Monday 28 October 2013

GST ... DSAI BERJANJI BAHAWA PAKATAN RAKYAT AKAN LAWAN HABIS-HABISAN SAMPAI GST DI MANSUHKAN!!!!


KUALA LUMPUR - PR akan "lawan" habis-habisan pelaksanaan cukai barangan dan perkhidmatan (GST) yang bakal bermula pada 1 April 2015.

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata PR akan mengadakan bantahan ke seluruh negara mengenai pelaksanaan GST tersebut.

Menurutnya, pelaksanaan GST itu adalah suatu jenayah apabila kerajaan masih membiarkan ketirisan dan rasuah terus berlaku sebaliknya membiarkan rakyat menanggung beban.

"Pelaksanaan GST... kami akan turun membantah di seluruh negara.

"Ini jenayah.. kami akan lawan habis-habisan," katanya pada perbahasan Bajet 2014, di Dewan Rakyat, hari ini.

Tambahnya, PR mengulangi pendirian tempoh untuk melaksanakan GST masih belum sesuai sehingga rakyat mencapai pendapatan di tahap memuaskan.

"Kami berpendirian bahawa GST masih belum boleh dilaksanakan dan perlu terus dikaji sehingga pendapatan rakyat berada pada satu tahap yang memuaskan, kutipan cukai pendapatan diperbaiki seluruhnya dan sehingga kedudukan ekonomi negara berada pada tahap yang lebih memberangsangkan," katanya.

Jumaat lalu, bagi meningkatkan pendapatan negara dan menuju negara berpendapatan tinggi, kerajaan mengumumkan untuk melaksanakan GST yang akan bermula pada April 2015.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, GST sesuai dilaksanakan ekoran kedudukan inflasi negara berada di paras rendah.

Dalam pada itu, Anwar yang juga ahli Parlimen Permatang Pauh turut menjangkakan GST akan terus meningkat daripada enam peratus kepada lapan peratus pada 2016.

"Lazimnya kerajaan yang melaksanakan GST akan menaikkan kadar GST di masa hadapan kerana cukai ini adalah antara yang paling mudah dikenakan.

"Perlaksanaan GST akan merangsangkan kerajaan yang boros ini untuk menaikkan kadar GST tatkala kesempitan," katanya lagi.


INI BARU PEMIMPIN BERJIWA RAKYAT .. BANGKIT LAWAN KERAJAAN YANG MENCENGKAM CEKIK DARAH RAKYAT.

13 comments:

  1. rakyat marhen akan bersama DSAI..terima kasih kerana masih membelakan kami. Memangnya kehidupan kami semakin sempit bila harga minyak dinaikkan dan diikutkan oleh harga barang2 yg lain...sampai mana kami nak himpitkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. jika tak sokong gst sila keluar dari malaysia

      Delete
  2. Bila dah sampai tahap merempat baru la lembu umno ada akai.

    ReplyDelete
  3. M.A.C.A.I mata satu.....

    ReplyDelete
  4. Nak hapuskan SST tapi kenakan GST kepada rakyat. Kononnya rakyat tak dikenakan SST apabila GST dilaksanakan. Tapi kena ingatkan bila pihak pengeluaran barangan dikenakan GST secara otomatik mereka akan mengenakan bayaran GST kepada rakyat. Yg memiliki kilang atau yg mengimpot barang ini semua menteri ada share tak kan depa nak rugi. Akhirnya rakyat juga lah yg jadi mangsa. Kalau pendapatan rakyat Malaysia ini stabil tak mengapa lah nak kenankan cukai tapi penghidupan rakyat masih terumbang ambing. Harap kerajaan BN tidak meneruskan cukai GST pada april 2015. Kerajaan kena fikir bagaimana mahu merakyatkan rakyat Malaysia bukan membelasah rakyat Malaysia

    ReplyDelete
  5. Macai lembu cakap gst ni baik untuk kesihatan dan kehidupan seks anda.sebab tu macai2 ni sokong gst dikenakan pada setiap rakyat.

    ReplyDelete
  6. Piirahh cakap x serupa bikin pengkianat dan penipu no 1 ni...dulu ko masa dlm kabinetlah yang mengharubirukan ekonomi negara ini...selangor pun x boleh handle mcmamana nak uruskan negara

    ReplyDelete
    Replies
    1. macai yg budus mcm lumbu......kene vera dan kincin ngan mamak munafik madet....

      Delete
  7. Lembu kat atas tu tak tau ke urusan pentadbiran kerajaan pr lebih baik dr bn.fakta tak dapat la byk sgt baca kitab umno yg dah bpuluh kali kalah saman fitnah..kehkeh

    ReplyDelete
  8. Umno babi...BN...babi najib

    ReplyDelete
  9. masa dalam kabinet dulu samala perangai dia.. jangan sampai dia masuk semula dalam kabinet.. macamtu la jugak perangai dia..

    ReplyDelete
  10. Anon 12:23 ni bnyk sabgat makan babi agaknye asyik babi je

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau banyak mulut biasanya makan pantat ayam anon12:23 ni bnyak makn patat babi kot nth nth pantat babi pon dia sesah

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...