Thursday 27 December 2012

PADAN MUKA!!!!!.. PERHIMPUNAN RAKSASA PEMANDU-PEMANDU TEKSI BERSAMA DSAI DI PUSAT DEWAN SIVIK PETALING JAYA, MALAM TADI TIADA SAMBUTAN....PEMANDU-PEMANDU TEKSI BOIKOT SEBAB MENYOKONG KERAJAAN UMNO NAJIB 1M'SIA????????


PEMANDU-PEMANDU TEKSI GENG PAKATAN RAKYAT!!!!!!

Itulah yang dapat admin gambarkan pada perhimpunan raksasa pemandu-pemandu teksi dengan DSAI di Pusat Dewan Sivik, Petaling Jaya baru sebentar tadi.

Dari sokongan yang diberikan, amat nyata,  majoriti pemandu teksi kota raya menyokong Pakatan rakyat dibawah kepimpinan DSAI.

Semasa DSAI melangkah  masuk kedalam dewan, semua pemandu teksi telah memberikan standing ovation sambil bertepuk tangan sebagai tanda hormat dan menyokong padu abadi kepada beliau.

Dalam ucapan yang bersemangat dan ringkas tapi padat itu, DSAI berjanji, jika Pakatan Rakyat diberi mandat dan amanah mentadbir urus Putrajaya selepas PRU 13 nanti, semua permit teksi akan diserahkan kepada pemandu teksi dan bukan lagi kepada syarikat-syarikat kroni seperti sedia ada kini.

Ikrar janji itu mendapat tepukan gemuruh dari para pemandu teksi yang hadir kerana itulah yang mereka harap-harapkan selama ini dan bukannya skim TR1MA , Skim Bantuan Tukar Tayar 1M'sia 4 biji.


DSAI BERI PERMIT...NAJIB BERI 4 BIJI TAYAR.

PAKATAN MENANG PEMANDU TEKSI SENANG


18 comments:

  1. TR1M dah tak berbaloi! Najib kena bagi SPORT R1M la gamaknya wer! Utk semua pemandu2 tersi, jom kita ke Stadium Merdeka pd 12hb January 2013 nanti bagi meramaikan Himpunan 1 Juta Kebangkitan Rakyat Prihatin.
    Sama2 kita laungkan...
    musnahkan umno
    Be End ko ko Be End...
    ko ko
    umno ko ko Be End..

    ReplyDelete
  2. 4 biji tayar trim hanya untuk teksi iswara..

    manakala teksi waja, exora hanya dapat 2 bijik jer..

    kan dah dibodoh2 oleh SPAD dan najibtuya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang ni tak masuk paper pun...

      Delete
    2. Siapa lebih BIJAK? Sudah tentu pemandu teksi, sebab mereka nampak isu nya, SPAD cuba nak memperbodohkan pemandu pemandu teksi, yang mana pemandu pemandu teksi ni bekas bekas tentera, polis dan orang perseorangan. Yang SPAD tahu nak menghukum pemandu teksi dengan entah apa punya saman saman lah...! Elok elok LPKP, tukar SPAD, pas tu Di SWASTA kan. Kan nampak cuba nak buat duit dengan cara halus..bagi kat KRONI depa lah...Ini cara depa MENDERA PEMANDU PEMANDU TEKSI.

      Delete
  3. Fakta Kes

    Apa yg pemnadu kena teksi kena bayar (wajib)
    Downpayment RM5,000
    Bayaran harian RM50 x 30hari = RM1500
    Segala Petrol/NGV/penyelenggaraan semua pemandu teksi tanggung termasuk laa hari kereta x jalan, tp UFTI kepada kroni penyamun tetap kena bayar RM50 sehari.


    RM1500 (Kroni terima)
    RM 600 (Kroni bayar ke bank)
    ------
    RM 900 (Kroni untung atas angin hasil titik peluh pemandu teksi)

    RM 900 x 100 biji teksi = RM90,000 sebulan duit buter je kroni dapat.

    Siapa Mangsa..
    1. Tentu laa driver teksi, kerja bagai nk rak, tp dpt sisa je...
    2. Penumpang (rakyat) - tambang terpaksa dinaikan, bukan utk pendapatan driver teksi, ttp hakikatnya utk UFTI kroni...

    HARAM JADAH BETOL!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku setuju hang tulis kat atas ni, selalu kena kacau SPAD dulu LPKP, di swastakan,JPJ,POLIS, Jabatan KERAjaan yang di swastakan, apa tujuan? Tujuan nya bukan menaiktaraf jabatan yang di swastakan tetapi depa buat duit dengan cara begini, duduk goyang kaki, lepas tu saman, saman semua masuk kat KRONI lagi nak biarkan depa buat kerja macam tu? Oh..! TIDAK.! Hentikanlah semua ini untuk kali ini, guna kan lah akal kita untuk memilih Kerajaan yang adil dan mendahului RAKYAT bukan KRONI...

      Delete
    2. kesian nyer!!!!

      Delete
  4. Nampak sudah semua nya tertipu dan di tipu, dah lah dari pagi sampai kemalam, kerja, tapi dapat wang kena bagi kat syarikat teksi.Untuk maintenance teksi semua kita tanggung, syarikat pula buat untung atas kincir angin...senang kan depa buat duit tanpa penat lelah cuma untung atas kincir angin pas tu denda pemandu teksi lagi...

    ReplyDelete
  5. pengalaman aku bw teksi, ada kalanya duit yg dapat hanya cukup utk bayar sewa sehari

    ReplyDelete
  6. Ya, kerajaan bagi tayar 4 biji free,Terima kasih sebab bagi free tetapi ini kes ambil hati namanya bukan menyelesaikan masaalah pemandu teksi. Dah lah harga semua barangan naik mendadak, memang semput di buat nya...Najib apa tahu? Orang BANGSAWAN (NAJIB) memerintah NEGARA, memang sukar untuk dia memahami penderitaan RAKYAT MARHAEN, yang penting KRONI depa dapat apa yang mereka hendak. Orang yang Beriman dan berserah kpd ALLAH memang sama merasa penderitaan RAKYAT TERBANYAK...

    ReplyDelete
  7. UNTUK INFO. NAJIB dan adik beradik dia, semua semasa kecil, hidup di perantauan iaitu di ENGLAND, ayah dia TUN RAZAK hantar belajar ke sana, dari tadika sampai lah ke Universiti, itu sebab depa tak rasa keperitan rakyat, hidup senang lenang di negara orang, tapi mula mula balik Malaysia tak reti dan tak fasih berbahasa Melayu, sepatut nya orang BANGSAWAN dan ada wang, hantar lah belajar PONDOK, mengenal diri dan Allah, ni di hantar pi belajar ke England. Itu lah penyebab salah satu nya dia tidak ada rasa ehsan dan belas kepada rakyat...Waulllahualam.

    ReplyDelete
  8. ... DSAI BERI PERMIT...Alhamdulillah

    ... NAJIB BERI 4 BIJI TAYAR... bila buat janji semua suka hati ... tapi samapai ke hari ini, di fahamkan kebanyakan pemandu teksi merungut tentang janji tayar tersebut, "habok pun tak nampak", kata mereka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tayar 4 biji hanya untuk kereta teksi Iswara dan Proton BML saja, yang dapat, dapat lah, yang tak dapat, tak dapat juga, pemberian ikhlas atau pemberian,.. aku bagi kat hang, hang mesti bagi kat aku ,undi...!

      Delete
  9. Yaa...hangpa tgk la nnt bila DSAI ke Putrajaya sapa plak kena tipu sapa...hahahaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setakat ini, belum lagi sapa tipu sapa, tapi yang jelas nampak penipu, perompak, penyangak, yang memerintah dah berdekad dekad lama nya ,itu lah dia yang menipu... La ni nak pujuk balik dengan pemberian tayar lah, wang rm500 lah...wang rm200 lah untuk beli handfon lah...benda ni tidak akan menyelesaikan masaalah yang rakyat hadapi...

      Delete
  10. http://addin77.blogspot.com/2012/12/bongkq.html

    ReplyDelete
  11. Pemandu Teksi ni aku tak berkenan langsung. Perangai macam setan. Kat KL ke Kuantan ke Ipoh ke sama saja.
    Pemandu teksi ni penyokong totok UMNO rata-rata.
    Nampaknya kini dah join PR. Jangan ubah parti saja.
    Ubah perangai lama yg kurang hajar, kuat membelit/menipu dan samseng tu sama.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...