Thursday 24 October 2013

HEBOH SATU DUNIA .. PENGAWAL KESELAMATAN YANG MENEMBAK MATI PEGAWAI BANK DAN MELARIKAN SEJUMLAH WANG SEMALAM BEKERJA DENGAN SYARIKAT PENGAWAL KESELAMATAN MILIK ORANG KUAT WANITA UMNO????



Kini telah menjadi perbualan secara terbuka dimana-mana saja bahawa pengawal keselamatan yang menembak mati seorang wanita Pegawai Bank AmBank di USJ Sentral, semalam dan melarikan sejumlah wang bekerja dengan syarikat yang dimiliki oleh seorang exco wanita UMNO Malaysia... Securiforce Sdn Bhd ... Pengarah Eksekutif, Kumpulan Securiforce Sdn. Bhd. (Securiforce) ialah Datuk Maznah Hamid.

Jika kisah ini benar maka perlu pihak berwajib dan berkuasa yang mengeluarkan lesen dan permit          syarikat keselamatan yang membolehlah para pengawalnya membawa dan menggunakan senjata api memberikan penjelasan sebab di percayai juga pengawal keselamatan berkenaan memiliki MyKad Palsu.

Rakyat ingin tahu akan kebenaran sehingga ke akar umbi tanpa ada sebarang percubaan untuk melindungi.

Setahu Omak Kau.. Kementerian Dalam Negeri mempunyai prosedur dan tata cara yang amat ketat untuk mengeluarkan lesen bagi pengawal keselamatan membawa dan menggunakan senjata api.

Jika ada sebarang perlanggaran syarat permit dan lesen di keluarkan kepada Syarikat Securiforce Sdn Bhd jika benar pengawal keselamatan ini bertugas dan berkhidmat dengan dengan berkenaan.. perlu dan wajar segera diambil tindakan.

Kalau perlu heret Pengarah Eksekutif Kumpulan Securiforce Sdn Bhd ke muka pengadilan dipersilakan tanpa ada perasaan gentar dan memihak.


29 comments:

  1. mykad palsu ni kan ke projek IC mahadir kuti...elok laa...penyamun kerja dgn penyamun sudahnya melayu gak yg mati...

    org reply org melayu? "mesia masih aman"

    ReplyDelete
  2. Kan ameno ni memang penjenayah tegar. Mana2 pun tengoklah mesti ameno. Wanita ke pemuda ke putri ke putra ke majlis tertinggi ke..semua penjenayah bro..dah sebati ngan ameno. Nak cari yg baik sebesar taik hidung pun taraklah ameno ni. Klu cakap membohong menipu. Klu berbuat mesti jenayah. Klu berjanji mesri mungkiri. Apa ada lagi pada ameno? Yg ada cuma jenayah rogol togok arak samun bunuh dan banyak lagilah...hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cerita kat blog fitnah mcm ni ko terus percaya? Selidik la dulu.

      Delete
  3. Untuk kedua dua yg beri komen di atas kenapalah mak mak kau berdua buat kau orang nie .. ntah lah hal mcm ni pun jadi isu politik agaknya kau orang ni dah banyak makan benda haram yg dap bagi kot

    ReplyDelete
    Replies
    1. pertama bahasa anda indah sekali.kedua anda lupa bahawa tiada kuasa buat mak mak mereka buat mereka macam nie.berkomen memang mudah tapi berkomen sambil berakidah tu yg susah.jadi tolong jaga akidah.dan akhir nyer tiada kuasa dap memberi mereka mereka ini makan.apa masalah ko hingga komen ko nie jelas tiada berakidah langsung.jgn berhujah hingga membenarkan apa yg madey tomahkan pada kalian.

      Delete
    2. Btul juge tu.temasuk le omakkau anjing ni.smenjak ditimpe musibah itu ari.betambah cilake pule omakkau.asal la penyamun yang nyamun umah omakkau itu ari tak tikam je omakkau ni smpai mampus.cfrm umno juge yang kene.

      Delete
    3. perghhh ayat dari seorang macai bn.memang semua jadi kerana umno la.

      Delete
    4. SAYA HANYA MEMAPARKAN BERITA. SAYA TIDAK PERNAH KESAL DITIMPA MUSIBAH. KALI NI 'OMAK KAU' AKAN LAWAN PENYAMUN YG CUBA MENGANGGU SAYA LAGI. KALI NI PARA PENYAMUN TAK AKAN TERLEPAS. NEGERI SAYA NAUNGI ADALAH DIBAWAH PKR. SAYA TIDAK TAKUT. SAYA AKAN LAWAN PENJENAYAH TU SEMUA. KAMI PKR ADA BARISAN PEGUAM YANG HANDAL. KARPAL SINGH PUN ADA. APA NAK TAKUT. SAYA KENAL MENTERI BESAR. KALAU MALAIKAT NAK CABUT NYAWA SAYA PUN SAYA AKAN JEGIL. LARI LA DIA LINTANG PUKANG. TU PASAL KEJADIAN MUSIBAH TEMPHARI SAYA MASIH SELAMAT. OK JE.

      Yang benar..
      OMAK KAU

      Delete
  4. Nak berhemah apa dalam blog ni dan omak cuba lihat puak PR kalu mulakan komen adake patut membabitkan politik hal ini tak ke kepala otaknpukimak namanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. lembu hoooi....kau nak menafikan perkara2 nie disbbkan perangai politik kotoor yg parti syaitan kau buat tu.......sedarlah sikit......jenayah di Mlaysia nie semakin meningkat....ditutup dgn OSA pun ader.......aku tak menafikan dan redho bhw spesies korang nie spesies lembu yg tak boleh memikirkan perkara2 begini.......

      Delete
  5. Ala macm PR tu baik sesangat tu yg syiah lah liwat lah lgbt lah jual nama allah lah baik ke a.aku rasa fahaman PR jauh lebih buruk dari binatang

    ReplyDelete
  6. PR pakatan rakyat yng kecewa bang non x jadi pm supaya senang di patungkan oleh gian eng dan pas menjadi khadam yg menyesatkan

    ReplyDelete
  7. Anonymous24 October 2013 23:29 Allah itu tuhan pemberi Rahmat. Semua mahluk adalah ciptaannya. Mereka berhak menyebut nama Allah... Jika sebut nama Isa anak tuhan, mereka yang akan disiksa di neraka jahanam. Ada faham, pergi menuntut ilmu lagi sampai ke negara China.

    ReplyDelete
    Replies
    1. jgn layan lembu2 giler nie......kalu kat UK dah diquarantinekan.....takut merebak penyakitnyer.....nama Allah nak dijaga....ttp suruhan Allah buat2 lupa.......p0000rahhhh ciittttt

      Delete
  8. lembu pun sebut Allah..

    ReplyDelete
  9. Syukur malaysia masih aman...kalauxmau pg negara lain!!!hahahaha...mcm hampeh!

    ReplyDelete
  10. Nasib baik pgawai bank tu tak kena bom c4.mat mongol mesti tak puas hati.kroni klau tak buat bsnes haram bkn umno namanya.macam mana org pakai ic palsu boleh kerja.patut bos cmpny ni gemok mcm badak mkan harta haram rupanya.

    ReplyDelete
  11. Apa jwpn kpd semua permasalahan ini? UMNO LEMBU DAN LEMBU ITU UMNO..Ahakss...

    ReplyDelete
  12. kepada peguam anjing pkr n,surendran harap dapat jadi peguambela pak guard ni. Pak gurad ni kecewa. Muka ni la yg tukang panjat gantung poster pkr pas dan dap. Inilah akibatnya apabila asyik dengar ceramah bangang. dia kata semua ini duit rakyat. tu yg bank pun dirompak. duit rakyat katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ek eleh....nak slahhkan org pulak...sebiji mcm mamak kutty........guard tu dpt ic palsu masa projek mahathirlah.......

      Delete
  13. Umno lembuuu...pengikutnya keldai....dh kene dh lembu dgn keldai..hahaaa...

    ReplyDelete
  14. SEDEKAH AL FATEHAH BUAT ARWAH YA KAWAN-KAWAN...

    ReplyDelete
  15. Ada berani keeerrr...tok besan tok jib n rosmah nii....

    ReplyDelete
  16. PETALING JAYA (OCT 25) : KAWALAN PRIMA SDN BHD. THAT IS THE NAME OF THE SECURITY COMPANY THAT HIRED A MURDERER.

    Saya dengan penuh bertanggungjawab, ingin memperjelaskan dengan benar kepada kenyataan-kenyataan palsu, tidak tepat dan yang mempunyai agenda-agenda lain bahawa SECURIFORCE SDN BHD bukanlah syarikat yang terlibat menggajikan Pengawal Keselamatan yang menembak mati Pegawai Bank (AMBANK) Cawangan Subang Jaya baru-baru ini. Kami amat kesal dengan fitnah yang dilemparkan dalam blog tuan, kenyataan-kenyaatan murahan, yang malas membuat research, yang miskin dengan sumber maklumat dengan pandai-pandai dan sesuka hati menamakan SECURIFORCE sebagai syarikat yang terlibat dan seterusnya membabitkan nama Yang Berbahagia Datuk Hjh Maznah Hamid selaku pemilik syarikat.

    Susulan daripada itu, saya bagi pihak SECURIFORCE SDN. BHD. memberi PERINGATAN dengan tegas bahawa pernyataan-pernyataan yang tidak betul dan tidak tepat seperti ini boleh menyebabkan pihak kami tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang. Ini kerana kandungan lapuran yang dimuatkan lebih menunjukkan satu niat yang buruk, mencemarkan peribadi seseorang dan secara langsung ditujukan kepada SECURIFORCE SDN. BHD.

    Saya ingin memperingatkan kepada tuan agar lebih bertanggungjawab, carilah maklumat dengan tepat dan betul sesuai dengan peranan dan etika untuk menyampaikan berita, komen, maklumat yang benar kepada umum. Untuk pengetahuan tuan, warga alam maya pada masa sekarang lebih bijak dan beinformatif untuk menilai sebarang berita. Berkemungkinan mereka mempunyai informasi yang lebih betul dan tepat daripada berita tuan seperti yang dikutip dari tong sampah ini. Seharusnya saya bersimpati dengan tuan. Jadilah seorang blogger yang sebenar, bukan sebagai ‘blocked head’.

    Sebagai panduan, dan sedikit tips kepada tuan, maklumat sebenar syarikat yang terlibat sentiasa boleh didapati dengan tepat daripada :
    1. Kementerian Dalam Negeri (Bahagian A, Keselamatan, KDN),
    2. Polis DiRaja Malaysia (PDRM),
    3. Persatuan Perkhidmatan Kawalan Keselamatan Malaysia (PPKKM),
    4. AMBANK atau
    5. sila layari www.fz.com.
    6. Sila layari www.malaysiandigest.com
    7. Syarikat yang terlibat, KAWALAN PRIMA SDN BHD (www.kawalanprima.com.my)

    Sehubungan dengan itu, dengan maklumat yang disediakan, pihak kami menuntut agar tuan bertanggungjawab untuk memperbetulkan fakta yang sebenar secepat mungkin.

    Sekiranya memerlukan penjelasan dan maklumat lanjut sila hubungi pihak kami. Kami sedia untuk bekerjasama demi menyatakan kebenaran.

    Ini adalah satu kes sensitif yang melibatkan kematian dan memberi impak kepada waris yang masih hidup. Janganlah mempermain-mainkan situasi ini. Seharusnya tuan meminta semua pengikut blog untuk sama-sama sedekahkan al-fatihah kepada Allahyarhamah atau memberi apa jua bentuk sumbangan kepada warisnya. Bukan membawa niat buruk tuan untuk cepat popular.

    Marilah kita bersama sedekahkan surah al-Fatihah kepada Allahyarhamah mangsa, dan ucapkan takziah kepada keluarga mangsa.

    Sekian, terima kasih.

    JALIL IBRAHIM
    Pengarah
    SECURIFORCE SDN. BHD.
    019-2234555 / 03-4042 0266

    ReplyDelete
  17. Nak nafi pun tengok2 juga la..kebanyakan tender dikaut oleh syarikat kroni maznah hamid.lepas tu melegokan lesen kpd syarikat2 kecil seperti kawalan prima dan ahm security..hampir 90 pratus buat mcm tu.

    ReplyDelete
  18. BACA NI....

    KUALA LUMPUR, Oct 30 — The security company whose licence was revoked a day after its guard shot and killed an AmBank officer a week ago, is still operating as usual. The Malay Mail visited the bank branch in USJ Sentral 2 in Subang Jaya yesterday and saw a guard from Kawalan Prima Sdn Bhd on duty.

    This was despite Home Ministry senior deputy secretary-general Datuk Alwi Ibrahim’s announcement that Kawalan Prima’s licence had been revoked. An AmBank spokesman said that Kawalan Prima was still authorised to provide services as the firm was only given a show-cause letter from the Home Ministry.

    The security firm refused to comment on the rogue security guard, who was an Indonesian with a fake identity card. It did say, however, despite claims that its licence had been revoked, it was functioning as usual. “We explained the situation to the necessary people and they know we have done nothing wrong. That is all that matters,” said the company’s legal officer who refused to be named.

    The bank staff, meanwhile, were apparently unhappy that a guard from the same firm was still working there, but they refused to elaborate citing company regulations. Following last Wednesday’s robbery, the bank was closed for two days and resumed operations on Monday. The latest security guard told The Malay Mail that he had been redeployed from another bank in SS14, four days after the shooting incident. Checks showed that the security firm provides more than 600 security officers, including armed guards, to various banks and establishments. In the incident last week, Norazita Abu Talib, 37, a bank employee for 16 years, was shot in the face with a pump-gun while at the bank’s vault. The 37-year-old suspect had been working as a guard with another bank for a year and had occasionally served as a replacement at the AmBank branch where the robbery occurred. - See more at: http://www.themalaymailonline.com/malaysia/article/kawalan-prima-licence-revoked-but-operating-as-usual#sthash.i5LIvRBI.dpuf

    ReplyDelete
  19. JANGAN DOK SEBAR FITNAH. SYARIKAT YG SEBENAR NAMANYA KAWALAN PRIMA SDN BHD BUKAN SECURIFORCE..TAK SEMAK DULU KE SBLM COPY PASTE?? http://mstar.com.my/berita/cerita.asp?file=/2013/10/31/mstar_berita/20131031152354&sec=mstar_berita

    ReplyDelete
  20. Banyak syarikat keselamatan ambil pati contoh syarikat guard incorporated quality security golden triagel semua pakai pati jadi guard ada yang bukan bekas gurga pun jadi guard masalah syarikat guard kat malaysia semua penipu bayar gaji 1400 sebulan 30 hari kerja tak ada off days bila budak malaysia kena paksa oty bayar rm tiga puluh ringgit pati bayar rm 40 sow macam mana anak melayu nak berjaya tengok Singapore system guard bayar gaji betul ada kursus malaysia ini dah teruk asyik pati aje dapat kerja buat aduan kat perkeso semua senyap aje mana pengkuatkuasa mana akta malaysia

    ReplyDelete
  21. Wahai manusia... sedarlah.. bersyukurlah... walaupun pentadbiran negare masih x sempurne, kite as rakyat perlu sumbang tenaga, akal, fikiran, utk sempurnekan semuenye... kite da bersedia ke nak shahid ke jalan Allah?? da bersedia nak hidup dalam negare yang kacau bilau ngan peperangan??? Da bersedia nak hapuskan penjajah yang menyerang??? atau kite berdiri di pihak penjajah yang mungkin akan potong kepala emak atau sedarah daging dengan kite depan mate??? mase tu sanggupkah kite??? ingat lah bahawa di padang mahsyar nanti kite akan dituntut pahala dari orang yang teraniaya disebabkan kite... banyakkah pahale kite??? jadi dari byk kite buat dosa lebihlah elok kite same2 cari sumber pahala.. Bg saye mane2 pihak x salah.. semue ade sudut betulnye... cume the way nak nampakkan sudut betul tu yang salah kot... kene lah ingat bhawe tiada yang sempurne sesempurne Nabi junjungan kite Nabi Muhammad SAW.. Beliau yang suda cukup sempurna pon masih merendahkan diri... Beliau yang juga ahli syurga... Kite yang ntah berape jaoh lagi nak sampaikan ke tahap seperti beliau je da ade sifat angkuh, berlagak dan sebagainye... disini saya same sekali x de niat utk berlagak alim, berlagak bagus atau memenangkan mane2 pihak.. saya juga byk melakukan kesilapan.. dan saya sentiasa memotivasikan diri agar sedar silap yang sy buat... cume saye tahu bahawe Allah akan sentiase ada untuk memberikan petunjuk kepada segale masalah dan kemusykilan yang di hadapi... kite semua ade akal fikiran kan... tegakkan mane yang da bengkok.. patah balik kepada jalan yang betul pade yang tersalah simpang.. supaya kite sama2 bersatu dan hidup dengan aman dan selesa di bumi Allah.. kenelah ingat bahawa peperangan antare islam merupakan petande kiamat... perlu ke kita tambah petanda2 nie??? bermusuh x dpat ape pun.. berdamai byk bagi kelebihan.. xde jugak niat utk mancadangkan keluar atau join another parti.. tu sume hak masing2.. semua ada hak.. yg saye maksodkan ialah cadangan kite memahami agama... hidup berlandaskan agama itu perlu dan dituntut as umat ISLAM... jadi the point is mari sama2 bersyukur... jangan biarkan kite sebagai islam dilihat hina di mate agame lain... Terima kasih...
    p/s: mohon maaf kepada ayat yang menimbulkan kemarahan ke ape... mane yang baik boleyla ambil.. mane yang tidak baik atau silap mohon diperbetulkan... :-)

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...