KEBENARAN ITU PAHIT!! KEADILAN ITU PERIT!! PERJUANGAN ITU SAKIT!! RAKYAT BENCI UMNO!! UMNO IS DEAD!!

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 28 February 2013

KISAH PELIK TETAPI BENAR... SEMASA HIDUPNYA BERKARYA DAN MENYANYI MENGUTUK KUAT DAN KERAS TGNA.. APABILA MENINGGAL DUNIA, TGNA MENGIMAMKAN SOLAT JENAZAHNYA....SUBHANALLAH!!!!


BUKAN NIAT NAK MENGAIBKAN TETAPI SEKADAR MEMBERI PENCERAHAN MINDA MENCERITAKAN KISAH YANG BENAR.

TGNA mengimamkan solat jenazah arwah Zaidi Mohamad @ Zaidi Buluh Perindu, antara pendikir terkenal di Kelantan, yang meninggal pagi tadi.

Arwah dipercayai meninggal dunia akibat serangan sakit jantung ketika sedang membuat persembahan di Tumpat dimana beliau sedang menyampaikan sebuah lagu khas untuk Menteri pertanian dan Asas Tani, Noh Omar yang menjadi tetamu VVIP.

Semasa hidupnya cukup kuat mengutuk dan caci cerca TGNA dalam setiap persembahannya.

Tapi TGNA tidak ambil pusing itu semua..Sanggup mengimamkan solat jenazahnya.

Jiwa dan hati Omakkau cukup tersentuh...SUBHANALLAH!!!

33 comments:

  1. mana ada video yang dia menghina TGNA?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni salah satu lagu dia...

      oOooOoo dengarlah tuan tuan, ini kisah kelate kita
      dale hati rasa bimbang, ingat nasib generasi muda
      kepimpinan PAS kelate, koho sehari koho huru-hara
      dalam air yang tenang ,jangan seko kata tadok boyo

      oOo la la royat wat pembangunan adik kakok
      buleh tino belako , isu air berpanjangan
      habis selerok, tak selesai sokmo
      OoOo lala rizab melayu pun tadok jual gadai ke demo

      dalam pakatan rakyat, pemimpin PAS jadi supo kuda
      ikut segalo ore royat, hok dia tahu hanya hangguk kepalo
      UMNo ajok pakat, dia tolak dengan bodo-bodo
      rela dio dok sobat, dengan DAp buke isle kita

      oOooOo la la kalu pilih pemimpin adik kakok biar betul-betul
      bimbe takutnya peling kalu dok lok , negara hancur ..

      misal dalam ekonomi, kelate ado teraso berat
      ore muda habis lari, loni peluang kijo kelate payoh sangat
      masjid di situ sini, mujur kerajaan BN tulung buat
      pah ngaku hok sediri, padahal dio hanya dok baru cat

      oOoo la la tuhan suruh iktiar adik kakok, buke duduk sajo
      dok kecek sajo pandai tokse, jugok kalu papa kedana

      OooOo la la bimbe berkuca bara melayu tinggal nama ..

      Delete
    2. TGNA ikut stail najib
      sebab najib visit TGNA kat hospital
      kerajaaan IJN tu hari.
      malu weeehhh..
      omak kau!

      Delete
    3. ikut stail?mlawat ngan mengimamkn solat jenazah mu sama kan? agama mende mu nih...ikut stail amende nyer klau dah mmg TGNA mmg org mcm tu...xpilih kasih...mu tu hok maluu...bo...do....

      Delete
    4. xdenyer ngutuk...benda btul...dia trus trang... bgusla die g...smggnyer begitu,kte sesame umat islam xleh memilih bulu,fahaman or parti..lagu utk buke mate org islam..org melayu,bkan mgkafirkn dan mendoakan kebinasaan sesame umat islam..wallahua'lam..

      Delete
  2. Pakcu Rantau Panjang28 February 2013 at 19:10

    Kalau benarlah seperti Tuan Blog ucapkan Pakcu "tabik" kerana semangat perpaduan sesama Islam masih ujub pada Tok guru. Diharap jua contoh yang ditunjukkan oleh beliau diikuti juga oleh pengikut taksub lain yang sebelum ini amat kuat berpegang denga cara yang tersendiri atau hingga berlaku pulau memulau dan sebagainya.

    Sepatutnya perkara ini diperbetulkan dan katakan " bahawa parti tetap parti saudara Islam tetap saudara Islam' maka pasti ukwah Islam tak akan tercalar dan ummah akan bersejuk hati.....walahualam

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. PKNS di bawah PKR yang buat. yang buat yang buat

      Delete
    2. hahahaha..jambatan tu dibuat sebelum PR memerintah..jangan sembang kencang bro!!

      Delete
    3. haha PKNS dibawah PR?tu sekarang bahalol....jambatan tu msa UMNO/BN yg buat...sembang kencang tp BO.....DO.....

      Delete
    4. Bodohnya macai umno ni

      Delete
    5. Projek d bina oleh PKNS sms zaman Khir toyo(bn)..Projek tlh d ambil alih oleh plus highway dan plus membuat baik pulih dan berlaku kesilapan struktur sehingga terpaksa ditutup..Plu cuba memulangkn balik jambatan tersebut.Tp niat x baik plus x kesampaian apabila jambatan tu runtuh.Tiba2 nama Pkns pula dikaitkn.nmpk x cara bn nk memfitnah supaya org menyalahkan Kerajaan n.selangor--sumber fb.nk sahihkn sila tanya org2 plus..

      Delete
  4. Itulah ciri-ciri pemimpin Islam. Tiada dendam, tiada sengketa. Semoga rohnya ditempatkan di kalangan mereka yang beriman.

    ReplyDelete
  5. search youtube, = dikir rakyat kelantan [sub] dengarlah tuan tuan

    ReplyDelete
  6. Agak2 Ibrahim Ali tu bila lagi ye nak di sembahyangkan pulak????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mahathir S/O Iskandar Kutty bilaaaaaaaaaa la nak disembahyangkan pulak haaaaaa?

      Delete
    2. jangan gitu bro....walaupun ak ahli tegar pas....tapi nak doakan orang mati tu tak patut kita buat

      Delete
    3. Orang kutuk TGNA tak ape. Kita pun tak kisah. Tapi malaun yang kutuk Rasulullah, yang tak suka hukum Allah tapi mengaku Islam, yang tu mampos tak payah solatkan. Kalau kat KL bawa ke tempat bakar di Cheras. Tak habis rokok sebatang dah beres!!!!

      Delete
  7. Akhlak yg sangat mulia. Pemimpin Islam.
    Syukur orang Melayu ada pemimpin begini.
    Masih ada tali bergantung dalam negara yg semakin jauh dari ISLAM.

    ReplyDelete
  8. http://www.youtube.com/watch?v=xJVLSMjsEmo

    Alamak adik wanie.
    I lof uuuuuuu

    ReplyDelete
  9. muzium padi gunung kheyang28 February 2013 at 22:08

    al fatihah untuk arwah...

    aku minat juga suara dia ni tapi apakan daya....
    yang hidup patut amik pengajaran !
    tak kira siapapun kita..
    mahkamah akhirat akan menanti....
    jangan sia-siakan apa yang ALLAH TAALA kurniakan.

    maka nikmat manakah yang kamu dustakan!

    ReplyDelete
  10. Allah bayar tunai............

    ReplyDelete
  11. kah kah kah!
    bodoh punya tuan blog,
    mana ada pemimpin UMNO kelantan yang pandai jadi imam solat jenazah?.
    bahkan pemimpin UMNO pun,
    kalau dapat ingin minta tolong TGNA solatkan mayat mereka.

    ReplyDelete
  12. Org umno bila mati eloknya suruh najib @ tokpa jd imam, sanggup? Masa hidup sanggup pulok dok sokong demo duo tuh? Agok2 nok ko jadi penyokong demo duo tuh d pdg mahsyar esok2? Aku sanggup dah belakang TGNA, mudah2an pemimpin kita depan sekali Nabi Muhammad, insyaAllah..

    ReplyDelete
  13. Inilah dia seorang pemimpin dunia dan akhirat... Tak kira ore UMNO ko ore PAS... tanggungjawap sebagai seorang muslim wajib ditunaikan... Ambo Sayang Tok Guru... Tak dok sebab ambo nok TUKAR... ABU...

    ReplyDelete
  14. sesiapa yang pandai menyanyi, sy cabar lagu ini dibuat rakaman :

    Bo la weiii (3x)
    Bo la weiii (8x)

    Ore Kelate, mari kito renung, tilik dan pande
    Staro mano nasib kito maso depe, kalu takdok perubahe
    Lamo benar kito dok nati bila parlimen nok bubar
    Oghe ramai puak kito tak hira dengan janji capati tiap penggal

    Bo la weiii (8x)

    Tok payah acu cubo, sapa loni umno takdok gapo-gapo
    Perit sengoti sapa putih anok mato, baik kito tolak umno
    Kalulah gini tokleh silap serupo dulu-dulu lagi
    Toksir kena tipu acap-acap kali, pilihlah ulama’ hok tunai janji

    Serabuk dale perut kena tubik cari make
    Demo ni sikit rabuk tok mikir ko ore Kelate
    royalti minyok tok bagi-bagi sapa minyok pun doh nok kering
    Jangela nak nipu, buat ore Kelate sentiaso rusing

    Bo la weiii (8x)

    Tok Guru : Kepada pengundi-pengundi khasnyo anok-anok mudo samaado putera dan puteri, saya mintok keluar beramai-ramai untuk memenuhi maksud dan kehendak, tunjuk kekuatan kita sebagai oghe islam....

    Habis sgalo hute umno krajaan PAS kena bayar
    Sene-sene demo nok amik demo nak gada
    Dengar pulok khabar demo khianat oghe luar bandar
    Bagi 500 tapi juto-juto sek demo gaha

    Sapa sudoh tiko kito bangun bangkit asal
    Pakat kito kira hok baik kito jange tukar
    Buat perubahe dale diri nok ko islam lebih comel
    Asal bersatu dale PR, anak cucu pun tupey seney

    Bo la weiii (8x)
    Bo la weiii (8x)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kito tngok pulok nsib dio pah nie dehhh?

      Delete
  15. ader lagi duk kutuk "Bo la wei",tengok nasib dio pulok pah niee?

    ReplyDelete
  16. Dekatilah diri dengan para ulama' kerana mereka boleh memberi syafaat kecil kepada Orang yang cintakan Ulama'.
    Rasulullah saw bersabda: "Pada hari kiamat, para nabi akan memberi syafaat, kemudian ulama kemudian syuhada." (Sunan Ibnu Majah)

    ReplyDelete
  17. TGNA tak peduli orang kutuk dia ke pas ke yang dia jawab ialah bila orang yang mengaku Islam kutuk ugama Islam, tangkap orang tak bersalah, mentedaghah duit negara, bolot tanah negeri , bunuh orang tanpa sebab alah macam ks Altantuya!!!!!

    ReplyDelete
  18. alfatihah utk arwah apaer yg Tok Guru buat itu adalah mengikut lunas2 islam juga sunnah nabi.walaupun di masa hidup Zaidi ni menentang islam hanya allah mnghukumnya.tetapi cara kematian beliau itu amat menlnlaghokan.

    ReplyDelete
  19. Kenapa Noh omar tak jadi imam solat jenazahnya apa noh omar buat semasa pengurusan jenazahnya. Adakah mandikanya atau kapankannya atau solatkannya

    ReplyDelete