Thursday 31 October 2013

APABILA RAKYAT DENGAR DAN AKUR SUNGGUH NASIHAT MENTERI UMNO!!! .. AYAM MAHAL MAKA MAKAN BERUK!!!



Sebagai mendegar dan akur akan pandangan yang cukup hebat dari seorang menteri UMNO supaya elak makan ayam jika harganya mahal dan cari makanan alternatif ... maka kini ada rakyat makan beruk sebagai ganti makan ayam.

Apakah ini yang di maksudkan dan diidamkan menteri tersebut?

Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaaan Datuk Hasan Malek hari ini mengajak orang ramai 'menukar' selera daripada memakan ayam kepada menu lain seperti ikan dan daging sebagai usaha mengekang kenaikan harga ternakan itu.

Beliau berkata langkah itu dianggap perlu memandangkan terdapat pihak tidak bertanggungjawab yang cuba mengambil kesempatan menjelang musim perayaan Hari Raya Aidilfitri dengan menaikkan harga ayam sewenang-wenangnya.

Katanya ia juga bertujuan mengajar pihak berkenaan yang cuba mengaut keuntungan supaya sedar tindakan tidak bertanggungjawab mereka tidak akan berhasil.

"Pengguna perlu guna kuasa untuk ajar pihak tidak bertanggungjawab, kalau tengok harga naik jangan beli ayam tapi beli daging pula," katanya ketika berucap pada Program Pemimpin Bersama Rakyat di Pulau Perhentian dekat sini, hari ini.

Ketika ditemui pemberita kemudiannya, Hasan mengulangi gesaan kepada peniaga supaya tidak menaikkan harga ayam sesuka hati sebaliknya menanam perasaan mendahulukan rakyat agar negara terus sejahtera.

"Saya lihat masih ada peniaga yang degil. Fikirlah balik...pada saya letaklah kepentingan negara lebih daripada lain-lain supaya kita tak jadi macam negara lain yang huru-hara.

"Kita sedang pantau dan cari punca kenaikan harga ayam adakah daripada pembekal, pemborong atau peniaga sendiri," katanya.

13 comments:

  1. Omakkau boleh makan BABI.. babi murah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu makan lah dulu...

      Delete
    2. Memang orang omono selain makan yg halal mereka suka makan yg haram termasuk duit2 rasuah. Tapi ketua omno gombak pernah beritau wa dia pernah makan biawak dan ular sawa. Malah masa raya cina dia kata dia termakan babi...hehehe omno tak kira dah asal dapat melantak melantaklah apa aja mentahkedarah babi pun takpe. Hehe

      Delete
  2. Teruskan perjuangan Omakkau.....kami sentiasa menyokong...dedahkan kepalsuan,penipuan,penyelewengan,salah guna kuasa dll yg dilakukan Be End/Umporno.......Omakkau terbaik...cayalahhh.....

    ReplyDelete
  3. orang asli tu leh sangat makan ikan.. depa yang memilih nak makan beruk.. cuba baca artikel tu sepenuhnya.. dalam ayam mahal2 pun omakkau makan ayam hari2..

    ReplyDelete
  4. Menteri babi tu....

    ReplyDelete
  5. Menteri babi tu....

    ReplyDelete
  6. menteri babi,macai taik babi

    ReplyDelete
  7. "Kita sedang pantau dan cari punca kenaikan harga ayam adakah daripada pembekal, pemborong atau peniaga sendiri,"

    ini ayat evergreen. dah berpuluh thn & menteri dah banyak kali bertukaq tapi masih tak tau punca.

    ReplyDelete
  8. Suroh menteri makan babi atau daging anjing supaya dapat menjiwai penderitaan rakyat.

    ReplyDelete
  9. harga ayam di KL ada masa sampai Rm11/- baik tak usah lagak teraju negara , lepas tangan tak boleh kawal harga.Bila rakyat bantah, dapat jawapan bodoh dok termakan banyak rasuah dari taukey taukey ayam jadi tutup mulut. Daging import India mula masuk harga Rm3/- tapi sekarang Rm16/- bagaiman boleh jadi begini. Rupanya kompani import kroni punya. Ada nfc supaya tak mau import lembu, duit di salahguna. Bila import kroni masuk share jadi jadi mangsa rakyat bawahan.Allah bagi kita pelung untuk menjadi pengeluar apa juga jenis ternakan tapi pemimpin songlap duit, jadi project selalu nya gagal

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...