Sunday 15 June 2014

PARA BLOGGER PRO UMNO TARAF MACAI TERPAKSA MAKAN COKLAT KELUARAN CADBURY UNTUK YAKINKAN UMAT ISLAM BAHAWA COKLATNYA ADALAH HALAL LAGI BERSIH????




Para pegawai JAKIM tidak berani nak makan tetapi kerja itu diserahkan kepada beberapa blogger pro UMNO taraf macai gred picisan untuk lakukannya.

Kalau sekadar macai UMNO yang diragui akan keperibadian dan integritinya adakah mereka ingat masyarakat Islam negara ini akan termakan dengan dakyah mereka?

Kata-kata mereka dalam blog dan laman sosial pun rakyat tidak nak percaya inikan pula taraf kehalalan yang dipertikaikan sendiri oleh Kementereian Kesihatan.

Awal June lalu bagi membuktikan status halal yang dikeluarkan oleh JAKIM terhadap coklat Cadbury benar-benar meyakinkan, pegawai jabatan itu dilaporkan sedia pada bila-bila masa untuk membuat demonstrasi memakan coklat tersebut.

Pengarah Kanan Bahagian Hab Halal JAKIM, Mohd Amri Abdullah berkata pihaknya berpegang kepada keputusan yang telah mereka keluarkan dan tidak ada masalah untuk pihaknya membuktikan kepada orang ramai bahawa coklat Cadbury adalah halal.

"Sebagaimana yang disebutkan bahawa status Cadbury yang diputuskan adalah halal. Kalau diminta kami makan coklat Cadbury kami yakin bahawa apa yang diberikan status pensijilan itu adalah halal sepenuhnya.

Tetapi hari ini bila Satu majlis makan coklat Cadbury diadakan bagi mempertahankan status halal produk berkenaan yang dianjurkan oleh portal myKMU (Kelab Macai Umno) dengan kerjasama portal SuaraTV dan Ikatan Aktivis Siber Malaysia (IKAS) lain pulak  jadinya..

Dalam program yang diberi nama ‘Sijil Halal Malaysia Dan Kontroversi Cadbury: Satu Perspektif’ yang bermula jam 1.30 petang di Wisma Nusantara, ibu negara itu hanya Blogger macai yang menelannya..

Tetapi Pegawai JAKIM yang hadir enggan menjamahnya malah beredar dari situ dan  membiarkan Blogger-blogger macai itu menelannya.

Kalau setakat blogger-blogger pro UMNO itu saja yang menelannya adakah ianya akan menyakinkan majoriti rakyat?

Adakah Pegawai JAKIM sendiri tidak yakin dengan status halal Cadbury yang mereka sendiri iktiraf?

Jika mereka sendiri tidak yakin bagaimana mereka boleh yakin yang rakyat akan yakin dengan jaminan mereka?

36 comments:

  1. Wartawan BBC News, Stephen Sackur mempertikaikan jawapan yang diberikan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam sesi temu bual yang dikendalikannya di stesen penyiaran tersebut di London, United Kingdom (UK), baru-baru ini.

    Sebaik sahaja temu bual dimulakan, Anwar cuba meraih simpati dengan menjaja kisahnya berdepan dengan kerajaan Malaysia yang didakwa bersifat autoritarian.

    Walau bagaimanapun, Sackur mengingatkan Ahli Parlimen Permatang Pauh itu bahawa mahkamah merupakan institusi yang mengadili kes liwatnya.

    Sackur seterusnya mempersoalkan ke­nyataan Anwar yang mendakwa mahkamah dan media di Malaysia tidak bebas.

    “Anda telah me­nyampaikan mesej itu kepada rakyat Malaysia sejak bertahun-tahun lalu tetapi nampaknya mereka tidak menerimanya. Maksud saya, pihak pembangkang telah mela­ku­kan segala-galanya dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) namun anda masih tidak boleh menang," katanya.

    Sackur kelihatan hairan apabila Anwar menyatakan pihak pembangkang mengatasi Barisan Nasional (BN) dari segi undi popular sambil mengi­ngatkan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu BN memenangi lebih banyak kerusi Parlimen.

    Beliau turut berpandangan, tiada tanda yang menunjukkan rak­yat Malaysia akan berdemonstrasi di jalanan sekiranya Anwar gagal dalam rayuannya terhadap keputusan Mahkamah Rayuan pada 7 Mac lalu yang menjatuhi hukuman penjara lima tahun ke atasnya kerana meliwat bekas pembantu peribadinya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan.

    Dalam nada sinis, Sackur menyifatkan tindakan Anwar mengalihkan topik perbincangan dari isu politik Malaysia kepada insiden kehilangan pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370 sebagai ‘menarik’.

    “Kerajaan Malaysia mendakwa anda mempolitikkan isu tersebut yang secara jelas mengecewakan keluarga para penumpang dan anak kapal yang masih hilang.

    “Juga sangat sensitif dan anda berterusan mempolemikkannya serta menimbulkan masalah dalam satu isu yang agak serius untuk dipolitikkan," ujarnya.

    Beliau sekali lagi terpaksa menegur Anwar apabila Ketua Pembangkang itu menuduh kerajaan tidak mendedahkan maklumat tentang kargo yang dibawa pesawat MH370.

    “Mereka (kerajaan Malaysia) telah mendedahkan dokumen yang mengandungi maklumat kargo," jelasnya.

    Sedutan rakaman rancangan temu bual tersebut dimuat naik ke YouTube minggu lalu dan boleh diakses di https://www.youtube.com/watch?v=V88dj0njYT8 - UM

    ReplyDelete
    Replies
    1. HAKIKATnya, DSAI serta ahli keluarga jelas tidak mampu untuk menjaga parti PKR dengan baik. Maka sebab itu kepincangan dalam pemilihan dgn rasuah, gengster India, tipu kertas undi dan pemilihan paling lama dlm sejarah parti di Malaysia berlaku.

      Tuduhan demi tuduhan yang dibuat terhadap pemimpin utama parti PKR nampak gayanya tidak akan berkesudahan malah ianya menimbulkan lebih banyak persoalan.

      Maka tidak dapat dinafikan bahawa keyakinan rakyat terhadap kepimpinan parti PKR mula merundum ke peringkat yang paling hina pada ketika ini.

      Delete
    2. Ye kee.. keyakinan rakyat merundum.. ke itu persepsi macai umno je.. apa ko ingat dengan harga barang yg mencanak naik.. hutang negara lebih RM700bilion.. GST tahun depan ..barang confirm naik lagi.. letrik naik.. minyak bakal naik.. rakyat makin sayang kat Najib??? Umno masih kuat sebab pengundi saluran 1.. puak2 ni tak lama lagi kubur kata mari.... bila puak ni makin kurang .. masa tu laa ko akan tgk umno kojol..

      Umno Celaka...

      Delete
    3. Lain kali jgn duk bc Utsn Meloya je...bkak mata bkak tlinga. Tgk keadaan semasa adakah sama spt yg di Utsan kan

      Delete
  2. memang bodoh org2 umno ni-dari perdana menteri nya sampai laa ke macai bawahan-terlalu bodoh-

    ReplyDelete
  3. gua was2 so x pyh nk yakin kn ok. klu xde babi xde lh DNA babi amcm stuju???

    ReplyDelete
  4. yg pompuan dlm pic ni bkn main lg... berminyak moncong mkn cadbury hahahahaha

    ReplyDelete
  5. Sedara AMaslan16 June 2014 at 00:04

    Macai UMNO kan taraf pelahap. Tak kira la projek ke makan ke. Sebab tu bila bagi aje "Cadbabi" free, laju je sumbat tak kira status masih diragui halal atau tidak. Entah baca bismaillah ke tak tu..

    ReplyDelete
  6. Macai dah biasa makan upah haram setakat babi tu benda kecik je.jakim pun sanggup makan babi ni kan pula setakat macai no otak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro...bukan DNA babi ajer Melayu sanggup muntah kedarah...banyak lagi benda haram yang sanggup buat.....duit jual jubo, duit jual burit, rasuah, duit kopi, upah tarik kereta, duit judi...yang hairan kenapa Melayu tak rasa geli gleeman dengan makan hasil duit haram ni....ustarz aku cakap....sepatut orang islam rasa jijik dan geli untuk buat dosa dan maksiat....kena jijik dengan perempuan bohsia, bojan, gay boy, pen-kid dan segala hasil dari sumber haram seperti rasuah, curi, ragut, jual benda curi, penipuan, pecah-amanah....
      Dia bilang dosa makan babi sama dengan berzina, berjudi, pecah amanah, salah guna kuasa dan rasuah........sebab noda dan dosa ini manusia jadi najis.....najis manusia berdosa belih dari najis babi....najis babi cuma sama denganair tanah dan mutlak....tapi najis dosa manusia, untuk sucikan kena samak dengan api neraka....

      Delete
    2. Sokong bro....sebab dosa menyebabkan manusia menjadi babi....najis berat....syurga untuk orang suci...orang Islam yang bernajis sebab dosa kena masuk neraka...untuk disamak...bila untuk disamak dengan api neraka...baru dia suci dan dapat izin masuk syurga

      Delete
    3. Melayu tak makan sebab adat..bukan sebab agama. Babi dipandang jijik dan kotor. Tapi benda haram yang lain....sperti mengentok dengan bini orang, perempuan sundal, gay, pen-kid, makan rasuah, mencuri, berjudi...Melayu NO 1....Dah jadi adat Melayu yang ambil rasuah, berzina, berjudi, minum arak, hisap dadah...Kalau tak buat ni....kena boikot dengan kawan2 tempat....Tanya siapa yang tak ambil rasuah,....dia diejek 2 penghianat, berlakon baik., bodoh, schema dan pak lebai sangfkut

      Delete
  7. Wow sedapnya mkn cekelat pree..cepat oii abiskn byk lg tu..kang mati pulak klu tak mkn ni..yum yum sedapnya..eh tu jatuh kat lantai cpt jilat..

    ReplyDelete
  8. isu cadbury ni tunjuk kat kite semua cara jentera kerajaan BN/ UMNO mengurus halal/ haram kat m'sia.
    mmg benar bnyk lg perkara2 haram yg berleluasa skrg ni tp tu semua kita dh tahu. tp bab halal/ haram ni mmg terungkai jelas cara mereka bekerja. insyaallah mudah2an semua amik iktibar.

    ReplyDelete
  9. Sokong segala kenyataan di atas. Para blogger PR adalah pejuang Islam tulen, taraf ulama' dan suci dari noda dan dosa. Para pendokong PR dijamin syurganya. PR akan membawa Malaysia ke arah negara syurgawi yang aman damai, suci dan bebas dari dosa fitnah, zina, khalwat baik dalam hotel dan kereta, liwat, pergaduhan sesama umat, penipuan, rasuah politik, penyalahgunaan kuasa, kronisma anak beranak dan terhindar dari segala penyakit. Syabas! Inilah ciri-ciri ahli Syurga! Rakyat 100% menyokong bulat dan semuanya akan mengundi PR bagi menjamin kemenangan mutlak! Akan tiada lagi pembangkang selepas ini melainkan Kerajaan Syumul pimpinan PR yang syumul dan ke arah pemerintahan barakah yg bebas dari segala bentuk penyelewengan dan kesalahan.

    ReplyDelete
  10. Kalau dah taraf mufti pun jadi bodoh bila join umno.mufti harusani la org mula2 buat fitnah dajjal undi pas masuk syurga..blum ckap psal dr masitah dan bos jakim lg tu.mufti muda dok kawen lari kat siam..

    ReplyDelete
  11. Makan cadbury ngan meliwat dubory mana lebih berat dosanya

    ReplyDelete
  12. Tgok ko muka..babi sekor pun sanggup metekadaroh..alo lah coklat sedap baru...tak heran lah ..puak aku ni umno, dok dale telago taik doh....

    ReplyDelete
  13. setakat macai2 disuruhnye mentekedarah coklat babi....macai mmglah nak je sbb otak kat lutut... cer suruh ulamak umno, ustaz kazim elias yg makan.... aku pon nak nengok secara live.... mau ke tidak agaknye ustat2 umno????? macai jgk yg dibodohkan....

    ReplyDelete
  14. HURM SOH LA USTAZ2 & PEGAWAI JAKIM MAKAN TENGOK...





    "SAY NO TO CADBURY"

    ReplyDelete
  15. dah tau haram apasai makan lagi. bodonya org org ni !!

    ReplyDelete
  16. Apa ada hal? Duit rasuah pun bagi makan anak bini. Coklat perasa **** kicik punya hal maa!!!

    ReplyDelete
  17. kalau ya pun macai macai tu nak di bagi makan cokelat utk menyakin kan org lain Bg lah cokelat tu dlm bekas atau dlm dulang ... yg suka makan cara melambak berterabur bersepah sepah mcm tu ialah BAB!



    ReplyDelete
  18. Kenapa tiada pun pak menteri NAAMANU dn ketua2 bhgian makan sama kalu btul tiada DNA baalipbaya....mula2 haram lepas tu halal pulak....fatwa boleh korner baring..kah...kah...kah....disana nnti jawablh trmasuk macai2 yang telan tu....ABU

    ReplyDelete
  19. Depa ni (blogger pencacai UMNOngok) tahi pun depa makan, apalah sgt dgn coklat cadbabi...eh...salah...cadbury ni

    ReplyDelete
  20. Nama pn macai...ni lh keje nye. Pe yg dpt pn xtau selain dr rs cklt tu. Pelik laa diorg ni bila nk sedar. Dtgurkan...meroyan mcm org gile jadinye...nk bakar...nk bunuh..mngamuk...semua melayu je yg truja uja benda xde faedah mcm ni

    ReplyDelete
  21. Yeaayy..!! Dpt BR1M thun dpn tobat xbeli cklt ni.

    ReplyDelete
  22. "Keturunan nabi adam"ludah2 telan DNA babi ke?

    ReplyDelete
  23. "Keturunan nabi Adam"trcekik Cadbabi ke ludah2..

    ReplyDelete
  24. Buatlah cerita panjang lebar pun pasal dsai atau pr ..manusia yg beragama pasti diberi petunjuk oleh allah...jangan dibiarkan diri anda dicemari makanan yg mengelapkan hati kita

    ReplyDelete
  25. ALAHAI ORG MELAYU HAPRAK NI..SEDIHNYE LA..SANGGUP DIBARUAKAN DIMANA LETAKNYA MARUAH DAN INTERGRITI KAMU..APA YG CADBURY MAHUKAN ADALAH WANG RINGGIT DAN KUASA MEMBELI YG BESAR TERLETAK DI KALANGAN ORG2 MELAYU..BERAPA UPAH YG KAMU DAPAT?? DAN BERAPA PULA KEUNTUNGAN YG CADBURY AKAN KAUT..BODOHNYEE LAA....INILAH HASIL DARI PEMERINTAH BANGSAT..!!! Hahaha..ME-LAYU...ME-LAYU...LEBIH BAIK KAMU PROMOTE PRODUK2 ORG ISLAM BANGANG..YG PG PROMOTE PRODUK SI KAFIR YG DH SEDIA KAYA NK BUAT APA..OTAK LETAK KT MANA?? MARI SAMA2 MEMPERKUATKAN EKONOMI UMAT ISLAM..YG KIAN LEMAH LG BAIK..BENGAP!!! Hahaahhahahaha...!!!

    ReplyDelete
  26. Babi pun babilah... janji masyuuuk!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macam biasa je dengar ungkapa ni!!!

      Delete
  27. macai2 x apa lah.. depa biasa makan yg haram2...

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...