Tuesday 22 October 2013

GEMPAR!!! ... NAZRI AZIZ MENGAKU TANAH KERAJAAN ADALAH TANAH KEPUNYAAN DIA!!!



Menteri: SJKC Chin Woo jangan lawan kerajaan


Menteri Pelancongan Datuk Seri Nazri Aziz memberi amaran bahawa kerajaan tidak akan berganjak dalam keputusannya berhubung isu pengambilan tanah dan kerja perobohan sebahagian Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) Chin Woo di Pudu.


Nazri menegaskan bahawa perbinaan bangunan dan gelanggang bola keranjang di sekolah itu dibuat di atas tanah kerajaan,


Katanya, pihak sekolah boleh bertemu dengan kerajaan dan mengakui kesilapan kerana mengambil tanah yang bukan milik mereka.


Malah, kerajaan juga akan mengambil sikap terbuka sekiranya sekolah tersebut menyatakan hasrat untuk menyewa tanah berkenaan.


"Kami ini waras. Jangan lawan dengan kami. Itu tanah saya (kerajaan). Jangan kamu tanya apa yang perlu saya lakukan.

"Datang jumpa saya, dan kata kami minta maaf. Saya menggunakan tanah kamu dalam tempoh 30 tahun, termasuk kawasan letak kereta... Tak ada masalah.

"Kamu lawan dengan saya, saya lawan balik. Saya bunuh (tewaskan) kamu.


"Saya rampas balik tanah itu. Jangan timbulkan sesuatu yang tidak diingini dengan saya. Itu tanah kerajaan. Itu tanah saya," tegas Nazri dalam sidang media pagi ini.

19 comments:

  1. bumi ni milik Allah la nazri.jgn menongkat langit.Allah buka sket tanah kt bumi ni n telan kamu, sumpah aku akn buat sujud syukur.lillahi taala.

    ReplyDelete
  2. ya ka kerana Allah.. bukan kerana PAS ka? hidup agama PAS.. Tak bir.. hidup dan matiku hanya untuk PAS..

    ReplyDelete
  3. Apa pulak bengong anon ke dua ni.....
    Saya tak tau nak kata apa dengan nazri dulu dia mengaku bapa tak bertanggung jawab dalam parlimen ( saya tak bertanggung terhadap anak saya dan apa dia buat),
    Ni mengaku tanah tanh dia...oops kerajaan kot......
    Ini agaknya pepatah berkata " LIKE SON LIKE FATHER" berul ke tu

    ReplyDelete
  4. apa agama kamu? agamaku Islam PAS..

    ReplyDelete
    Replies
    1. abis kamu islam umno?. atau islam hadhari?. hahaha...macai2.

      Delete
    2. kan dah cakap aku Islam PAS.. bangang la ekau ni..

      Delete
  5. Islam umno lembu mengajar umatnya merompak harta rakyat.macai2 lembu cuma dapat taik lembu.

    ReplyDelete
  6. Bila kita (RAKYAT) tidak di perlukan selepas PRU , ini lah jadi nya bila pilih KERAJAAN yang salah pada masa yang salah dan di tempat yang salah, pendek kan cerita " Padan muka ampa termasuk semua kita kita.. huwaahh..feeling sad)

    ReplyDelete
    Replies
    1. takpa hang kan dah undi bersama2 mata sepet untuk menjatuhkan kerajaan BN.. tapi masih gagal.. cuba lagi..

      Delete
  7. Dalam sistem demokrasi ini rakyat diperlukan untuk mengundi dan memilih siapa yg layak mengurustadbir negara ini. Kalau macai beranggapan bahawa UMNO/BN yg layak maka undilah BN. Kalau rakyat beranggapan PR yg terbaik maka undilah PR. Dlm PRU 13 47% sokong BN dan 53% sokong PR tapi sayang kerana dasar kerajaan menggunapakai jumlah kerusi undi bukan berdasarkan mejoriti maka BN lah yg tadbir negara ini. Masa kempen BN janji macam2 tak naik harga minyak,tak naik harga barang,akan mengrakyatkan rakyat,rakyat didahulukan tapi dah menang semua janji tinggal janji. Apa nak buat rakyat 47% mungkin sangat2 setuju tapi camana pula rakyat 53%. Falsafah aku mudah shj "jgn lah kita ini dibodoh dan diperbodohkan oleh pemimpin yg gila kuasa". Jadilah rakyat malaysia yg cerdik,celik maklumat dan tahu apa erti politik sebenar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. daripada 53% tu pulak 80% adalah cha ya nun alip...

      Delete
    2. anon 16:44...kau sibuk 80% dari 53% tu ca ya nun alif.....tapi kau tak sibuk pulak yg 80% dari 47% tu melayu yg sanggup diperbodohkan oleh parti alif mim nun wau (SARKIS) .......

      Delete
  8. Iya...aku memang cha ya nun alip.
    Aku jugak tahu baca ba alip ba ya.

    ReplyDelete
  9. Dalam 47% itu alif nun dal ya alif 10% cha ya nun alif 15% Mim lamalif ya wau 22%. kalau yg 53% itu aku yakin cha 25%. M 18% I 10%. Tengok kepada kerusi MIC bertambah MCA dan Gerakan hancor manakala UMNO banyak menang dari kalah lebih 65% UMNO menang selebihnya dibantu oleh parti2 Pro BN Sabah dan Serawak. Dlm PRU 13 dulu 38% Melayu sokong PR 62% BN. Cina 85% sokong PR 15% shj BN manakala India 50/50 sokong PR dan BN. Parti2 kat Sabah dan Serawak itu kebanyakannya bukan melayu. Kalau Sabah mejoriti Kadazan kalau serawak Iban. Sebenarnya dlm PRU 13 rakyat mahukan satu perubahan mengurustadbir Malaysia tapi sayang hajat rakyat tidak kesampaian dan skrg terpakasa menerima hakikat kerajaan yg memerentah. Rakyat bukan mahu ubah Malaysia cuma ubah yg mengurustadbir nya sehaja. Macam driver bas yg kurang ajar lah kita bukan nak buang bas cuma tak tukar drivernya shj. Bagi yg politik minded nya lembab mereka beranggapan bahawa PR mahu mengubah malaysia ini menjadi sebuah negara lain yg ini lah menyebabkan sebahagian rakyat tak mahu berubah rela dan redho dgn pemerentah dulu kini dan selamanya. Akhirnya ini lah yg rakyat dapat jgn merungut sbb rskyat 47% yg pilih.

    ReplyDelete
  10. Cuma mat bengap tahun 50an saja nak sebut Cina, India dan babi dieja dengan jawi... Ini lagilah guna rumi eja jawi rasa bijak. Tapi di Malaya sekarang ramai Kaum lain lebih bagus membaca jawi betul dari mat yang macam ni.......

    ReplyDelete
  11. ceh..ceh.cehhhhh...udoh mole balik samsing anok beghanok ni nok nunjuk samsing...lebih baik kata kepale bapok aku punya tanoh. makin ghamei geng samsing di kalangan menteghi....samsing sekor nipun tak mau tetinggei ranking dia. tu tanoh2 di padang ghenghaih habih juwei kat cukong cina tak kesoh pulok....

    ReplyDelete
  12. Inilah akibatnyer bila perangai samseng menteri UMNO mengheret imej samseng kpd ugama Islam.....ia akan memburukkan lagi imej Islam itu.....Katakan tidak pada samseng parti syaitan dikenali UMNO/BN.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. sudahlah Ahli2 PAS telah mencemar imej Islam.. contoh anon 10:20.. mana ada akhlak Islam camni..

      Delete
  13. Alah!! Ni menteri Negara Malaysia kah?? Negara kau tak ada orang yg bertaubat keh? Ke semua rakyat Malaysia macam ni? Nasib ko rang ni malang betul!!

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...