Tuesday 22 January 2013

LAGI SEKALI KJ TIBAI TANPA ADA RASA HORMAT LANGSUNG TUN DR MAHATHIR!!!!!!



Khairy: Tak perlu tumpu isu kerakyatan pramerdeka

Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin hari ini berkata dakwaan bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berhubung isu pemberian kerakyatan kepada warga asing sebelum merdeka tidak perlu diberi tumpuan.
Katanya, tumpuan sebaliknya perlu diberikan ke atas perjalanan siasatan suruhanjaya diraja (RCI) dalam isu pemberian kerakyatan kepada warga asing di Sabah yang kini sedang berlangsung.
Katanya, RCI itu akan menampilkan lebih banyak saksi bagi mendapatkan gambaran yang bersifat menyeluruh.
"Sebarang komen terhadap RCI ini termasuklah perbandingan antara RCI ini dan program kerakyatan pramerdeka tak perlu kita jawab sehingga habis dan tamat kerja RCI ini," katanya.

Beliau sebelum itu diminta mengulas cadangan Mahathir agar satu suruhanjaya turut ditubuhkan untuk menyiasat pemberian kewarganegaraan sebelum merdeka.

MELAYU UMNO DENGAN "MELAYU" UMNO BERGADUH......MCA/MIC/PPP/GERAKAN/PBS...TEPUK TANGAN.

5 comments:

  1. TKT ni bengong....kerakyatan sebelum merdeka itu sebahagian syarat kemerdekaan. Imigran cina dan india adalah kuli kepada lord lord british yang banyak harta dan estet untuk diurus. Queen kata, nak merdeka boleh,tapi ada syarat. Sebelum aku dan orang2 aku cabut dari negara kau, aku nak kau jamin kuli kuli ni diberi kerakyatan. Nak bawa balik ke negara asal kos tinggi dan negara asal mereka dah tak mau terima mereka lagi. Kalau nak bawa balik United Kingdom, banyak komplikasi lain (kos, penentangan penduduk tempatan UK dll."

    Pendek cerita, terpaksalah raja raja kita setuju demi kemerdekaan (kontrak sosial). Itulah harga kemerdekaan tanpa pertumpahan darah. Jika melalui peperangan, tentulah jiwa raga yang terkorban itulah harganya. Either way, tetap ada harga kena bayar, cuma dalam bentuk berlainan.

    Apahal TKT nak samakan kontrak sosial dengan skandal busuk kerakyatan haram di Sabah demi survival BN?

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahai kwn2 umno..madey yg selalu menyibuk tu dan sejarah2 hitam busuk dia yg makin bnyk timbul yg bnyk tolongkan umno jd makin busuk dan akhirnya nanti menumbang lps PRU 13 ni kerana umno teruk reput..jd lebih cepat mampus kerana lidah2 umno utusex dan tv3suku yg selalu kuarkan berita2 fitnah dan putarbelit

      Delete
  2. heran aku kerana perkasa sepi dlm hal ni! bagi saya, memberi kerakyatan tanpa kelayakan adalah satu pengkhianatan terhadap negara. apalagi yang memberi adalah pengkhianat. mahataik ni ialah seekor bajingan!

    ReplyDelete
  3. biarkn mamak kutty ni bercakap lg byk die bercakap lg yg tembelang die akan pecah. die dh nyanyok tu. layankan jelah die. bapa pembangunan konon puiiii... bapa pengkhianat bleh la

    ReplyDelete
  4. Menantu dolah badutwi ni takda respect langsung sama mamak Mahathir s/o Iskandar Kutty. Mahathir tahu la pasal dia yg buat dulu lagi dah.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...