Thursday 5 June 2014

ISU DAKWAAN ADA PEMIMPIN KEADILAN CUBA MENYOGOK PENGERUSI LEMBAGA RAYUAN PEMILIHAN PARTI SEMAKIN HANGAT!!!! ... AHLI KEADILAN YANG DIGANTUNG, CHEGU BARD TELAH MEMFAILKAN ADUAN BERTULIS DAKWAAN RASUAH MELIBATKAN PEMIMPIN TERTINGGI DAN LEMBAGA RAYUAN PEMILIHAN PARTI!!!!





Ahli PKR yang digantung keahliannya, Badrul Hisham Shaharin, yang lebih dikenali sebagai 'Chegubard', telah memfailkan aduan bertulis kepada pihak parti itu berkaitan rasuah yang didakwa melibatkan pemimpin tertinggi dan lembaga rayuan pemilihan parti itu.

Dalam surat yang bertarikh hari ini dan dilihat oleh Malaysiakini, Badrul Hisham membangkitkan satu tuduhan yang telah tersebar luas di internet sejak dua minggu lalu.

Tuduhan itu mendakwa bahawa pengerusi lembaga rayuan pemilihan parti, Abd Malek Hussin telah menolak rasuah oleh Ketua Cabang Kota Raja Dr Xavier Jayakumar dan "bosnya".

Badrul Hisham juga berkata, berdasarkan khabar angin, "bos" itu boleh jadi Timbalan Presiden Azmin Ali, yang mempertahankan jawatannya menentang Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim dan Setiausaha Agung PKR, Saifuddin Nasution.

Sambil menyifatkan khabar angin itu sebagai "memalukan", Badrul Hisham menggesa Presiden PKR, Datuk Dr Wan Azizah Wan Ismail dan Pengerusi Lembaga Disiplin PKR, Dr Tan Kee Kwong supaya menyiasatnya.

Dalam surat itu, Badrul Hisham berkata khabar angin itu mendakwa Abd Malek telah mencampak "sejumlah wang" kepada Dr Xavier dan berkata, "Berikan semula wang ini kepada ketua kamu".

Ketika dihubungi, Badrul Hisham, yang digantung keahliannya kerana secara terbuka mendakwa pemilihan parti itu kotor dan tidak telus, berkata adalah penting bagi mereka yang didakwa terlibat memperjelaskan perkara tersebut.

Bagaimanapun, sumber-sumber parti berkata Abd Malek "mencampak wang itu" di hadapan Wan Azizah dan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim semasa mesyuarat biro politik PKR dua minggu lalu.

Ketika dihubungi, Abd Malek enggan mengulas lanjut mengenainya.

Bagaimanapun, Dr Xavier menafikan sekeras-kerasnya dakwaan tersebut.

INI ADALAH SUATU DAKWAAN DAN TUDUHAN YANG AMAT SERIUS .. PERLU DISIASAT SECARA TELUS, ADIL TANPA MEMIHAK DAN GENTAR ...

AKAR UMBI SECARA KESELURUHANNYA MEMBERIKAN KERPERCAYAAN YANG AMAT TINGGI AKAN KEMAMPUAN PIMPINAN TERTINGGI PARTI UNTUK MERUNGKAI DAKWAAN INI DEMI KEADILAN YANG TIDAK MENGENAL BULU DAN DARJAT.

DAKWAAN BERTULIS SUDAH PUN DILAKUKAN MAKA PERLU DIBERI RUANG DAN MASA KEPADA PIMPINAN TERTINGGI PARTI UNTUK MENYIASAT DAKWAAN YANG SERIUS INI.

53 comments:

  1. PKR harus belajar dari SPR pasal undi mengundi pemilihan. Lagi satu mari kita ramai ramai ajak bersih, ambiga, pak samad sijenglot, adam adli, antifa, samm berdemo kat jalanan bagi memprotes pimpinan pkr yg kaki rasuah dan bergaduh2 dlm pemilihan cabang. lagipun dah lama korang lupakan adam adli budak takde pelajaran tu. menganggur. lama tak masyukk.

    kihkih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oleh kerana nak menang dia ikut cara SPR laku tipu muslihat. Kalau dalam PKR ada dakwat calit jari mesti dia orang beli dakwat yang tidak kekal.

      Apakah kalau tak dipantau dengan ketat...SPR boleh dipercayai ?

      Apakah SPR dan JPP PKR berperangai serupa ?

      Delete
  2. gambar wajah wajah yang langsung tiada nur cahaya keimanan...

    ReplyDelete
  3. Tolak Azmin = PKR berkubur.
    Jadi beringat ingatlah

    -PKR Cabang Ampang-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Who's care ?

      Delete
    2. Sokong azmin :pkr hancur.

      Pkr cabang gombak

      Delete
    3. Amat bersetuju.

      Zuraida Ampang.

      Delete
  4. MENGATA DULANG PAKU SERPIH,
    MENGATA UMNO DIA YANG HARAMJADAH

    ReplyDelete
  5. MENGATA ORANG KOTE BENGKOK.. MENGATA ORANG DIA LAGI TERUK..

    ReplyDelete
  6. TERBUKTI AZMIN BERSIH DAN HARUS MEMIMPIN PKR DEMI PKR TIDAK TERKUBUR!

    Umum diketahui bahawa saya adalah merupakan salah satu calon yang bertanding pada pemilihan Parti Keadilan Rakyat peringkat pusat dan cabang pada tahun ini. Apa yang didakwa didalam artikel tersebut adalah semata-mata fitnah, berniat jahat dan merupakan satu taktik keji yang begitu terdesak untuk membunuh peluang saya sebagai calon yang bertanding. Dakwaan dan taktik keji ini juga akan mencemarkan reputasi saya sebagai pemimpin parti dan Ahli Dewan Negeri Selangor yang dipilih rakyat.

    Sebagai seorang anggota yang telah lama berjuang bersama-sama parti serta diberi amanah memegang jawatan-jawatan penting tertinggi di peringkat pusat dan cabang, saya sememangnya memperjuangkan semangat demokrasi dan kebertanggungjawaban dan sama sekali menolak amalan rasuah dimana-mana peringkat pun.

    Saya menolak sekeras-kerasnya apa yang didakwa Chegubard dalam artikel tersebut yang mengaitkan saya sebagai orang suruhan salah satu calon Timbalan Presiden dalam cubaan merasuah Pengerusi Lembaga Rayuan Pemilihan Parti. Ini adalah tidak benar sama sekali.

    Sebagai seorang anggota parti, walaupun dalam penggantungan, Chegubard sepatutnya tidak membuat dakwaan melulu yang kononnya beliau dengar dari khabar angin, apatah lagi dakwaan yang bersifat fitnah yang boleh menjejaskan reputasi dan imej anggota serta parti. Ini sama sekali tidak mencerminkan semangat demokrasi pertandingan yang adil dalam pemilihan dan prinsip perjuangan yang dibawa oleh Parti Keadilan Rakyat.

    Berikutan penerbitan artikel dan dakwaan berniat jahat ini, saya telah pun mengarahkan peguam saya untuk mengambil tindakan undang-undang yang sepatutnya keatas Chegubard, portal MalaysiaKini serta individu yang bertanggungjawab mengarang artikel ini.

    Saya sekali lagi, dengan sekeras-kerasnya menolak segala dakwaan yang dibuat oleh Chegubard seperti yang diterbitkan dalam artikel MalaysiaKini pada hari ini.

    YB DR. XAVIER JAYAKUMAR
    Ketua Parti Keadilan Rakyat Cabang Kota Raja
    Ahli Dewan Negeri Selangor Kawasan Seri Andalas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malik Husin campak duit depan lu masa biropol pun lu mau pusing lagi kah.?.haiya deyy..mengaku sajalah azmin kasi itu wang..

      Delete
    2. UMNO celaka
      Azmin celaka

      Delete
  7. sapa2 tau camana nak dapatkan logo PR.. leh jugak wat sticker tampal kat kereta..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ROS masih belum luluskan permohonan PAS PKR dan DAP utk mengunakan logo PR . Kalau dah ada masa PRU lepas BN dah mampos

      Nak selamatkan negara kena bersih kan pemilihan dlm parti Tu yg PKR buat Mulakan dng parti

      Delete
    2. logo pun takdak ada hati nak daftar kat ROS.. kahkahkahkah.. benda semudah tu pun PR tak dapat buat.. dah takdak sangat logo boh ajalah cipap mak ko sebagai logo.. kahkahkah..

      Delete
    3. ko letak gincu kat jubo pastu ko duduk atas kertas A4. siap. dah jadi logo PR.

      Delete
    4. kahkahkah.. logo jubo... kahkahkah...

      Delete
  8. yang penting jgn masuk umno....hancur negara....

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang penting jgn masuk pkr....hancur juboq.

      Delete
    2. Jubo ko dah hancur ke dol...hahahaha

      Delete
  9. tolonglah saya nak logo PR.. nak buat sticker..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baguslah....asalkan jangan tampal sticker dacing tau...lambang tu adalah simbol pengkhianat negara...ingat tau....hahahahah

      Delete
    2. ya lah tapi nak dapat mana logo PR tu???

      Delete
    3. buat sendiri .. ko org mmg pakar buat benda benda yg tak ada utk menyerang PR
      lepas tu tampal kat bontot kau ..sbg tanda mengejek anwar ..

      Delete
    4. kahkahkah.. takdak logo.. gunalah cipap mak ko sebagai logo..

      Delete
    5. dah ada logo PR
      Panda atau Kangkung
      apa alasan ROS tolak ... faham faham lah kan

      Delete
    6. oklah ROS tolak.. tapi mana logo PR yang ditolak tu???kahkahkah.. camana PR pi daftar kalau LOGO pun takdak.. logo cipap mak ko???

      Delete
    7. dah ditolak pun kau nak jugak Sian pulak kita kat ko
      pergi pejabat ROS dia org mesti simpan lagi
      tp utk makluman semua ROS tak bagi alasan pendaftaran PR sbg sebuah kompenan di tolak kerana logo Selama ini ROS hny memberi alasan tidak terima permohonan dr PR

      Delete
  10. Masuk pasaraya tengok warga asing cuci lantai,
    Makan kat pudu tgk warga asing sapu sampah,
    Masuk klia tgk warga asing susun troli & cuci tandas,
    Masuk car wash tgk warga asing cuci kereta,
    Pasar malam kaw kilang @ pembinaan penuh warga asing beli barang,
    Pergi nilai 3 beli kain dah mcm Pakistan kecil.
    Tegok bersama mu baru nampak rakyat kita,
    Apa sudah jadi?

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya. Biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya la.. rakyat negara asing tu bodoh datang sini.. negara lah tak aman.. mahal serba serbi..

      Delete
    2. Mamat KEDEPAN yang konon pandai.. sila jawab kenapa rakyat asing tu bergadai nyawa masuk ke negara ni???

      Delete
    3. Org melayu byk mrempit,mrompak,kluarmsuk jail,isap gam,isap gnja,amik ice..kje mlas,nk duit byk.blja bodo,kje pn bodo.org cina ada ke?

      Delete
    4. kjaan umno ambil jalan penyelesaian yg mudah
      jumlah perkerja asing tak terkawal
      kalau dulu tak ambil pekerja asing sekali masuk beribu ribu org mahu tak mahu rakyat kita akan buat kerja tersbt ttp krn se org pemimpin yg ingin bina berbagai bagai projek mega sebelum dia bersara selepas 22 tahun maka di ambil lah pekerja asing dng upah yg murah Jd yg mengubah budaya dan cara hidup masyarakat ialah pemimpin UMNO sehingga kerja kerja tersbt di pandang rendah apabila di monopoli oleh pendatang asing Dan perancangan Kjaan umno utk naik taraf hidup kita gagal krn dua atau tiga kali ekonomi dunia menjunam pd tahun tahun tersbt

      kjaan kena ingat dlm kelompok pekerja ada 10 indon dan rakyat Msia ada 4 orang ini mengujudkan ketidak keselesaan kpd rakyat Msia Kalau bekerja 3 tahun itu lah kawan dia utk beraya dan utk bersosial Krn waktu kerja telah memutuskan hubungan dng rakan rakan lain yg juga bekerja dng Indon Bangla yg lain Pekerjaan bukan sekadar utk mencari rezeki tp utk bersosial

      Pemimpin UMNO cuma pandai u turn bila bercakap dlm hal hal politik tp skg mcmana nak u turn bila kehidupan rakyat tergantung mcm 20 tahun dulu malah lebih teruk lg krn dulu SPM pun senang dpt kerja

      Salah nya ialah perancangan yg terburu buru ( masa tu kroni kroni mendapat keuntungan berlipat lipat kali ganda) dan sengaja banyak kan projek projek mega sekali serentak sekian

      Delete
    5. jadi persoalannya.. kenapa rakyat asing sanggup bersusah payah masuk ke negara teruk ini??? jawab tau..

      Delete
    6. kerana pemimpin kita hny berfikir keuntungan syarikat kroni Kita sendiri kena faham apa kesannya bila syarikat lebih pd keuntungan
      kerana pihak berkuasa baik di laut baik di darat tidor Nak masuk lepas Nak keluar tinggalkan Msia kena tangkap
      Syarikat syarikat kroni nak untung lebih tp tak boleh ambil pekerja asing terus Semua kerja di sub kontrak dgn harga murah
      kerana pendatang asing datang tanpa bawa keluarga Tak mcm rakyat Msia yg terpaksa berdepan dng hal hal keluarga Pendatang cuma tahu kerja dan bawak hasil balik ke kg Kalau mati pun mayat main tinggal tepi jalan
      Msia bodoh menyelesaikan masalah pengangguran negara luar spt Indonesia dan Bangladesh Pendatang asing ni boleh buat rumah besar di negara mereka krn kos yg murah Mcmana rakyat Msia nak beli rumah dng gaji yg sama dng pendatang Nak suruh rakyat Msia buat rumah di Indon di Bangla?

      rakyat kita tersepit lebih lebih lg mereka yg muda muda krn tidak terdedah dan dilatih dlm suasana bidang kerja binaan Silap UMNO pd satu masa dulu UMNO pernah buat kursus kontraktor Setiap kursus 40 org dan mesti jd ahli UMNO Panjang lah cerita nie Malas lah Sakit hati tau !

      Delete
    7. jawap panjang sangat tapi tak jawap pun soalan..kenapa rakyat asing bodoh datang keja di negara seteruk Malaysia???

      Delete
    8. psl ramai lagi rakyat msia org org melayu yg jd macai upahan Kerja senang maki hamun dan buat fitnah Dan UMNO masih menawar jawatan macai tanpa tarikh tutup

      Bro 13 05 maaf kalau bertanya sekolah smp pmr je ke??

      Delete
    9. jadi kenapa pendatang asing sanggup bekerja di Malaysia ni??? paham tak soalan aku???

      Delete
  11. Yang pimpin PKR tu adalah dulunya pemimpin Umno jugak. Tapi buat benda busuk terus kena buang dari Umno. Lepastu hangpa bingung pi sokong pulak. Tu yang PKR pun jadi busuk sebab dipimpin oleh orang busuk..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa pn umno bn lg busuk sebusuk2 nya...apa pn pr tetap trbaik...

      Delete
    2. terbaik dalam menipu.. kahkahkah..

      Delete
  12. Kita mmg tak suka dgn Azmin Kehebatan dia mengharungi pelbagai onak dan duri tlh menjd kan dia sombong dan takut kehilangan kuasa

    Malik dikatakan lempar duit Mana lapuran resmi Malik Mungkin Malik di minta bersabar (lupa kan!) oleh pemimpin tertinggi Badr pun tak dpt mengemukakan saksi lain Kalau betul pun aduan Badr ianya tak kemana mana Balik kpd Badr utk mengenakan lawan

    Kewibawaan Malik di pertaruhkan Malik seorg yg lama dan mempunyai kekuatan diri Adakah Malik akan terus berdiam atau meninggalkan PKR ?

    ReplyDelete
  13. AKU SBAGAI AHLI PKR TEGAR MENGAJAK 1MALAYA UTK TURUN DEMO D DATRAN MERDEKA[BERSHIT 3.27] UTK MNGHAPUSKAN PEMILIHAN PLING HARAMJADAH.. JOM TURUN!!! MANA AMBIGA? MAJLIS PEGUAM, MAT SABUN DLL LAGI NI SENYAP BABI JERR!! TAKKAN BUAT PD KRAJAAN DOMINAN MLAYU BN JER.. NMPAK SANGAT AMBIGA DN MJLIS PGUAM NK HANVURKAN KRAJAAN DOMINAN MLAYU JER.. AKU XKIRA AKU NK DEMO JGAK!!!! AAARRGGGHHHH. SIAPKAN PASUKAN GULING2 KAWAN2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gile ke ape mamat ni... smalam‘mlm jemaat‘ x dpt kut..

      Delete
  14. Aku mencadangkan penggunaan dakwat yang TAK KEKAL untuk pemilihan PKR yang akan datang. Harap JPP sedia menerima cadangan ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul gunakan dakwat tak kekal seperti digunakan di PRK Kajang dan Bukit gelugor.. takdak sapa bangkang pun.. kahkahkahkah..

      Delete
  15. Harap pada pemilhan PKR yang akan datang, guna cara lama je....angkat tangan,..siapa sokong siapa dan ada 2--3 orang tukang kira yang jujur dan ada 2--3 orang pemerhati...Jadi proses adalah telus dan semua orang boleh nampak...Lagipun yang datang mengundi aritu pun bukan ramai sangat..Dan lagi, apa nak malu malu angkat tangan(pakailah minyak wangi supaya ketiak tak berbau)...Dan lagi apa nak gaduh gaduh, setakat ketua cabang je, belum tentu jadi wakil rakyat...semacam ketua Persatuan Sejarah kat sekolah dulu je..,lainlah kalau dah tanam niat nak jadi KAYA dengan menjadi Ketua Cabang atau Timbalan Presiden....Kalau kata nak jadi ketua sbb niat nak bela rakyat dan memperjuangkan Keadilan aku tak nampak satu sen pun di mana lojiknya jawapan akal mereka yang bertanding setakat ni,...Dan kalau niat nak menjatuhkan UMNO pun, BUAT APE! kalau perangai dan niat perjuangan sama macam UMNO....nanti kita rakyat biasa jugak yang menanggung sensara meneruskan kehidupan harian.

    ReplyDelete
  16. Begitu lah kesudahannya.. asal dari ACUAN YANG SAMA MACAM UMNO tidak ada perbezaaan .... dah lama aku DAH AKU TAK CAYA ORANG ORANG PKR NI sebab acuannya dan bahannya dari orang yang sama dalam acuan UMNO.. gila kuasa penting diri sendiri tak ada matlamat hanya dok tamakan kuasa dan kepentingan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. jadi jangan undi PKR tau!!!kahkahkahkah..

      Delete
  17. Dulu xnk ckp... skrg dh kna baru mnyalahkn org lain... xprlu le ckp mcm tu... tu tandanya tuhan nk tunjukkan jgn pndai tuduh org itu ini, last2 akan kena pd muka kamu balik

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...