Monday 21 January 2013

BERITA TERNOW!!!!.. DSAI MENANG DALAM SAMAN FITNAH MALU TERHADAP LIDAH BIAWAK RASMI UMNO, UTUSAN MALAYSIA!!!!!



Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pagi ini memutuskan bahawa lidah biawak rasmi UMNO memfitnah DSAI

.
Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini memenangi saman fitnah beliau terhadap Utusan Malaysia selepas Mahkamah Tinggi di sini memutuskan bahawa akhbar itu telah "diselewengkan" kata-kata pemimpin pembangkang mencadangkan beliau menyokong lesbian, gay, biseksual, dan transgender (LGBT) pergerakan.

Hakim Datuk VT Singham juga berkata harian milik Umno tidak mengamalkan kewartawanan yang bertanggungjawab, di samping mengabaikan peluang keemasan untuk membetulkan dirinya selepas Anwar (gambar) telah menghantar notis undang-undang meminta penjelasan.


"Artikel ...
telah diputarbelitkan, versi yang tidak betul peristiwa-peristiwa ... dan diambil di luar konteks, "kata Singham dalam penghakimannya.

"Mahkamah berpuas hati bahawa perkataan-perkataan (dalam artikel) merupakan fitnah kepada plaintif."
Hakim berkata ia adalah amat jelas dan terang bahawa Anwar tidak mengatakan bahawa aktiviti LGBT harus sisi undang-undang dalam temubual BBC beliau, dan artikel Utusan telah mencadangkan bahawa Anwar tidak layak untuk memegang jawatan awam dan menjadi pemimpin pembangkang.

Anwar pada bulan Januari memfailkan saman fitnah memohon RM50 juta sebagai ganti rugi dan injunksi untuk menghentikan Utusan dan editor-in-chief daripada mengulangi kenyataan yang menuduhnya menjadi penyokong hak-hak gay.


Pada pendengaran pada 18 Julai, Anwar memberitahu mahkamah bahawa ia adalah "pengetahuan umum" Utusan Malaysia Umno-dimiliki dan bahawa ia mengambil pesanan dari presiden parti.


Beliau juga bersetuju kemudian bahawa homoseksual perlu didiskriminasi untuk melindungi kesucian perkahwinan, tetapi menegaskan bahawa undang-undang kuno harus dikaji semula untuk mencegah orang yang tidak bersalah daripada dihukum.


Awal tahun ini, Anwar telah dibebaskan daripada tuduhan meliwat bekas pembantu lelaki Mohd Saiful Bukhari Azlan, dengan keputusan Mahkamah Tinggi bahawa pihak pendakwaan telah tidak dilakukan cukup untuk membuktikan pemimpin pembangkang telah melakukan liwat terhadap Saiful.


Hanya beberapa hari selepas Anwar dilepaskan, Utusan Malaysia muka depan sebuah berita yang bertajuk "Anwar ulas isu gay" (Anwar membincangkan hak gay), mendakwa Ketua Umum Pakatan Rakyat (PR)  telah memberitahu satu wawancara BBC bahawa undang-undang mengenai homoseksual di Malaysia
dianggap "kuno" dan "tidak relevan".

JANGAN INGAT PR LEMAH DAN GUNDAH....KAMU FITNAH KITA JUMPA DIMAHKAMAH DAN TERIMA PADAH!!!!

HIDUP DSAI!!!!!!.....AKHIRNYA KEBENARAN TERSERLAH JUA....UMNO MEMANG KAKI FITNAH DAN PENIPU TEGAR!!!!

KALAU KATA-KATA UMNO BOLEH PERCAYA.... KERBAU BOLEH PANJAT POKOK KELAPA.

3 comments:

  1. geng munafikun!

    ReplyDelete
  2. Kuasa Allah yang tentukan segala galanya..al-hamdulillah(ikut gaya nasib bilal khan)..hehe

    ReplyDelete
  3. Astaga....adakah ini penanda akhir zaman?

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...