Tuesday 29 October 2013

PENGERUSI TABUNG HAJI YANG BARU AZEEZ RAHIM, KATA SUSU PEKAT LUPUT TARIKH SUMBANGAN DARI BELIAU SEBENARNYA ADALAH UNTUK KEGUNAAN PARA PETUGAS BN PRK DUN N20 SG LIMAU!!!!!!



Begitu sekali para petugas UMNO/BN dilayan oleh pemimpin mereka ... di beri makanan yang sudah luput tarikh ... apakah para petugas UMNO/BN tidak rasa terhina?

YAN: "Susu pekat tersebut adalah untuk kegunaan jentera pilihan raya kecil yang berkampung di Rumah Baling. Saya tidak tahu bagaimana ia boleh terlepas." jelas Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim.

Susu pekat tersebut dikesan telah pun luput tarikhnya pada 26 Oktober yang lalu dan ianya dikatanya mengejutkan penerima berkenaan.

Tambah Azeez lagi, "Sekiranya susu pekat tersebut telah pun luput tarikh, buangkan saja. Ia bukannya untuk dijual. Lagipun secara teknikal barangan dalam tin walaupun telah luput tarikh ia masih boleh digunakan dalam tempoh dua minggu lagi."

Azeez menasihatkan Mahfuz agar tidak menggunakan taktik politik sempit kerana tarafnya sebagai seorang Naib Presiden PAS.

Terdahulu, sumbangan bantuan barangan keperluan asas oleh jentera parti Barisan Nasional (BN)  kepada penduduk Sungai Limau di sekitar kawasan Sungai Dedap dicemari dengan penemuan susu pekat didakwa telah luput tarikh dalam pemberian itu.

Pengarah Jawatankuasa Induk PAS Pilihan Raya Kecil (PRK) DUN Sungai Limau, Datuk Mahfuz Omar berkata penemuan susu pekat tersebut disedari oleh seorang wanita yang mendapat sumbangan tersebut.

“Susu pekat tersebut merupakan antara barangan keperluan asas seperti beras, tepung gandum dan gula dan diberikan oleh petugas jentera BN yang berkempen ke rumah mereka semalam,” kata Mahfuz

Susu pekat tersebut dikesan telah pun luput tarikhnya pada 26 Oktober yang lalu.

“Sumbangan tersebut dipercayai diberikan oleh jentera parti BN dari Baling kerana tertera nama Ahli Parlimen Baling, Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim dan apa yang dikesalkan disini, mengapa susu yang luput tarikhnya pun diberikan juga kepada orang kampung,” katanya lagi.

Mahfuz berkata ini merupakan satu penghinaan kepada orang kampung kerana mereka tidak mengambil kira soal keselamatan dan kesihatan penduduk disitu.

“Takkanlah mereka ini (BN) kedekut sangat sampai nak memberikan penduduk dengan susu yang luput tarikhnya. Saya menyeru kepada penerima-penerima sumbangan tersebut supaya memeriksa susu pekat yang diterima melalui sumbangan tersebut. Takut nanti, habis satu DUN Sungai Limau mengalami keracunan,” kata beliau.

Beliau percaya kira-kira 500 keluarga yang menerima sumbangan tersebut di kawasan Sungai Dedap ada menerima susu-susu yang luput tarikhnya itu dan Datuk Abdul Azeez digesa meminta maaf kepada penduduk kampung.

21 comments:

  1. Maka berkata lah Macai;

    "Datuk Azeez sebenarnya di sabotaj oleh pembekal susu tersebut yang kununya menderma untuk memenangkan BN. Walhal pembekal susu tersebut merupakan penyokong Pakatan Rakyat"

    Ada percaya???? Hehehehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hindu paria ni kaki puki siam ni ke yg jadi ketua tabung haji? Dia ni ke yg nak buat amal sedekah susu kononnya ke? Klu dah setan paria hindu macam mana buat macam mana amal jariah tetap setan juga. Panya jahat tu ...sedekah yg dah luput tarikh. Tang sedekah dia pun jahat jugak...nak tipu jugak. Inilah pemimpin omno setan.

      Delete
  2. KALAU DAH JENIS HINDU PARIA ,PARIA JUGA

    ReplyDelete
  3. Maka seorang lagi Macai pula berkata:

    "Susu tu sebenarnya tak luput tarikh. Saya sanggup bersumpah dengan Al-Quran dalam masjid, semasa saya mengambil susu itu ianya tak luput. Ini semua fitnah PAS yang memadamkan tarikh asal dan menngecop dengan tarikh yang telah luput"

    Ada percaya???? Hehehehehe.

    ReplyDelete
  4. Biasanya klu kat pasar raya, susu yg dah hampir tarikh luput derang jual 5 tin seringgit. Kalu yg dah sampai tarikh luput pulak derang campak aje kat tong sampah.

    ReplyDelete
  5. azeez takan nak jimat kos kot...tau la skang brg2 mahal. Utk petugas2 BN di sungai limau...lu org sama je martabat dgn brg luput tarikh di pandangan mata pemimpin lu org...hahaha...hinanya lu org di mata pemimpin lu org.

    ReplyDelete
  6. "Lagipun secara teknikal barangan dalam tin walaupun telah luput tarikh ia masih boleh digunakan dalam tempoh dua minggu lagi."

    Hadoiii, orang macam ni pon boleh terpilih jadik pengerusi tabung haji!!
    Bila org (mahfuz) tegur dia kata berpolitik pulak!
    Tak guna kejaan buat iklan cikgu nasihat murid jgn minum susu tamat tempoh kat tv tur!!
    Kita bukan nak politik, kita bimbang buatnya petugas umno minum susu tu tetiba kena keracunan dan padam @ pendek umur, kan ker susah keluarga mereka!

    Suruh aje dia bawak balik umah bagi minum kat anak bini dia!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalu dah calun UMNO/BNterminum...terus padam.....kan susah...kene cari calun lain....hihihihihi

      Delete
  7. Memberi susu yang sudah luput tarikh oleh bangsa Si Kitul dari UMNO Baru adalah bersamaan memberi susu beracun kepada orang pengundi.... Ini adalah satu penipuan yang mengancam kesihatan rakyat Sungai Limau. Jangan beri undi pada calon BN, Menangkan calon PAS !!

    ReplyDelete
  8. Barulah kita tahu, siapakah sebenarnya petugas di hati pemimpin.......
    Umpama setin susu tamat tempoh.

    ReplyDelete
  9. Dah tamat tempoh boleh guna lagi 2 minggu pula tu.ni la akibat lantik org tak lulus spm.dia punya bodoh setanding dgn najib bibir merah..

    ReplyDelete
  10. kata p ramli "Eeeaa ape daaaaa.. oramg macam ni pon ade kerrr..."

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeee daaa......masuk angin keluar asap punya org daaaa.....

      Delete
  11. azeeeeeeez...gua tabek la sama lu beb! mana lu boleh dapat susu tamat tempo turrr?

    ReplyDelete
  12. Mcm org yg sama je bg komen..komen tratur bsmbung2

    ReplyDelete
  13. Aku rasa lah susu ini lebihan susu yg di beri kepada jemaah haji kat Mekah pada musim haji dulu. Kesian dia. Orang bagi derma dapat juga pujian dia bagi derma dapat kutukan. Dah malu alah dia boleh kata susu tamat tempoh boleh digunakan dua minggu lagi dari tkh tamat. Bila didesak tak mudarat ke minum susu itu terus kata buangkan saja lah jangan guna lagi. Silap patut Azez mahu jual murah kat restoren mamak je

    ReplyDelete
  14. Laa... Gula kan naik harga.. So, susu baru mahal... X kan nak subsidi lg... Ha.. Kalau x suka, boleh keluar dr planet ni..

    ReplyDelete
  15. sebenarnya apa yg ada dlm Bn dah luput, termasuk umnn, mca, mic, pbb dll. Namun ia masih boleh digunakan sehingga 2018

    ReplyDelete
  16. Kah!kah! kah! SECARA TEKNIKAL ???! Kah!kah!
    Bancuh minum try tengok?? keluar tak laporan KLINIKAL...???

    ReplyDelete
  17. "Tambah Azeez lagi, "Sekiranya susu pekat tersebut telah pun luput tarikh, buangkan saja. Ia bukannya untuk dijual. Lagipun secara teknikal barangan dalam tin walaupun telah luput tarikh ia masih boleh digunakan dalam tempoh dua minggu lagi.".........begitulah nilai pengundi di DUN sg.limau dimata pemimpin BN..

    ReplyDelete
  18. Kita tahulah pengikut tegar awak tu lembu tp jgn lah d anggap pengundi lain tu sama mcm lembu sampai beri susu tarikh luput....agak nye tu susu dari lembu2 feedlot shahrizat kot....MMG SAH DASAR LEMBU YG TAK RETI MALU.....

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...