Sunday 1 June 2014

ANTARA JPP DENGAN SPR JAUH BERBEZA DALAM TINDAK TANDUK DAN INTEGRITI JPP MEMPAMERKAN SIKAP CAKAP SERUPA BIKIN, PEMILIHAN SEMULA PKR LANCAR



SHAH ALAM, 1 JUN: Pemilihan semula PKR bermula semalam berjalan lancar apabila Jawatankuasa Pemilihan Pusat (JPP) melaksanakan beberapa penambahbaikan bagi mengatasi isu berbangkit yang berlaku dalam pemilihan dibatalkan sebelum ini.

Pengerusi JPP, Datuk Johari Abdul berkata, antara penambahbaikan dilakukan, meletakkan Pegawai Pemilihan daripada PKR pusat dan petugas berkecuali cabang beberapa negeri yang tidak terlibat dengan pemilihan semula itu.

“JPP mengambil pendekatan yang boleh mengelakkan kekecohan contohnya tidak lagi membenarkan Cabang terlibat secara aktif. Kita bawa petugas dari pusat dan juga dari negeri lain. Ini membantu paling tidak mengurangkan pergeseran antara calon.

“Banyak dah kita perbaiki di samping menambah bilangan petugas, peti undi sampai jauh lebih awal, 12 jam sebelum waktu pemilihan di mana kebanyakkan tong sampai malam sebelumnya dan ini mengelakkan suasana kelam kabut untuk menyediakan tempat mengundi,” kata Johari ketika dihubungi Selangor Kini di sini, hari ini.

Jelas Johari, selain bilangan petugas ditambah, JPP juga mengambil langkah dengan memilih beberapa pusat pemilihan baru yang jauh lebih selesa berbanding lokasi sebelum ini.

“Kali ini kita juga menyediakan tempat pengundian lebih selesa daripada lalu dan akhir sekali bantuan logistik dari cabang sendiri yang membolehkan proses berjalan dengan lancar berbanding yang lepas,” kata Johari lagi.

Johari juga berharap agar kejayaan kelancaran pemilihan hari ini dan semalam dapat diteruskan dalam proses sama di 13 cabang di Selangor yang diadakan pada 7 Jun nanti bagi mengukuhkan semangat pertandingan kekeluargaan ini.

“Walaupun saya tahu masing-masing mempunyai minat dalam politik kepartian tetapi tatasusila dan tertib mestilah dijaga. Saya harap semua pihak dapat beri kerjasama dengan JPP bagi menjamin kelancaran berterusan.

“Kita juga kena ingat, konsep Pemilihan PKR adalah satu ahli, satu parti. Calon kena bijak mendekatkan diri dengan ahli parti bagi memperolehi sokongan mereka,” kata Johari lagi.

Minggu pertama pemilihan semula di cabang-cabang yang dibatalkan semalam dan hari ini, menyaksikan ahli akar umbi di 10 cabang sekali lagi membuang undi bagi memilih pemimpin peringkat cabang dan pusat.

Cabang terbabit, Kemaman, Kuala Nerus, Setiu dan Dungun di Terengganu, Pasir Puteh, Kelantan; Jerantut dan Paya Besar bagi Pahang; Pengerang dan Tenggara bagi Johor serta Sungai Petani, Kedah.


Belajar dari peristiwa pahit pusingan pertama dengan pelbagai rungutan dan bantahan mengenai cara pemilihan KeADILan ketika itu di adakan maka terbit dari rasa tanggung jawab berpaksikan kepada Reformasi Tulen dengan Menolak Politik Kotor agar Terbina Suatu Budaya Politik Berteraskan Nilai maka Jawatankuasa Pemilihan Pusat (JPP) melaksanakan beberapa penambahbaikan bagi mengatasi isu berbangkit yang berlaku dalam pemilihan dibatalkan sebelum ini dengan memastikan pemilihan KeADILan kali ini benar-benar bersih dari perlaksanaan dan penglihatan.

Menjadi harapan menggunung agar pemilihan KeADILan kali ini tiada lagi unsur-unsur rasa tidak puas hati melanggar prinsip asas pemilihan yang bersih, telus dan adil.

TAHNIAH DAN JUTAAN SYABAS KEPADA JPP YANG DIPENGERUSIKAN OLEH YB DATO' JOHARI ABDUL ATAS KEBERANIAN DAN PANTAS BERTINDAK DEMI PEMILIHAN YANG ADIL, BERSIH DAN TELUS.

KEPUTUSAN INI SUDAH PASTI AKAN MEREDAKAN KEGELISAHAN DAN RUNGUTAN ANGGOTA DI PERINGKAT AKAR UMBI.

MENUJU REFORMASI TULEN ... POLITIK BERTERASKAN NILAI .. TOLAK POLITIK KOTOR.

21 comments:

  1. HIDUP PAKATAN RAKYAT !!!

    Sokong BAUK (Barisan Anti Umno Kantoi)

    ReplyDelete
    Replies
    1. PKR pemilihan parti sendiri kantoi lepas tu nak buat fitnah cuba burukkan SPR pada pilihanraya Telok Intan.

      PKR spin kata jumlah pengundi kurang dr kertas cuba nak mengalahkan SPR. Sedangkan pemilihan parti sendiri yg banyak penipuan dan rasuah. Ahli2 PKR sendiri lapor banyak kes pemilihan parti keputusan tak sama dgn jumlah ahli yg keluar mengundi. PKR fitnah dan sex bebas berpisah tiada.

      Lagi sekali PKR fitnah SPR....parti sendiri tak boleh jaga dan dah kalah meroyan....kahkahkah!

      Delete
    2. Apasal DAP kalah di Telok Intan.

      1. Sikap pilih warna kulit oleh penyokong DAP. Walaupun pemimpin atas DAP memberi peluang kepada calon melayu, tapi pemimpin pertengahan, pemimping bawahan dan penyokong masih memilih warna kulit. Ahli Akademik panggil Ethnocentric. Kerana ini orang cina memilih calon Gerakan

      2. Orang melayu marah dan geram dengan polisi anti Shariah DAP dengan slogan2 anti Hudud. Sepaptutnya, DAP cuma cakap kami tidak sokong Hudud, tapi kalau PAS nak table kat parlimen buat sajalah. Cuma kat parlimen DAP tak sokong, pihak lain nak sokong atau nak tolak terpulang Bukan buat style UG (Urang Gilerrrr) Kong Kang Kong Kang...... Langkah mayat saya dulu. Apala caisssss.
      Impaknya orang melayu malas mengundi dekat Telok Intan

      3. Golongan india tidak diberi coverage dalam kempen, contohnya golongan estet. Wahhhhhhhh banyak eksyen kamu, tak nak kempen sama orang susah.

      4. DAP terlampau poyo dekat Telok Intan, confident menang. La ni dah kalah. Padan Mukerrrr

      Diatas faktor faktor itu DAP telah banyak hilang undi, Dari majoriti 7000 ke teruss kalah.

      Sepatutnya:

      Berjasa-Isma masuk bertanding atas dasar Islam dan menolong rakyat marhaen (Orang Susah laaaaaaaaaaaaa) . Saya percaya Majoriti orang melayu dan india akan solid bersama Berjasa Isma.

      Yang dokk puji melangit DAP kat Telok Intan adalah dalam blog2 sajerrrr. Hakikatnya, orang Telok Intan meludah ke tanah.

      Malaysia perlukan tiga pilihan. PR, BN dan Berjasa Isma

      Terima Kaseeeeiiiiiiiiiiiii

      Yang Benerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
      TiBi (Tinta Biru)
      Malacca Waves
      Umbai Mareiiiiiiiiiiiiiii

      Delete
    3. Input yang bernas dari Tuan TiB, Umbai Mareiiiii. Tenkiu Tenkiu. Komen tuan dialu-alukan.

      Delete
  2. TERDEDAH: Cikgu bad marah dan dendam sangat dgn YB Azmin sebab dia tak dicalonkn tak dapat sokongan calon PRU13 tak dapat sokongan akar umbi. Sebenarnys Azmin ada alasan tersendiri tak sokong Cikgu Bad atas sebab alasan MORAL.

    ReplyDelete
  3. hidup keadilan raya......hapuskan istana krooni keadilan.....cakap tak serupa bikin pada barua keadilan........barua ini dah tak relevan dalam parti....nak pecat??? tak ada jawatan dalam parti ada hati nak pecat ahli....barua oh barua...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hidup kroni keadilan raya....hapuskan keadilan rakyat....hidup kroni raya, kroni kita, kita semua kaya raya...cakap kita serupe bikin, barua kroni yang kaya, kesian rakyat yang miskin.....keadilan dah tak relevan lagi dalam PKR...nak pecat??kita pecat siapa yang menentang kroni kita...kita ada backup pulus yang banyak...kita tabur agar cita cita kita tercapai...barua oh barua...

      Delete
  4. Nak tubuh keadilan raya tujuanya untuk melawan umno dan pakatanya yahudi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Petaling Jaya: Majlis perkahwinan yang dijalankan mengikut adat dan budaya agama Hindu tergendala apabila diserbu sepasukan pegawai dan anggota penguatkuasa Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) kerana didakwa membabitkan seorang pengantin wanita yang beragama Islam, di sini, pagi tadi.

      Sapa yang pangkah pr pru dulu bek hempa tobat nasuha buat semayang tobat

      Delete
  5. Pasangan pengantin itu wanita Melayu umat UMNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak eh...dia umat PKR.

      Hahahahaahu...macai PKR nak buat fitnah tak menjadi...;)

      Delete
  6. Salam......moga Allah menyembuhkan dan permudahkan TGHA di sana..Amin....Pemuda Melayu Islam

    ReplyDelete
  7. Babi adalah halal dimakan~jakim

    ReplyDelete
  8. lawan dengan org tuapun dapig bleh kalah...wakakakakakakaka...konon2 letak calon muda bleh menang lah...calon penipu...tolak hudud...tak tutup aurat...bangang punya dapig......

    ReplyDelete
  9. 1. Mengucap dua kalimah syahadah.
    2. Mendirikan solat.
    3. Menunaikan zakat.
    4. Berpuasa di bulan Ramadhan.
    5. Menunaikan haji di Mekah bagi yang mampu.

    6 RUKUN IMAN

    1. Beriman dengan Allah subhanahu wa taala.
    2. Beriman dengan para malaikat.
    3. Beriman dengan kitab-kitab suci.
    4. Beriman dengan para Rasul.
    5. Beriman dengan Hari Akhirat.
    6. Beriman dengan Qada' dan Qadar.

    ReplyDelete
  10. kah kah kah.. telus la sgt kn.. kuman seberang laut nampak tp gajah di depan mata xnampak.. kah kah kah..

    ReplyDelete
  11. 1. Mengucap dua kalimah syahadah.
    2. Mendirikan solat.
    3. Menunaikan zakat.
    4. Berpuasa di bulan Ramadhan.
    5. Menunaikan haji di Mekah bagi yang mampu.

    6 RUKUN IMAN

    1. Beriman dengan Allah subhanahu wa taala.
    2. Beriman dengan para malaikat.
    3. Beriman dengan kitab-kitab suci.
    4. Beriman dengan para Rasul.
    5. Beriman dengan Hari Akhirat.
    6. Beriman dengan Qada' dan Qadar.

    ReplyDelete
  12. Pada kita yang tak mudah lupa dan mempunyai ingatan yang kuat...JPP<=>SPR
    Kita boleh blajar balik matematik , ilmu kira kira dan sejarah 2013 dan sejarah 2014, formula JPP<=> SPR telah dan jelas terbukti tepat dan benar.

    ReplyDelete
  13. Keadilan Raya, JPP dan PKR...Dua perkataan paling munasabah dan bertepatan dengan pemilihan tahun ini....Kamu semua HAPRAK dan HAMPEH.....Rakyat marhaen tak bisa lagi bergantung harap pada kamu semua...dan kepercayaan rakyat marhaen telah di nodai.

    ReplyDelete
  14. 1. Mengucap dua kalimah syahadah.
    2. Mendirikan solat.
    3. Menunaikan zakat.
    4. Berpuasa di bulan Ramadhan.
    5. Menunaikan haji di Mekah bagi yang mampu.

    6 RUKUN IMAN

    1. Beriman dengan Allah subhanahu wa taala.
    2. Beriman dengan para malaikat.
    3. Beriman dengan kitab-kitab suci.
    4. Beriman dengan para Rasul.
    5. Beriman dengan Hari Akhirat.
    6. Beriman dengan Qada' dan Qadar.

    ReplyDelete
  15. BARISAN ANTI UMNO KANTOI = BAUK Siap Bakar Kerete2 Umno..

    Sape ada hati sokong saye

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...