Tuesday 18 December 2012

KEADAAN TERKINI PADANG DALAM STADIUM SULTAN MIZAN KUALA TERENGGANU.....AMAT MENYEDIHKAN SEKALI!!!!!


Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin
berharga RM292juta adalah stadium pelbagai guna yang terletak di Gong Badak, Kuala Terengganu, Malaysia. Ia biasanya digunakan untuk perlawanan bola sepak dan menjadi tuan rumah bagi pasukan bola sepak Trengganu dan T.Team. Stadium yang boleh memuatkan 50,000 penonton, adalah yang terbesar di Pantai Timur Semenanjung Malaysia. Stadium ini dibina pada tahun 2008 semasa Terengganu menjadi tuan rumah Sukan Malaysia dan dirasmikan oleh Yang di-Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin pada 10 Mei 2008.

Malangnya pada 2 Jun 2009, bumbung utama stadium ini runtuh yang menyebabkan kerosakan yang agak teruk iaitu 50 peratus daripada strukturnya musnah.

Sehingga kini sudah 31/2 tahun tragedi itu berlaku namun tiada nampak tanda-tanda pembaikkan pulih dilakukan oleh kerajaan UMNO/BN Terengganu.

Inilah keadaan terkini didalam Stadium berkenaan.. Sungguh menyedihkan sekali.

SEAKAN-AKAN SUDAH MENJADI PADANG RAGUT UNTUK TERNAKAN LEMBU NFC.

JIKA IANYA MAU DIBAIK PULIH DALAM KEADAAN SEGERA PERLU KERAJAAN UMNO/BN TERENGGANU YANG SEDIA ADA DIRUNTUHKAN DAN DIGANTI DENGAN PAS/PR.

TIADA PILIHAN LAIN.

1 comment:

  1. Kalau PAS take over Terengganu next election ni, pekong pertama yg mesti didedahkan adalah kes stadium ni. Dari JKR, kontraktor, menteri beso ganu dan suma yg terbabit lainnya mesti ditelanjangkan.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...