Monday 28 October 2013

UNTUK TAHUN 2012 ... RAKYAT BAYAR BIL ELEKTRIK KEDIAMAN RASMI NAJIB RAZAK RM6,130.90 SEN DAN BIL AIR RM852.50 SEN SEHARI!!!


Bayangkan betapa banyaknya wang rakyat digunakan untuk bayar bil elektrik dan air kediaman rasmi Najib Razak dan Muhyiddin Yassin.. suatu jumlah yang agak terlalu besar.

Kediaman rasmi Najib Razak Sri Perdana pembayaran bil elektrik dan air untuk sepanjang tahun 2102 ialah RM2,237,788,13 bersamaan RM6130.90sen sehari dan RM 311,174.25 sen bersamaan dengan RM852.50sen sehari.

Kediaman rasmi Muhyiddin Yasin Sri Satria pula pembayaran bil eketrik untuk sepanjang tahun 2012 ialah sebanyak RM865,458.56 sen bersamaan dengan RM2371.20 sen sehari dan bil airnya pula sebanyak RM99,264.03 sen bersamaan dengan lebih kurang RM272.00 sehari.

Ini baru cerita bab bil eletrik dan bil air .. belum disentuh pembayaran lain-lain lagi.

Perlu ingat .. angka-angka yang memeranjatkan ini bukan di petik di warong kopi atau saja-saja direka bukti tetapi ianya adalah jawapan bertulis oleh Menteri DiJabatan Perdana Menteri Shahidan Kassim di dalam Parlimen.

Najib semasa pembentangan bajet 2014 Jumaat lepas bukan main lagi menyeru agar rakyat berjimat cermat dan ubah gaya hidup.

Tapi diri sendiri cukup boros... cakap tidak serupa bikin .. bikin lagi teruk dari cakap.


10 comments:

  1. untuk bersangka baik, berapakah anggaran perlu dibayar jika seri perdana bertukar penghuni. katalah ds anwar ibrahim menjadi pengganti ds najib razak. kalau boleh potong sampai 50% dari jumlah semasa, aku sokong big bos pkr tu jd pm. amacam?

    ReplyDelete
    Replies
    1. dapat ke? TG nik aziz lg bgus, lg zuhud.. silap2 tak sampai 25% dr jmlah najib skrang ni..

      Delete
  2. Aku sokong Pak Usin jd PM...beliau lebih berjiwa rakyat.....kah kah kah

    TokWanKau

    ReplyDelete
  3. Baik kau sokong aku..
    Bil api air talipon intenet, aku pakai = aku bayar..
    Duit rakyat xkua same skali..

    ReplyDelete
  4. Kena bsangka baik la.mungkin kat umah najib ni ada projet bela babi sbb tu bil tinggi.

    ReplyDelete
  5. INILAH YANG DIPANGGIL WASATIYYAH DALAM KEHIDUPAN VERSI NAJIB DAN KERAJAAN BN

    ReplyDelete
  6. Politik malaysia adlah politik membabi buta a.k.a membuta tuli. Kalau pemimpin tu 'ma'som', apa pemimpin danpati baut kena terima tak boleh di tegur dan disapa. Itu demokrasi ala umno bn, menanggung 6,150rm dan 856rm sehari untuk pebelenjaan seeorang pemimpin pun DIAM & TERIMA.
    Menteri dan kabinetnya semua angguk............
    Dimana otak dan kewarasan pemikiran mereka ini.
    Orang yang membazir itu saudara Syaitan.

    ReplyDelete
  7. Pembayaran yg dibuat itu adalah menurut bacaan meter elektrik dan air, bagaimana jika terdapat pula kecurian elektrik dan air di situ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kecurian mender.....kalu charge sepatutnyer digandakan spt sepatutnyer rm10 seunit...dihentamkan sampai rm100.00 seunit....kan kroni punyer projek.....penyamun...penyamun......kalu dah habis duit....nanti samun kat rakyat pulak.......haramjadah punyer pemimpin.....

      Delete
  8. kalau saudara Nuar jadi PM mesti jimat bil elektrik sebab banyak bergelap.. tapi bil air mungkin naik sebab banyak nak membasuh..

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...