Tuesday 5 February 2013

BERITA TERNOW PALING HOT!!!!... SETIAUSAHA POLITIK RAIS YATIM DIGANTUNG TUGAS SELEPAS PEJABATNYA KENA SERBU DENGAN SPRM DISYAKI TERLIBAT DENGAN KESALAHAN JENAYAH RASUAH!!!!!


Setiausaha Politik Rais Yatim, Haji Amrus Ibrahim telah digantung tugas serta merta selepas pejabatnya diserbu dan digeledah oleh SPRM minggu lepas.

Jawatannya kini diambil alih oleh Pengarah Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA) Negeri Sembilan, Abdul Hamid Osman.

Tidak diketahui apakah motif pihak SPRM membuat serbuan dan pengeledahan.  Ada risikan mengatakan ianya berkaitan dengan kes tutup mulut amah Indonesia yang kena rogol....Sama ada ianya sahih atau tidak.. Wallahuakhlam Bissawab.

Adalah lebih baik tunggu penjelasan dan komen dari pihak SPRM.

15 comments:

  1. Emm elok sgt la ler.. bukan takat Setiausaha, patutnya dengan Menteri nya sekali kena siasat.

    ReplyDelete
  2. Ok la tu,jerung bila nk tgkap?nak jaring beso ke?nanti aku sponsor..

    ReplyDelete
  3. tk perlu perkara begini di keluarkan kerana kes tersebut telah di putuskan oleh mahkamah...dan ianya satu kes fitnah yang d lemparkan terhadap beliau...untuk lebih baik perkara begini harus di rujuk kepada pihak yg berkuasa..sebab negara kita ada undang2...jika lapuran begini di buat maka akan timbul masalah tindakan undang2 akan di ambil....so......siapa akan susahhhhhhhhhhhhhh........insaf la wahai umat nabi muhammad.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Statement nko kalau nko professional ok je...tapi kalau nk bias sebab die politikus kerajaan,aku rasa x fair....

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
  4. Laporan polis telah dibuat terhadap blogger ini. Juga pautan2 yg lain. Tunghu surat perintah pejabat guan utk pohon maaf secara terbuka. Bertanggungjawab.

    ReplyDelete
  5. untuk makluman penulis laman ini.......apakah maklumat yg di paparkan ini adalah tepat....jika jiran di sebelah rumah boleh la di tanya apakah menu masakan yang di buat....jika duduk luar kariah tempat anda duduk tk perlu msuk kerumah orang lain atau menyingkap tudung saji itu....apakah masakanye ari ini......jika anda sakit gigi jangan di makan ubat julap.........nanti sakit gigi tk hilang....perut plak yang meragammmm......t.kasih...

    ReplyDelete
  6. "Jawatannya kini diambil alih oleh Pengarah Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA) Negeri Sembilan". Kenyataan ini TIDAK BENAR sama sekali, den rapat dgn pengarah JASA ni..den tanyo dio sendiri pagi tadi, dio jawab.. tu semua cerito pembongak dr blogger pembangkang yg suko buek cerito palsu. Den pun lihat dia buek kojo JASA ajo, tak do langsung buek kojo SUPOL. INILAH BLOGGER MURAHAN YG TAK BERETIKA DAN SUKO MENGELUARKAN CERITO TAK BONAR DAN MENABUR MEMFITNAH.

    ReplyDelete
  7. hahahahhaaaa... baru kelmarin den jumpo sukpol dimajlis rasmi yg berlangsung di soromban. Beliau masih bertugas macam biaso ajo. ni nak citer apa sbenarnya???

    ReplyDelete
  8. Mana satu nak pakai ni... tajuk berita - DISYAKI TERLIBAT DENGAN KESALAHAN JENAYAH RASUAH!!!!! tapi dalam ceritanya lain pulak, DIKATAKAN - "Ada risikan mengatakan ianya berkaitan dengan kes tutup mulut amah Indonesia yang kena rogol". Sahlah blogger ini PENFITNAH NO 1 MALAYSIA, AWAS!!! JIWA anda sendiri rasa tak aman dan tenteram kerana mencipta dan menyebarkan FITNAH.

    ReplyDelete
  9. Den setuju & yakin mereka yg mencipta dan menyebarkan fitnah, jiwanya tak aman dan tenteram, sebab hatinya BUSUK MACAM ZIONIS PUNYA HATI. Profesional sikitlah bilo nak buek cerito. Amat mudah bg kito nak melaporkan sesuatu yg bona, dari kito nak mencipto cerito pembongak.

    ReplyDelete
  10. kenapa saudara mahu membuat perkara yang boleh memalukan umat islam? saudara bukankah penyokong islam? bersandarkan agama islam yang suci. saudara tak mahu membalas kata-kata ini atau saudara sudah takut dengan kesalahan saudara sendiri? saya bukan nak memburukkan saudara, tetapi saudara ni dah melampau. melemparkan kata-kata yang berbau fitnah. harap saudara mengeluarkan statement ini. harap maklum.

    ReplyDelete
  11. Macai-macai, bila ameno kene fitnah bkn main lagi korg menyalak mcm anjing kurap ye, tau plak korang fitnah tu adlh kerje yg keji, tp bila utusan meloya, TV3suku, RTM dok tabur fitnah 1 malaysia xde plak korang menyalak memaki2 mereka...memg anjing kurap lah korang ni macai...

    ReplyDelete
  12. kalau kena pada umno bkn main marah tp kalau umno hentam pas,sampai berulang2 media cacai siarkan fitnah tk apa,mana belajar ni?

    ReplyDelete
  13. fitnah..xde 1 pon yg betul..aku yg dok pejabat dia pon xtau pape tibe2 kuar cite ni..kelaka plak bile ade org lebih tau drpd staf sendiri..

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...