Sunday 31 August 2014

KETUA POLIS NEGARA ARAHKAN PUSAT TINDAK BALAS SIASATAN SIBER POLIS (PCIRC) AMBIL TINDAKAN KEATAS INDIVIDU YANG MENGHINA BELIAU DI TWITTER.



Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar hari ini meminta  unit Pusat Tindak Balas Siasatan Siber Polis (PCIRC) supaya mengambil tindakan terhadap individu yang menghina beliau di laman sosial Twitter.

Dalam Twitter Khalid, beliau meletakkan dua rakaman paparan (screenshot) individu yang menghinanya sebagai ketua polis.

Pada kedua-dua tweet tersebut, Khalid turut menyebut (mention) PCIRC dengan meminta supaya tindakan dapat diambil terhadap dua individu itu.

"PCIRC sila ambil tindakan terhadap orang biadab ini yang menggelar IGP 'Anjing  BN'.

"PCIRC,  juga kesan seorang lagi yang biadab ini untuk diambil tindakan,"
tulis Khalid.

Walaupun punca tidak puas hati individu tersebut tidak jelas, tetapi ia mungkin berkaitan dengan tindakan polis terhadap Pasukan Peronda Sukarela (PPS) Pulau Pinang  hari ini.

Dalam salah satu tweet Khalid, beliau memaparkan gambar seorang lelaki memanggilnya "anjing BN" manakala seorang lagi menulis "Thanks to the ruthless @KBAB51 Henrich Himmler of Malaysia".

11 comments:

  1. Yes, that's the way it should be. Kalau kat singapork dah lama depa masuk jel.
    polis malaysia lembut sangat. Pasal tu depa naik tocang.

    ReplyDelete
  2. Dont make yourself untouchable. Even Nabi saw dimaki hamun. Omar ra was corrected infront of public.....siapalah kita.....kerdilnya rasa saya

    ReplyDelete
  3. Awak suka di maki kan anon 16:36 awak babi sial puki mak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mak anon 1636 disyaki tak tutup aurat

      Delete
    2. Komen dari dua pencacai tahap bangang,bangsat,bodoh,baghal,samdol.sendiri sial pukimak tak sedor.setakat jd pencacai tukang jilat najis layak ler.mangkaq,pelaq.mesti makbapak dan keturunan ko malu ada generasi mcm nie.bodoh tak kesudah.bengong.

      Delete
    3. Loh kata even nabi di maki

      Delete
  4. Pukimak anon 17:39 tak pernah basuh tu sebab bapak ko menjubo dubo MAK ko

    ReplyDelete
  5. kalau buat kerja baik, orang akan puji .... kalau buat kerja hina, orang akan hina ... mustahil kalau buat kerja baik, orang akan hina ..... dan mustahil kalau buat kerja hina, orang akan puji ...... kecuali yang sakit mental ......!!!

    ReplyDelete
  6. Yg maki3 tu melayu bodo..yg dibodo kan oleh umpno..otak lembab..seks ngan maki sj yg hg pa tau..kah322..

    ReplyDelete
  7. Berat tu sampai orang label diri kita seperti Heinrich Himmler.

    Muhasabah diri ya KPN Tan Sri Khalid.

    ReplyDelete
  8. KPN kena muhasabah diri jangan sombong,bongkak,takbur dan riaq kerana sifat sifat ini Allah benci dan Allah akan laknati. Sebagai rakyat Malaysia saya tidak bersetuju cara KPN bertindak menangkap semasa PPS sedang berarak meraikan kemerdekaan Negara. Banyak lagi unit sukarela yg ada di Malaysia tidak berdaftar dengan pendaftaran pertubuhan kenapa tidak diambil tindakan. Mungkin KPN mengikut arahan2 dari pihak tertentu demi kepentingan politik mereka digunakan PDRM untuk bertindak. Dengan cara begini saya rasa imej PDRM makin pudar dikalangan mesyarakat Malaysia. Anggota jadi mangsa celaan dan cacian masyarakat. Sebagai KPN beliau kena bertindak bijak jangan PDRM di kambing hitam oleh sekelompok parti politik yg akhir PRDM menjadi mangsa cacian dan celaan. Saya sedih apabila dikedai kedai kopi masyarakat melihat anggota polis hanya sebagai budak suruhan kepada sebuah parti pokitik.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...