Wednesday 4 June 2014

AHLI PARLIMEN LANGKAWI MENGGELUPOR APABILA IBU DYANA SOFYA BERTEGAS MAU MENYAMANNYA KERANA FITNAH JAHAT LAGI JIJIK.



ALOR SETAR - Ahli Parlimen Langkawi, Datuk Ir Nawawi Ahmad mendakwa akaun Facebook (FB) miliknya diceroboh oleh individu tidak bertanggungjawab sekali gus memuat naik status yang dikatakan berbaur fitnah terhadap ibu calon DAP PRK Teluk Intan, Yammy Abd Samat, 59.

Nawawi ketika dihubungi berkata, sepanjang minggu lalu beliau berada di China dan tidak mengakses akaun Facebook kerana ia disekat di negara itu.

“Sepanjang 26 Mei hingga 2 Jun saya berada di China, jadi sepanjang tempoh itu juga saya tak buka Facebook. Bila balik semalam (kelmarin)... saya terkejut jugalah sebab gambar profil Facebook saya pun ditukar.

“Sebelum ini saya hanya letak gambar sendiri sebagai gambar profil, tiba-tiba ditukar dengan gambar kerbau.

“Saya tak pasti ini kerja siapa... sebelum itu saya sudah tukar password dan tiada siapa pun tahu password Facebook saya,” katanya.

Dalam pada itu ditanya mengenai tindakan undang-undang yang akan diambil oleh Yammy, beliau enggan memberi sebarang komen kerana akan berbincang perkara itu dengan peguam terlebih dahulu.

Bagaimanapun katanya, nama individu yang tercatat pada status Facebooknya itu dengan nama Yammy adalah dua individu berbeza.

“Nama yang ditulis pada Facebook saya itu Yammy Samat, manakala nama ibu Dyana Yammy Abd Samat,” katanya yang mengikuti rombongan Perdana Menteri ke China baru-baru ini.

Semalam, Sinar Harian melaporkan, Yammy bertegas akan mengambil tindakan undang-undang terhadap pihak yang memfitnahnya.

Beliau menyuarakan hasrat itu selepas tersebar  pelbagai maklumat di laman sosial berhubung kontrak, aset dan kekayaan yang didakwa dimilikinya.

18 comments:

  1. lepasni dia masuk PR lah.. pastu dia pun leh jadi calon!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau nak jadi calon UMCO pulak, pertama sekali iq mesti rendah, kedua banyak keluar kenyataan bangang, ketiga kaki ampu dan bodek..

      Delete
    2. UMCO??? kahkahkahkah.. parti kat afrika kut??tukarlah profile gambar budak tu.. tak bersalah pun dia.. nanti terpalit sama dengan ketaksuban pada parti...

      Delete
    3. Azriff ni golongan yang tertindas.. KFC pun tak mampu nak makan sebab cukai tinggi sangat.. 10% kut..kahkahkahkah..

      Delete
    4. Bangkai umngok apa brg mkn kfc bro.. org miskin mcm lu mmg mampu mkn kfc je ke? Haha

      Delete
    5. betullah azriff tulis tu....UMNO + APCO...UMCOlah...spesies URKO planet of the APES....hihihihihi

      Delete
    6. jenguk2lah blog azriff tu.. siap tayang anak makan kfc lagi.. sapa kata puak PR tak mampu makan kfc.. kami mampulah.. walau cukai tinggi kami berguling konon nak mampus sebab tak mampu bayar cukai..

      Delete
  2. Itu la gaya umno celaka buat fitnah no 1.kalau babi pun boleh jadi halal ni kan pula nak auta benda mcm ni.kena ceroboh la kena c4 la.

    ReplyDelete
  3. salah taip umco tak ada masalah .. lebih bermaruah dari umno yang tiadak ada telur.. berani buat last2 kena saman cipta alasan. memang dasar umno celaka dan haram jadah. Pengecut, Bahalol, Celaka, pemfitnah.. Teluk Intan bagi kat cina lepas tu PAU 2015 menangis ramai2 dalam PWTC bumi dipijak milik orang.. Sibuk emnyalak macam anjing kita tak akan bagi bumi kita kepada cina. Haram jadah punya UMNO

    ReplyDelete
    Replies
    1. janganlah rasis PR!!! ghani othman kalah pada cina pun puak melayu PR seronok sakan!!!

      Delete
    2. DAP parti multi racial, yang GERAKAN tu confirm cha ya nun alif gitu gak MCA confirm parti khas untuk cha ya nun alif....jauh bedza tu bang Ghani Othman dari parti RACIST MELAYU tumbang kat PARTY MULTI RACIAL....kalau nak berpolitik kena faham dulu inti pati dalam parti2 ye bang.....

      Delete
    3. eh LIm Kit Siang tu melayu rupanya???

      Delete
  4. masa nak mefitnah tu...tak der fikir pun yammy samat ker...yammy abdul samat ker....main hentam jer.....UMNO/BN mmg jadikan fitnah mcm makan cokelat cadbury berDNA babi......yummmm.....yummmmm.......hihihihihi

    ReplyDelete
  5. Saman barua tu kaw kaw. Kalau Yammy tak cukup duit, buat blog dan derma ramai ramai. Saman jangan tak saman.

    ReplyDelete
  6. Nama PM kita bukan Najib Razak tetapi Mohd. Najib Bin Abdul Razak.
    kahkahkahakahak tui.....BODO

    -Dr. Hati-

    ReplyDelete
  7. saman aja dua juta..macam presiden parti anutan syaitan kena..

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...