Wednesday 21 August 2013

POLIS MEMBERITAHU KEPADA PARA GENG 04 BAHAWA PDRM LANGSUNG TIDAK GENTAR DENGAN AMARAN MEREKA DAN AKAN MENGAMBIL TINDAKAN TEGAS!!!!



GEORGETOWN - Ketua Polis Pulau Pinang, Datuk Abdul Rahim Hanafi memberi amaran kepada individu dan ahli kumpulan kongsi gelap, Geng 04 supaya tidak mencabar kewibawaan pihak polis dan mengganggu ketenteraman serta keselamatan awam.

Beliau berkata, pihak polis akan mengambil tindakan tegas terhadap ahli kumpulan berkenaan yang cuba mencetuskan ketegangan sehingga mendatangkan kebimbangan kepada orang awam.

"Polis memandang serius tindakan beberapa lelaki dipercayai anggota kumpulan berkenaan yang mencetuskan kekecohan semasa upacara pengkebumian salah seorang daripada lima lelaki yang ditembak mati Isnin lalu.

"Polis mempunyai rakaman video dan sudah mengenal pasti kesemua ahli kumpulan yang terlibat.

"Kita menerima laporan kumpulan berkenaan mencetuskan kekecohan dengan membakar mercun semasa perarakan membawa mayat rakan mereka itu petang semalam," katanya kepada media ketika membuat tinjauan Ops Cantas yang diadakan di sekitar negeri ini, hari ini.

Tambah beliau, kumpulan terbabit turut dilihat membawa pelbagai kain rentang yang tertera gambar si mati, nombor dan logo kumpulan mereka.

Katanya lagi, selain mengenali individu terlibat, polis juga mengenal pasti semua kenderaan yang digunakan semasa perarakan itu.

Tambah Abdul Rahim, kertas siasatan sudah dibuka mengenai kejadian itu mengikut Seksyen 42 Akta Pertubuhan 1966.

"Saya memberi amaran kepada semua tidak kira dari kumpulan mana sekalipun, jangan tunjuk kekuatan geng masing-masing.

"Polis akan ambil tindakan susulan selepas ini," katanya.

Di fahamkan, ketika upacara perarakan mayat salah seorang lelaki yang ditembak mati itu petang semalam, berlaku kekecohan apabila rakan serta pengikut ahli kumpulan terbabit dikatakan membakar mercun dan melontarnya ke arah sebuah balai polis.

Bukan itu sahaja, pelbagai kain rentang yang dibawa dan perarakan oleh penyokongnya menyebabkan berlaku kesesakan jalan raya.

21 comments:

  1. Kasi sapu sekali. Dasar paria Tamil Terrrorist. Pundeklah.

    ReplyDelete
  2. kalo x kecoh..bukan india la namanya

    ReplyDelete
  3. selama ni yg jadi kaki samun..kaki tetak oramg awam..kaki gaduh..semua geng paria..sial punya paria..dasar pengemis..senang sikit pijak kepala kita..pundeekk

    ReplyDelete
  4. tak kira apa geng apa saja aktiviti yang mengancam keselamatan negara mesti di awasi dari a-z jangan biarkan jadi melampau

    ReplyDelete
  5. Apa maknya bila logo pertubuhan kongsi gelap terpampang diseluruh pelusuk kawasan termasuk dipagar balai polis ?

    Itu menunjukkan bahawa sebelum ini kumpulan itu bebas beroperasi dan kejahatan mereka sentiasa dilindungi oleh orang tertentu khasnya dari ahli politik dan juga pegawai kerajaan atas kapasiti memperalatkan kumpulan tersebut untuk keuntungan peribadi.

    Tapi disebabkan jenayah yang berlaku sejak akhir ini seperti tidak terkawal maka kumpulan itu terpaksa dikorbankan sebagai kambing panggang.....akibatnya mereka marah dan bertindak balas dan mencabar kewibawaan pasukan polis.

    Tapi percayalah, pergolakan ini hanya sementara waktu saja, selepas ini kita tidak akan dengar kongsi gelap mencabar polis lagi kerana negara kita adalah negara kautim.... lu tolong gua, gua tolong lu.....

    Cuma kita rasa pelik dan tertanya-tanya bila menteri dalam negeri menganggarkan penjenayah dalam negara telah mencapai angka 260,000 orang. Dan dalam masa yang sama beliau mewakili UMNO Baru menyalahkan ketiadaan Ordinan Darurat (EO),ISA dan akta hasutan untuk digunakan bagi menghalang jenayah dari terus berlaku... ?

    Persoalannya siapa yang patut dipersalahkan bila penjenayah boleh membiak sehingga sebegitu ramai dan polis yang mempunyai kuasa menangkap pula bersubahat mencari kesenangan ?

    Apa yang diberitahu bahawa polis telah menggunakan Akta Pencegahan Jenayah 1959 (PCA) bagi membendong gejala jenayah.

    Tapi yang kita tahu sebelum ini ISA dan EO digunakan bukan untuk tangkap penjenayah tapi tangkap ahli politik pembangkang dan penyokongnya yang boleh mengalahkan pengaruh pemimpin parti BN.

    Dan akta hasutan pula pada asalnya digunakan bagi melindungi institusi raja dan keharmonian antara kaum dalam masyarakat Malaysia. Tapi dalam masa yang sama mereka gunakan akta itu melindungi segala kelemahan, keburukan pemimpin BN dari dikrtitik oleh rakyat dan pemimpin pembangkang.

    Ini membawa maksud jika anda bercakap benar diatas salalaku mereka maka anda boleh dituduh membuat fitnah dan menghasut. Anda boleh ditangkap, disiasat, dikurung, didakwa dan dipenjarahkan. Jika nasib tidak baik anda akan mati dalam lokap.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Tepat n betul sekali...sokong sgt3...

      Delete
    2. Memang sy sokong 200% tepat dan betul dia yang kurang cerdik nak suruh kita ikut acam dia......

      Delete
    3. Betul bila api kecil tidak mahu padam?

      Delete
  6. aku harap pemimpin india dari dap dan pkr jangan jadi bodoh pertahankan keling paria celaka nie, polis patut ambil tindakan tembak dan bunuh semua, terang2 mencabar dan mengacau ketenteraman awam, pihak polis patut kitip sekor2 pariah tu, sumbat dalam jel , kalau melawan kasi tembak kepala bior hancurrrrr mampus lagi senang deal.nyusahkan orang ramai jer, BRAVO POLIS,,,

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku nampak kau yg bodoh sbb buat komen bodoh nie....hihihihihi

      Delete
    2. anon 09:00, kau tu yg bodoh sanggup makan taik busuk penjenayah dan pembunuh...khaaak tuiii!

      Delete
  7. tak habis2 dengan gengster..mudah-mudahan allah merahmati malaysia..pihak polis boleh memperketatkan lagi kawalan terhadap gangster2 kat malaysia ni..xkisahla melayu ke,cina ke india ke..

    ReplyDelete
  8. Apa nak heran tentang lambang geng ster ini. Kalau kitihat geng ster Melayu atas nama PAKIDA,DUBLE SAVEN,PAKIMA dan entah apa lagi terang terang mereka mempamirkan loga/lambang pertubuhan mereka pada kenderaan yg mereka miliki. Setakat ini yg aku tau pihak polis tak ambil tindakan apa apa pun seolah olah kimpulan ini berlesen pula dan kebal undang undang. Kalau melayu dengan cara geng ster melayu nya. Cina dgn cara cina dan india dgn cara indianya. Orang Asal shj yg aku nampak tidak ada sebarang pertubuhan geng ster depa buat hal depa sendiri tak kacau orang. Tidak keterlaluan kalau aku kata ada kalangan anggota Polis bersama kumpulan/pertubuhan2 ini terutama pertubuhan pakida. Tidak mustahil mungkin ads terlibat dgn geng ster yg lain. Kalau jadi under cover lain cerita tapi aku takut jadi tukang cover. Pihak KDN dan PDRM perlu bekerja keras bagi memastikan perkara spt i.i tidak terjadi dan melibatkan anggota polis itu sendiri. Harapkan pagar yg jaga padi rupanya pagar yg mengkedarah padi.Begitu juga pihak atasan jgn jadikan geng ster ini sebagai kawan untuk menyelematkan kedudukan dan kuasa sebab satu hari nanti mereka akan gunakan kuasa org atasan bagi melindungi mereka. Geng ster ini berfikiran penjenayah apa juga yg mereka fijir ada kah berkaitan dengan jenayah org puteh kata crime minded. Kalau salah ejaan tolong betolkan aku bukan pandai sangat cakap orang puteh.. Masih belum terlambat pihak polis boleh bertindak dgn syarat pihak atasan tidak menganggu kerja dsn tugas polis. PDRM adalah satu pasukan polus yg tercekap di Malaysia dan terbaik juga didunia. Syabas PDRM

    ReplyDelete
  9. Ini semua salah anwar

    ReplyDelete
  10. PRU 13 orang india majoriti menyokong balikBN

    ReplyDelete
  11. keling byk sokong BN elok sgt la polis tembak kasik mati diorg ni...

    ReplyDelete
  12. Saya adalah seorang Tamil yang lahir dan menetap di Malaysia. Nenek saya pun lahir di Malaysia. Saya menyokong 100% tindakan polis dalam menembak mati penjenayah tanpa mengira kaum. Saya amat dukacita dengan beberapa komen di sini yang memandang rendah kaum Tamil dengan perkataan Paria, pengemis, keling dan sebagainya. Bukan semua kaum saya terlibat dalam kegiatan jenayah. Kami pun membayar cukai dan berkorban untuk kemajuan negara tersayang ini. Janganlah sebab sekumpulan penjenayah seluruh kaum saya digenar penjenayah dan pengemis. Untuk makluman kebanyakan pekerja sya adalah orang Melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerana nila setitik,habis rosak susu sebelanga....

      Delete
  13. ni semua sebab anuwar jaga keling gengster dgn cina dap gengster.dah naik lemak lembu diaorg ni. bahana pkr namanya ni.

    ReplyDelete
  14. Tu satu lg gangster yg pukul orang lama dah kes dia.awat masih bebas.jadi menteri lg.undang undang negara sebijik macam pilem tamil.

    ReplyDelete
  15. Admin tolong delete komen yang racist, yang menghina.Terima kasih.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...