Monday 28 April 2014

FAKTA YANG MACAI-MACAI UMNO TIDAK TAHU SEBAB DIPADAMKAN DARI DI SIAR OLEH UTUSAN, BERITA HARIAN, RTM DAN TV3 TERMASUK ASTRO AWANI!!!!

Mungkin macai-macai UMNO yang menyokong UMNO secara membuta tuli dan memekak telinga bila melihat akan angka berfakta hutang negara dibawah Najib ini akan mula mencari kata-kata untuk di putar ... bukannya untuk mencari kebenaran tetapi untuk penyedap telinga dan halwa jiwa serta pedingin kepala.

Rakyat yang berfikiran waras tidak akan dari kelompok anutan politik mana sekali pun akan ketar dan gelabah resah melihatkan betapa banyaknya negara kita berhutang ketika ini.

Hutang sudah hampir RM550,000,000,000 ....

Dulu pernah juga kedengaran para pemimpin UMNO jual minyak di serata negara terutamanya di kampong-kampong, luar bandar dan rancangan Felda bahawa lagi banyak negara hutang lagi bagus sebab tandanya orang percaya kat negara kita berikan hutang .... negara kalau nak maju kena berhutang.

Apakah ayat-ayat sama juga akan diguna pakai lagi? .. Nampaknya ayat-ayat itu kekal evergreen untuk para pemimpin UMNO sebagai senjata ampuh mau menyakinkan rakyat tetapi hanya rakyat yang jumud kepartian sahaja yang sanggup menerimanya.

13 comments:

  1. mana macai umngok tak komen ni...

    ReplyDelete
  2. Ini sumer poyo.... haktuihhhhhhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bdk ni keturunan baka anak haram memang perangai mcam babi.elok ko pg mampos la keturunan nabi adam sekor ni.

      Delete
  3. Bg macai macai ngok biarkan negara berhutang asalkan najib/rosmah/anak tiri kaya dan boros asalkan anak penyokong anti hadis tersenarai org terkaya asalkan melayu ada bank di afrika asalkan pemimpin melayu hidup mewah berparti dan buat kenduri kawin dng belanja besar asalkan yg ada harta duit berbillion bernama Pengeran Taib. Asalkan macai tetap macai ngok.

    ReplyDelete
  4. dgn kebodohan pemimpin BN dgn keborosan Kjaan Msia.
    Sampai 7 keturunan hutang tak langsai.

    Yg BN buat ..beli kapal selam buat jembatan buat landasan LRT buat konsert lantik ramai senator/pegawai khas buat klia2 bagi br1m semua ini tak berbaloi dng jumlah hutang ....

    ReplyDelete
  5. Ini sumer poyo.... haktuihhhhhhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bdk ni keturunan baka anak haram memang perangai mcam babi.elok ko pg mampos la keturunan nabi adam sekor ni.

      Delete
  6. Hang dah bandingkn ke dgn negara2 lain.. amerika hutang dia 17trillion dolar, jepun, german hutang depa pun nk angka trillion.. ranking malaysia dlm 50 kberhutangan.. mmg sistem ekonomi yg diasaskan yahudi rothchild ni mnybabkan semua ekonomi negara dunia terpalit hutang... korang rothchilds tu pun xkenal.. mengaji dulu, baru korang paham..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau 2 patut sekolah bg habis negara yg kau sebut 2 besar mane..negara malaysia ni besar mane.....nak komen gune otak sikit bingai...

      Delete
    2. Singapore yg kecik tu pn hutang dia 1 trillion.. so aku dh sruh mngaji xnk

      Delete
    3. Memanglah hutang tu x bagus, ada 2 jenis hutang, 1 utk belanja, 1 lg untuk buat bsnes/plaburan.. kalu macam putrajya tu pmbnggkang kata bazir, tp skrg ni tgok dpt pndapatan blik mlalui plancongan... sehinggakn xsah kalu dtg malaya ni kalu xpi putrajaya

      Delete
  7. Gali lubang tutup lobang.. Lobang x kambus2.... Haiihhhhh.... Jeng pale otak pikirkan sandiwara pemimpin.. Tambah2 isteri pemimpin berbelanja sesuka hati...

    ReplyDelete
  8. 9.53 singaporre hutang 1 trillion.?bodoh bangat kamu ni..keturunan umno asyik baca utusex dgn majalah mangga jr..

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...