Monday 28 April 2014

SEBUAH KAPAL TERBANG RINGAN TERJATUH DI PADANG GOLF!!!







Sebuah kapal terbang latihan dari Akademi Latihan Penerbangan Asia  Pacific (APFT) dilaporkan terjatuh di sebuah padang golf berhampiran Taman Kurnia, Kota Bharu, jam 12.30 tengah hari tadi.

Pasukan Bomba dan Penyelamat berjaya mengeluarkan juruterbang yang tersepit.


Pilot cedera agak parah kakinya patah dan di hantar ke Hospital Universiti Sains Malaysia, Kubang Kerian, untuk rawatan lanjut.

36 comments:

  1. SUDAH PASTI SEBUAH LAMAN SOSIAL PORTAL YANG TERSOHOR SEPERTI MALAYSIAKINI ADA KOD ETIKA DAN MELAKSANAKAN "PROOF READING" OLEH KETUA EDITOR MENYEMAK SEBELUM TERSIAR SEBARANG LAPORAN.

    APA SUDAH JADI...?

    ANWAR IBRAHIM KETUA PEMBANGANG....? MALAYSIAKINI SAHKAN ANWAR MEMANG BANGANG....?

    MEMANG MALANG SUNGGUH NASIB SI PELIWAT INI. SELEPAS PEGUAMBELA KES LIWATNYA MATI, NAJIB MENERIMA KUNJUNGAN HORMAT PRESIDEN AMERIKA SYARIKAT, OBAMA....

    MALUNYA ANWAR APABILA OBAMA TIDAK BERTEMU DENGANNYA DAN KISAH ANWAR MAIN BONTOT SAIFUL PULA JADI BAHAN SOAL JAWAB SIDANG MEDIA NAJIB-OBAMA.
    NUN DI PANTAI TIMUR SANA....., NIK AZIZ PULA MENERIMA KUNJUNGAN ZIARAH MUHYIDDIN YASIN MEMBERIKAN GAMBARAN POSITIF PAS AKAN MELAKSANAKAN HUDUD DAN SEKALIGUS SEPERTI MEREKA MAHU MENYATAKAN KEPADA PAKATAN MAKSUD 'PI MAMPUS LA SAMA DAP, LAGI PUN KARPAL DAH MATI...'

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagu yg ko nyanyi tu da basi da. Pi dengar lagu in p. Ramlee la, melayu umno tipu melayu da dia nyanyi.

      Delete
    2. Bangga betul dapat mengeratkan hubungan dgn bapak yahudi yer..

      Delete
    3. Macsm2 cai umno bg gelaran buruk kat TGNA. Akhirnya dtg menyembah jugak

      Delete
    4. Satu pengiktirafan utk NIK aziz dan pas. Bole jln la kat Dap, pkr. MCA, mic, gerakan dan umno.

      Delete
    5. Nasib baik tak jatuh atas keta bapak yahudi

      Delete
    6. kesian anwar tak dapat jumpa obama!!!

      Delete
  2. BODOH TAHAP GABANG!!!!------->(anonymous 28 april 14:14)...GUNA PALE LUTUT

    ReplyDelete
  3. DAP akan mengundi menentang rang undang-undang persendirian berkaitan hudud di Parlimen dan menyifatkan tiada peluang untuk cadangan PAS untuk pelaksanaannya di Kelantan akan mendapat restu Pakatan Rakyat.

    Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng sekali lagi mengulangi pendirian DAP berhubung perkara itu yang tidak berubah.

    “Kami akan ambil pendirian sama... yang sama sekali tidak berubah. Kami tidak akan setuju kerana hudud bercanggah dengan perlembagaan.

    “Sesiapa sahaja boleh bawa perkara ini tetapi jika dibawa pengundian di Parlimen, kami akan mengundi menentangnya,” kata Lim kepada pemberita dalam sebuah acara di Kuala Lumpur bagi mempromosikan Festival Seni George Town yang akan diadakan Ogos ini.

    Katanya, sesuatu perkara itu akan menjadi dasar apabila ketiga-tiga parti bergabung mempersetujuinya.

    “DAP tidak akan sesekali setuju, jadi ia menjelaskan kenapa ia bukan dasar Pakatan.

    “Ia (rang undang-undang itu) tidak datang daripada Pakatan tetapi hanya satu parti,” kata Lim yang juga setiausaha agung DAP.

    dulu cakap kalau karpal tiada ditanggung beres.. sekarangni pemimpin yang diangkat setaraf khalifah pulak yang menentang!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan dap saja malah MCA, mic, gerakan dan pkr. Pemuda MCA akan saman jika Kelantan teruskan. Nur jazlan umno tak setuju. Hindu mic suruh cari tukang potong daging.

      Mudah2an Allah beri petunjuk

      Delete
  4. Najib tu jangan kata kat hudud,kat bini lg dia takut.

    kikiki

    ReplyDelete
  5. Bukan setakat DAP..umno xsetuju jugak bodo..

    ReplyDelete
  6. Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata Umno ingin bekerjasama dengan PAS bagaimana untuk memberikan pemahaman kepada semua pihak tentang hudud.   
        
    Tetapi yang penting, kata beliau, adalah duduk semeja untuk berbincang sebelum PAS bertindak membawa usul hudud ke Parlimen.  
        
    Timbalan Presiden Umno itu berkata beliau telah mengutarakan cadangan itu kepada Timbalan Menteri Besar Kelantan Datuk Mohd Amar Nik Abdullah semalam.
        
    Mohd Amar memberi reaksi positif, kata Muhyiddin.  
        
    Beliau bercakap kepada pemberita selepas merasmikan Seminar Profesionalisme Pengurusan Pendidikan: Kepimpinan Berprestij Tinggi, di Bahagian Teknologi Pendidikan di Kota Bharu.  
        
    Turut hadir isteri Timbalan Perdana Menteri Puan Sri Noorainee Abdul Rahman, Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan Datuk Noor Zahidi Omar, Pengarah Jabatan Pelajaran Kelantan Hussain Awang, dan Pengarah Jabatan Pembangunan Persekutuan Kelantan Datuk Makhtar Mustapha.
        
    Ditanya sama ada Umno akan menyokong PAS dalam perkara hudud itu, Muhyiddin berkata ketika ini tiada siapa pun berhak membuat andaian sama ada menyokong atau tidak kerana apa yang bakal berlaku itu adalah perkara baharu dalam sejarah negara.

    (Kerajaan PAS Kelantan melalui anggota Parlimen parti itu akan membawa usul rang undang-undang persendirian (hukum Hudud) di Dewan Rakyat Jun depan bagi mendapatkan kebenaran melaksanakan hukum hudud di negeri itu).
        
    "Tidak boleh buat andaian. Kita mahu tahu ceritanya dahulu. Kalau tak sokong nanti kata tak sokong hudud...ia membawa banyak makna. Kita mungkin tidak bersetuju mengenai usul itu. Ini satu perkara baharu dalam negara.
        
    "Ia perlu diperhalusi dan diteliti dan persoalan kerana khuatir akan berbangkit kemudian. Ada perkara lain yang perlu diselesaikan dahulu sebelum dibawa ke Parlimen," katanya.
        
    Muhyiddin berkata hukum hudud itu perlu diperbincangkan secara halus kerana masih ramai yang tidak memahami hudud.  
        
    "Saya fikir ada orang Islam yang masih tidak faham dan ini memerlukan penerangan yang meluas dan mendalam.
        
    "Orang bukan Islam pun mahu tahu keadaan itu kerana ini sebuah negara yang merdeka dan rakyat lain berhak tahu walaupun dia bukan Islam.
        
    "Pasal dia takut kesan kepada pelaksanaan itu akan membawa kesan kepada mereka," katanya.

    "Sebab itu kena duduk berbincang dan daripada situ kita akan memperolehi penemuan dan perakuan iaitu situasi sebenar sebelum usul itu dibawa ke Parlimen.
        
    "PAS hanya ada 21 wakil di Parlimen. Sebab itu mereka memerlukan sokongan daripada yang lain. Siapa yang mahu sokong...Umno sahaja kah? atau ahli Parlimen Islam yang lain," katanya.
        
    Beliau berkata parti sekutu PAS iaitu DAP tidak perlu mempertikaikan keikhlasan Umno untuk berbincang mengenai hudud itu kerana Umno mempunyai pendirian yang perlu diterima.
        
    Dalam pada itu, Muhyiddin berkata, Umno bercadang mewujudkan sebuah jawatankuasa teknikal mengenai hudud di peringkat kebangsaan.
        
    Jawatankuasa itu akan disertai pihak yang arif mengenai hukum hudud termasuk pakar-pakar hukum agama dari luar negara, katanya.

    berbeza dengan pendirian PKR!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus sangat tu. Tapi jangan cakap aje lebih tapi habuk tadak..... Kita tunggu tengok. Klu najib tak nak sokong, kita lantik muhidin jadi pm. Yg ptg hudud dpt dilaksanakan.

      Lepas Kelantan, harap negeri lain akan ikut sama laksanakan.

      Hudud tu hukum Allah bukan hukum pas atau umno

      Delete
    2. Puak paling seronok kalu hudud tak dpt dilaksana ialah puak biru pekat dan puak tudung merah

      Delete
    3. puak biru air pun tak sokong camana tu???

      Delete
  7. jadi siapa berani cakap kalau pakatan rakyat menang hukum hudud akan dilaksanakan... terang2 DAP dan PKR pun menentang!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu nor jazlan, MCA, mic Dan gerakan sokong, insallah boleh terlsksana. Klu harap pas Dan beberapa kerat umno, jgn mimpilah

      Delete
    2. betullah kalau nak harap PR laksana hudud pun takkan terjadi di bumi Malaysia ni sebab PKR dan DAP dah cakap akan menentang!!!

      Delete
  8. Awal2 lagi pemimpin Melayu UMNO tak sokong hudud dilaksanakan. Cina India dah tentu lah mereka tak mahu hudud. Nak bersurat sekadar potong sikit je depa dah gelabah tambah pula nak kena potong tangan kirim salam lah nak sokong hudud. Selagi dunia ini dikuasai oleh KAPITALIS susah lah nak laksana hukum hudud melainkan negara2 didunia ini terutama negara islam dikuasai KHALIFAH dab memiliki kekuatan tersendiri hukum hudud akan dapat dilaksanakan tanpa halangan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah berbeza nada.. selepas pemimpin melayu PKR dan pemimpin bukan melayu PKR dan DAP tidak memberi sokongan.. tiba2 kononnya perjuangan membebaskan rakyat lebih utama dari perjuangan menegakkan hukum hudud!!! dan kononnya sebab sistem kapitalis menggagalkan perlaksaan hudud.. sekarang jelas hukum hudud hanya dijadikan modal politik...

      Delete
    2. Klu 100% pas dan umno serta sebahagian MCA, mic dan gerakan sokong hudud, insyaallah hudud akan berjaya dilaksana. Dap & pkr memang x boleh harap. Klu sebahagian um no dan MCA x sokong, susah laa

      Delete
    3. nak harap PR pun dah tak boleh dah sekarang ni!!!PKR dan DAP terang2 menentang hudud!!!

      Delete
    4. MCA juga terang2 menentang hudud. Umno sokong hudud di Kelantan sahaja. Kat negeri mb umno tak sokong

      Delete
    5. Pakatan rakyat sokong ke???

      Delete
  9. jadi sesiapa yang menggunakan isu menyokong PR sebab nak tegakkan hukum Hudud di Malaysia sudah relevan lagi!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu mahader sokong, semua akan sokong

      Delete
    2. nak harap PR pun dah tak boleh.. PKR dan DAP menentang secara jelas!!! jadi sesiapa yang guna isu hudud untuk raih sokongan politik dah tak relevan...

      Delete
    3. Yg relevan cuma tinggal parti pas saja. Parti lain dah tak relevsn. Meh pakat pindah ke bulan

      Delete
  10. meh pakat pindah ke bulan dengan syarat pas keluar dari Pakatan..

    ReplyDelete
  11. lps stu stu mala petaka menimpa rakyt malaysia, mgkin ada yg x kena ni....

    ReplyDelete
  12. Ini sumer poyo.... haktuihhhhhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bdk ni keturunan baka anak haram memang perangai mcam babi.elok ko pg mampos la keturunan nabi adam sekor ni.

      Delete
  13. PADANG GOLF LA SANGAT! HAKKK TUIH!!

    ReplyDelete
  14. Peduli apa pdg golf ke pdg bola.yg ko meludah muka mak ko yg buruk tu knape?dasar anak haram ko ni.

    ReplyDelete
  15. Ayuh kita perlu sokong hudud dlaksanakan di klantan dulu... krna enakmen syariah hudud kga tlah mndpt mandat penuh dri ADUN mrka!!
    Ini prlu skongan mutlak dri smua org islam tnpa mngira parti!! Bilamana tlah brjaya di kelantan & org mlihat baiknya hudud, bru crta bab agenda PR!!
    PAS x prlu kuar dr PR... krna pas prlu jga membuktikan bhwa pas bkan parti khianat!! PAS kna tnjukan sbuah parti yg relevan utk semua kaum sbgimna mrjuk Al Quran sbg prlembaganya.
    Jka kta mngaku islam & meyakini 100% hudud itu dri Allah srta yakin akn hikmahNya tpi x memberi ruang kpd parti yg yakin akn mnjikan kedilan islam utk dilaksankan, pda siapa lgi kita nk brharap??
    Abaikan crta krjaan perpaduan.. persetankn bangsa lain dgn pndrian mreka krna "lakum dinukum waliyaddin"

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...