Tuesday 22 October 2013

JAWAPAN DAN ALASAN MACAM MANA SENJATA API BOLEH HILANG DAN LESAP SEPERTIMANA DALAM LAPORAN KETUA AUDIT NEGARA 2012 TERMASUKLAH KEHILANGAN DALAM TANDAS!!!!


Satu dunia sudah tahu bahawa dalam Laporan Ketua Audit Negara 2012 sebanyak 44 senjatapi sudah hilang dan lesap dari jagaan PDRM semenjak 2010 hingga 2012 saja. .. 7 sudah dijumpai semula.

Antara sebab kehilangan seperti mana jawapan dalam parlimen tadi langsung tidak sebut dan sentuh hilang dalam laut.

Antara alasannya ialah:

1)   Kereta dipecah dan senjata api tertinggal dalam kereta.

2)  Diragut atau di samun

3)  Tercicir ketika menjalankan tugas

4)  Kehilangan dalam tandas dan akhir sekali

5)  Kehilangan dalam pejabat.

Omak Kau malas nak ulas lebih panjang lebar sebab sendiri baca, fikir dan nilailah... 

6 comments:

  1. Apa yang tercatit pada alasan #4 adalah benar sekali. Saya teringat satu kejadian di restoran saya pada tahun 2004 di PJ dimana anak perempuan saya berumur 10 tahun telah terjumpa sebiji pistol didalam tandas dan dalam keadaan ketakutan dan gementar datang menarik tanggan saya ketandas tersebut.Saya mengambil pistol tersebut dan menyimpannya buat seketika sambil mencari siapa diantara pelanggan saya terdiri daripada angota polis, setelah dikenalpasti saya menghampirinya sambil bertanya adakah saudara kehilangan sesuatu? Beliau menjawap TIADA kemudian saya menunjukkan pistol itu kepada beliau, beliau tergamam dan pucat mukanya buat seketika. Itu salah satu sikap kecuaian dan tidak bertanggung jawab angota tersebut..maka tidak hairanlah apa yang telah dinyatakan sebagaimana kenyataan diatas.

    ReplyDelete
  2. ini adalah disebabkan kecuaian manusia bukan disebabkan politik.. ada fahamka omakkau..

    ReplyDelete
  3. faham2 je la,org bodoh je boleh terima alasan macam ni.ko rasa la klu pistol dok kat kepala ko,igt ilang barang mainan ke.

    ReplyDelete
  4. Ketua polis kan penjilat umno tak hairan la anak buahnya bodoh2 belaka.

    ReplyDelete
  5. Peh, kalau auditor dengar jawapan macam ni kat site.. silap2 dia pinjam satu pistol tu tembat auditee....

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...