Monday 16 June 2014

BOLA SEPAK PIALA DUNIA 2014 BRAZIL ... RAKAMAN GAMBAR PENYOKONG PASUKAN JEPUN MENGUTIP SAMPAH DI STADIUM SELEPAS PERTANDINGAN MELAWAN PASUKAN IVORY COAST MENDAPAT PUJIAN DUNIA!!!




Di rakam kelihatan beberapa  penyokong pasukan Jepun yang terbang ke Brazil untuk Piala Dunia FIFA 2014, sedang mengutip sampah dan membersihkan stadium selepas perlawanan menentang pasukan Ivory Coast.

Mereka dilaporkan mau memastikan dengan menunjukkan kepada dunia bahawa kehadiran para penyokong Jepun disana tidak membuat kacau-bilau dan menggangu permainan.

Walaupun selepas kekalahan 2-1 kepada Ivory Coast pada hari Sabtu, 14 Jun, beberapa penyokong Jepun telah dilaporkan dilihat mengambil sampah.

Gambar-gambar yang menunjukkan para penyokong yang bertekad mau memastikan tiada sampah di sisi.

Itu agak satu langkah yang bergaya yang datang dari penyokong pasukan yang kalah... Apakah budaya mulia dan dikagumi ini akan di ikuti oleh rakyat kita?????

20 comments:

  1. Kalau kat malaysia dah tentu kena kutuk. Sebab budaya kat malaysia adalah kutuk dan fitnah.
    Walaupun negara islam dan umat islam. Tapi budaya islam tak pulak diikuti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang jepun ni lebih islamik dari orang Islam kat mesia ni...

      Nanti ada macai akan cakap kalau mesia ni tak islamik pi duduk dijepun le. Hakikatnya lihat lah tandas tandas awam kat mesia ni cukup pengotor sedangkan Islam suka kepada kebersihan.

      Delete
  2. Lepas ceramah pas cube pg tgk. Mcm tempat pelupusan sampah. Buat malu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko jangan over mat...bukan kata lps ceramah pas,lps event ape2 pon mmg sampah bertimbun...ni sbb org malaysia mmg pengotor!!lagi2 org cam kau ni suke tuding2 jari...sendiri mau ingatla...kat tgh jalanraya pon ade sampah ape hal???

      Delete
    2. sama je pergi event BN ka? PAS ka dan parti lain2? mesti ada smph bersepah2 merata dan mengharapkan cleaner je bersihkn... sama je ni masalah moral tanggungjawab yg xde kat malays bukn nya pada parti... bodoh gila penjilat maca1 ni..x habis nak di politikkan

      Delete
    3. Bangang lak ai statement ko nie.. aku pergi ceramah PAS sampah memang ramai yang kutip kat padang... BN tu tak tau la aku.. suma nak duit mudah je...harap nak duduk senang.. metedkedarah je pandai..

      Delete
    4. tolong jadi manusia yang cerdik... xder kena mengena dengan politik..ini soal moral.. kesian Maca1 cadbury umno nie

      Delete
    5. Bagus gak tu dah mula berjinak2 pi ceramah PAS..

      Delete
    6. Dia lh salah sorg buang smpah 2..sbb 2 dia tau...

      Delete
  3. Salaam.

    Tu la Ustaz Shamsuri sebut, negara bukan Islam tapi rakyat dia mewarisi sifat murni Islam.

    Sebaliknya, negara Islam...hampeh.

    Malunya.

    ReplyDelete
  4. Bila kita ke Tokyo, kita hampir tak jumpa dengan tong sampah. Sebabnya mereka membawa balik sampah mereka untuk ditempatkan di tong-tong recycle. Sifat begini telah diajar dan dipupuk dari sekolah rendah lagi. Kebanyakan kanak-kanak mereka tahu megenai recycling dan kebersihan alam......Inilah salah satu sebab dulu Dr M suruh pandang timur, malangnya kita gagal untuk membentuk rakyat kita dari sekolah lagi.......

    ReplyDelete
  5. kalau kat malaysia, ada sesetengah tu bila kalah, jangan kata sampah, habis kerusi dibakar, botol dibaling, pintu dipecah, kereta dicalar, bas dibaling batu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bako..kite bakor je..menang kalah blkg kire..bakor ttap bakor..!!

      Delete
  6. Budaya rakyat jepun bermula dari awal persekolahan lagi..mereka diajar sejak kecil untuk membersihkan rumah sendiri tanpa bantuan pembantu rumah..macam mana jika perkara yg baik ini kita buat di malaysia..jangan bertangguh lagi..

    ReplyDelete
  7. Satu hari 15 tahun kemudian,

    Azeman: cikgu, cikgu, cikgu

    C. Suhaimie: eh azeman dari kelas 6C kan, dah besaq hang no, la ni jadi apa?

    Azeman: sya ikut jejak langkah cikgu la, belajaq x pandai masok maktab jadi cikgu nak didik anak bangsa jadi pandai.

    C. Suhaimie: aik mcm xkena ja azeman, tapi cikgu dulu pun luluih lukisan ja, la ada degree tima kasih najis.

    Azeman: itulah yg sya cuba terapkan kpd murid2 sya cikgu, buat apa belajaq rajin2 buat rugi dpt 1A sudah la kan cikgu. Biaq cina india dah la jdi pndai.

    C. Suhaimie: btui tu azeman.
    ...
    Pelan pendidikan persekutuan Malaysia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg xpndai tu sbb ko mls bljr. Ckgu mngajar kt dpn, ko kluar ikut pntu blkg. Alih2 ckgu gak yg dslhkn. Kalo kena rtan dgn ckgu, ngadu kt ibubapa. Ckgu gak kena saman. Diri sndiri x pula dslhkan. Kecik2 xnak bljr, bila besar mnyusahkn org je

      Delete
  8. CONTOH MACAM NI LA KENA IKUT..TAPI MALAYSIA NI NEGARA DUNIA KETIGA..BEGINILAH KEADAANNYA..INILAH HASIL DARI PRMERINTAH BANGSAT..!!! Hahaha!!! NAJIB SUWEY..hahaha

    ReplyDelete
  9. Kebersihan bermula di rumah...ibubapa adakah idola anak2..

    ReplyDelete
  10. Harap pemerintah dapat memperbaiki kelemahan pentadbiran sekarang dengan melihat dari semua sudut positif tidak kira negara mana sekali pon dan yang paling penting terus amalkan untuk kesan yang akan datang. Inshallah

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...