Wednesday 30 April 2014

NAIB KETUA PEMUDA UMNO MALAYSIA SANGGUP BANTU PAS KELANTAN UNTUK BERI PENERANGAN DAN PERINCIAN BERKAITAN HUKUM HUDUD KEPADA GOLONGAN MUDA BUKAN ISLAM!!!!



Pergerakan Pemuda Umno sedia membantu PAS Kelantan untuk memberi penerangan dan perincian berkaitan hukum hudud kepada golongan muda bukan Islam.

Naib Ketua Pemuda Umno Khairul Azwan Harun (gambar) berharap kerajaan negeri Kelantan dapat menerima pelawaan Pemuda Umno dan mengadakan perbincangan bersama untuk menerangkan versi hukum hudud.


"Pemuda bersifat positif dan gembira sekiranya Pemuda PAS boleh bersama sama dengan pergerakan Pemuda Umno bergabung untuk kita turun padang dan perjelaskan kepada masyarakat terutama generasi muda apakah hudud yang sebenarnya.


Hadir sama Exco Pergerakan Pemuda Umno Dr Fathul Bari Mat Jahya dan Pengerusi Biro Agama Pemuda Umno Azmir Yuzaimi Mohd Yunos.


Khairul Azwan mencadangkan pelbagai pendekatan termasuk program dialog di universiti-universiti tempatan, memperkenalkan video klip pendek tentang hukum hudud dan ceramah yang dimuat naik di laman sosial.


Mengulas tentangan terhadap hukum hudud daripada parti komponen Barisan Nasional (BN), beliau berkata tentangan itu adalah kerana mereka risau serta tidak jelas dengan hukum hudud.


"Tetapi kepimpinan Pemuda MIC dan Gerakan dalam semangat setia kawan BN bersetuju untuk menerima penjelasan dan penerangan daripada biro agama untuk lebih memahami hukum ini," katanya.

38 comments:

  1. Haluuuuuuu. ........

    Khak tuih. ......biawak bertopengkan manusia berputar lidah kencingkn barua umnongok yg mereka lebih islam dari muslim....

    Khak tuih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betoi....Bang Non Al Juburi Wal Liwati Ad Dajalll pun perangai lagu tu jugak. Habih semua cinadoll, melayu doll, lelaki doll dia taram left & right. Agak nya UMNOgok bangang tu dok belajaq dari dia kut nooooo....

      Delete
  2. fuhh. dasaatt. naib ketua pemuda ni berhasrat nak bagi penerangan pasal hal ehwal islam.

    apa pun kita pkr tetap dgn strategi kita mengaibkan mereka mereka ini sepuashatinya. agar keiaban mereka ini diketahui seluruh tatapan umum. yahoo/
    tahniah para blogger!! bagi pencerahan siapa sebenarnya naib ketua ni.

    kita aibkan mereka!!


    harap Allah tak bukak pulak aib para blogger satu hari nanti. mati kita nak cover woo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asik ko je yang masuk buat komen UMNONGOK....ayat bahalol ko tu orang dah faham benar.....syoh syoh gi main jauh2....

      Delete
  3. MINTAK2 LA NEGARA MALAYSIA HANCUR MACAM SYRIA.

    BARU AMAN SIKIT TAK ADA LAGI ORANG BEREBUT DUNIA.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Mai dahh..agem amerika..sukakan kehancuran malaysia.

      Delete
    2. Agen tu lah yang Anwar Al Juburi nak jumpa sangat....kenapa lah gamak nya????? LAst2 dapat jumpa cuit agen saja......jadilah...mujoq jumpa bertiga, kalau berdua saja habih dia kendurikan agen tu.......

      Delete
    3. Hei 2125 tak payah minta2 la kau belah la pegi syria klau ko suka cmtu... haramjadah punya doa bodoh..

      Delete
  4. Ini sumer poyo.....haktuihhhhhhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini sumer Melayu.....haktuihhhhhhhhh

      Delete
  5. puak anti hadis je lah yg ada aib.

    kohkokoh

    ReplyDelete
  6. PKR HARUS KEKAL DENGAN PRINSIP DALAM PAKATAN!

    DAP tidak akan menjelaskan semula tentang kebaikan dan keburukan pelaksanaan undang-undang hudud kerana ia sudah dibincangkan sejak isu itu mula timbul dahulu.

    Keputusan itu ditetapkan dalam mesyuarat Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) di ibu pejabat DAP di sini, semalam.

    Ahli Jawatankuasa Pusat DAP Anthony Loke Siew Fook berkata, pendirian DAP konsisten menolak undang-undang itu dengan sebab-sebab yang sudah jelas kepada semua pihak.

    “Kita tegas dengan pendirian kolektif kita bahawa tidak akan menerima undang-undang hudud, atas hujah perundangan dan perlembagaan. Kita sudah jelaskan perkara ini sejak dulu lagi.

    “Pelaksanaannya bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan. Selain itu, ia bukanlah dasar bersama Pakatan Rakyat, kerana hudud bukan agenda ketiga-tiga parti komponennya,” katanya kepada Roketkini.

    “Ini adalah pendirian DAP dan tidak akan berubah. Semua orang tahu dan tidak perlu lagi diulang-ulang,” kata Setiausaha Organisasi Kebangsaan itu lagi.




    ReplyDelete
  7. DAP: PAS boleh terus mimpi hudud| 3:24PM Apr 30 2014Pemangku pengerusi DAP Tan Kok Wai memberi amaran bahawa PAS tiada tempat dalam Pakatan Rakyat sekiranya terus berkeras untuk melaksanakan hukum hudud.

    Tan berkata, PAS boleh “terus bermimpi” untuk menubuhkan negara Islam namun DAP tidak akan bersetuju dengan pelaksanaannya.

    "Ketika kita menubuhkan Pakatan, kita tidak pernah bersetuju dengan negara Islam atau hudud,” katanya kepada Malaysiakini ketika dihubungi hari ini.

    Kenyataan sama disuarakan MP Seremban Anthony Loke yang menggesa PAS keluar dari Pakatan sekiranya enggan beralah dari usaha tersebut.

    Tan turut memetik satu pepatah Cina yang bermaksud, setiap pihak perlu seiring dan sejalan untuk menjayakan rancangan mereka.

    "PAS mesti mengambil kira kepentingan negara dan rakyat,” katanya.

    Ditanya sekiranya ini merupakan pendirian rasmi DAP, MP Cheras itu memberi jawapan samar: “Ianya seperti dalam DAP... Jika anda tidak percaya pada cita-cita 'Malaysian Malaysia', tiada tempat untuk anda dalam parti”.

    Dalam kenyataannya, Tan turut menyelar MCA yang didakwanya memfitnah DAP kerana menyokong pelaksanaan hudud.

    Katanya, MCA tidak harus menuding jari ke arah DAP dan DAP kerana parti komponen BN itu juga perlu menghalang Umno dari menyokong hudud.

    Beliau mempersoalkan mengapa MCA – khususnya presiden Datuk Seri Liow Tiong Lai – tidak bernai mencabar Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan menteri lain kerana tidak menolak hudud.

    “MCA tidak menentang atau menolak negara Islam apabila PAS menyertai BN pada tahun 1970-an.

    "Namun sekarang mereka mahu turun ke jalan untuk memprotes dan Pemuda MCA mahu 'mengepung parlimen'.

    "Ini sangat-sangat aneh,” katanya.

    ReplyDelete
  8. umno nak dptkan balik undi cina. umno nak takutkan cina . ini lah pesanan yg ingin di sampaikan oleh umno kpd pengundi cina . sape suruh lu undi pr.

    hudud dah jd carca merba. jawatankuasa perlaksanaan teknikal hudud sepatutnya ditentukan oleh ahli yg bukan dr partii politik.. umno dan pas cuma mengusahakan memberi penjelasan kpd rakyat Msia sehingga tidak ada halangan dr kaum lain . ya dulu mmg pas yg mengariskan peratutan ttg hudud ini kerana umno yg tolak dan mustahil dpt kerjasama dan penglibatan dr ahli yg bukan dr parti politik mengapa tiba tiba umno berminat mengenai hudud dan menyokong usaha pas sdgkan dulu umno menolak nya dng mengatakan itu hudud pas !

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila UMNO sokong lu kata nak undi... bila UMNO tentang pun lu kata nak undi!!!

      Delete
    2. Sebabnya lebih ramai yg tak percaya ameno!!!

      Delete
  9. nak buat hudud pastikan ada berkat dr Nya
    kalau mcm ini punya hudud melibatkan org yg mcm pemuda umno lupakan lah ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau orang UMNO cakap macamni mesti lu cakap diorang kafir..

      Delete
  10. Hehehe...kelakar bila umno bicara pasal Islam....

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila diorang tak cakap pasal agama lu cakap diorg ni kafir lupa agama!!!

      Delete
    2. Betul tu...betul ke umno sokong hudud...dah lebih 50 thn berkuasa...konsert maksiat banyaklah...hampehhhh...

      Delete
  11. Ketika sesi penerangan tentang hudud kpd golongan bukan islam...gunakan rakaman ke slide ke apa saja yg ada tentang jenayah di msia.

    Tunjukkan penderitaan mangsa jenayah. Tunjukan trauma kesedihan dan kehilangan yg ditanggung oleh mangsa jenayah.

    Jangan korang terangkan hudud semata2 dari segi kebaikkan dan plaksanaan sahaja. Kena bukti secara visual kroniknya jenayah negara kita.

    Kena tunjukkan penderitaan mangsa jenayah.

    ReplyDelete
  12. Ini sumer poyo.....haktuihhhhhhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini sumer Melayu.....haktuihhhhhhhhh

      Delete
  13. Macam ketam nak mengajar anak berjalan betul je umno ni....langsung tak boleh pakai!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau PKR baru leh pakai!!!

      Delete
  14. mana hati tak geram dulu bila berbicara psl hudud mcm mcm alasan malaun malaun dan macai macai umno bagi kita berbilang kaum lah tak kan yg kena hukum org Islam saja sdgkan org bukan islam pun terlibat mencuri dng org Islam tersebut. Negara mana yg buat hudud menjadi maju dan Berjaya krn tidak sesuai lg ketika ini PAS di katakan mengunakan hudud utk kepentingan politik semata mata Sehingga PAS dikatakan tidak memperjuangkan Islam lagi .

    Adalah tak wajar bila kedua dua parti menentukan pelaksanaan hudud. Ada keraguan kerana satu di katakan politikkan hudud dan satu lagi di katakan masih dgn isu liwat nya dan ketidakadilan nya . Perlantikan jawatankuasa hendaklah diserahkan kpd individu individu yg pakar dan berilmu dan disegani krn amalan nya dan tidak terlibat dgn politik yg mendpt kepercayaan ramai. Jgn kalau dah tak ada yg teruk pun teruk lah .Lebih baik tak payah ada hudud.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pelik jugak.. bila kerajaan BN dah terbuka mengenai hudud ada pulak yang tak suka.. pelik..pelik..

      Delete
  15. Psl Brunei dah buat hudud tu lah UMNO malu. PAS dah ckp bertahun tahun UMNO buat pekak .
    Ikut aje hudud Brunei jgn nak buang masa Yg masalah skg ialah utk pasti kan ia berjalan dgn sempurna dan mendapat kepercayaan rakyat semua kaum .

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila UMNO bagi sokongan pujilah.. kenapa masih nak negatif???? pemimpin PAS pun memuji malah TGNA juga memuji..

      Delete
  16. Orang macam dlm gambar tu nak beri penerangan hukum hudud....diri pun taklepas dari fitnah....lebeh elok u buat apa yang u amalkan tiap hari........kah.....kah....munafikun paling teruk...............ABU

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah kalau dia dah nak berubah nak cakap apa??? abis gambar dan video pemimpin PR tu camana??? tak munafik ke???

      Delete
  17. Ini sumer poyo.....haktuihhhhhhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini sumer Melayu.....haktuihhhhhhhhh

      Delete
  18. Ceh...punyala busuk mcm vangkai khinzir!!!malaun mana ni yg dok ludah kahak merata rata.Agama,mak,dan pak dia x ajar ke cara bersopan..sebijik cam anjing kurap tepi jalan yg air liur dan lidah terjelir sepanjang masa!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hanya khak tuih macai PR tegar boleh berbuat demikian!!!

      Delete
  19. Ini sumer poyo.....haktuihhhhhhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini sumer Melayu.....haktuihhhhhhhhh

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...