Wednesday 23 September 2015

AZMIN BERANG DAN ENGGAN JAWAB DAKWAAN DEIG MOHON PINJAMAN RM500 JUTA DARI BANK TEMPATAN.



Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali mengelak daripada menjawab soalan yang diajukan oleh wartawan berhubung laporan Malaysia-Today yang mendakwa Darul Ehsan Investment Group (DEIG) memohon pinjaman berjumlah RM500 juta dari bank tempatan.

Sebaliknya, Timbalan Presiden PKR itu bertanyakan semula kepada wartawan terbabit siapa pemilik portal Malaysia-Today.

“Malaysia-Today siapa punya?,” katanya ringkas sambil berlalu tanpa menjawab soalan yang ditanya wartawan Utusan Malaysia.

Akhbar itu pada Selasa menyiarkan laporan yang memetik artikel di laman portal Malaysia-Today yang mendakwa sebuah bank telah mengeluarkan surat tawaran pinjaman kepada DEIG yang mana jika benar, berkemungkinan digunakan oleh syarikat itu untuk menampung operasinya.

Susulan laporan Malaysia-Today, akhbar itu menyiarkan komen Setiausaha Ahli-Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Barisan Nasional (BN) Selangor, Budiman Mohd. Zohdi yang menggesa Jawatankuasa Pilihan Agen­si, Badan Berkanun dan Anak Syarikat (JP-ABAS) Selangor memanggil Azmin supaya memberikan jawapan sebenar me­ngenai dakwaan itu.

4 comments:

  1. RM500 juta nak biaya kos beli baju oren, kepiah oren, seluar dalam oren utk geng2 otak oren. Biar seragam..kalau tak, tak gempak. Tak lupa juga bayaran royalti sewa logo stesyen tv india..d'imayam. Oh...lupa...babi panggang masak kicap sempena pelancaran pakatan vellapan mesti ada. Beer kholed somad pengerusi carlsberg taja..kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hari ini hari wukuf di Arafah.
      Makin kuat pulak caimeno ni memfitnah.
      Islam ker kapir nih?

      Delete
    2. Baru 500 juta..
      Tak sampai pun 2.6 bilion.

      Delete
  2. Permulaan 500 juta dulu...
    Pelan pelan la...

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...