Monday 9 June 2014

EDISI JANGAN KETAWA KUAT SANGAT ... KPDNKK BERI JAMINAN HARGA BARANG-BARANG TIDAK AKAN NAIK APABILA GST DI LAKSANAKAN TAHUN HADAPAN



Kementerian Perdagangan Dalam Negeri Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) memberi jaminan barang-barang selain keperluan harian tidak akan mengalami kenaikan apabila cukai barangan dan perkhidmatan (GST) dilaksanakan tahun hadapan.

Menterinya, Datuk Seri Hasan Malek berkata, kerajaan tidak akan membenarkan pembekal dan peniaga menaikkan harga kerana ia akan membebankan pengguna.

Menurutnya, sebagai pihak yang bertanggungjawab, KPDNKK akan sentiasa berhubung dengan pembekal untuk memastikan perkara sedemikian tidak berlaku.

"Saya akan berjumpa sendiri dengan semua pembekal ternakan, perladangan dan industri untuk melihat laporan mereka.

"Menerusi perjumpaan bulanan ini, kita akan dapat mengetahui masalah dan juga memastikan pembekal tidak akan mengambil kesempatan," katanya.

Hasan diminta mengulas mengenai keluhan rakyat mengenai harga seperti pakaian, makanan dan perkhidmatan yang dibimbangi akan mengalami kenaikan apabila GST mula dilaksanakan .

"Pengguna tidak perlu bimbang kerana GST dibuat di atas kepentingan rakyat. KPDNKK juga sentiasa membuat pemantauan terhadap apa sahaja isu melibatkan pengguna.
"Pengguna perlu bijak dan jika berlaku apa-apa seperti kenaikan harga, barang tidak cukup boleh berhubung terus dengan pihak kita," katanya.

Ketika ditanya mengenai adakah kemungkinan petrol dan diesel akan dikenakan GST, Hasan berkata perkara itu masih dalam peringkat perbincangan.

"Banyak perkara perlu diperhalusi sebelum keputusan dibuat. Saya percaya Kementerian Kewangan akan membentangkan isu ini apabila sampai masanya.

"Perkara ini  pasti memerlukan penelitian terperinci dan saya harap semua pihak perlu percaya pada kerajaan," katanya.

YANG SERONOKNYA TU DIA TIDAK BERI GERENTI BARANG-BARANG KEPERLUAN HARIAN TIDAK DINAIKKAN ... BARANG-BARANG KEPERLUAN HARIANLAH YANG PALING MUSTAHAK DIBERIKAN JAMINAN HARGANYA TIDAK DINAIKKAN.

42 comments:

  1. Ini menteri pasola dari negeri pasir berdengung! Jaminan dikeluarkan setelah pekena teh daun ketum...

    ReplyDelete
    Replies
    1. korang tak tahu nak hormat orang diam aje laa.. menteri ni ada pee eh? duh (phd) dari kolej MAHARAJA LAWAK astro. korang ade ape? hormat la sikit orang yg ada pangkat pee eh? duh..

      Delete
  2. HASAN MALIK
    H-hasan Malik
    A-ayam brand...
    S-satu
    A-alasan
    N-naif..
    *
    M-merapu-rapu...
    A-ang..
    L-lalok ka tu?
    E-entah2..
    K-ketum....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha kalau bagi buah cerdik mcm ni gerenti macai umno mati kutu.

      Delete
    2. 17:57...Hahaha bagi buah kelentit buruk mak ko kpd abah ko gerenti ko mati kutu....lahanat

      Delete
    3. Anon 1832 mesti bapak dia tutuh kelentit buruk betina lain. Bukan takat mati ktu tp dpt Anon 1832 lg yg otak kanan dan otak kiri asyik pikir sex jer..

      Delete
  3. Replies
    1. Poyo kepala mak abah kau...lahanat...

      Delete
  4. lama dh barang x nak..ni cite barang lain tau

    ReplyDelete
  5. Dulu tugasnya sgt berat iaitu meminang kak jan kuala pilah

    ReplyDelete
  6. Replies
    1. Poyo kepala bapak ko...Meh sini aku bagi penampar sulong kat ko..bangangggg..





      Delete
  7. Assan malek ni kalau bcakap selaluny pakai palo lutut
    tu pasaila ompong x sudah

    ReplyDelete
  8. Jangan mudah terpedaya barang2 tak naik, sekarang dah ada pembekal hantar notis harga barang seperti carpet akan naik. Khabarnya arahan dari kerajaan, tahun depan naik lagi bila gst dilaksanakan. Marilah kita sokong gst, ia baik kepada kerajaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sembang deraih dlm ni berani la.. kat luar pecah bibir lu dol.

      Delete
  9. komenlah merapu banyak2.. tahun semua pencacai PR akan miskin papa kedana.. mati kebuluran...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau umno tak bg rezki kepada rakyat malaysia dah tentu mati kebulur.... tengok tu kat amerika dgn england takda umno habis rakyat mati kebulur.....

      Delete
    2. itulah konon puak PR hebat leh bagi macam2.. depa lupa ingat rezeki dari PR kut..???

      Delete
    3. Dimana UMNO kuat, di situ rakyat merempat...

      Delete
  10. Barang yg gerenti turun getah & kelapa sawit. Depa nii lah yg dok undi BN sampai kiamat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ingat PR boleh bawak naik harga getah dan kelapa sawit kut??? hebatnya!!! harap kerajaan India jadikan PR parti pemerintah di sana...kahkahkahkah..

      Delete
    2. umno memang hebat!! harga getah turun tapi harga produk dari getah naik!! WOW! MAGIK!!

      Delete
    3. poyo la lu bro. apalah takat getah. pompuan monggol mengandung anak menteri mughalazah pun ghaib lepas pegang C4.

      Delete
    4. hebat puak pencacai!!! harga getah di dunia semua turun sebab UMNO!!!

      Delete
    5. UMNO x pandai ekonomi...sume barang naik...Tapi dia orang kaya raya... rakyat papa kedana....sokonglah umno sampai ke lubang jubor mak ko...

      Delete
  11. KOTA BHARU 5 Jun - Perbuatan tidak berperikemanusiaan seorang mekanik yang sanggup merogol cucu kenalannya berusia 16 tahun dengan mengancamnya dengan sebilah parang mendapat pembalasan apabila dia dihukum penjara 12 tahun dan lapan sebatan oleh Mahkamah Sesyen di sini.

    mohon jgn ketawa kuat sangat. .

    ReplyDelete
  12. UMNO/BN entah guna foemula dari mana kata bila GST dilaksanakan barang akan turun harga..Pakar ekonomi kata kalau GST dilaksanakan barangan akan naik pemimpin2 UMNO/BN kata akan turun. Gila apa ke puak2 UMNO CELAKA ini. Hasaan Malik ini menteri cap ayam cakap dia tak boleh pakai. Yang ngianya kita tengok lah sama2 April 2015 bila GST dilaksanakan barang naik atau turun harga. Lojik akal misti naik tak akan turun. Apa pula kata Menteri2 cap ayam UMNO CELAKA nanti bila barang naik. Masa tu rakyat nak menyesal pun dah tiada guna

    ReplyDelete
    Replies
    1. lu takmau gst lu bayar cukai katil la .. kahkahkahkah..

      Delete
  13. Georgetown: Pelaksanaan cukai katil oleh Kerajaan DAP Pulau Pinang terhadap pelancong yang bermalam di hotel di negeri ini, disifatkan bukan saja tidak relevan, malah langsung tidak rasional.

    cukai katil???? kahkahkahkah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. lupa pulak.. jangan ketawa sangat..

      Delete
  14. Tidak perlu dipertikaikan lg akan kehebatan hasan malek..hahahaha!!! Klau menteri ni jd menteri kt singapore dh lama kna humban dlm tong sampah..!!! Hahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello MJ jangan nak bandingkan apa-apa yang ada dalam ameno dengan apa yang ade di Singapura. Kalau bandingkan juga adalah seperti membandingan seketul taik anjing kering dengan seketul emas!!!!!

      Delete
    2. kalau ada penyokong pembangkang kat singapore yang macam hangpa pun dah lama kena humban dalam tong taik!!!

      Delete
  15. Macamlah orang berniaga dapat modal dari mak bapak dia!! Bodoh punya manusia. Harga pasaran mengikut perintaan dan bekalan. Cara nak sturunkan harga ialah banyakkan bekalan. Banyakkan bekalan ialah jangan sekat orang nak berniaga. Jangan hadkan bilangan pengimport!! Bodoh punya malaun!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. jadi kalau harga getah tu turun sebab apa??? kan puak PR cakap rezeki bukan dari UMNO.. jadi kalau rezeki korang tu kurang takdak kaitan dengan UMNO!!!

      Delete
  16. lepasni sapa nak melancong ke pulau pinang tidoq jangan guna katil.. jimat cukai.... kahkahkahkah..

    ReplyDelete
  17. Buat cukai katil pun tetap puak malaun umno sanggup bayar.... puak ni la yang ramai bawa pompuan simpanan masuk hotel...

    ReplyDelete
  18. Replies
    1. Poyo tengkorak bapak ko...celaka umno celakalah ko...

      Delete
  19. Poyo kelentit mak ko... sial...

    ReplyDelete
  20. Yeay...! Thun dpn dpt BR1M lg.

    ReplyDelete
  21. Mak cik yang mulut besar ketawa tu mesti tokey kantin sekolah kat Ipoh. Wanita amno katakan!!!

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...