Friday 28 December 2012

GEMPAR DUNIA CAMPUR PANAS MENDIDIH!!!!!... BEKAS KETUA POLIS NEGARA, MUSA HASSAN SYORKAN AGAR KEGIATAN PELACURAN DIHALALKAN DENGAN DIBERIKAN LESEN!!!!!!



Musa Hassan: Hubungan rapat ‘orang atas’ dan kongsi gelap penyebab peningkatan jenayah

PETALING JAYA, 28 Dis – Kadar jenayah yang tinggi di Malaysia disebabkan oleh hubungan rapat antara pemimpin negara dan kpemimpin kongsi gelap, dakwa bekas Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan.

“Apabila penjenayah rapat dengan ‘orang atas’, yang teraniaya adalah masyarakat,” kata Musa kepada The Malaysian Insider dalam temuramah baru-baru ini tanpa menamakan sesiapa.

Peningkatan bilangan rakyat Malaysia yang bimbang ke atas keselamatan mereka di rumah dan di jalanan menyebabkan mereka mempersoalkan pentadbiran Najib yang seringkali mengembar-gemburkan kejayaan mengurangkan jenayah, bakal bertukar menjadi antara isu utama pilihan raya umum (PRU) akan datang.

Baru-baru ini kumpulan pemerhati jenayah, MyWatch, yang rapat dengan Musa mendakwa pegawai polis berpangkat tinggi terlibat dengan penggubahan wang haram, termasuk perjudian haram, pelacuran, mengatur perlawanan bola sepak, malah turut mempunyai hubungan dengan pemimpin kongsi gelap.

Kadar jenayah tinggi dikaitkan secara langsung dengan sindiket yang berurusan dengan pelacuran, perjudian, dan pinjaman wang haram, kata Musa kepada The Malaysian Insider, menyokong dakwaan MyWatch.

Beliau menekankan kesan “domino” aktiviti haram berkenaan sambil menambah masalah jenayah dalam negara ini tidak akan dapat diselesaikan selagi akar kepada permasalahan itu sendiri tidak dicabut.

“Jenayah ini macam roda. Kalau wujud aktiviti maksiat seperti judi, pelacuran, loan shark (ceti haram), selagi itu ada jenayah. Contohnya bila orang kalah judi, mereka mula merompak. Jenayah tidak akan habis jika aktiviti-aktiviti maksiat ini terus ada.

“Salah satu cara seperti yang saya cadangkan dulu, kerajaan patut beri lesen disesetengah tempat macam di Holland,” kata beliau merujuk kepada kawasan pelacuran ‘halal’ di Belanda sambil menambah, “Orang nak pergi pun segan.”

Menurut Musa lagi, diantara sebab kegagalan kerajaan untuk meyakinkan masyarakat bahawa mereka berada dalam keadaan selamat adalah kerana ia hanya memberikan tumpuan kepada jenayah jalanan dan bukannya jenayah secara keseluruhan.

“Jenayah lebih besar seperti pecah rumah, rompakan, samun, curi kenderaan dan bunuh.

“Overall (secara keseluruhan) perlu diambil kira. Ini yang menyebabkan masyarakat rasa tak selamat,” katanya.

Untuk mengurangkan kadar jenayah yang membimbangkan, Musa mencadangkan agar Polis Di Raja Malaysia (PDRM) memantapkan aktiviti untuk mendapatkan maklumat risikan dengan melibatkan orang ramai untuk bekerjasama.

“Contohnya, apabila orang ramai beritahu saya tentang sesuatu jenayah, saya akan kirimkan maklumat ini kepada pegawai polis yang berkenaan. Ini contoh risikan yang kita boleh perolehi daripada masyarakat,” katanya.

MyWatch turut mempersoalkan KPN sekarang kerana tidak mengambil tindakan dan senyap terhadap bukti kesalahan yang kumpulan tersebut akan dedahkan kepada umum kecuali Tan Sri Ismail Omar bersetuju untuk berjumpa dengan mereka.

JADI PELACURAN SUDAH ADA HALAL DAN HARAM... YANG ADA LESEN HALAL.. YANG TIDAK ADA LESEN HARAM... MACAM PERJUDIAN DIDALAM NEGARA KITA JUGA.

5 comments:

  1. Patut la kat tempat aku masalah kecurian buah sawit dan ternakan x pernah selesai. Bayangkan peneroka ni namanya Adnan Saidin di Felda Kota Gelanggi 1. Ladangnya sama dgn orang lain iaitu 14 ekar (di Felda Kota Gelanggi mmg 14 ekar, bkn 10 ekar). Setiap bulan hasil tuan beliau 70 tan sebulan termasuk musim melawas. Pernah pihak tecnoplan dpt tangkap dan buat laporan polis, sehari 2, lepas la balik. Setakat tu je la. Begitu jgk kecurian haiwan ternakan, tangkap sehari 2, lepas tu tiada pendakwaan pun. Dia boleh cakap plk di kedai kopi "kalau x de berduit, x payah berkawan dgn polis la". Tiada kesudahan. Aku rasa mmg betul apa yang dikatakan oleh mantan ketua polis ni. Inilah puncanya jenayah di Msia ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. SubhanAllah tuan.
      jdilah ejen perubahan. niat utk berdakwah lillahitaAllah... amal makruf nahi mungkar! serulah kejalan kebaikan & cegahi kemungkaran dgn menyedarkn para warga peneroka di kwsn anda! Itulah cabang ibadah di dunia utk anda menuainya di akhirat.
      Jka anda boleh gunakn internet & beroleh berita2 mutakhir dri blog2, mengapa anda tidak kongsikan dgn warga peneroka yg lain. Berckplah pd seramai mgkin pneroka atas apa yg anda ketahui akn kemusnahan & kebejatan yg selama ini dilakukan oleh umno be end yg telah bnyak melakukan kerosakan pd agma islam khususnya & mrugikn org islam & melayu serta negara yg kelak ank cucu cicit kita yg merana.
      Cetak sgla risalah & disebar luaskan utk pngetahuan umum. usah angap mereka semua dh tau hal2 semasa. Berita2 yg tak kuar dlm akhbar2 & media cetak ni lah yg perlu kita maklumkn pd peneroka agar mreka sedar! kasihani lah merka kerna terkeliru dek tipudaya umno be end!
      Kita tk nafikan jasa2 umno be end tpi usah terus2an bersekongkol dgn kebatilan umno be end. islam itu syumul, lengkap so tidak memisahkn apa jua khidupn kita dgn ajran islam yg Allah gariskn dlm Kitab Nya waimah berpolitik. Nk masuk tandas, beristinjak malah berjimak pun Allah ajarkn pd hamba2nya masakn dlm pemilihan ketua @ pemimpin, amat mustahil Allah terlepss pandang garis panduan utk hamba2nya patuhi.
      Niatkn berdkwah utk menyampaikan seruan kebaikan! soal hati seseorg tu ntk mreka terima atau tidak serah pd Allah! sekurang2nya t/jwb kita sudah terlepas dri soalan di alam barzakh kelak. serulah sebanyak2 nya kebaikn dikalangan warga peneroka!
      Setiap langkah setiap patah perkataan malah setiap detik yg saudar fikirkan & ushakan utk mengajak warga peneroka kejalan kebaikan, Allah tak akan terkhilaf menghitungnya kelak.
      Ayuh tuan.
      teruskan perjuangan menegakan kebemaran yg di bawa oleh RasulAllah. Islam pasti gemilang. usah hanya menungu2 kegemilangan tersebut. ambi lah peluang keemasan walau diruang yg sedikit utk menyumbangkan tenaga & buah fikiran dlm memartabatkan islam!
      Ragu akn hukum dlm Al Quran yg Allah turunkan pd hamba2nya bermakna ragu kita pada Allah! sekelumit keraguan kita pd Allah gugurlah syahadah kita! Nauzubillah...

      Delete
  2. Malaysia dah TERUK...! Lebih TERUK dari negara yang bukan Islam, Orang ATAS GENG GANGSTER, itu sebab gangsterisme tak akan terhapus di MALAYSIA kerana orang ATAS punya kerja...apa lagi RASUAH SUDAH MEMBARAH...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tuan....
      kita tolak umno be end pd pru ke 13 nanti! kita martabatkan Najib jdi ketua pembangkang! kita bersihkan mlaysia dri gejala2 rasuah. kita bebaskan ulamak2 muktabar bersuara memimpin umat!
      ABU...ABU..ABU..
      Asal Bangang Umno!
      Asal Bengong Umno!
      Asal Bodek Umno!
      Asal Bukan Umno...
      Asal UMNO?
      tu lah Umat Melayu Naif Otak nya!
      Pencenkan umno be end!
      usah abaikan doa2
      hancurkan umno
      be end ko ko be end!
      ko ko ko umno!
      umno ko ko be end!
      Justru itu maka kita tunjukan solidariti rakyat prihatin yg inginkan perubahan! jom kita ramai2 ke Himpunan Kebangkitan Rakyat pasca PRU ke 13 pd 12hb January 2013 di Stadium Merdeka! Kita realitikan 1 juta kehadiran utk beri isyarat kpd SPR agr usah jdi kaldai tunggangan umno!! kesiani org2 umno yg selama ni bergelumang dgn dosa rasuah, fitnah, khianat & hasad dengki. Pencenkan umno be end!
      usah abaikan doa2
      hancurkan umno
      be end ko ko be end!
      ko ko ko umno!
      umno ko ko be end!
      Justru itu maka kita tunjukan solidariti rakyat prihatin yg inginkan perubahan! jom kita ramai2 ke Himpunan Kebangkitan Rakyat pasca PRU ke 13 pd 12hb January 2013 di Stadium Merdeka! Kita realitikan 1 juta kehadiran utk beri isyarat kpd SPR agr usah jdi kaldai tunggangan umno!!

      Delete
    2. UMNO dah lama mati. Yang ada umno baru klon ciptaan madey kutty. Tak lama lagi jadi umno baru mati!!!!

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...