Sunday 8 June 2014

BERITA YANG TIDAK DI HEBAHKAN OLEH UTUSAN DAN BERITA HARIAN ... DI MALAYSIA HARGA INTERNET PALING MAHAL DAN PALING PERLAHAN????

Tidak mau ulas dengan panjang lebar sekadar cukup mengajak para pembaca dan pengitai serta penjeguk blogOmak Kau lihat dan nilai.

Bandingkan negara kita yang ditadbir urus oleh UMNO parti yang macai-macainya kata parti keramat yang luar biasa hebat dan handalnya dalam dunia dengan negara yang macai-macai UMNO kutuk terutamanya Singapura.

Di Malaysia kelajuan 1Mbps sebulan RM110 sedangkan negara Singapura yang diperintah oleh PAP berpendana menterikan anak Lee Kuan Yew kelajuan 150 mbps sebulan baru RM119.

Kalau di Taiwan kelajuan 2Mbps baru RM24.60sen. sedang dinegara kita kelajuan yang sama ialah RM130 sebulan.

Omak Kau tidak berani nak komen dan ulas banyak-banyak sangat nanti ada macai-macai UMNO yang terkenal seantaro dunia sebagai macai paling bengis dan garang akan perhambat Omak Kau supaya keluar dari negara ini ataupun paling tidak di rekomen agar di tarik kerakyatan ... Omak Kau takuttt~~~~~~.

51 comments:

  1. Aku internet dah 2 tahun free. Tak payah topup, laju berdesup. Nak tahu rahsia nya klik SINI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biar betul Bro..aku bayar kat kolah ajr..mcmmana..

      Delete
    2. Ko curik line internet jiran ko ker? Pukimak betol la ko

      Delete
    3. salam,
      internet mahal kah???? mana mahal!!!!! sebab rakyat malaysia kaya ma!!!! kerajaan skrg miskin ma!!!! maka rakyat kena bantu laaaaaa. apa mahu bising2! mahu laju dan murah gi sana negara lah !!! sebab kamu rakyat miskin tak boleh nak hidup kat malaysia kerana malaysia mahal ma!!. kenapa masih kita berfikiran mentah dan bodoh! sudah tahu negara kita semuanya mahal masih mahu bising apa guna??? harga akan turun kah??? malaysia kini semakin miskin bukan macam dulu!!! kalau tak kenapa byk di swastakan??? sebab malaysia miskin sebab tu perlu bantuan rakyat yg mana kayanya individu itu dari kerajaannya yg kosong dalam peti wang! sebab??? pakal otaklah fikir ma!!!! dalam keadaan malaysia skrg adalah wang rakyat lebih byk dari negara mrk sdr maka bagaimana kita sebagai rakyat masih nak murah kat negara kita kalau negara itu sdr memerlukan batuan wang rakyatnya sdr maka anak tanggunglah bapanya sdr. lagi banyak rakyat minta dan mahu free itu ini maka lagi mahallah apa sj barang di negara malaysia skrg ini. sebab senang sj ..... keraajan tanggung itu ini dan beri sana sini maka mana dtg wang itu ini dan sana sini maka wang kita jugalah yg menanggungnya maka apasal mahu kata mahal itu ini.mesti kamu kata kenapa negara lain murah ???? sebab senang sj kerana negara mrk lebih kaya dan maju malah negaranya tak perlu sgt batuan rakyat cuma mencari bantuan luar. malah ekonomi mrk stabil!! lainlah dgn negara kita semuanya baik tetapi sebaliknya sgt tak baik maka biarkanlah semuanya naik lagi mahal lagi bagus dgn itu baru kita ada peluang ubah!!!!! betul tak??? hihihi..... semuanya akan belaku jua lepas pru14 nanti. hidup rakyat demi rakyat utk rakyat sama2 kita ubahkan malaysia sebelum terlambat.

      Delete
  2. Bayaran bagi yang menyokong pemimpim Munafiq......
    malangnya yg tak sokong pun kena jugak...Puak UNMO takpe..mereka rela merempat asal UMNO memerimtah..yelah kalau takde UMNO..Melayu mati semua itu kepercayaan No 1 mereka.....

    ReplyDelete
  3. Rakyat 1 M'sia di tipu kaw 2.

    ReplyDelete
  4. wow.. pembangkang singapore dilayan sangat hebat di sana!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elok ko bawak mak engko kat sana. Diorang bole layan KELENTIT mak engko baik punya

      Delete
    2. pencacai PR meroyan.. kahkahkahkah.. pembangkang singapore diberi kebebasan suara!!!

      Delete
  5. orang melayu di Singapore adalah melayu terkaya didunia.. hooray!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elok ko bawak mak engko gi Singapore jual KELENTIT kat sana. Bole jadi mcm melayu singapore

      Delete
    2. pencacai PR meroyan.. kahkahkah..

      Delete
    3. Melayu di Filipina, Kemboja, Madagascar, Indonesia, Taiwan, Fiji, Sri Lanka, Patani...semuanya kaya2...Melayu bangsa terkaya di dunia....nak tahu cara untuk menjadi Melayu kaya....Tanya Mamak Tere, dia ada cara yang terbaik, terbukti Melayu di Malaysia kaya2 !!!!

      Delete
    4. Siapa yg lepaskan S'pura keluar dari Tanah Melayu. Pulau Batu Putih bukan main lagi duk berebut. Piiiiirahhhhhhh........

      Delete
    5. horray!!! pencacai nak singapore masuk Malaysia supaya jumlah bukan Islam dan Islam sama.. horray!!! melayu singapore paling bertuah di dunia.. kaya.. nak azan kuat pun takdak hal!!!

      Delete
    6. Horray kepala otak ko.pi la Singapore dulu tgk mesjid2 dia lg besar dari mesjid negeri di msia.azan mcm biasa je masa saya ke sana.lu bodoh dgr cerita dari org umnok je.pi la sendiri tgk dgn mata bkn dgn juboh lu.

      Delete
    7. eh kan aku kata boleh azan kuat.. kenapa meroyan ni???? pelik..pelik..

      Delete
    8. Minoriti Islam di Singapura tidak dibenarkanazan terlalu kuat. Oleh itu orang Melayu di sana mengkalih pembesar suara menghala ke dalam masjid atau surau dan jauh dari rumah-rumah sambil menghadkan volume. Dengan adanya siaran radio, orang Islam boleh mengetahui waktu solat dengan membuka siaran radio. Pada 14 Julai 2010, Menteri Kanan Goh Chok Tong menjelaskan masjid tidak lagi menggunakan pembesar suara untuk azan dan ceramah demi menghormati perasaan orang bukan Islam.Majlis Ugama Islam Singapura (MUIS) harus akur bahawa Singapura adalah sebuah negara pelbagai kaum dan agama dengan kewujudan ruang bersama dan sekular untuk semua.

      Tokoh , sarjana dan ulama Singapura mendapat pendidik dan inspirasi agama di negara majoriti Islam. Apabila kembali ke Singapura , di mana Islam adalah minoriti - amalan agama terpaksa diubahsuai.[2]

      Penyesuaian ini juga melibatkan agama dan kaum lain. Penganut ajaran Taoist tidak lagi membakar colok semasa sambutan perayaan di tokong-tokong malah di tempat-tempat terbuka. Jumlah dan saiz colok dikurangkan dan amalan membakar colok hanya ditokong.

      artikel wikipedia ni penipu!!! pencacai PR diharap sunting dengan meletakkan fakta yang betul!!!

      Delete
  6. Tu belum kena GST lagi tu

    ReplyDelete
  7. kereta mahal, tol mahal, barang dapur mahal internet pun mahal. org malaysia ditipu bulat2 oleh UMNO dan kroni2 mereka tapi majoriti melayu dan macai2 dok bodoh macam tu jugak. bila nak sedar pun tak tau

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amno kan lembu

      Delete
    2. melayu singapore paling kaya di dunia... horayyy!!!

      Delete
    3. Melayu di Filipina, Kemboja, Madagascar, Indonesia, Taiwan, Fiji, Sri Lanka, Patani...semuanya kaya2...Melayu bangsa terkaya di dunia....nak tahu cara untuk menjadi Melayu kaya....Tanya Mamak Tere, dia ada cara yang terbaik, terbukti Melayu di Malaysia kaya2 !!!!

      Delete
    4. melayu singapore terkaya di dunia.. horray... nak azan kuat2 pun takdak hal!!!

      Delete
  8. Saya melayu Singapore tidak lah sesengkek Melayu Malaysia. Jangan hina Melayu Singapore. Singapore ini apa benda pun dicukai kalau kami sengkek jawabnya merempat lah semua Melayu Singapore.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak nak sengkek kalu, ko jual la KELENTIT mak engko

      Delete
    2. Melayu di Filipina, Kemboja, Madagascar, Indonesia, Taiwan, Fiji, Sri Lanka, Patani...semuanya kaya2...Melayu bangsa terkaya di dunia....nak tahu cara untuk menjadi Melayu kaya....Tanya Mamak Tere, dia ada cara yang terbaik, terbukti Melayu di Malaysia kaya2 !!!!

      Delete
    3. Ko jual juboh mak ko kat msia kalau tak nak sengkek.hi3

      Delete
  9. Sbb kt sana x de umno..di ulangi tiada UMNO

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebabtu melayu kat sana terkaya di dunia.. horray!!!

      Delete
  10. pencacai PR terkedu tiada jawapan.. tinggal mencarut aja.. kahkahkahkah.. melayu singapore terkaya terhebat di dunia.. horray!!!

    ReplyDelete
  11. Memang tabiat umno kayakan kroni

    ReplyDelete
    Replies
    1. macam timbalan presiden yang dipecat tu ka???

      Delete
  12. Itu TM sapa punya penyamun berlesen punya.......selagi ONMU kuasa putrajaya jangan mimpilh harga apa2 pun xkan turun...mereka xkn brthan lama satu hari nnti mereka akn juga jdi sejarah saperti prti kongress benua dravidian...

    ReplyDelete
    Replies
    1. horray!!! melayu singapore internet murah!!! ramai jadi terkaya di dunia!!!

      Delete
  13. Btul laa slow nk mmpos. Komen ni di type smggu lepas.

    ReplyDelete
  14. Horrayy melayu bangsa paling kaya di malaysia di bawah pemerintahan umno...

    ReplyDelete
    Replies
    1. horray... jangan rasis!!!kahkahkah...

      Delete
  15. bangsa melayu ke paling kaya kat malaysia hahahha jangan perasan si anak bukhari tu bangsa arab hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. horray!!! sapa pun kaya puak PR apa sibuk.. jangan rasis pulak!!!kahkahkah...

      Delete
  16. Orang bodoh mana tahu mengira. PMR pun fail. Yang tahu kalau dapat kain batik, atau duit RM10 ke 50 ke kena undi dacing senget. Bangsa yang bodoh tidak memerlukan pemipin yang cerdik!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang penting PR kalah... kalah buat cara kalah!!!

      Delete
  17. yg mamat 'horay' ni mesti xde keje lain,menganggu blog PR dan buat kacau,sedangkan blog umno bosan untuk dibaca oleh mamat bangkai 'horay' ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. horay!!!! horay!!!! horay!!!! kalau takdak pembangkang camana omakkau nak tau isu dia bawak tu bagus ke tak!!!! horray!!! baru demokrasi subur.. tak gitu??? kahkahkahkah..

      Delete
  18. Yang kaye makin kaye....semua di sponser, boleh claim, dpt alaun talifon, internet free, package......yg xberape nk kaye nie, selalu kne ketuk......byr bil sndr......cukai kene....gaji sejemput...tue pun lepas berpenat lelah....untung la yg keturunan menteri2 nie..........rakyat tanggung........

    ReplyDelete
    Replies
    1. awat kalau puak PR jadi menteri depa tak pakai kemudahan semua tu ka??? awat masa nuar dalam kabinet dia hidup sederhana ka???

      Delete
  19. Aku rasa kalau tm dan maxis jual kelentit mesti dapat harga murah skit

    ReplyDelete
  20. benci kt kerajaan malaysia pun anta anak sekolah kerajaan..
    benci kt kerajaan malaysia pun mintak bantuan kt kerajaan..
    benci kt kerajaan malaysia pun keje kt badan kerajaan..
    tetapi diri setiap orang LALANG !!!

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...