Thursday 12 December 2013

HEBAT KUASA DAN PENGARUH KEYBOARD WARRIORS ... JPJ MAU BATALKAN SAMAN YANG DI KELUARKAN KEPADA PEMANDU LORI YANG MEMBAWA MUATAN BERLEBIHAN UNTUK MANGSA BANJIR!!!



Jangan pandang keyboard warriors Pakatan Rakyat sebelah mata ..

Jabatan Pengangkutan Jalan ( JPJ) hari ini berkata ia tidak menyedari bahawa pemandu lori disamanoleh pegawai-pegawainya kerana membawa muatan berlebihan sebenarnya membawa barang-barang berkenaan untuk mangsa banjir di Pahang.

Ketua Pengarahnya , Datuk Seri Ismail Ahmad berkata, pemandu tidak memberitahu pegawai-pegawai penguatkuasa JPJ yang bertugas ketika itu,  bahawa barang-barang itu adalah untuk mangsa banjir di Pahang apabila dia berhenti di plaza tol Gombak, Selangor.

" Pemandu sepatutnya bercakap benar  bukannya mensensasikan kejadian itu dalam media sosial," katanya kepada pemberita selepas penutupan program JPJ di Tumpat .

Pegawai JPJ telah menyaman pemandu lori dan syarikat itu pada 7 Disember lalu kerana membawa muatan berlebihan dengan barangan seperti pakaian , selimut, beras, gula , susu dan tepung.

Pemandu didenda RM150 dan syarikat pengakutan itu, RM450.

Berita itu pergi viral pada media sosial , mendakwa bahawa JPJ telah kejam dalam menyaman sebuah lori membawa barang-barang yang dimaksudkan untuk bantuan banjir .

Ismail berkata JPJ telah bersedia untuk membatalkan saman yang dikeluarkan kepada pemandu lori dan syarikat untuk menamatkan kontroversi .

14 comments:

  1. Dah terima call, terpaksa cancel kalau tidak...

    ReplyDelete
  2. xkan la jpj yg tahan bodoh bahlol x nampak barang utk mangsa banjir,alasan biar la lojik.

    ReplyDelete
  3. alamak ......salah tetap salah laa...kalau untuk mangsa banjir dan terjadi sebarang insiden tidak diingini ...apa macam .... itu takda salah kaa.......boleh langgar undang undang kaa...itu takda salah kaa...salah tetap salah laa....kenapa tak gunakan 2 lori ka a 3 lori....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tolong la sponsor..jgn ckp je..
      klu da banjir atap rumah pon org panjat..panjat atap kan bahaya?? Bodo

      Delete
    2. Mathan......kang kalu aku cakap ko ni bangang, kang ko marah pulak. Tapi tu laa, ko ni memang bangang laa. Bangang ko ni tahap bangang jpj laa

      Delete
  4. Apasal batal saman tu? Kejaan UMNU tengah sengkek kebulor duit rakyat! Sekupang pun penuh makna kat Najib! Patut Najib pecat je mangkuk nih! Puuuuih!

    ReplyDelete
  5. Kenapa bata l saman tu , teruskan saja la . Tapi ingat suatu hari nanti .... hidup ini sentiasa berubah..adakala kita d bawah dan adakala kita d atas....

    ReplyDelete
  6. Benda ni memang tak jadi sensasi pun pada asalnya. Dah terang2 diaorang kata itu bantuan banjir, dan sanggup keluarkan barang bagi ejast kalau muatan berlebihan. Haaakkktuihhh!!! Ba****g punya agensi. Cukup2 lah nak menjilat tu. Ingat doa mangsa2 banjir yang tertindas tu tiada hijab dengan Allah.

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum,Minta tuan pautkan blog saya di http://metromalaya.blogspot.com/,Blog tuan telah saya pautkan,t.kasih..

    ReplyDelete
  8. skg keyboard wariors kena hentam caj parking yg dikenakan pd staff bawahan kerajaan di putrajaya...pegawai tggi ada parking khas gaji pun besar, staff bawahan gaji kecik nk g keje utk kerajaan tp kena byr paking, rm8 sehari..klu sebulan? jom siasat dan hentam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedara..tu projek ppj y buat proj tnpa modal..tu sume proj atas angin...bab pegawai dpt paking tu no komen la..tp ni bab celaka nye puak umngok ni... org ptrjy pn bangang juge..husam dh bg paking fre klu pr naik p pilih denan koyup rse lah

      Delete
    2. Laaaaaa...ingat keja gomen dpt paking free,kena byr gak ker,sari 8 henggit?????...mampuiiiiihh habis duit byr paking..tula aku dah ckp,susah jd org tak berapa ada kat malaysia yg aman damai ni..rakyat didahulu kenakan..satuuuuuuuuuuuuu malaysia

      Delete
  9. Alasan tak masok akal. JPJ ni memang bebal.
    Salah satu jentera kaut duit untuk kerajaan.
    Sembelih rakyat.

    ReplyDelete
  10. Ketua Pengarahnya penyokong kuat beris bogel kot!

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...