Tuesday 22 April 2014

MENTERI BESAR NEGERI SEMBILAN HALAU PARA PENIAGA YANG TIDAK SUKA DENGAN KERAJAAN UMNO/BN NEGERI SEMBILAN, PERGI BERNIAGA KE KELANTAN, SELANGOR ATAU PULAU PINANG!!!!!



Beginilah taraf mentaliti dan kualiti yang ada pada seorang pemimpin UMNO berjawatan sebagai Menteri Besar Negeri Sembilan.

Makin lama berkuasa makin sombong, angkuh, hidung tinggi dan besar kepala .. masa PRU 13 lalu bukan main lain berkempen kehulu kehilir cukup manis mulut ... bila dah menang terus tunjuk belang.

Paksa para peniaga yang ingin berniaga di Negeri Sembilan mesti sokong UMNO/BN.

Syarat utama kalau nak berniaga di Negeri Sembilan ketika ini mesti sokong UMNO/BN tanpa berbelah bagi... DEMOKRASI APA INI???????

SEREMBAN – Menteri Besar Negeri Sembilan, Datuk Seri Mohamad Hasan memberi amaran kepada peniaga di Medan Selera Ampangan, dekat sini, supaya mencari lokasi perniagaan lain sekiranya ada antara mereka mengutuk kerajaan.

Beliau berkata, peniaga di situ sepatutnya berterima kasih kepada kerajaan yang berusaha menyediakan kemudahan berniaga selesa dan bukannya berterusan mencari salah kerajaan.

“Mahu menumpang di gerai kerajaan, meminta macam-macam tetapi apabila sudah dapat, tempat menghentam kerajaan pula.

“Jika tidak suka dengan kerajaan BN, pergilah berniaga di Kelantan, Selangor atau Pulau Pinang. Ini saya dengar ada yang buka video ceramah parti pembangkang mengutuk kerajaan sepanjang hari, sedangkan berniaga di premis kerajaan,” katanya.

Menurutnya, kerajaan negeri juga tidak akan teragak-agak menarik balik lesen peniaga di Medan Selera Ampangan baharu itu sekiranya penyewa enggan bekerjasama dengan Majlis Perbandaran Seremban (MPS).

“Jika didapati ada peniaga mahupun operator yang tidak mahu bekerjasama dengan pihak berkuasa tempatan (PBT), kita akan minta mereka keluar daripada kawasan itu.

“Jangan main ikut suka hati kerana negara ini ada undang-undang dan peraturan. Orang yang suka mengutuk kerajaan juga, saya nasihatkan elok berhenti dan jangan berniaga di sini,” katanya pada sidang media selepas melawat Medan Selera Ampangan yang baharu, di sini semalam.

28 comments:

  1. Harap2 kerajaan negeri yg dikuasai oleh pr tidak melakukan perkara yg sama....aku sokong umno bisnes kat sgor..

    ReplyDelete
  2. Aku sebagai totok umno malu ada pemimpin begini..

    ReplyDelete
  3. Mb ni kan yang jual tanah kat cina tu.moh kite nyanyi lagu Anak kecil main api..

    ReplyDelete
  4. Ini sumer poyo.... haktuihhhhhhh

    ReplyDelete
  5. jgn lah nak ckap selindung selindung .
    kata je lah nak bg tapak kat krooni dan macai macai
    Berapa majority umno dpt undi semasa pry yg lalu
    kalau umno saje yg berniaga kat tapak baru memang lingkup lah medan selera tersbt . kamu boleh halau peniaga yg anti umno tp pembeli yg rata rata pro pr tak akan dtg situ . berani letak lah bendera umno masa perasmian kita tenguk ramai atau tidak yg datang situ.

    ReplyDelete
  6. Tok ingat n9 abah tok yg punyo ko

    ReplyDelete
    Replies
    1. macai pr bongok kera jaan p.pinang dan selangor tuu adil ke pada peniaga melayu...mmg pun ampangan tu kwsan orang melayu

      Delete
    2. Tak adil pada Melayu yang berfikiran macam baghal... like u lah!

      Delete
    3. Ini sumer poyo....haktuihhhhhh

      Delete
  7. Kalo pacak bendera bn yg pastinya kera yg hina je g mkn kt gerai tu.

    ReplyDelete
  8. Hai dah masuk penggal ketiga berkuasa, mestilah angkuh dan sombong. Tunggu le PRU14, bungkus le tu..

    ReplyDelete
  9. Ini sumer poyo....haktuihhhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mak ko poyo......haktuihhhhh

      Delete
  10. Buka video juga di luar bandar dan kampong kampong. Janagn kat bandar aje Sampai kebanyakkan rakyat sedar. Jangan lupa gan cara "Gerrymandering" BN boleh kuasa sampai kiamat dengan 20% - 30% daripada jumlah pengundi.

    ReplyDelete
  11. ahh.. ngri smbilan dia punya. keje2 repair longkang kecik2 pn nk sapu.. lg 20thn mampos mlesia klau mentaliti pemimpin cmni..

    ReplyDelete
  12. Ek eleh..yg menyokong UNMO Kat Selangor berani ke berkata kalau tak sokong UMNO..gilah kat negeri lainn..Mampuuuuih tak berani..

    Beramai yg kaya raya berniaga kat Selangor..Pineng dan Kelantan....adalah penyokong totok UMNO....
    PR blum penah halau rakyatnya waalau tak sehaluan..politik.

    Jelas yg teramat...Pemimpin UMNO ngan macainya anggap Mesia milik Mak Bapak mereka..dasar tak sedoor diri..Bila memerintah jalankan tugas..kamu semua dibayar gaji bukan free...tapi masih merasakan semua raktay terhutang budi pulakkkk..

    Tak sedar rakyat yg pilih..rakyat yg bagi peluang utk memerintah..dapat kuasa berlagak..Phuuui...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kat penang tu dah ramai yg kena buang bro...klu buta memang lah tak nampak...cina beli rumah ada potongan 10% sedangkan tu adalah hak org bumiputra...susah nak ckp dgn org buta mata buta hati ni...pasti ke klu tukar kerajaan akan dpt pemerintahan yg lebih baik...atau akan jadi abu je nanti...klu tak suka dgn org yg memimpin bukan susah...jgn lah undi org macam tu.

      Delete
  13. ni mentri besau lahabau. klau awak tak suka cara Islam printah pi negara komunis !!

    ReplyDelete
  14. Mana cai2 umno, sunyi pulak

    ReplyDelete
  15. Macam ni lah..saya nak kata.. klu saya ni dtg rumah penulis sebagai tetamu tapi saya tak suka apa yg tuan rumah masak dan hidang kan utk saya makan saya kata rumah lain tu lagi baik layan saya sebagai tetamu ikut apa yg saya nak makan yg saya nak tidur dibilik mana yg saya nak...rasa2 nya lah apa jawab penulis jika keadaan begitu jadi pada penulis...senang lh cerita klu anak tak suka masakan penulis dgn dibeza2 kan dgn masakan org lain terutama yg dekat dgn penulis tak ke penulis akan kata..." Klu ko suka dia masak kenapa ko tak nak duduk saja dgn dua..hahhahahaa...lagi 1 cth..agak agaknya penulis kata apa jika saya comments mengutuk dan maki pada pengetahuan penulis tentang politik tentang pentadbiran.. rasanya ni kata2 ada juga terlintas kan"klu ko tak suka tulisan aku kenapa nak baca"

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...