Monday 21 January 2013

WANITA PKR BERTEKAD MAU SEKAT KETUA WANITA UMNO SELANGOR, RAJA ROPIAAH REMBAT TANAH BERNILAI RATUSAN JUTAAN RINGGIT!!!!!



SHAH ALAM, 21 Jan — Ketua Wanita PKR  Zuraida Kamaruddin hari mengetuai lawatan ke tapak tanah milik syarikat Senator Datuk Raja Ropiaah Abdullah yang telah dibeli Boustead Holdings Bhd, anak syarikat pelaburan Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTATS) bernilai RM130 juta serta menggesa Ketua Wanita Umno Selangor tersebut memberikan penjelasan.

Zuraida: “Kes Raja Roopiah ini sama dengan Shahrizat dalam skandal NFC.”
Zuraida yang ditemui di Bukit Raja mendakwa Raja Roopiah memperoleh keuntungan yang tidak munasabah hasil daripada penjualan tanah tersebut di Bukit Raja seperti yang didedahkan oleh Pengarah Strategi PKR Rafizi Ramli sebelum ini.

“Dibelakang ini adalah tanah milik Raja Roopiah yang mana telah dibeli oleh Boustead,” kata Zuraida.

“Wanita PKR mahu beliau selaku Ketua Wanita Umno Selangor tampil menjelaskan bagaimana tanah tersebut yang sepatutnya dibangunkan oleh Awan Mega milik beliau tidak dibangunkan, kemudiaannya dibeli semula oleh LTAT.”

Menurut Zuraida lagi, pembelian LTAT ke atas tanah milik Raja Roopiah bermotifkan politik dan mendakwa ia bertujuan menyelamatkan Raja Roopiah daripada pendedahan yang lebih banyak oleh ahli perniagaan Deepak Jaikishan.

“Kes Raja Roopiah ini sama dengan Shahrizat dalam skandal NFC,” tambah beliau.

“Tujuan pembelian tanah ini adalah bagi menutup pendedahan yang lebih banyak lagi melibatkan Raja Roopiah ini.”

Pada tahun 1997, Kabinet meluluskan secara prinsip penswastaan projek Puspahanas kepada Awan Megah sebagai pulangan bagi 223 ekar tanah kerajaan di Bukit Raja yang akan dipindahkan kepada syarikat tersebut untuk pembangunan komersial.

Namun, Disember tahun lalu Boustead  telah membeli 80 peratus saham Astacanggih bernilai RM30 juta dan tanah Bukit Raja dari Awan Megah bernilai RM130 juta, dengan berkata ia membawa keuntungan.

Sebelum ini juga, Rafizi mendakwa keputusan LTAT membeli tanah di Bukit Raja tersebut berasaskan pertimbangan komersial.

Kontroversi melibatkan tanah di Bukit Raja terbongkar selepas pendedahan Deepak dan tindakannya menyaman Putrajaya kerana didakwa melanggar perjanjian tetapi kemudiaannya telah ditarik balik.

Dalam pernyataan tuntutan itu, Astacanggih (milik Deepak) mendakwa Awan Megah bersetuju dengan syarikat tersebut bahawa Kerajaan dan Syarikat Tanah dan Harta bersetuju untuk memindahkan tanah di Bukit Raja kepada Cebur Megah.

Beliau turut membuat pelbagai dakwaan mengenai urusan melibatkan Ketua Wanita Umno Selangor Senator tersebut.

1 comment:

  1. Suku sakat raja nong cik raja ropiah raja iblis dan syaitan umno bn kaki rasuah.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...