Thursday 12 December 2013

HARI INI DALAM SEJARAH ... BUAT JULUNG KALI RAKYAT MEMBUAT DEMO DI PUTRAJAYA.


Sejarah telah terlakar apabila satu demo besar-besar telah berlaku di Putrajaya berhadapan dengan Pejabat Kementerian Sumber Manusia hari ini.

Demo yang dianjurkan oleh NUBE berkisar dengan rasa tidak puas hati cara urus tadbir Ketua Pegawai Eksekutif Hong Leong Bank Berhad yang dituduh sebagai menindas para pekerjanya.

Demo ini dilihat sebagai pembuka jalan kepada beberapa lagi siri demo yang bakal menyusul.

23 comments:

  1. Baru sedar ...... Tu belum lagi bangsa tu memrintah Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. baru sedar...spesis melayu tak sedar diri.bangsa sendiri menindas tak pulak hang sedar.

      Delete
    2. Umnu sangat jahat lebih jahat drp iblis setan. Cekek darah macam puntianak. Babi punya umnu umnu laknatullah kafir yahudi.

      Delete
  2. Cina Phobia.
    Tu CIMB Bank. Bugis adik Najib C4 siot punya. Lagi terok tindas pekerja.

    ReplyDelete
  3. Apa yg ko tau pasai cimb bank? Budak hingusan ni mcm tau je.

    ReplyDelete
  4. Mana perginya Menteri Kewangan, tak nampak pun usahanya nak selesaikan masalah? Tak boleh pakai punya menteri kewangan seperti itu.

    ReplyDelete
  5. Ptg td, yang berlaku adalah piket sebenarnya, dianjurkan oleh MTUC dan disokong kuat oleh semua ahli gabunganya, NUBE merupakan ahli gabungan MTUC yang teramai menghantar ahlinya dalam Piket ini, Piket ini diadakan untuk menuntut beberapa perkara, yang antara lainya, Menuntut Kementerian Sumber Manusia supaya lebih cekap adil dan tidak terlampau bias dalam mengambil sebarang tindakan yang dilihat ketika ini lebih mementingkan Keperluan Majikan dan secara langsung menekan kaum Pekerja. Serta piket ini juga menuntut KSU Kementerian Sumber Manusia meletak Jawatan serta merta kerana dilihat gagal dalam menangani permasalahan pekerjaan diMalaysia. Jadi saya cadangkan disini pihak OmakKau sila perbetulkan kenyataan anda dalam artikel ini.

    ReplyDelete
  6. Kah kah kaaaah.. Padan muka yang cari makan dengan hasil RIBA! Habis basah kuyup kene kencing dengan tokey RIBA...! Kaaaaah kah kah kih kih..

    ReplyDelete
  7. Adalah dimaklumkan bahawa Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia (MTUC) akan menganjurkan piket berdasarkan butiran berikut:

    Tarikh: 12 Disember 2013
    Masa: 3.00 - 5.00 petang
    Tempat: Pintu Besar, Bangunan Parcel D, Pusat Pentadiran Kerajaan Persekutuan, Putrajaya

    Merujuk kepada surat MTUC kepada kesatuan-kesatuan sekerja gabungan bertarikh 4 Disember 2013 (no. rujukan: MTUC/2201), tindakan piket ini dibuat antara lain berdasarkan perkara-perkara berikut;

    1. Menuntut agar Menteri menggunakan kuasanya di bawah Seksyen 71A, Akta Kesatuan Sekerja 1959 untuk membatalkan kesatuan dalaman di sebuah bank. Tindakan ini adalah selaras dengan pengakuan Kementerian di Parlimen bahawa Menteri Sumber Manusia telah terkhilaf dalam proses penubuhan kesatuan dalaman seperti itu.

    2. Menuntut agar pemimpin-pemimpin kesatuan yang telah dibuang kerja hanya kerana menjalankan tanggungjawab sebagai pegawai kesatuan dikembalikan ke jawatan asalnya.

    3. Menuntut pelaksanaan Gaji Minima Kebangsaan tanpa diskriminasi.

    4. Menuntut pelaksanaan Umur Bersara Swasta pada umur 60 tahun tanpa pengecualian.

    5. Menuntut agar semua tindakan 'outsourcing' dilakukan majikan segera dihentikan.

    6. Menuntut agar kerajaan melaksanakan Konvensyen ILO, 1998 secara keseluruhannya.

    7. Mengecam tindakan Hong Leong Bank terhadap 45 pekerja yang diarahkan bertukar ke tempat kerja yang lebih jauh dan menuntut agar Menteri segera campur tangan bagi menghentikan tindakan tidak berperikemanusiaan ini.

    8. Menuntut agar Ketua Setiausaha Kementerian Sumber Manusia ditukar atau diganti di atas kegagalan jabatan-jabatan Kementerian dalam menangani dan seterusnya menyelesaikan perkara-perkara di atas.

    Sehubungan itu, NUBE menyeru kepada ahli-ahli agar turun berpiket di Putrajaya bersama barisan pejuang dari kesatuan-kesatuan sekerja yang lain. Sudah tiba masanya untuk kita merapatkan barisan dengan satu langkah dan satu derap demi maruah dan masa depan golongan pekerja di negara ini.

    Kepada mereka yang ingin terlibat dalam piket terbesar golongan pekerja ini, sila berikan nama anda kepada Setiausaha Cawangan NUBE masing-masing sebelum 9 Disember 2013, jam 6.00 petang.

    Cukuplah di atas bahana yang telah kita terima sebagai pekerja di negara bertuah ini. Kita tidak ingin lagi melihat keluarga kita menderita; kita tidak mahu lagi menjadi pengemis di negara sendiri, kita perlu bangkit sebagai rakyat yang mempunyai hak untuk menjalani hidup yang lebih baik di tanah tumpah darah dan air mata kita sendiri.

    sebagai rakyat yang telah memberikan undi, meletakkan kepercayaan dan menyerahkan mandat kepada kerajaan hari ini untuk terus memerintah negara dan rakyatnya, perlu bertekad, menyematkan iltizam dan bersatu

    ReplyDelete
  8. Majoriti pekerja Hong Leong pun cina.....majoriti cina pun undi DAP.....haaa biar mampus la ko dengan Dap ko.....sekarang jilat la DAP ko mintak bantuan dan merayu selesaikan masaalah. Ini bila susah baru mintak BN selesai masalah...padahal bila undi pangkah DAPig. Pukimak punya cina. Sama la korang taraf dgn blogger Omakkau ni. Dua dua pukimak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila masa pulak kita orang mintak bn selesai masalah?? lu lain laaa...lu hidup pun pakai duit rasuah mak bapak luu....kalu mak bapak lu tak makan rasuah, gua ingat lu tak hidup hat dunia niii

      Delete
  9. 08:00...aku tak ampun dosa ko fitnah aku rasuah bro....aku serah pada Allah...ko jawaplah kat akhirat nanti....org mcm ko ni hati dah gelap bro...halal haram kobdah bita kerana gara gara jadi blogger pembangkang ni....ko tengok diri ko sendiri dan ahli keluarga ko....disitu ko boleh tahu hidup ko cari makan cara ni berkat ke tidak. Berapa org yg ko maki dan fitnah selama ni...pernah ko mintak ampun. Aku simpati dengan kamu org semua. Aku tak rugi apa2...kamu org jawap la depan Allah nanti.

    ReplyDelete
  10. Woi 08:16...hang tahu ka hang ckp dengan sape? Omakkau dan macai2 pembangkang dlm ni semua adalah org yg sama ....diaorang ni Redbean army DAP. Gaji diaorang DAP bayar untuk burukkan kerajaan. Mana dia tahu dosa dan pahala. Diaorg kan dah tempah tempat mereka di neraka. Hang jangan sibuk2lah...biaq diaorang dgn kelompok diaorang tu tengah sasau tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mcm thu2 je dia..fitnah tuu...ko pn same dh tmpah tmpt kt nraka tuu..klu xthu dok diam2...

      Delete
  11. Ni bukan fitnah...ini realiti...blogger omakkau ni dgn geng2 dia je..yg komen pun geng dia je...bukan ada org lain pun yg merancakkan blog diaorang..kalau ada pun sorang dua je. Komen nampak ramai...padal geng yg sama juga. Kesian blogger omakkau ni...buat keje mcm ni Pembangkang bagi la sikit duit penat lelah maki hamun fitnah orang. Dah la dengan duit tu la diaorang buat makan minum dan ada yg dah kawin buat menyara anak bini dengan rezeki makin hamun fitnah orang. Hidup mereka dah tentu tak ada keberkatan dari Allah. Doakanlah blogger omakkkau dgn geng nya cepat bertaubat dan carilah rezeki yg halal.

    ReplyDelete
  12. Kompom institusi riba...pusing dok mana pun tetap riba da HARAM...dgn duit haram tu lah mnjadi darah daging keturunan...kat dunia boleh pusing sana sini...depan Allah kelak mcm mana nak jwb...sekian dimaklumkan, terima kasih.

    ReplyDelete
  13. MACAI UMVENO LG LA HARAM JADAH...BUNGOL PLAK TU...ahaksss

    ReplyDelete
  14. macai pun pandai halal haram,bini najib x tutup aurat halal ke?boleh lak macai sokong pemimpin bacul,klu bini macai pelacur xpe la.

    ReplyDelete
  15. Bini hang rambut berjurai tak bertudung hang tak kisah no.....bini orang hang kisah

    ReplyDelete
  16. Pembangkang ni bagus kat depan je bro....kat belakang Allah aje yg tahu perangai diaorang sebenar.

    ReplyDelete
  17. Pegi la buat demo kat Bukit Bintang atau Pulau Pinang ka.....pi mintak Guan Eng atau Kepala Singh tolong.....diaorang kan berjiwa rakyat dan penyayang. Apa pulak buat demo kat putrajaya.......pi buat kat tempat hangpa. Menyibuk kat tempat Bn buat apa....orang nak buat keja pun hanpa kacau buat apa. Suihh suihhh pi jauh jauh laaa....pi...

    ReplyDelete
  18. Hidup Umno dan .PAS. Mati Dap dan Pkr.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...