dia join PKR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kesian kat kamu.... dia nak masuk parti manapun PAS ke, PKR ke DAP ke atau mana mana parti lain ker, itu haq dia.
      Kau ni alergic ker ngan PKR .... kesian kat kamu lagi sekali.

      Delete
  8. elok la ali ketam berundur je,duit pun dah byk.nak kejar akhirat pun,dosa dgn rakyat byk.baik jadi macai je,komen2 kat blog PR.dpt la rm0.20 1 komen,liwat!seks!

    ReplyDelete
  9. mesti salah orang cina lagi

    ReplyDelete
  10. Dalam UMNO mana ada kawan sentiasa jadi lawan.Kalau berkawan pun ada udang sebalik batu. Amalkan lagi politik wang sekarang UMNO dah nampak bahana nya. Ada duit,ada kuasa lu lah kawan dan sahabat gua tapi bila lu tak ada kuasa ditanbah pula tak ada duit pi mampos lah lu.Beraiap sedia lah wahai Ali Ketam untuk jadi anjing burok kepala

    ReplyDelete
  11. lm PKR pun mana ada kawan. sentiasa lawan. Ezam, Dr chandra ,uzaffar, nalla, Zulkifli, Anuar Roslan dan ramai lagi pengasas PKR dah keluar setelah dikencing kan kaw2 si pak liwat. Yg tinggal bdk2 nak jwtn dibodoh piangkan je. Wan ajijikjizah lepas ni mau keluar pkr jugak. Mana bleh tahan hari2 basuh tote bang non baun taik cucuk blkg je.
    Nantikan kes rayuan liwat 2 Datu shafie jadi pendakwa. Kapal sink pembela. tungguuuu. Allah akan tunjukkan satu persatu.
    Dulu liwat 1, Satu negara solat hajat agar ditunjukkan kebenaran. Tapi masuk jel jugak pak liwat.tunguuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. ape punye bahalol malaun sorang ni...tak habis2 liwat...dah gian ke...rayuan2 juge...kes altantuya tu tgh tunggu kat paris...

      Delete
    2. Hanya manusia yg tidak takut balasan diakhirat atau jahil iaitu golongan tidak beriman sahaja yg berani buat fitnah ini

      Delete
  12. Ada nampak 2 keris bogel dlm logo tu? Kalau nak tahu, keris spt itulah digunakan untuk tikam-menikam ataupun tikam belakang. Dah dasarnya memang begitu Ali oii!

    ReplyDelete
  13. Anwor ibrarohimm harus bertaubatt- Kapal sink di parlimen 1997

    Anwar aljuburi - Ceramah mat syiabu tahun 1997.

    Kalau takde maklumat dari sb kegiatan anuwar bak raja masa dalam umno..camne plak 2 ekor si kapal singh dan mat sabu boleh bongkar dulu.;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini lah komen orang munafik, benda yang tak baik dan rekaan sahaja usah di ulang.Mereka sekarang baik kerana musuk no,1 kita ialah rasuah.tapi kalau awak unkit tanggong lah dosa.

      Delete
  14. Duit banyak dari sumber yang tak jelas, tapi pangkat dah habis. Itu routine lah bang Ali.Ingat semua ni kepunyaan Allah SWT., tapi kalau berjasa sambil makan rasuah itu tak guna nama nya.Ambil duit banyak itu sedekah dan bertaubat lagi bagus. Lepas ni baru hidup cara wasatiyah. Selagi duit rasuah terpalit selagi itu tak capai wasatiyah.

    ReplyDelete
  15. Cuba kita bayangkan, yang berjawatan besar pun boleh kecewa dikerjakan dek kengkawan dalam parti. Apatah lagi kalu setakat macai2 yang dapat upah RM sekupang dua.....

    ReplyDelete
  16. Baru tau ka....

    ReplyDelete
  17. Mat Ali tak habag pon orang ramai tau dah, kompeni cap keris telanjank tu nama dia uNITEDmONKEYnATIONALoRGANISATION.

    pekataan Monkey tu orang melayu kata BEROK atawa KERA
    Dalam budaya berok & kera memang ada disebut "KERA SUMBANG"

    Agaknya En.Mat Ali nak habag benda ni kot dia BARU SEDAG, orang lain taw lama dah, kesian Mat Ali dah tehantok baru tengadah, ni pon kalu tak terantok Mat Ali dok perasan masyarakat berok & kera dok syog lagi kat dia.

    ReplyDelete
  18. Dulu masa ada kuasa jadi KERA SOMBONG
    Sekarang sudah tadak kuasa jadi KERA SUMBANG

    ReplyDelete
  19. Macam Anuwar jugak. Dulu masa ada kuasa dalam umno sombong. Punyalah liar bertopengkan berucap berapi-api. Sekali kapal singh dan Mat Sabu telanjangkan dalam parlimen pasal liarnya binatang ni meliwat..terus jadi kera sumbang.

    Perbahasan diparlimen didokumenkan setiap patah dan anjing pkr boleh cari.

    ReplyDelete
  20. Pi la mintak kerja kat Shah Rukh Khan.

    Jadi tukang buat tosai keling tu ke.

    Shah Rukh kan terhutang budi kat hang dulu pasai bagi Datok kat dia.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...