KEBENARAN ITU PAHIT!! KEADILAN ITU PERIT!! PERJUANGAN ITU SAKIT!! RAKYAT BENCI UMNO!! UMNO IS DEAD!!

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 24 February 2013

BUKTI BERGAMBAR KEBENARAN KATA-KATA TGNA, BAGAIMANA UMNO LAYAN RAKYAT SEUMPAMA HAIWAN DALAM PEMBERIAN BR1M.!!!!!


BIAR RAKAMAN GAMBAR BERBICARA BAGAIMANA UMNO/BN JADIKAN RAKYAT DALAM PEMBERIAN BR1M UMPAMA HAIWAN.

"BN jadikan rakyat umpama haiwan"  ertinya Kerajaan UMNO/BN dibawah pimpinan Najib Razak cuba nak ambil dan tawan hati rakyat agar menyokong dan memberikan undi kepada UMNO/BN pada PRU 13 akan datang ini saling tak tumpah sebiji seketul macam layan haiwan ketika memberikan BR1M.

Menurut TGNA, seharusnya sebagai pemimpin negara mereka perlu diberikan ilmu dan bukannya wang ringgit atau kebendaan.

Lebih menyedihkan ada warga yang pengsan kerana tunggu beratur panjang.

Ada lokasi seperti di Johor Bahru berebut, tolak menolak berlaku hingga terpaksa pihak polis dan Rela masuk campur meredakan keadaan.

Yang jadi mangsanya ialah warga yang miskin dan berpendapatan rendah rata-rata berumur 50 tahun keatas.

Mengapa perlu suruh rakyat beratur panjang selepas mendengar celoteh yang karut marut dari pemimpin UMNO/BN sebelum nak ambil voucher RM500?

Bukankah pada borang permohonan BR1M ada diminta no akaun bank?

Mengapa tidak disalurkan terus kedalam akaun penerima yang dikategorikan layak?

Bukankah ini memberi maksud jua yang UMNO cuba nak layan penerima BR1M macam haiwan..Seperti menabur dedak kepada ayam untuk pujuk dan kemudianya cekup terus sembelih?

Dimana silap dan salahnya kata-kata kiasan yang dihujahkan oleh Mursyidul Am PAS, TGNA, ini?

33 comments:

  1. hanya gambar yg menentukan sgalanya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gambar menceritakan keadaan, rakyat mampu menilai...Beza antara knyataan Najib dgn TGNA, rakyat juga mampu menilainya...Rakyat faham mcm2 provokasi dan tuduhan UMNO...Rakyat faham kononnya dikatakan UMNO bagus skrg nih adalah sebaliknya...Rakyat faham ekonomi kerajaan UMNO skrg nih byk m'beban rakyat, menguntungkan kroni...Harapan kepada UMNO martabatkn Islam dlm budaya melayu SANGAT LEMAH kerna UMNO ada m'budayakan konsert k-pop dan samedgnnya...

      Delete
  2. Gambaran sebegini memberi keyakinan pada UMNO yg mereka akan menang PRU13 nanti.
    Ini bukan tolong rakyat. Nak tolong rakyat, kawal harga ikan, ayam sayur agar rendah. Petrol rendah. Perubatan, pelajaran percuma. Tol mansoh. Cukai kereta baru potong 50-60%.
    BR1M ni cuma tabur padi kat ayam. Ayam temolok penoh kejap lepas tu kerat leher.

    ReplyDelete
    Replies
    1. janji pok jib benda yg sama je...smpai bila rakyat masih lg nk dperbodohkan...UBAH...xde pn jnji yg betul2 mbantu rakyat dlm jangka msa panjang...xde pn mringankan beban rakyat...

      Delete
  3. nampak tu. rakyat berbagai bangsa, agama dan usia, hadir bersama-sama sambut bantuan murni kerajaan bn. kan bantu-membantu ni ajaran agama islam.
    tapi balik jer si tua sesat nik aziz dari tanah suci mekah, di hina di umpamakan rakyat itu mcm 'ayam' dan 'lembu'. di katanya mcm haiwan.
    nampak kan ! allah swt tunjukkan pd kita, diri sebenar ulamak jahat akhir zaman.
    busuk betul. konon mengaku diri tu tok guru. konon ulamak warisan nabi perjuangkan islam, tapi bersakit hati bila tengok rakyat terima dan sambut bantuan kerajaan.
    tok guru apa ni ? ulamak abende ni ? tak reti bersyukur lansung.


    ReplyDelete
    Replies
    1. woi bangsat...ko dgr betul2 ucapan TGNA tu...ko jgn main hentam je sial...aku pantang kalau org putar belit kata2 org....aku survey byk UMNO BN yg pusing isu...woi ko suh PM ko tu jawab suma isu rasuah la setan...ni yg aku angin ngan puak macai...nak jd macai biar cerdik...jgn smpai org asyik duk maki ko...kang dpt balasan...Allah SWT maha adil..ko hina ulama' ada la balasan nyer...ko p je cium tgn2 perompak tu...bru bg 500...tp buta insurans knderaan naik...kos hdup naik...ni ari ni myak masak lak xde...alasan nyer xde stok...konpem pas PRU suma naik kalau BN msih lg mmerintah....ko nak sgt kan...org bahlol mcm ko je suke smua tu...puiih..

      Delete
    2. Fulamak anak babi kacukan anjing lain kali selidik n kaji dulu kata2 TGNA sbelum mnberi komen....bilalah nak jadi cerdik sekor ni

      Delete
    3. Woi mangkok 50 tahun memerintah banyak tu je ke utk rakyat??? Sial!!! Untung ada pmbangkang yg kuat. Klu tak lansung tak dapat...

      Delete
  4. fulamak ada orang bodoh macam lembu
    biasala lembu dah kenyang kena sembelih le
    fulamak ni ada pantun bestla yang suka menghina TNGA

    Fulamak...

    ular sawa ular kapak
    lepak mari dikayu bakau
    apa benda tu pak
    PUKIMAK kau...

    ReplyDelete
  5. fulamak.. jgn hina ulama dan org arif dlm agama... ingat kau cuma barua umno n bn... org yg ada jawatan dlm umno pun takut nak tulis mcm kau tulis... sebab mereka sendiri tahu siapa nik aziz.. dan malu nak kutuk nik aziz.. tapi kau selaku ketua segala macai umno dgn bangga menhina tgna. tahniah berjaya mengekalkan keBaruaan anda...

    ReplyDelete
  6. hahahaha.. bila macai umno yg komen terserlah kebingaiannya.. nak buat mcm mana dah moto dia dulu kini dan selamanya dibingaikan UMNO

    ReplyDelete
  7. fulamak jom la masuk Islam.. isyallah anda akan berubah.. fulamak jom la masuk islam...

    ReplyDelete
  8. Aku tak faham. Kenapalah tak bank in kan sahaja kedalam akaun. Yang senang.. tak perlu beratur panjang...

    ReplyDelete
  9. najib dah x percaya kat adik(Cimb) dia. . katanya adik aku ni kaki cilok...

    ReplyDelete
  10. UMNO memang suka rakyat miskin dan bodoh supaya senang rakyat ditipu,tapi kesiannya rakyat sendiri masih tak sedar mereka diperlembukan oleh UMNO terutama melayu.

    ReplyDelete
  11. Tak payahlah kita emosional sangat nak memaki hamun. Jangan kerna lain2 fahaman politik, kita nak bergaduh sesama sendiri.

    Walaupun kita menyebelahi Tuan guru, janganlah sampai kita tutup akal fikiran, sampai tak boleh tegur, Tuan guru pun manusia biasa, bukan maksum. Betul juga, Tuan guru tak sepatutnya keluar kenyataan macam tu, manusia disamakan dgn haiwan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. TGNA kata aje.. BN yang buat macam nate

      Delete
    2. Bila KIASAN diartikan mereka yang tak Faham/atau sengaja dipesongkan , bercelaru le jadinya,banyak cara pengagihan yang lebih mudah ...tapi maklumlah sambutan bergambar takde.. sekali lagi CARA PENGAGIHAN yang dikiaskan oleh beliau TGNA.

      Delete
  12. Muak ! ya itu rasanya mendengar berita tv3malaysia yang suka melemparkan fitnah, tidak sedikit pun rasa dosa, Be mature in politics!! Tiada yang akan mengubah pendirian dengan cara
    ' senget ini ' .

    - Kata kawan : sedang korek kubur sendiri -

    VIDEO KOMEN USTAZ AZHAR IDRUS UCAPAN TOK GURU BRIM&HAIWAN

    ReplyDelete
  13. Umno/Bn bangga bila lihat rakyat seolah-olah hanya bergantung utk hidup kpd brim rm500. Itu lah yang ingin ditunjuk oleh Umno/Bn bahawa rakyat tak boleh hidup tanpa Umno/Bn...poodaahh..

    Catzorro.

    ReplyDelete
  14. NAMPAKNYA TG NIK AZIZ TELAH BERJAYA MEMBUKA MINDA RAKYAT. WANG BRIM HANYA DIBERI BILA UMNO TERDESAK. MASA UMNO KUAT, SEGALANYA DIREMBAT OLEH PEMIMPIN2 UMNO YG KORUP. PUTRAJAYA PERLU BERALIH TANGAN KPD PAKATAN RAKYAT DEMI KEMASLAHATAN RAKYAT SELURUHNYA. BERSUNGGUH2 DLM MENBANTERAS RASUAH. BINA SEBUAH KERAJAAN YG TELUS ADIL. UMNO TIDAK BOLEH DIPERCAYAI LAGI. PENUH DGN PENIPUAN DAN PEROMPAKAN WANG RAKYAT. PEMIMPIN2 UMNO HIDUP MEWAH DISOKONG OLEH AHLI2 DAN PECACAI2 YG BODOH. YG SANGGUP MELIHAT ANAK CUCU MEREKA TERUS DITIPU OLEH KAPITALIS YG RAKUS DAN JAUH DRP PETUNJUK ALLAH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul3 n sokong 100%...tq.

      Delete
    2. Betul sangat tu.. meLAYU bodoh je masih dok sokong BNate ni.. Sial 50 thun printah bnyak sangat ke 500 tu???

      Delete
  15. Woiit.... Bangang. .. Mu jgn tambah fitnah... Jgn hina tok guru.. Puk..mak setan fulamak... Aku doa mu terima balasan... Celakalah kamu tukang fitnah dan cai yg hina tgna. PTR.. Tentera Rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berdoa sambil mencarut....tu ke ajaran TGNA

      Delete
  16. hanya mangkok2 jamban pkr aje yang rasa dirinya haiwan bila terima BR1M. apa taknya mursamdol sendiri yang gelarkan pengikutnya haiwan..tak gitu mankok2 jamban semua?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko ni mcm katak bawah tempurung la..

      Delete
  17. bleh caya ker..nih besi nih..

    ReplyDelete
  18. Syabas tok guruku. kami anak muda tetap bersama PAS.

    ReplyDelete
  19. Haiwan pun haiwan la, yang penting next year dapat pulak rm1000. Undilah BN. Nyah pembangkang dari muka bumi malaysia. Kita tengok bumi ni milik siapaa...

    ReplyDelete
  20. Sekarang semua Partai Politik di Indonesia dilarang memberikan hadiah kepada rakyat, atau dilarang menyuap dan menyogok rakyat untuk memenangkan PEMILU (Pemilihan Umum). Sebaiknya Malaysia belarja dari Indonesia supaya pemilihan raya di Malaysia bisa lebih baik dan lebih adil

    Salam Sayang dan salam cinta dari Jakarta Indonesia untuk rakyat Malaysia

    ReplyDelete
  21. Rakyat Indonesia sangat mencintai dan menyayangi rakyat Malaysia, sehingga rakyat Indonesia ingin mengabadikan perdamian dan persahabatan dengan rakyat Malaysia

    http://www.youtube.com/watch?v=y90z3QaYRcg

    ReplyDelete