Tuesday 15 January 2013

EDISI TEMBELANG MELETUP BUSUK!!!!!...JOM TENGOK SURAT NAJIB RAZAK YANG BERI KELULUSAN MUTLAK BIBLE BOLEH MENGGUNAKAN BAHASA MELAYU DICETAK DINEGARA KITA INI.!!!!!!..SEKARANG SIAPA PENGKHIANAT SEBENAR AGAMA ISLAM!!!!

JIKA MAUKAN PAPARAN YANG LEBIH JELAS DAN BESAR....SILA KLIK PADA FOTO.
Lihat dengan mata kepala sendiri... siapa yang beri kelulusan mutlak Bible boleh diterjemahkan dalam Bahasa Melayu.

Sebab itu Omakkau rasa sedih pada juak-juak UMNO ni.

Bising melalak terpekik terlolong terutamanya balaci-balaci dari PERKASA/JATI/PEKIDA/PEMUDA UMNO cuba nak berlagak jadi wira pertahankan Aqidah Islam tapi mamat pemimpin nombor wahid mereka suami kedua Rosmah Mansor, Ah Jib Gor dalam senyap-senyap dah beri kelulusan secara surat rasmi mengizinkan Bible diterjemah dan dicetak dalam Bahasa Melayu.

Sekarang siapa yang pengkhianat kepada Agama Islam.. Adakah satu undi untuk BN akan pertahankan Aqidah Umat Islam di Negara Kita?

Kalau tak boleh nak fikir...lebih baik jangan jadi manusia.


19 comments:

  1. injil dlm bahasa melayu....salah ka?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello samdul penyembah syaitan yg d kenali, god dlm bible dr indon tu d terjemahkan sebagai allah, n kenapa syaitan yg d kenali dn penyembah tegar mcm lu termasuk perkosa, pukida dn jati x melalak pulak??????? Niamaaaaaa

      Delete
  2. Kat syaripah kata ikan pun ada masalah

    ReplyDelete
  3. Hahahaha.... yang paling untung dalam hal ni, Muhyideen

    ReplyDelete
  4. Cilakak betul...Gereja paling besar kat bukit jalil punca dia ni gak....ABU!!!!

    ReplyDelete
  5. Melayu kristian masuk umno boleh tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. sry xbleh...sbb melayu dalam pelembagaan merujuk kepada melayu mesti islam , jika bukan maka lucut melayunye....

      p/s; saya bukan umno

      Delete
  6. KedahLanie
    UNTUK ADIK-ADIK MAHASISWA...
    LISTEN apa yang abang hangpa nak cakapkan nie.. :

    Kalau hidup sekadar hidup,

    babi di hutan juga hidup.

    Kalau bekerja sekadar bekerja,

    kera di hutan juga bekerja.

    Izinkan saya menyambung sedikit kiasan Buya Hamka di atas;

    Kalau mahasiswa setakat belajar,

    Lembu di padang juga belajar.

    (Selain belajar untuk membuang air, lembu juga belajar untuk membiak)

    AYUH BANGKITLAH SEMUA....MASANYA SUDAH TIBA UNTUK KITA PENERAJANG GOLONGAN YANG HIPOKRIT INI..!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syukur alhamdullillah negara masih aman & masih berpeluang untuk belajar. Bandingkan dengan negara arab..kebangkitan yang tidak berkesudahan..apatah lagi pembelajaran. Niat & harapan ibubapa hantar anak2 untuk berjaya di puncak menara gading.

      Jangan terpengaruh dengan hasutan. Kepada Pak Oncu..mak bapak adik2 hanatar depa utk belajar..jgn hasut & jadi batu api. Merekalah harapan keluarga & negara 1 hari nanti. Kepada Pak Oncu juga..nampak veteren, rambut panjang..kemaskan diri dulu..selekeh & sekali pandang org akan anggap negatif pada muka anda.

      -ZAs-

      Delete
  7. UMNO macamana nak jawab hal ni? Hassan Ali JATI-NGO tegar UMNO macamana nak jawab benda ni? Dr.Mashitah camne jawab? Fathul Bari kata kalimah Allah non-muslim tak boleh pakai pasal faktor budaya.....siapA yand tikam belakang UMNO tu sendiri? Wakil Rakyat dan NGO Tegar UMNO ni cakap untuk survival diri sendiri saje bukannya nak perjuang hak rakyat! Apa yang keluar dari mulut UMNO dan NGO UMNO semuanya untuk survival diri sendiri aje...tak caya cuba teliti baik-baik ... INI KALI LA TUKAR!!!

    ReplyDelete
  8. kawan2....minta share surat ini secara meluas..biar smpai ke hantukoppek bigmama

    ReplyDelete
  9. Umno laknatullah yg di pimpin yahudi bn...mmg celaka lah kau..puiiii

    ReplyDelete
  10. Jika kita merujuk kepada Perlembagaan 152 dan Akta Bahasa Kebangsaan sahaja, sudah cukup membuktikan tindakan yang dilakukan oleh Najib Tun Razak dengan memberikan kebenaran Bible Bahasa Malaysia / Indonesia adalah menepati kehendak perlembagaan persekutuan. Jadi apa isu yang hendak ditimbulkan oleh pembangkang sekarang ini? Isunya pembangkang cuba memutarbelitkan fakta dengan menyatakan bahawa kerajaanlah yang telah membenarkan kalimah ALLAH dipergunakan bagi mentafsirkan GOD dan LORD dalam Bahasa Melayu.

    Pembangkang terutama sekali PAS cuba meletakkan kesalahan yang mereka lakukan kepada pihak kerajaan dengan memaparkan surat Perdana Menteri mengenai 'Kebenaran' Injil dalam Bahasa Melayu. Walhal yang dinyatakan dalam surat berkenaan hanya tertakluk kepada pengistilahan dalam Bahasa Melayu, bukannya membenarkan kalimah ALLAH dijadikan tafsiran pada perkataan GOD mahupun LORD.

    bacaan lanjut di sini:
    http://penaminangreturn.blogspot.com/2013/01/antara-bible-dalam-bahasa-melayu-dengan.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. kenapa salah PAS? tak logik. Setahu aku, PAS dipersalahkan atas sebab kalimah Allah dalam Bible, even kelulusan itu milik kerajaan pusat / KDN /etc. Sendiri berak sendiri kecoh bau taik sendiri... Bodoh sgt kah pihak kerajaan sekarang sehingga meluluskan Bible Bahasa Melayu/Indonesia TANPA MENYEMAK isi kandungan yg mengandungi kalimah Allah? Begitu lemah pengurusan mereka ini jika ini berlaku.
      Kau ingat kau letak akta tu kau boleh jadi lebih pandai dan punyai lebih bukti kukuh? Anda memperbodohkan diri anda sendiri, Mr Macai.

      Delete
  11. Ini paperwork..sapa2 pun boleh buat & letak fitnah. Tapi dah ada bukti VIDEO - hadi, lim kit siang, anuar ibrahim & mat sabu. Hadi kata (dlm live video..bukan org umno, bukan utusan, bukan tv3)..ye hadi yang kata : Islam tidak menghalang penganut agama lain menggunakan kalimah 'Allah' dalam amalan mereka, walaupun tidak mencapai maksud asal bahasa Al-Quran.

    Memangla sampai akhirat tak akan mencapai maksud spt al-quran..dah Allah depa tu maksudnya lain..trinity. Jadi, boleh aja guna 'Allah' dlm bible.

    BETAPA JIJIKNYA PAS YANG MELACURKAN KALIMAH ALLAH SEMATA2 POLITIK & DEMI MENJAGA HATI DAP..sebab DAP Lim Guan Eng masa perayaan krismas baru2 ni minta nama Allah utk digunakan dalam Bible..PAS ok aje.

    Sesungguhnya PAS bukan wakil Islam. Apa Anuawar & Hadi nak kata? Nak tarik bali?..tak tarik makna sokong. Nik Ajis dah buat U-Turn..kejap kiri kejap kanan..huh tak ada pendirian. Malukan umat Islam aja..tahniah, DAP dh berjaya & tgh ketawa terbahak2 tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kronologi :1.mahkamah dah putuskan Kalimah Allah boleh guna dalam bible. 2. KDN membuat rayuan di mahkamah untuk menyekat. 3. LGE suarakan sokongan kalimah Allah boleh guna dalam bible. 4. puak puak UMNO dan NGO tegar UMNO membantah. 5. Dr.Asri menyoal kekeliruan yang timbul jika di larang. 6. Ulamak yusof qardawi memberi hujah. 7. Sultan Selangor melarang 8. JAKIM Melarang 8. ulamak UMNO melarang 9. Pakatan Rakyat tidak melarang 10. Majlis Gereja tetap terus menggunakan kerana telah dibenarkan mahkamah. 11.UMNO terus melarang berdemo - PERKASA 12. NGO UMNO - JATI melarang 12. Majlis Syura tidak melarang secara mutlak - penjelasan dari haji hadi awang 13. Najib PM tidak melarang. Nampak??? puak UMNO dah kena tikam dengan Najib sendiri untuk apa?? untuk survival diri sendiri la beb....

      Delete
    2. kenapa ade lagi perbalahan berkaitan dgn kalimah Allah, cukup lah.puaskah kita, bende ni perbezaan pendapat, masing2 ada dalil dan hujah. biar pun ada perbezaan pndpt dlm pas tp mereka tidak bertelagah sampai berpecah, sbb org yang berilmu ni tau bagaimana merai dan menghormati pendapat orang lain. kita jgn jd mcm wahabi, hanya pike diri sendiri je betul hujah sendiri je betul samapai mengenepikan hujah yg lain, sedangkan hujah yg lain pun bersandar pada nas jugak.bg pihak umno, sy suka dgn kamu yg mempertahan kan kalimah Allah bersungguh2, tp tanya balik dlm diri kamu,kalimah Allah kamu pertahan kan tetapi knp hukum Allah kamu tak pertahankan,dalilnya , bayangkan esok di akhirat bila di tanya, kite akan di tanya, kenapa syariat Allah tidak di pertahankan? atau knp nama Allah tak di pertahankan? agak2 soalan yg mana satu kita akan di tanye? pike lah sendiri, skang ni siapa yg politikkan nama Allah untuk kepentingan politik....

      Delete
  12. Penggunaa Kalimah Allah dilarang digunakan oleh Non Muslim adalah utk mengelakkan KEKELIRUAN pd org islam yg jahil atau kurang bijak tidak dpt membezakan AlQuran milik Allah dgn Injil version baru yg telah diedit mengikut peredaran zaman dan telah hilang keaslian nya sehingga mengatakan Nabi Isa adalah anak Tuhan dan mengelirukan Allah punya anak/isteri sedangkan Allah yg Esa itu hanya SATU dan tidak seperti Al-Quran masih sama isi kandungannya sejak 1400tahun yg lalu.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...