Wednesday 14 August 2013

MANA DIA SLOGAN JANJI DI TEPATI!!!!!....DAH SETAHUN LAMANYA RAKYAT MISKIN SEORANG WARGA EMAS MASIH MENUNGGU JANJI KERAJAAN UMNO/BN PERAK MEMBINA SEMULA RUMAHNYA YANG TERBAKAR HANGUS!!!!

            Nasaruddin berdiri di tapak rumah keluarga Alias yang terbakar setahun yang lalu.

BOTA - Walaupun rumah sudah terbakar hampir setahun lalu namun sebuah keluarga di Kampung Padang Khuncur, di sini masih tidak mendapat bantuan kediaman baru.

Keluarga Alias Sudin, 63, terpaksa menumpang di rumah kosong milik jiran yang terletak di sebelah tapak kediamannya yang terbakar.

Adun Bota, Datuk Nasaruddin Hashim berkata, permohonan untuk membina rumah baru sudah dilakukan sejak awal lagi namun sehingga kini kediaman berkenaan masih belum dibina.

Menurutnya, tapak rumah yang terbakar itu memang milik keluarga berkenaan.

“Walaupun sudah setahun musibah berkenaan berlaku namun rumah berkenaan masih belum dibina,” katanya ketika sesi lawatan ke tapak rumah berkenaan.

Kata beliau, rumah miilik jiran yang kini diduduki keluarga itu boleh diibaratkan seperti stor sahaja dan sudah tentu tidak memberikan keselesaan kepada lima beranak berkenaan.

Jelasnya, keluarga Alias juga hanya bekerja sebagai penjual buah dan sayuran menyebabkan mereka kurang mampu untuk membina rumah sendiri.

“Mereka memang memerlukan bantuan pembinaan rumah baru memandangkan pendapatan mereka juga tidak menentu.

“Saya amat berharap Yayasan Bina Upaya Darul Ridzuan (YBUDR) dapat mempercepatkan pembinaan rumah keluarga ini supaya mereka dapat hidup dengan lebih selesa,” katanya.

INILAH NASIB RAKYAT YANG PERCAYAKAN JANJI-JANJI MANIS UMNO...KATA ORANG KALAU NAK DAPAT PEMBELAAN PASTIKAN DIADAKAN PILIHAN RAYA KECIL DIKAWASAN BERKENAAN...BUKAN SAJA RUMAHNYA AKAN DIBINA SECEPAT KILAT SILAP-SILAP HARI SIAP DENGAN PERALATAN SEISI RUMAH LAGI.

SEBAB ITU WARGA YANG BIJAK YANG MAMPU BERFIKIR DAN MENILAI AKAN TOLAK UMNO MENTAH-MENTAH...JANJI UMNO 1 SEN PUN TAK BOLEH PAKAI.

7 comments:

  1. padan muka. alias sudin ni agaknya pangkah parti syaitan pkr kut.tu yg melalak skrg mtk bantuan..hihihi

    ReplyDelete
  2. Najibultuya ngan moiden kata tu hari bahawa umno laknatullah tak pilih bulu untuk bantu rakyat. Sekarang apa dah jadi? Kalau nama umno yahudi laknatullah semuanya pembohong dan menipu. Moiden kata masa pru 13 tu hari nsk bagi peluang pekerjaan kpd graduan 3.3 juta tapi tup2 baru2 ni cakap bahawa peluang pekerjaan itu kita akan kaji semula. Apa tu? Bangkai punya Tpm sial laknat bangsat. Klu nama umno semuanya cakap tak serupa bikin mamposlah cepat umno laknatullah ni lagi baik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 12.10 ko lebih setan drp setan. Umno parti yahudi setan bertopengkan melayu. Melayu dlm umno semuanya melayu setan kafir waliyazubillah. Umno memang parti yahudi pemimpin2 umno kaki arak kaki puki kaki bunuh kaki rasuah kaki bohong kaki tipu rakyat. Orang melayu kena tipu ngan umno sejak dulu sampai sekarang. Yg pelik orang melayu tetap sokong umno kenapa? Jawapannya satu je bongok tolol bengap dungu tongong mangkok ayun sundal setan puaka babi dllllll.

      Delete
    2. woooiiii...anon 14:55...relekslaaa bro.......karang aku tambah lagi kang...tak cukup page nie......hihihihihihi

      Delete
    3. Alias sudin nie orang umporno yg perlu menunggu hingga ada PRK DUN Bota baru dapat rumah yg bole siap 10 hari.

      Delete
  3. Pangkah lagi UMNO. Pandai pandai sendiri nak hidup. padan muka

    ReplyDelete
  4. Banyak banyak lah bersabar wahai En Eliaz sisamping itu perbanyakkan berdoa' supaya terjadi PRK di Negeri Bota Wilasamba dalam masa terdekat ini.

    Dengan cara begitu kesusahan tuan akan hilang dalam sekelip mata sepertimana telah berkata ifrit bahawa dia akan membawa istana Ratu Balqis di negeri Sabak ke hadapan King Solomon sebelum daripada tuanku berdiri meninggalkan majlis.

    Perkara seumpama ini terbokti bener telah berlaku dalam PRK Kola Bsut. sunggoh ini bukan chobaan chobaan, kerana mereka ini BERKAWAN DENGAN HEBLEH, Jin Ifrit sama waktu dengan hebleh kengkawan OMNU

    Kalau terjadi PRK di negeri Bota Wilasamba tentu saja segala hebleh syaitan ifrit kengkawan OMNU akan menyelesaikan hajat tuan sabelom daripada ketua mereka bangun meninggalkan majleh dengan syarat terlebih dahulu tuan sanggup dicucuk hidong serta dikencin, mohonlah apa saja dia akan bagi, paling tidak mereka akan memindahkan rumah yang di Kola Bsut ke negeri Bota

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...