Thursday 17 January 2013

JIKA ANDA KELAPARAN DAN TIDAK MAMPU MEMBELINYA... AMBILAH SECARA PERCUMA!!!!...



Jika anda kelaparan dan tidak mampu membelinya, ambillah secara percuma...Begitulah alih bahasa ayat lebih kurang yang terpampang disebuah kedai roti di Turkey.

Tersentuh sungguh dihati Omakkau apabila membacanya...Disebuah negara mengamalkan sistem sekular lebih sekular dari negara barat, ada juga kedai roti yang mempunyai hati dan budi sebegitu murni dan mulia.

Daripada Abu Said al-Khudri r.a, dari Nabi S.A.W, Baginda telah bersabda yang maksudnya:”Mana-mana orang mukmin yang memberi makan kepada seorang mukmin semasa ia lapar, nescaya Allah memberi makan kepadanya pada hari kiamat dari buah-buahan Syurga; dan mana-mana orang mukmin yang memberi minum kepada seorang mukmin semasa ia dahaga, nescaya Allah memberi minum kepadanya pada hari kiamat dari minuman syurga yang tersimpan dengan sebaik-baiknya; dan mana-mana orang mukmin yang memberi pakai kepada seorang mukmin semasa ia memerlukan pakaian, nescaya Allah memberi pakaian kepadanya dari pakaian syurga.” (at-Tirmidzi)

4 comments:

  1. Bodohnya omak kau.. Kau kata turki tu lg sekular dari negara barat????!!!! Ko ni mmg bloger pakatan yg ade ciri2 nk jd bodoh la.. Kau tau siapa PM Turki skng ni? Kau tau nama Presiden dia? Kau tau tak bini PM n Presiden Turki ni tutup aurat tak mcm rosmah mansur.. Kau tau tak parti apa yg pegang Turki skng nie???!! Jgn jadi bangkai cam blogger umnogok laaa.. Apa2 hal nk ckp tgk fakta dulu..jgn duk reka2!!!! Kalo tak brenti jer jd bloger!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon ni memang bangang tahap cipan....hahaha...

      Delete
  2. Aii..sapa yg x tau fakta benonya nie??

    ReplyDelete
  3. Anon 01:09..
    Apa bukti Turki tu bukan sekular?? Kau tambah sikit ilmu tu...pastu baru bagi komen. Yg islamik ialah PM Turki dari parti yg berhaluan Islam. Tapi sistem kerajaan Turki adalah sistem sekular spt yg termaktub dlm perlembagaan negara mereka!! Nak tukar dasar sekular kepada dasar islam memerluksan pindaan dlm perlembagaan negara. Nak pinda perlembagaan negara Turki bukan hal kecik sebab melibatkan byk pihak..khususnya pihak tentera yg dah sebati dgn dasar sekular dan akan mempertahanksn dasar sekular tersebut habis2an. So...Turki adalah negara sekular yg lebih sekular dari negara barat srndiri. Search sendiri kt internet...cari bukti Turki tu negara Islam ke sekular!

    pak ali

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...