KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 18 April 2014

MENTERI BESAR NEGERI SEMBILAN NAIK ANGIN SATU BADAN APABILA "TAWARAN" NAK JUAL AIR TERAWAT 20 JUTA GELEN KE SELANGOR DI TOLAK SECARA BAIK OLEH TAN SRI KHALID IBRAHIM.




Ini bezanya antara pemimpin berjiwa besar dengan pemimpin berjiwa kecil mudah terasa dan teguris hati merajuk .

Tan Sri Khalid Ibrahim menolak pelawaan Mohamad Hasan Menteri Besar Negeri Sembilan kerana jumlah itu terlalu kecil, taraf celah gigi ... lagi pun Negeri Sembilan pun menghadapi masalah membekalkan air bersih terawat kepada rakyatnya .. bukankah lebih baik jaga dan bela rakyat sendiri dari nak tunjuk jaguh dan perihatin nasib rakyat negeri lain?

Bila ditolak "pelawaan itu" merajuk macam budak-budak tuduh Tan Sri Khalid Ibrahim sombong ... lepas itu siap ugut pula .. lain kali kalau nak minta bantuan mampos dia tidak akan tolong .. pulak dah!!!!! .. Ini jelas membuktikan perangai sebenar pemimpin UMNO berjawatan sebagai Menteri Besar Negeri Sembilan.

Jika dia seorang pemimpin berjiwa besar dan perihatin rakyat .. jika negeri jiran mohon bantuan tidak sebanyak sedikit berikan bantuan ... itu baru dinamakan pemimpin... Pahang pun ada masalah air begitu juga Melaka ... mengapa negeri-negeri ini tidak ditawarkan bantuan sedangkan negeri-negeri ini diperintah oleh UMNO/BN?????  ... jadi jelaslah tiada niat murni sekelumit pun .. persepsi cuba nak ambil kesempatan batuan politik ... itu saja .. bila tidak menjadi maka apa lagi  .. meroyan, melatah, berang, merajuk dan naik angin satu badan.


SEREMBAN – "Jangan sombong sangat. Kalau tak nak, tak mengapa," kata Menteri Besar Negeri Sembilan, Datuk Seri Mohamad Hasan.

Beliau berkata demikian ketika mengulas kenyataan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang menolak tawaran negeri itu untuk menjual 20 juta gelen air sehari kepada Selangor dalam usaha membantu menangani krisis air di negeri itu.

Menurut Mohamad, Negeri Sembilan tidak rugi apa-apa sekiranya Selangor enggan menerima tawaran itu, cuma beliau kasihan melihat rakyat Selangor terpaksa berdepan krisis air yang semakin meruncing.

"Kalau tak hendak tak apa, tapi jangan cakap air yang kita tawarkan itu terlalu sedikit. Fikir dulu sebelum bercakap.

“Saya bagi tahu ini pun atas dasar kemanusiaan, memandangkan rakyat di negeri itu terpaksa angkat baldi dan menunggu air di tepi jalan. Kata negeri maju, takkanlah rakyat terpaksa angkat baldi untuk dapatkan air," katanya.

Menurutnya, setakat ini Negeri Sembilan ada kelebihan 20 juta gelen air dan boleh diberikan kepada mana-mana negeri yang memerlukannya.

“Saya boleh beri apa yang kita ada. Setakat ini kita ada lebihan 20 juta gelen, kalau tidak dapat liputi seluruh negeri Selangor, sekurang-kurangnya bekalan air itu boleh tampung di mana-mana tempat terdesak, misalnya Shah Alam, Subang atau mana-mana daerah difikirkan perlu," katanya di sini, semalam.

Mohamad berkata, beliau hanya mahu membantu setakat yang mampu dan bukan menyelesaikan masalah air di negeri itu secara keseluruhan.

“Tapi kalau dia sombong sangat, tak kisahlah. Saya pun bukannya terhegeh-hegeh suruh dia beli. Lepas ini kalau dia melutut minta bantuan, saya tak akan bagi dan tidak akan layan. Pintu hati saya sudah tertutup," katanya.

Semalam, Sinar Harian melaporkan kenyataan Mohamad berhubung kesediaan Negeri Sembilan menjualkan air bersih kepada Selangor dan Wilayah Persekutuan sekiranya bekalan tersebut benar-benar diperlukan kedua-dua negeri berkenaan.

Menurut Mohamad, kerajaan Negeri Sembilan sedia menjual air terawat maksimum 20 juta gelen sehari yang diperolehi daripada Loji Rawatan Air Ngoi-Ngoi.

Bagaimanapun, tawaran Mohamad itu dibalas dengan kenyataan Abdul Khalid yang menyifatkan jumlah 20 juta gelen itu sangat sedikit untuk menyelesaikan krisis air di Selangor.

“Jumlah 20 juta gelen air itu sangat sikit. Jadi tak payahlah,” katanya.

30 comments:

  1. Nak tanya omakau,khalid dah jadi barua umno ke.skrg hari2 ujan air kena catu.bila dh ujan bg alasan paip pecah dan rumah pam rosak pulak,alasan klasik.hentam org sndri pulak kalau keje tak betul.


    kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau tak tahu atau saja nak spin, kan air selangor dibekalkan oleh syabas yg bangang tu. Masalah ni tak akan selesai selagi selangor tak ambil alih syarikat air tersebut. Lagi satu sekarang pun musim hujan kenapa kerajaan pusat tak buat pembenihan awan supaya hujan dpt turun dikawasan tadahan hujan utk bekalkan kpd empangan tertentu? Hujan hari2 pun jika kawasan tadahan tiada hujan turun masalah tak akan selesai.

      Kpd MB N9 apa N9 dah terlebih sangat ke air? Kalau lebih kenapa kawasan bandar seremban pun kena catu air? Jgn nak tunjuk bagos sampai nak menghina negeri PR kononnya tak pandai memerintah.

      Delete
    2. Rukun Solat Jenazah

      1. Niat pada takbiratul ihram.

      2. Berdiri bagi yang berkuasa tanpa sebarang rukuk dan sujud.

      3. Takbir 4 kali termasuk takbiratul ihram.

      4. Membaca surah Al-Fatihah sesudah takbir pertama.

      5. Selawat atas Nabi Muhammad saw (selawat Ibrahimiyyah) sesudah takbir kedua.

      6. Doa khas bagi jenazah sesudah takbir ketiga.

      7. Memberi salam sesudah takbir keempat.

      Delete
  2. Kata N9 tak cukup air, camana nak jual pulak ni? Apa agenda tersembunyi yang cuba ekau nak perbodohkan rakyat N9 ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rukun Solat Jenazah

      1. Niat pada takbiratul ihram.

      2. Berdiri bagi yang berkuasa tanpa sebarang rukuk dan sujud.

      3. Takbir 4 kali termasuk takbiratul ihram.

      4. Membaca surah Al-Fatihah sesudah takbir pertama.

      5. Selawat atas Nabi Muhammad saw (selawat Ibrahimiyyah) sesudah takbir kedua.

      6. Doa khas bagi jenazah sesudah takbir ketiga.

      7. Memberi salam sesudah takbir keempat.

      Delete
    2. dio nak naikkan tarif airlah tu......nanti dia katerlah...kalu tarif naik....dpt byk untung.......untung kelentong rakyat ler......baik diberi bantuan kat pahang tu.....kat pekan tu kering kontang...sampaikan asyik terbakor jer.....sampai asap masuk kejlnraya.....pagi2 kabus bau asap...hihihihihi

      Delete
  3. sumber info terkini bolasepak malaysia jom layan http://cantikpermainan.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rukun Solat Jenazah

      1. Niat pada takbiratul ihram.

      2. Berdiri bagi yang berkuasa tanpa sebarang rukuk dan sujud.

      3. Takbir 4 kali termasuk takbiratul ihram.

      4. Membaca surah Al-Fatihah sesudah takbir pertama.

      5. Selawat atas Nabi Muhammad saw (selawat Ibrahimiyyah) sesudah takbir kedua.

      6. Doa khas bagi jenazah sesudah takbir ketiga.

      7. Memberi salam sesudah takbir keempat.

      Delete
  4. Aku tahu la air dibekalkan oleh syarikat kroni umno tp khalid mcm tak boleh nak buat apa2.apa saja alasan yg diberi syabas khalid mcm turut je.mcm dah kena nasik kangkang umno.

    kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rukun Solat Jenazah

      1. Niat pada takbiratul ihram.

      2. Berdiri bagi yang berkuasa tanpa sebarang rukuk dan sujud.

      3. Takbir 4 kali termasuk takbiratul ihram.

      4. Membaca surah Al-Fatihah sesudah takbir pertama.

      5. Selawat atas Nabi Muhammad saw (selawat Ibrahimiyyah) sesudah takbir kedua.

      6. Doa khas bagi jenazah sesudah takbir ketiga.

      7. Memberi salam sesudah takbir keempat.

      Delete
  5. Ni mana anak adam poyo yg gila babi tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rukun Solat Jenazah

      1. Niat pada takbiratul ihram.

      2. Berdiri bagi yang berkuasa tanpa sebarang rukuk dan sujud.

      3. Takbir 4 kali termasuk takbiratul ihram.

      4. Membaca surah Al-Fatihah sesudah takbir pertama.

      5. Selawat atas Nabi Muhammad saw (selawat Ibrahimiyyah) sesudah takbir kedua.

      6. Doa khas bagi jenazah sesudah takbir ketiga.

      7. Memberi salam sesudah takbir keempat.

      Delete
    2. dia nak jadi ustaz tak dpt kut....hihihihihih

      Delete
  6. Apa hal pulak ni...asyik rukun solat jenazah jer....ker dh nk jadi jenazah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rukun Solat Jenazah

      1. Niat pada takbiratul ihram.

      2. Berdiri bagi yang berkuasa tanpa sebarang rukuk dan sujud.

      3. Takbir 4 kali termasuk takbiratul ihram.

      4. Membaca surah Al-Fatihah sesudah takbir pertama.

      5. Selawat atas Nabi Muhammad saw (selawat Ibrahimiyyah) sesudah takbir kedua.

      6. Doa khas bagi jenazah sesudah takbir ketiga.

      7. Memberi salam sesudah takbir keempat.

      Delete
  7. Hakikat yang paling jelas dan sebenar-benarnya ilah " UMNO" memang tak pernah ada suatu kebaikan pun ., tanya semua orang semua orang akan menerima hakikat ini .., so dalam isu ni dia nak bantu kerajaan Pakatan Rakyat ?, kucing aku terkentut kentut dengar "budi baik" MB UMNO tu kah kah kah .., kalau dah memang dasar lalun, perompak , penyamun celak haram jadah, dah orang tak "SUDI" ngan "pertolongan" ( tak layak dipanggil pertolongan pun) korang siap nak ugut pulak., anak haram jadah pukimak apa benda ? peduli apa kalau kitorang tak nak terima pertolongan korang, korang mampus pun kitorang peduli apa ? Semua isi alam tahu siapa umno dan penyokong-penyokongnya ..., tetiba nak tunjuk baik kah kah kah ... sudahlah .., keling MIC atau orang asli pun tak percaya kat korang !! kitorang tak pandang pun kat UMNO

    Woi Mat Asan orang dah tahu ekau ado anta duit rakyat ke luar nogori ., kitorang dah lamo kona kek ekau tak usahlah nak tunjuk baik.., kitorang dah lamo tahu "Kelanunan" - Pirates of Carribean ekau tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sepohon kayu daunnya rimbun
      Lebat bunganya serta buahnya
      Walaupun hidup seribu tahun
      Kalau tak sembahyang apa gunanya
      Walaupun hidup seribu tahun
      Kalau tak sembahyang apa gunanya

      Delete
  8. tak kan sombong klau tolak pelawaan. NS tak ada duit nak blanja ka sampai kena jual air !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sepohon kayu daunnya rimbun
      Lebat bunganya serta buahnya
      Walaupun hidup seribu tahun
      Kalau tak sembahyang apa gunanya
      Walaupun hidup seribu tahun
      Kalau tak sembahyang apa gunanya

      Delete
  9. Keturunan nabi adam solat jenazah untuk isteri shabatnya kemalangan d cameron highlands tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sepohon kayu daunnya rimbun
      Lebat bunganya serta buahnya
      Walaupun hidup seribu tahun
      Kalau tak sembahyang apa gunanya
      Walaupun hidup seribu tahun
      Kalau tak sembahyang apa gunanya

      Delete
  10. Umno prbuatan nmpk cam baik tp hakikatnya ada agenda trsembunyi di sebaliknya..ramai yg dh cerdik sekarang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sepohon kayu daunnya rimbun
      Lebat bunganya serta buahnya
      Walaupun hidup seribu tahun
      Kalau tak sembahyang apa gunanya
      Walaupun hidup seribu tahun
      Kalau tak sembahyang apa gunanya

      Delete
  11. KARPAL SINGH dah Mampos.. sedang menikmati Azab Allah bermula deangan Azab Kubur..

    Anwar Ibrahim Bila Lagi Nak Mampos...

    HATI-HATI Rakyat Malaysia.. Peliwat Tegar masih ke Hulu dan Ke Hilir mencari-cari Cai Cai Cai untuk Di Liwat..

    Tapi Cai Cai Cai semuanya suka dan amat gemar dengan perkataan LIWAT LIWAT LIWAT

    LIWAT ALOMAK KAU LIWAT, LIWAT ALOMAK KELIWAT

    LIWAT OOOH LIWATTTTT

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sepohon kayu daunnya rimbun
      Lebat bunganya serta buahnya
      Walaupun hidup seribu tahun
      Kalau tak sembahyang apa gunanya
      Walaupun hidup seribu tahun
      Kalau tak sembahyang apa gunanya

      Delete
  12. KEMUT ... KEMUT...KEMUT.... KEMUT KELILING...

    1 LIWAT 1 SAAT...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sepohon kayu daunnya rimbun
      Lebat bunganya serta buahnya
      Walaupun hidup seribu tahun
      Kalau tak sembahyang apa gunanya
      Walaupun hidup seribu tahun
      Kalau tak sembahyang apa gunanya

      Delete
  13. Sekarang semua bantuan ada harganya, nak bantu dengan menjual? Baiklah Selangor beli dari Spritzer sebab airnya siap disuling. Jika hendak membantulah dengan jujur. Apakah Negeri Sembilan sudah kehabisan duit hingga sanggup menjual air? Kalau dilihat banyak juga kawasan di Negeri Sembilan menghadapi masalah kekurangan air.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila Izrail datang memanggil
      Jasad terbujur di pembaringan
      Seluruh tubuh akan menggigil
      Terkujur badan dan kedinginan

      Delete
  14. Anda seorang Yang Amat Bijak... Menggunakan Akal sebaik mungkin..

    Tak macam cai cai cai yang lain..

    Tak guna akal dan mata melihat dan telinga mendengar..

    Orang PAS dah mula bersolat Hajat tengok mana baik UMNO ke PKR..

    Desas Desus Kuat PKR bagai di kata..

    Penghancur Negara.. Lihat sajer di Selangor...

    Hak Bumi 7% dihapuskan, Hanya 10% untuk rakyat miskin.. MNA KEADILAN?

    AIR - Tak payah nak citer lah..

    Kenapa Air???????????

    Kaum Nabi Lut di seksa dgn BANJIR BESOR...kerana kebanyakkan umat mengamalkan sodomi dan lesbian LGBT.

    Kaum PKR di Selangor AIR TAK DER.. Kerana Pemimpinnyer Mengamalkan SODOMI...

    ReplyDelete