Saturday 7 December 2013

NAJIB SEBELAH MATA TAK PANDANG PADA PEMUDA UMNO MALAYSIA ... TIADA KATA PUJIAN UNTUK PEMUDA UMNO DAN TARIF ELEKTRIK KEKAL NAIK 15% MULAI BULAN DEPAN!!!



Pada 4hb Disember 2013 yang lalu di dewan PWTC dengan nada keras Pergerakan Pemuda UMNO tidak bersetuju dengan kenaikan tarif elektrik yang akan berkuat kuasa mulai 1 Januari tahun depan kerana ia dilihat hanya akan menguntungkan Tenaga Nasional Berhad (TNB).

Ketuanya, Khairy Jamaluddin berkata peningkatan tarif elektrik itu bukan sekadar untuk menampung peningkatan harga bahan api tetapi juga "menambahkan laba keuntungan TNB".

"Sebagai GLC, TNB perlu prihatin kepada rakyat dan tidak boleh bermotifkan keuntungan semata-mata," katanya semasa menyampaikan ucapan dasar pada Persidangan Pergerakan Pemuda UMNO 2013 di Dewan Merdeka, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini, hari ini.

"Bagi Pemuda, kenaikan tarif yang tidak setara dengan peningkatan kos bahan api hanya menguntungkan TNB yang tampak mementingkan kantung pemegang saham, bukan rakyat jelata," tambahnya.

Dalam ucapannya, Khairy turut mengingatkan TNB dan GLC-GLC lain supaya janganlah terlalu mementingkan prestasi kewangan semata sehingga mengabaikan tanggungjawab kepada rakyat.

"Kepada TNB dan juga GLC-GLC yang lain Pemuda mendesak janganlah terlalu mementingkan prestasi kewangan semata, tanggungjawab kepada rakyat jangan sesekali dilupa," katanya.

Hari ini semasa penggulungan Perhimpunan Agung UMNO 2013,  juga di dewan PWTC Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mempertahankan kenaikan tarif elektrik negara ini dengan alasan Tenaga Nasional Berhad (TNB) memerlukan wang untuk pelaburan.

Najib menegaskan kenaikan itu bagaimanapun tidak memberi kesan keterlaluan kerana majoriti tidak terjejas.

(Seramai) 71 peratus pengguna tak dikenakan kenaikan. Jadi kenaikan cuma 30 peratus (kepada) domestik, industri dan komersial. Kita perlu laksanakan tindakan tarif itu, sebab sebagai sebuah badan, TNB perlukan RM 6 bilion setahun untuk pelaburan,"

Kenaikan tarif dibantah perwakilan Umno sempena PAU ini dengan beberapa perwakilan mendakwa tindakan tersebut tidak tepat dan tidak adil pada masa sekarang.

"Kalau tak lakukan peningkatan tarif, akan jejaskan kemampuan kewangan TNB, tetapi kita nak pastikan rakyat tak terjejas."

Najib turut menjawab rakyat perlu terus bersabar dan berkorban untuk keutuhan kewangan negara.

"Penting untuk ada keutuhan kewangan bila kewangan utuh, kita boleh buat lebih banyak untuk rakyat. Mereka (rakyat) perlu faham proses ini. Ini kesakitan jangka pendek tapi tak sakit teruk, sakit ringan sahaja tapi dalam jangka masa panjang baik untuk rakyat," kata beliau.

Moral ceritanya .. jika Khairy Jamaluddin ada moral, integriti dan harga diri maka elok benar beliau meletakkan jawatan sebagai Menteri Kabinet kerana suara dan desakkannya sebagai Ketua Pemuda UMNO Malaysia langsung tidak diambil peduli oleh Najib Razak.

Tiada kata-kata pujian dilontarkan kepada Pemuda UMNO Malaysia dimana berlainan pula disanjungnya wanita UMNO Malaysia sebagai tulang belakang UMNO.

Jika para ahli Pemuda UMNO masih ada sedikit maruah dan perasaan malu .. Omak Kau cadangkan keluar saja dari UMNO sebab kalian tidak langsung dipandang sebelah mata oleh Presiden kamu sendiri.


14 comments:

  1. Adohh! Ini blog UMNO ke PKR? yang kita sibuk masukkan berita pasal perhimpunan umngok berbagai kenapa? tak sedar kah sumber dari malaysia insider banyak cabang PKR nak bubar di kawasan pahang dan terengganu.
    Otak ada kasi up sikit. Blogger harus sama-sama menyemai taatkan parti. Bagi info yang lebih bermakna agar tidak ramai ahli sedia ada keluar pkr. PKR parti keramat!

    Nasihat aku para blogger atau penulis PKR yg hati masing masing kecewa tidak dpt jwtn semasa bersama umno dulu...lupa lupakan lah. jgn dikenang. Bangkit! ayuh PKR! Ingatt perancangan lepas ni..mat sabu dan bersih akan buat demo yg lebih ganas lagi bagi protes kenaikan gula.ayuh!kasi gegar kl.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya betul betul....jgn sebuk pasal pau tu, hangus ke? lembik ke? masam-manis ke? semua tu hal depa..... tp kalau tak mengait ke org lain depa tu tak rasa puas..... tak pasal2 seret mat sabu dlm ucapan pasal apa? dah abis topik ke cerita umno. Tu yang nak kluaq PKR bukan ahli, umno dah tanam lama dulu depa ni supaya boleh digunakan belakang hari nnti. Bagus jugak depa belah boleh bersihkan parti tadak hal punya....

      Delete
  2. Ini pengomen UMNO ke PKR? aku baca komen ni macam entry ala2 negarapakatanrakyat.blogspot.com..hehhe..

    ReplyDelete
  3. Puak Pemuda ni nak tunjuk jagoh. Berani kritik pihak atasan konon.
    Najib dan barua barua nya pulak pikir duit saja. Macamana nak perah rakyat sampai kering.
    Dua dua ada agenda kepentingan sendiri. Bukan nasib rakyat yang dipikirkan.
    Pendek kata, apa saja yang datang daripada UMNO, semuanya hampas belaka.

    ReplyDelete
  4. Tote bang nuar pendek tak? hihi

    ReplyDelete
  5. Hang tak ada langsung. Boleh hidup ke ?

    ReplyDelete
  6. Apa punya ketua pemuda. baik keluar umno masuk pkr la. Kalau dlm pkr segala tindak tanduk, ucapan dan teguran pasti mendapat puji pujian dari ketua presiden. Tengok rafizi ramli. Dia selalu dapat puji pujian dari Anwar. Ini yg bagusnya pkr. kita akan memuji. Tak kan pandang sebelah mata. walaupun logo pkr ialah mata sebelah.

    ReplyDelete
  7. Nanti PRU 14 buat le apa yang patut

    ReplyDelete
  8. Najib dan khairi herlakon.......semus orang umno auta saja.......haik tuihhh. Hidup dsai......takbir kasi tumbang bn.

    ReplyDelete
  9. Melayu ni marah sekejap jea...bagi brim bram brom...lupalah semua tu... bodoh punya melayu yg berotak macai tahap gaban...

    ReplyDelete
  10. cakap2 lembu dgn lanun2 melayu bergegar2 macam nak runtuh pwtc maka melolong lah lembu2 betina kg dan felda lepas mendengarnya tambah lagi didendangkan dgn dangdut...lepas sidang macam tu juga melayu terus ditipu, lanun2 terus sibuk balun harta rakyat....???

    ReplyDelete
  11. muydin akn bg brim pru14 RM10500

    ReplyDelete
  12. Bila kroni mereka pegang share, jadi mereka nak untung lebih rakyat merana.Ini lah sindrom capitalisma melampau.Mengapa pemerintah dapat share, mereka ni lah penkianat negara.Politik melayu umno kuat rasuah, bila tak ada duit semua naik, tetapi mereka curi berbillion billion dengan cara rasuah dan miliki share yang sepatut nya pergi ke kerajaan.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...