Wednesday 11 June 2014

KERAJAAN PR SELANGOR SEMAKIN MELAMPAU!!!! .... AKAN LAKSANAKAN TELEKOMUNIKASI 4G SELURUH NEGERI SELANGOR DENGAN RAKYAT MENDAPAT WIFI SECARA PERCUMA.



Telekomunikasi 4G: Rakyat dapat wifi percuma, kerajaan jana pendapatan,

Kerajaan Negeri akan melaksanakan satu sistem telekomunikasi yang menyeluruh bagi kegunaan penduduk Selangor tidak lama lagi.

Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata Kerajaan Negeri akan membentangkan rancangan itu kepada Ahli-ahli Parlimen dan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) dalam tempoh terdekat.

Katanya, ketika ini, pihaknya kini dalam pengubahsuaian kertas kerja rancangan itu.

“Kita akan jemput mereka ini dan pihak yang terbabit sedikit masa lagi untuk mendengar taklimat rancangan dari pihak Kerajaan Negeri.

“Kertas kerja sudah siap tetapi kita ambil masa sedikit untuk selesaikan perlaksanaannya sebelum sistem itu dilakukan,” katanya dalam rumusan Majlis Dialog Belanjawan negeri 2015, di Pusat Konvensyen Shah Alam (SACC), di sini.

Teknologi terkini terbabit ialah Optical Distribution Antenna System (ODAS) iaitu telekomunikasi 4G yang akan dilaksanakan di seluruh negeri Selangor.

Abdul Khalid berkata Kerajaan Negeri selaku pembuat undang-undang perlu membuat satu dasar tertentu.

Katanya, polisi ini akan memberi kemudahan Wifi percuma kepada rakyat seterusnya menjana pendapatan kepada kerajaan melalui sewaan binaan telekomunikasi.

“Sekiranya ia dilaksanakan, ia akan memberi perkhidmatan Wifi percuma kepada rakyat Selangor termasuk Kamera Litar Tertutup (CCTV),” katanya.

23 comments:

  1. Idup meLAYU..idop amno...
    Hahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah rakyat selangor bijak pilih pemimpin yg amanah... bukan mcm amno... sapu keliling...haram jadah

      Delete
  2. Xprlu byr bln2.....drpda byr kt panda, kn bogus wt cmni..

    ReplyDelete
  3. Best betul selangor negeri umno haram x de dapat cmni. Asyik pikir nak telan cukai je

    ReplyDelete
  4. Wifi elok bg percuma kat hutan dan kwsn felda bru la mereka cerdik sikit.klau x smpai mampos la kne auta dgn mat mongol.

    kahkahkah

    ReplyDelete
  5. Air air air...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau babi...kau babi...kau babi....

      Delete
  6. Haluuuuuuu. ..... .

    Kcang...kncang..kncang....nk hrap umnongok yg ngok buat jgn hrap beb....yg binewe tu tau cukai....cukai...cukai....dsar anjing kurap tul..

    Khak tuih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh punya tontoya....bersepah free wifi spots lg mau bising ka?? Kes denggi makin meningkat di Selangor....wifi lebih penting dari nyawa kot........

      Delete
  7. Concept paper nampak mudah .....

    ReplyDelete
    Replies
    1. nape??? bila yang bagus untuk rakyat semua tak percaya??? tak dapat peluang kaut untung gila2 ke??? bawah UMNO dumbass kalau 'atas paper' cam ni je dah belanja bilion2, lepas tu tah ke mana projeknya. zaman pak lah umno dulu penjimatan 4 bilion hasil kenaikan petrol kononnya nak diguna untuk menyelesaikan masalah kesesakan lalulintas di KL....mana???????? Dasar umno rasuah, pentingkan tembolok sendiri, tak ingat mati, pembohong, dan semuanya yang bersifatkan syaitan!

      Delete
    2. STUPID! IT infrastructure are 2nd in priority! Jenuh aku buat aduan jalan berlubang sana sini kat Shah Alam....pusat pentadbiran negeri lagi.....jalan & parit penuh masalah yg koraang heboh pasal free wifi tu buat apa??

      Delete
  8. kita tunggu janji BN di Telok Intan

    - ahli Gabungan Mamak Penang (GAMPANG)

    ReplyDelete
    Replies
    1. GAMPANG, you balik penang sana main jauh2....projek tebatan banjir pinggir Sg Perak di Teluk Intan dan Batu 8 sedang giat dijalankan....ko apa tau ko bukan duduk Teluk Intan?? Kami sudah ada satu Menteri maaa! Lu sembang kuat boleh la macai......ptuih! GAMPANG!

      Delete
  9. Sembang deraih... sat lagi pecah bibir baru taw.

    ReplyDelete
  10. Mapuh kena bodo ko kalik blako..

    ReplyDelete
  11. Siapa yg bijak boleh bezakan parti mana yg memberi dan parti mana yg merompak.....hahahaha

    ReplyDelete
  12. Yeaaayy..!! Dpt BR1M thun dpn xpyh byr kos intrnet dh. Ke kt bandar je yg free ni..?

    ReplyDelete
  13. Kat selangor nak buat aduan g jer portal aduan .. sekejap je diaorg buat.. dah dua kali saya buat segera je tindakan.. alhamdulillah

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...