Saturday 26 October 2013

SANDIWARA AKU JANJI SUDAH MENJADI AKU TIPU..SEMASA LANCARKAN AKU JANJI, CAKAP AKU JANJI BN TIDAK SAMA DENGAN JANJI MANIS MANIFESTO PR...SEKARANG AIR LIUR BELUM KERING SUDAH MULA NAK CARI ISU UNTUK TIPU RAKYAT


Semasa Najib membentangkan Aku Janji sebagai manifesto PRU13 untuk menaikan BR1M RM1200 untuk isi rumah dan RM600 untuk bujang tetapi pada bajet semalam lain pula rentaknya. Untuk isi rumah dari RM500 cuma dinaikan kepada RM650 sahaja manakala untuk bujang daripada RM250 dinaikan kepada RM300 sahaja.

SEBELUM INI GEGAK GEMPITA RIUH RENDAH SATU DUNIA KATA, KALAU PILIH BN UNTUK TERUS TERAJUI NEGARA PADA PRU 13 LALU, PALING KURANG TAHUN INI SEMUA PENERIMA BR1M YANG LAYAN AKAN TERIMA RM1,200.

BILA DAH MENANG SUDAH LAIN MACAM PUNYA SKRIP...SUDAH MULA NAK KENCINGKAN RAKYAT YANG MEMBERIKAN UNDI DAN SOKONGAN KEPADA UMNO/BN.

SEBAB ITU RAMAI PENGANALISIS DAN PENGAMAT POLITIK MERAMALKAN UNTUK NAJIB TUNAIKAN SEGALA JANJI DALAM AKU JANJINYA CUKUP SUKAR...AKU JANJI PRU 13 ADALAH UMPAMA AKU JANJI UNTUK MENAMATKAN RIWAYAT UMNO DARI RAKYAT PADA PRU AKAN DATANG.



15 comments:

  1. Najib Razak
    TERAS PERTAMA: MERANCAK AKTIVITI EKONOMI

    Menggalak Industri Penerbangan

    41. Malaysia berpotensi menjadi hub penerbangan di rantau ini. Industri ini dapat memberi kesan pengganda kepada ekonomi memandangkan permintaan terhadap penumpang dan kargo udara semakin meningkat. Bagi tempoh Januari hingga Julai 2013, jumlah penumpang di lapangan terbang seluruh negara bertambah kepada 43.9 juta berbanding 38.6 juta penumpang bagi tempoh yang sama pada 2012.

    42. Jumlah kargo udara yang dikendalikan, turut meningkat kepada 529 ribu tan bagi tempoh yang sama. Dengan beroperasinya KLIA2 nanti, jumlah penumpang dijangka meningkat kepada lebih 70 juta. Untuk memajukan lagi industri ini, Kerajaan akan menggubal Dasar Penerbangan Nasional yang akan menggariskan langkah-langkah bagi mengukuh eko-sistem dan rantaian perkhidmatan industri penerbangan.

    43. Bagi melicinkan pengurusan operasi dan pengendalian trafik udara, sistem pengurusan trafik udara sedia ada di Subang yang telah berusia hampir 20 tahun itu, akan digantikan. Oleh itu, sebuah pusat pengurusan trafik udara baru dengan kos sebanyak 700 juta ringgit akan dibina di KLIA. Sistem baru ini, akan dapat meningkatkan pergerakan trafik udara dari 68 kepada 108 pergerakan setiap jam melalui 3 landasan. Untuk makluman dewan yang mulia, kapasiti pengendalian ini adalah antara yang tertinggi di dunia.

    44. Demi keselesaan para penumpang, Kerajaan juga akan menaiktaraf beberapa lapangan terbang termasuk di Kota Kinabalu, di Sandakan Sabah serta Miri, Sibu juga Mukah di Sarawak. Untuk tujuan ini, Kerajaan akan menyediakan peruntukan sebanyak 312 juta ringgit. Di samping itu, terminal penumpang di lapangan terbang antarabangsa Langkawi dan lapangan terbang Kuantan akan dinaik taraf.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1. Samun duit rakyat
      2. Tipu rakyat
      3. Sapu projek2
      4. Bodokan rakyat
      5. Joli duit rakyat
      6. Kenakan cukai tinggi
      7. Tangkap siapa yg menentang
      8. Kekalkan tipu undi
      9. Putar belit fakta
      10. Jual agama bangsa dan negara

      dari ketua pemuda umno sungai limau.

      Delete
  2. eris 7 Lok
    Phahrolrazi Mengamuk Bila Tahu Isteri Allahyarham Ust Azizan Restu Calon BN? #PRKSgLimau #BeraniHijrah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib lagi pulak semalam baru oder betina siam kat hotel di alor star...buat apa oder tu? Kata orang sambil2 menyelam minum air. Sambil2 pi kempen celapak sekali betina siam sundal. Hejehehhehehehe.1

      Delete
    2. Betoi2 tu bro...aziz paria pun kasi tau sama wa...aziz yg suroh oder bro.... aziz tabung haji bro....laknatlah kamu.

      Delete
  3. TAKAN LAH BARU SEKARANG KITA TAHU.DAH HAMPIR 56 TAHUN KERAJAAN UMNO INI MENIPU MENZALIMI RAKYAT SAN MEREKA KAYA RAYA MENCURI HASIL NEGARA DAN RAKYAT.JADI MARI LAH SAMA SAMA KITA DOAKAN.YA ALLAH YA TUHAN KU PADA MU KAMI POHONKAN AGAR DAPAT KAMI DIBERI PERLINDUNGAN SEBAGAI RAKYAT MALAYSIA INI DARI DAJAL DAJAL PEMERINTAH YANG MENZALIMI KAMI DENGAN BELBAGAI CARA DAN PERATURAN.YA ALLAH YA TUHAN KAMI POHONKAN KAU HANCURKAN SEMUA DAJAL DURJANA YANG MEMERINTAH DIMALAYSIA INI KERNA KAMI RAKYAT YANG LEMAH INI TIADA MAMPU MELAWANYA.. KEADILAN NEGARA INI TELAH TIDAK TERURUS,PERUNDANGAN ,KEPOLISAN DAN JUGA SEMUA AGENCI KERAJAAN TELAH HANCUR DAN MUSNAH DENGAN PEMENTASAN YANG DISAJIKAN OLEH PEMERINTAH DAJAL INI BAGI MENZALIMI RAKYAT JELATA.YA ALLAH YA TUHAN KAMI TURUNKAN LAH BALA BENCANA ,AZAP SEAZAPNYA,HANCUR SEHANCURNYA TERHADAP DAJAL PEMERINTAH INI SERTA SEMUA YANG BERSENGTONGKOL DENGAN MEREKA.PADA MU KAMI POHAN KAN AMIN

    ReplyDelete
  4. Pembohong adalah munafik....

    ReplyDelete
  5. Selepas menang pilihanraya adalah masa yang amat sesuai kerajaan mengenakan pelbagai cukai dan sekatan keatas rakyat. Janji yang diwar-warkan dulu hanyalah persepsi untuk tagih simpati rakyat disamping mengikat mereka yang terjebak dengan rasuah.

    Rakyat bolih buat apa sekarang ? Tiada apa-apa kecuali geleng-geleng dan angguk-angguk kan kepala seperti ahli UMNO Baru dalam dewan PWTC.

    Nak balas dendem pada pilihanraya ke 14 ? Masih jauh lagi..... Segala-galanya boleh berubah apatah lagi melayu bangang mudah lupa !

    ReplyDelete
  6. Kalau tak menipu bukan umno namanye

    ReplyDelete
  7. aku dah bertobat dah tak akan undi umno lagi..dan akan pastikan seramai mungkin sedara mara.kekawan supaya tidak lagi undi umno di pru 14..Amin

    ReplyDelete
  8. Btul ke lu dah tobat.. lu jgn lupa.. kata tun apa nama....ME..LAYU mudah lupa..kahkah...lgi 4 thun..last2 lu ttap undi amno...lu mmg bangang...

    ReplyDelete
  9. Minta penulis komen jangan guna kata kata kesat kera memalukan tuan punya blok,mentang di beri lampu hijau untuk komen.Cuba masukkan bab nasihat ugama kerana kebanyakkan orang umno khayal dengan kehidupan dunia, Pihak alim yang mereka lantik pun dah jadi macam mereka, tak boleh tegur walaupun salah.Bab subahat benda haram amat banyak tapi mereka bisu untuk menegur.Ingat rezeki Allah yang bagi bukan pemerintah bagi.Pemerintah cuma salurkan saja pada jalan benar. dan jika kau tipu tunggu lah hukuman Allah.

    ReplyDelete
  10. Tolong siasat JKM bagi bantuan dekat orang yang sihat..setakat pekak sebelah telinga je tak kan itu pun senang2 je lulus bulan2 monthly masuk akaun???...tubuh badan sihat je..mampu bekerja paling tak jual goreng pisang..ade sorang tomboy duduk taman muhibbah kajang badan sihat hidup bergaya dgn bantuan JKM..ramai lagi yang sepatutnya layak tak dapat kott..yang mengejutkan ada kes janda dibuang kerja kerana lumpuh kena buatan arwah suami nya..selepas suami nya meninggal si isteri dah sihat sbb sihir si suami pada si isteri dah hilang lepas kamatian si suami 2 3 bulan lepas.si isteri dah mampu drive kereta dah pun..yang mengusarkan aku dgr cerita dari jiran si isteri nak ke JKM bagi mendapatkan bantuan untuk JKM tolong bayarkan kereta proton persona nya setiap bulan hanpir RM700 sebulan kerana dia di buang kerja kerana terlalu lama cuti sakit akibat buatan suami..ini tak wajar dan tak layak sbb aku dpt tahu si isteri baru je beli tanah dan nak buat rumah hasil duit pampasan tapi kereta nak JKM bayar???....ape kes ni..ade ke JKM salurkan bantuan sebegitu..wah seronok lah kan tak payah pecah kepala dgn ada nya JKM..hahahha....aku sarankan JKM tolong update dan siasat setiap org yg mereka beri bantuan..ntah2 ada yg pernah dibantu dulu dah bawak BMW tapi disebabkan kurang nak update dan siasat perkembangan penerima bantuan sampai skrg masih dapat duit bantuan walau dah kaya raya...yang layak menerima pulak sampai sekarang menunggu..tolong telus ye JKM..agak2 kalau dah mampu beli tanah dan nak buat rumah..tv kat umah 40 inci pakai persona..shopping kat midvalley..layak ke org tu dpt bantuan JKM????????..tolong sebar kat JKM demi rakyat miskin dan duit zakat tu tak sampai pada yg tak sepatutnya..tq..

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...