Monday 28 October 2013

DSAI DAKWA GST SISTEM KAPITALIS YANG MENCENGKAM RAKYAT.



KUALA LUMPUR 28 Okt - Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa pelaksanaan cukai barang dan perkhidmatan (GST) diantara sistem ekonomi kapitalis yang mencengkam rakyat.

Anwar yang juga Ahli Parlimen Permatang Pauh itu turut mendakwa GST yang akan berkuatkuasa mulai 1 April 2015 itu seolah-olah menafikan hak golongan miskin.

"Cengkaman belanjawan rakyat menerusi GST. Jurang pendapatan antara golongan maha kaya dengan miskin. Sistem ekonomi kapitalis yang di amal di Malaysia akan bolot kekayaan. Orang yang kaya terus kaya. Si miskin yang 90 peratus ini akan terus miskin," katanya.

Beliau berkata demikian ketika sesi perbahasan Belanjawan 2014 di Dewan Rakyat hari ini.

2 comments:

  1. lagi rakyat dimiskin lagi bagus, bolehlah UMNO mengekalkan kuasa sekaligus merompak wang rakyat. Kepujian harus diberikan kepada rakayat 1M yang masih tidak ambil kesah dan terus menyokong PM

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada aku kesah.. hang sorang ja miskin.. miskin hati.. sebab tu dah kaya pun duk rasa miskin.. geng PR ni sebab tak bersyukur sebabtu duk merungut aja..

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...