Saturday 26 April 2014

DOKTOR ISLAM SELAR KENYATAAN BIADAP MELAMPAU PRESIDEN PERSATUAN PERUBATAN MALAYSIA (MMA) YANG MEMPERLEKEH DAN HINA HUKUM HUDUD DENGAN MENJADIKANNYA BAHAN JENAKA!!!!


Ikatan Pengamal Perubatan dan Kesihatan Muslim Malaysia (I-Medik) hari ini menyelar kenyataan Presiden Persatuan Perubatan Malaysia (MMA) Datuk NKS Tharmaseelan (gambar) yang dianggap cuba menjadikan pelaksanaan hudud sebagai jenaka apabila mencadangkan kerajaan PAS Kelantan menggunakan khidmat pemotong daging.
Pengerusi I-Medik, ‎Prof Dr Azmi Md Nor berkata kenyataan presiden MMA tidak profesional, tanpa menghormati perasaan umat Islam apabila meminta pemotong daging diberi tugas menjalankan hudud melibatkan hukuman potong tangan.


"Jika MMA tidak dapat bersetuju dengan cadangan yang dibuat oleh kerajaan negeri Kelantan, ia tidak seharusnya menjadikan isu hukum hudud ini sebagai suatu jenaka kepada 63.1% umat Islam di Malaysia," katanya dalam satu kenyataan hari ini.


Menurut Dr Azmi, seorang doktor beragama Islam selain menjalankan tugas mereka mengikut sumpah perubatan Islam, juga menyokong penuh perundangan Syariah.


Semalam Tharmaseelan yang merupakan presiden MMA mencadangkan kerajaan Kelantan menggunakan khidmat pemotong daging untuk melaksanakan hukuman hudud kerana petugas perubatan yang bertauliah tidak sanggup untuk melakukan perkara sedemikian.


"Prosedur (potong tangan) sangat rumit. ‎Jika doktor tidak tergamak melakukannya maka anda perlu cari tukang potong daging," ‎katanya.


Dr Azmi berkata lagi adalah terlalu awal bagi membincangkan isu siapa yang harus menjalankan hukuman kerana ia memerlukan lebih banyak kajian dan perbincangan berhubung soal teknikal perundangan Syariah.


"Lebih banyak kajian dan perbincangan harus diadakan berhubung soal teknikal perundangan Syariah, yang sering disalahtafsir dengan mengecilkan skop kepada memotong tangan, sedangkan ia melibatkan falsafah keadilan, pengajaran dan pencegahan," katanya.


Oleh demikian, beliau menegaskan agar MMA lebih sensitif dalam menyampaikan pandangan mereka terutamanya apabila menyentuh mengenai agama Islam.


Semalam Tharmaseelan turut berkata, pihaknya tidak akan bekerjasama dengan kerajaan PAS Kelantan untuk melaksanakan undang-undang syariah di negeri tersebut.


Katanya, doktor dan jururawat bertauliah terikat mengikut bidang kuasa Kementerian Kesihatan dan tidak perlu patuh kepada arahan kerajaan negeri.


"Semua hospital di Kelantan hanya menerima arahan daripada Kementerian Kesihatan kerana gaji mereka dibayar oleh kerajaan pusat," katanya.


Tharmaseelan berkata, MMA akan mengambil tindakan saman dan membatalkan kelayakan tauliah jika mendapati ada doktor yang melakukan perkara tersebut.

25 comments:

  1. Sekarang ni yg masalanya bukan kerena hindu seorg dua tu...... yg melayu pun masih menghina hukum islam.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku sokong ko...... org2 ini lah yg mula menghina agama sndri. Pah tuh heran apo jike c hindu ni mempersendakan sb contohnya melayu umno yg mulakan.

      Delete
  2. Mana pekasam, isma, ikram, pakeda ke pekeda ke .... Menikus nampak

    ReplyDelete
  3. Semua NGO yg mengaku Islam bersikap macam TAIK ROSMOH apabila sikafir ini menghina hukum Allah kerana MEREKA PUN BUKANLAH ISLAM SANGAT. Mereka mengimpikan BMW dan jawatan serta RM. Mereka golongan bijak berpura2 kerana Islam mereka senipis kulit bawang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mereka suda tuka nama jadi pekasam, pekosa, ihsemak, ikhgeram, pukidaaaa...........

      Parti jati kaple butoooo

      Delete
  4. Kafirun ni klu dpt peluang solat 5 waktu kita pun diorang nah halang.....


    Tapi najib relax......

    ReplyDelete
    Replies
    1. najib xleh ckp lebih2,bini pun x tutup aurat.camne la leh jd ketua negara Islam.

      Delete
  5. wah..hebat betul DR.PARIA ni nk mnggunkn kuasanya kpd dr2 islam yg melaksanakan hudud.

    ReplyDelete
  6. Baso pariah keling mano hase jati mana katak puru mana org kulum mana harus sana sini sema dok jadi tikus mondok bila hudud di sendakn asal kn kutukn itu dri geng bn

    ReplyDelete
  7. Geng kalimah Allah mana ni... tak dpt duit belanje ke

    ReplyDelete
  8. Jgn la kita sesekali mmpersenda hukum yg Allah tetapkan..kita sokong je..biar la mereka yg arif duduk berbincang mcm mana kaedahnya

    ReplyDelete
  9. klu kem.kesihatan luluskan maka dr2 muslim blh laksanakan...muslim pun dah rmai jd dokter..apa nk ssh..

    ReplyDelete
  10. celaka punya hindu, jangan celupar mulut hendak bercakap fikir pasal sensitif agama islam

    ReplyDelete
  11. saman jer president mma ni....gua mau lihat samader zul nordin ader berani ka

    ReplyDelete
  12. Hindu x sedar diri.. kurang ajaq

    ReplyDelete
  13. Ayoh...kita hantar petition kepada kerajaan untuk haramkan thaipusam.....Nak tengok bagaimana Doktor Hindu ini meroyan kalau penganut agama lain menghina agama dia orang ....ritual yang paling barbaric dan tak masuk akal.....menyeksa diri dengan mencucuk badan dengan batang paku dan segala.. benda untuk menghapuskan dosa....

    ReplyDelete
  14. Paria ni dah melampau. Dah tak faham jgn dok bagi komen. Bukan dok kacau mana2 hindu pun. Atau memang nak cari pasai....

    ReplyDelete
  15. Ini sumer poyo....haktuihhhhhhhh

    ReplyDelete
  16. Woi keling pariapa baik lu diam lu xthu pape pun sal islam.xsuka islam kami lu bleh blah dri cni blik india lu.kami xpnah protes pun sal taikpusan kavadi yg nyata seksakn kaum lu.baso hindu keling pariah

    ReplyDelete
  17. kalau HINDU x mahu Islam xpe, ini MELAYU U$#O tolak Islam...apa halnya.

    ReplyDelete
  18. Kalau susah nak potong kita balut simen je tangan penjenayah tu selama 3 tahun . setuju ?

    ReplyDelete
  19. Bangsat betoi presiden ni... Kalau macam tu, ok lah... Yg pasti, daging lembu yg dipotong nak suruh habis cepat tolong bagi pada orang ni. Bagi dia makan... Sembang jer deras

    ReplyDelete
  20. Bangang punyer keling

    ReplyDelete
  21. itulah payahnya apabila kita tidak mau belajar mengenai hudud dlm islam dan itu amat sempurna perjalananya,amin,

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...