Monday 28 April 2014

KALAU ANGGOTA KEADILAN BENAR-BENAR SERIUS MAUKAN PAKATAN RAKYAT AMBIL ALIH PUTRAJAYA ... MAKA PILIHLAH PARA PEMIMPIN INI.



Lagi sekali Omak Kau tegaskan .. kalau anggota KeADILan benar-benar serius mau Pakatan Rakyat ambil alih Putrajaya melalaui PRU 14 akan datang ini maka perlu juga serius dalam membuat pemilihan pucuk pimpinan KeADILan bagi membantu DSAI dan Kak Wan dengan kerjasama rakan-rakan dalam Gagasan Pakatan Rakyat agar ianya menjadi realiti.

PRU 13 lalu pemimpin-pemimpin tertentu yang sedia ada telah diberi peluang melakukan yang terbaik untuk membantu tetapi ternyata kemampuan mereka tidak boleh menyumbang kepada UMNO/BN tumbang di Putrajaya.

Beberapa jawatan penting dalam parti KeADILan perlukan perubahan jika Putrajaya mau diubah.

Yang deliver dan perform perlu dikekalkan .. yang gagal dan kurang menyerlah perlu ditukar .. kita sebagai anggota parti perlu berfikir secara realistik dan tidak sepanjangan terperangkap dengan poilitik taksub dan fanatik.

Omak Kau membuat penilaian sebagai aktivis parti, pemerhati politik dan penggiat blog...

Dalam realiti politik menuju ke Putrajaya kena pilih yang popular dikalangan rakyat bukannya hanya popular pada majoriti anggota parti.

Tiada gunanya popular dikalangan anggota parti tetapi ditolak rakyat bila tiba pilihanraya ... paling afdal dan idealnya popular dikalangan anggota parti dan rakyat .. jika tidak boleh dilakukan maka popular dikalangan rakyatlah menjadi pilihan anggota parti mengangkat pemimpin yang ternyata popular dilangan rakyat untuk jadi pemimpin.

Populariti adalah subjektif tapi secara keseluruhannya pemimpin yang popular dikalangan rakyat ialah pemimpin yang ternyata bersih, telus, dan berintegriti .. tidak kotroversial .. mengamalkan politik berteraskan nilai .. tidak ada bagasi dan liabiliti .. disukai rakan dan disenangi lawan .. berjiwa besar bukan yang bercakap besar .. mempunyai pengalaman mengurus negeri ataupun membantu mengurus negeri sehingga di hormati .. tidak mudah panik, melatah dan gelabah .. tenang bila diuji dengan krisis .. tidak bersikap dendam kesumat .. pemaaf merendah diri .. hidup dalam kesederhanaan walaupun sudah bergelar negarawan .. pedengar yang baik dan sabar .. JUJUR, AMANAH dan BIJAKSANA.

Dengan mengambil kira kesemuanya  DEMI MASA BERSAMA MENUJU REFORMASI TULEN POLITIK BERTERASKAN NILAI DENGAN PENGALAMAN MELONJAK PARTI MENUJU PUTRAJAYA UNTUK TERAJUI PERUBAHAN itu maka konklusi pilihan Omak Kau ialah:-

Presiden :   YB Datuk Seri Wan Azizah bt Wan Ismail

Timbalan Presiden:    YAB Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim ( Dato' Menteri Besar Negeri Selangor)

Naib-Naib Presiden:  1) YB Nurul Izzah Anwar (Ahli Parlimen Lembah Pantai)   2) YB Tian Chua (Ahli Parlimen Batu)   3) YB Fuziah Salleh (Ahli Parlimen Kuantan)  4) Sdr Mustaffa Kamil Ayub   5)  YB Rafizi Ramli (Ahli Parlimen Pandan)

Ketua Wanita Pusat:   YB Hajah Rodziah Ismail (ADUN Batu Tiga Merangkap Ah Exco Kerajaan Negeri Selangor)

Ahli Majlis Pimpinan Pusat (MPP) :   1)  YB Dr Hj Yaakob Sapari (ADUN Kota Anggerik)   2)   YB Elizabeth Wong (ADUN Bukit Lanjan)   3)  Sdr Azizi Ayub (Ketua Cabang Kapar)  4)  Sdr Fariz Musa ( Jingga 13)   5) Sdr Zakaria Ab Rahim  6)  David Cheong Kian Young (Ketua Cabang Kuala Langat)

20 comments:

  1. Replies
    1. Blog omakkau tak boleh wakili parti pkr berat sebelah pada calon.

      Delete
  2. Bongok!!!wakil negri selangor belaka.
    Negeri lain kayu api.
    Bengong yg bg cdgan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Langkah Kajang tu sbb wakil negeri Selangor.

      Delete
  3. boley tahan ke ts khalid kalo kene tangkap???

    ReplyDelete
    Replies
    1. kerja saiful jugak ke ?

      tu untung nya letak khalid jd MB sbb dia kurang berpolitik

      Delete
  4. sape nak bagi cadangan boleh aja. sebab org lain pun ada cadangan mereka jugak. yang penting, bila tak terpilih spt yang dicadangkan jangan nak marah pulak. sampai meleret2 cerita tak sudah2. jangan ikut cara ameno.

    ReplyDelete
  5. SEBAR KAN.................
    Warganegara asing di negara ini bebas memiliki hartanah termasuk hartanah kediaman di negara ini apabila Kerajaan Malaysia bersetuju menandatangani Perjanjian Perkongsian Trans Pasifik (TPPA),
    SHAH ALAM 24 APRIL: Warganegara asing di negara ini bebas memiliki hartanah termasuk hartanah kediaman di negara ini apabila Kerajaan Malaysia bersetuju menandatangani Perjanjian Perkongsian Trans Pasifik (TPPA) nanti.Mantan Pengarah Bank Negara, Dr Rosli Yaakob berkata, ini berlaku apabila perjanjian itu tidak membenarkan sebarang sekatan kepada warga dan pelabur asing di negara ini untuk memiliki hartanah dengan menikmati keistimewaan yang sama dinikmati warga tempatan.“Kedatangan Barrack Obama adalah untuk memastikan Malaysia tandatangani TPPA ini.
    Di bawah TPPA rakyat Amerika, Jepun dan negara lain bebas membuat perniagaan dan membeli apa-apa sahaja di dalam negara itu.“Tentunya salah satu yang jadi tumpuan mereka adalah melabur dalam pemilikan hartanah termasuk perumahan.“Ini akan menolak harga ke atas.
    Harga hartanah jadi lebih tinggi, rakyat sendiri kena bersaing dengan pelabur asing yang mempunyai kewangan yang lebih baik untuk memiliki hartanan di negara sendiri,” kata Dr Rosli ketika dihubungi Selangor Kini di sini hari ini.
    Beritahu beliau lagi, kouta dan keistimewaan potongan tujuh peratus yang dinikmati kaum Bumiputra dalam pembelian hartanah pada masa ini juga bakal terhakis sekiranya TPPA dilaksanakan selaras dengan dasar Layanan Adil dan Sama Rata (FET).Mengulas kedatangan Presiden Amerika Syarikat, Barrack Obama, Dr Rosli berkata lawatannya itu bagi memastikan Kerajaan Malaysia bersetuju menandatangani perjanjian TPPA.
    “Rakyat kena sampaikan mesej kepada kerajaan, kita tolak kerana TPPA boleh gadaikan kedaulatan negara.“Jangan biarkan negara dijadikan alat politik dalam agenda Amerika untuk mengekang kemaraan ekonomi negara China di persada dunia,” kata Dr Rosli lagi.
    Katanya lagi, langkah kerajaan menandatangani TPPA hanya menunjukkan pentadbiran Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak merupakan sebuah pentadbiran yang lemah dan boleh digertak sehingga terpaksa tunduk dengan kehendak negara kuasa ekonomi dunia itu.
    Jadi...yg sokong BN tu tolong buka mata sikit...ni yg kita x mau......

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...TPPA belum muktamad laaa....kecoh jer lebihh...

      Delete
    2. dah muktamad baru nak kecoh ?

      kalau tak bagi tahu skg lepas tanda tangan rakyat tahu nak buat apa ?

      Delete
  6. keturunan baka anak haram memang perangai macam tu..sikit hari lagi mampos kemalangan.

    ReplyDelete
  7. Hebat cadangan omak kau ni. Memilih mereka.ini utk memimpin PKR. Omak kau sebenarnya sama sahaja dgn penulis upahan mcm umno. Sebab omak kau ni cari makan dengan roziah. Berapa banyak upah dibayar kpd kamu? Kata nak menuju ke Putrajaya. Kau tanya Ketua Cbg Kapar apa dia buat semasa pru lepas. Mana pergi bahan logistik untuk Parlimen Kapar? Apa omak kau buat membantu calun di Kapar. Hanya duduk di Pejabat buat wayang aje. Ni nak cerita nak pergi putrajaya. Kau tanya Khalid Ibrahim kat mana dia pergi kempen di Dun Selango ni? Sibuk kat ofice deal jual tanah kpd tropicana. Omak kau pelopur berita Fitnah. Dari ahli Kapar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf.....saya dah bertaubat...skrg jadi ahli Cabang Shah Alam..ampunkan OMK..

      Delete
    2. kalau omakkau tak ckp pun tu jugak pilihan saya Mantap !

      Delete
  8. Bdk ni keturunan baka anak haram memang perangai mcam babi.elok ko pg mampos la keturunan nabi adam sekor ni.

    ReplyDelete
  9. Cadangan sy ...semua berhak utk mencadang ...https://m.facebook.com/profile.php?id=322045140794

    ReplyDelete
  10. anon 20:57... bertaubatlah.. kenapa memfitnah orang lain berzina???

    ReplyDelete
  11. Yesss majoriti rakyat Selangor mau Khalid MB baik depa ahli PKR atau tidak. Yang dok kutuk MB Khalid adalah Tulang Besi (Rahman) melalui Blog Malaysia Waves.

    Baik punya Blog Malaysia Waves...dia kata Khalid MB macam2 sampai rumah urut pun dia tuduh Khalid MB. Dasar manusia durjana punya Tulang Besi. Saya rasa ada konspirasi gila kuasa contohmya

    a. TB Malaysia Waves dokk bantati tradionalist dalam PAS mengenai hudud. MB Khalid dituduhnya tak bagus sebab pi sign MOU (12 orang jerr yang baca)

    b. Sorang MP DAP kutuk dan mempeleceh MB Khalid dalam FB

    c. Orang2 PAS di Selangor dihina sebab sokong Khalid MB

    What the Fact and what the F*&K

    ReplyDelete
  12. Ini sumer poyo.... haktuihhhhhhh

    ReplyDelete
  13. jilat la kau bontot azizi tu, bodoh

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...