Monday 19 August 2013

MEDIA LIDAH BIAWAK RASMI UMNO, UTUSEKS MELOYA LAPOR PELAMPAU PUNCA MESIR BERGOLAK!!!!


Langsung tiada akhlak punya media lidah biawak rasmi UMNO....Bertambah benci dan meluatlah rakyat kepada UMNO...Utusan ingat rakyat ini bodoh baghal macam para penyokong tegarnya.

Semalam akhbar Utusan menyiarkan satu laporan agensi berita yang bertajuk ‘Pelampau punca Mesir bergolak’ yang memetik kenyataan penasihat Presiden sementara Mesir, Mostafa Hegazy yang merujuk gerakan Ikhwan Muslimin yang menyertai perhimpunan pro Morsi sebagai pelampau.

Berita itu disiarkan di muka surat 20 dan juga di Utusan Online.


Oleh itu Ikatan Muslimin Malaysia menggesa akhbar Utusan agar menarik balik satu laporan berita yang disiarkan dalam akhbar itu yang mengatakan gerakan Ikhwan Muslimin sebagai pelampau yang menjadi punca pergolakan Mesir.


Setiausaha Biro Politik ISMA, Ustaz Mohd Hazizi Abdul Rahman berkata, laporan itu disifatkan sebagai laporan yang berat sebelah dan tidak benar sama sekali.


Beliau juga menggesa agar Utusan dan media tempatan lain lebih berhemah dalam membuat laporan dan tidak hanya berpandukan kepada laporan berita agensi-agensi berita barat sahaja.


Sebaliknya mengambil kira sama laporan dari media baru seperti facebook dan twitter yang mendedahkan keadaan sebenar kekejaman tentera Mesir yang telah membunuh ribuan rakyat yang tidak bersalah namun ia tidak mendapat liputan media arus perdana tempatan dan antarabangsa..


Itu pasal Utusan yang juga merupakan Lidah Rasmi UMNO, berikut pula apa yang telah dikesan sebagai berita bohong..


Laporannya mengenai gambar di bawah.. yang kononnya digambarkan sebagai apa yang berlaku pada hari Jumaat lalu.


Menurut 'Menteri Luar Mesir' pada satu sidang akhbar yang turut dihadiri oleh wartawan-wartawan akhbar luar negara, gambar di bawah ini adalah penyokong Morsi yang bersenjata..


Hakikatnya ialah yang kononnya didakwa sebagai penyokong Morsi masih memakai baju musim sejuk sedangkan sekarang musim panas di Mesir.


UTUSAN MALAYSIA KAKI PENIPU DAN PEMFITNAH NOMBOR SATU DALAM DUNIA!!!!!.. BELUM PERNAH JUMPA LAGI MEDIA SEJIJIK UTUSAN MALAYSIA YANG KERJA DIA SIANG MALAM MENIPU DAN MEMFITNAH!!!!

14 comments:

  1. mata mereka dh buta...hati mereka dh kering...mereka menunjukkn perihatin klu tuk mengekalkn dan mendapatkn kuasa dn kemewahan...seperti yg selama ini mereka lakukn..

    ReplyDelete
  2. Apa lagi yg boleh kita harapkan pada media yg telah rosak ahklak mrk ? Moga satu hari nanti mrk mendapat petunjuk dan balasan dari yg Maha Menghukum ! Mrk menyangka bahawa perbuatan mrk itu akan berterusan mendapat pembelaan dari pemerintah taghut ! Tunggu sahaja ketika sampai waktunya nanti...

    ReplyDelete
  3. betul lah.. org bodoh2 je yg tinggal dlm umno dan bn..

    ReplyDelete
  4. memang rosak akhlak betul la media ni. apa pun memang terdapat pelampau yang mengambil kesempatan membuat huru hara atas nama penyokong morsi. ada juga sebahgainnya yg berhimpun haram itu adalah org yang kecewa semasa dalam parti presiden mubarak dulu lalu join ikhwanul muslimin melepaskan kemarahannya.

    inilah akibatnya apabila berhimpun atas sebab taksub pemimpin dan parti.

    jadikan pengajaran atas peristiwa ini. di Malaysia pun akan berlaku sama jika DAP dan parti anjing suruhannya pas dan pkr menang melalui demonstrasi jalanan mcm ikhwanul muslimin sebelum menang plihanraya dulu.kihkih

    ReplyDelete
  5. utusan malaysia yg pelampau sebenarnyer....dan anon 12:44 juga pelampau...ttp yg ini terlampau bangang..hihihihihihi

    ReplyDelete
  6. inilah akibatnya apabila ikhwanul muslimin bertopengkan islam berlatarkan sokongan yahudi dan syiah. balasan Allah terhadap Morsi..
    lain kali baca kaji sikit kewujudan ikhwanul muslimin sejak dari dulu lagi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko nhh typo ke??? cube nk berhusnuzon ngan kau nhhh.. ke kao y x kaji???

      Delete
  7. Haramkah haramjadah lagi teruk kantoi menipu kata ahli parlimen luar negara tafakur sebenarnya
    vedeo keluaran tahun 2009 apa punya tur dh haramkah haramjadah ni
    Mmg dasar haramkah haramjadah ni penipu ngn fitnah berpisah tiada

    ReplyDelete
  8. Pelampau punca Mesir bergolak

    apa bezanya

    PR punca BN merosot

    Kesian Utusan, kerana terlalu lama kerja puto belit, menipu, pemohong sehingga tak dapat membezakan yang mana betol yang mana bohong, yang mana baik yang mana jahat

    Demi kebaikan anak cucu keturunan kita di kemudian hari, LARANGlah mereka dari membeli atau membaca Utusan kerana hampir tiada laporan yang betol MELAINKAN keputusan nombor ekor dan toto. yang lain karot adanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampak sangat ko bahalol tolol mana ada keputusan nombor ekor dalam utusan mmg dasar ko ni menyerlah kan lagi dasar penipu dan kaki putar alam sama lh mcm haramkah haramjadah yang menipu kata ahli larlimen jerman berdoa keatas roh pejuang mesir yang mati syahid
      Sebenarnya gambar itu adalah vedeo keluaran tahun 2009 pasal hal lain
      Mmg benak betul ko ni kesian kat mak bapak ko yang dapat anak bebal macam ko
      Kesian kesian kesian

      Delete
    2. PUNYA TERUK UTUSAN!!! Suka bohong sampai keputusan 4 Nombor Ekor pun bohong juga - MACAM AWAKLAH anon 00:02
      Ni jegil bijik mata besau besau kang tak nampak pulak

      PEMBETULAN
      Pembetolan 4D yang telah disiarkan pada 14hb Februari 2010 adalah seperti yang terdapat dalam keputusan hadiah saguhati iaitu 9515 dan bukannya 9516.

      Harap maaf diataskesilapan tersebut

      Delete
    3. Punyalah terik pakatan ni serta pemimpin dan segala akhbar dan blog pakattan haramjadah yang kuar menipu rtermasuk arrtikel di atas tu.
      Ni nak habaq kt hang jegil mata tu besaq2 lihat penipuan puak ko kt mana2 pun asal pakattan jer dh sinonim dengan penipuan dan fitnah x boleh di pisahkan macam isi dengan kuku.atau bang non ngn cinadolll

      Delete
    4. salah tu bang non ngn jubor kunyit...

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...