Saturday 26 September 2015

DEMO PETALING STREET .... POLIS SEDANG BURU ALI TINJU



Selepas Pengerusi Gabungan NGO Melayu Islam, Datuk Jamal Md Yunus ditahan polis pada Jumat malam, polis kini dipercayai sedang mencari Presiden Persatuan Veteran Tentera Melayu (PVTM), Mohd Ali Baharom untuk membantu siasatan.

Menurut sumber, Ali atau lebih dikenali sebagai Ali Tinju itu sebelum ini berkeras akan meneruskan himpunan di Petaling Street bagi menuntut hak sama rata kepada peniaga pelbagai kaum di kawasan itu.

“Jamal ditahan bawah Akta Hasutan, Ali di bawah Sosma (Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) 2012). Polis sedang mengesan dia (Ali) sekarang ini,” katanya.

Ali sebelum ini mengatakan 99 peratus perhimpunan akan diadakan dan yang akan datang adalah pahlawan-pahlawan Melayu dan pihaknya tidak akan tunduk desakkan daripada mana-mana pihak.

Ali Tinju juga dilaporkan telah memberi amaran kepada polis sebelum perhimpunan pada 16 September lalu, bahawa orang-orangnya akan berwaspada terhadap sebarang provokasi yang dilakukan orang Cina.

Sementara itu, Setiausaha Jamal, Duranny Izam ketika dihubungi berkata Jamal akan dibebaskan polis petang ini.

“Kalau tidak ada apa-apa berlaku di Petaling Street, Datuk akan dibebaskan jam 6 petang ini,” katanya.

Jamal ditahan pada jam 8.50 malam tadi, ketika beliau hadir ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Ampang Jaya berkaitan perhimpunan yang dikatakan akan diadakan di Petaling Street pada Sabtu.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Zainuddin Ahmad yang memberitahu, Jamal ditahan di bawah Seksyen 105 Kanun Prosedur Jenayah, yang memberi kuasa kepada polis untuk menahan seseorang individu itu, supaya tidak menjejaskan ketenteraman awam.

17 comments:

  1. Kerajaan hegemony the chinese dream XI SILK MARITIME ROAD mengarah Doktor Huang campur tangan dalam urusan domestik dalam negeri Malaysia.
    UNPRECEDENTED kata Najib.
    Dr Huang keluar kenyataan resmi dalam bahasa PRC yang siap pun bolih terjemah untuk kepentingan selepas lawatan resmi beliau selaku duta besar PRC ke Petaling Street,di iringi olih Datuk Tay dan penderhaka negara yang mengiring Datuk Tay.
    Datuk surat Kuning atau Datuk Sultan Melaka atau Datuk Sultan kiram ?.
    Wah , Heebat betul campur tangan PRC, tak cukup nak gasak kepulauan , tak cukup dengan ceroboh perairaan Sarawak,80 kilometer dari pantai.
    Petaling Street pun nak juga. Besar implikasi nya .
    Jenarel Zul amat terlalu bangga jemput tentera PRC masuk Malaysia sertai latihan tentera skala besar.Sampai Jenarel Zul ucapan tersesak sesak.
    Askar melayu reti ke cakap mandarin telo tanah besar ? Orang sitiawan ,perak, gelak besar .
    Waris Bukit Kepong tangis.
    Ini lah nama ENDLESS POSSIBILITIES Najib.
    Masa dan hari DUTA PRC kominis lawat dan ucap di tengah tengah pusat bandar Kuala Lumpur amat tepat.TIMING is everything.
    Ah Jib tengah seronok di PNB London,UNSC New York.
    Zahid tengah seronak di Sabah Sarawak.
    IGP ada kat Mekkah.
    H20 nyorok.Malu lah Navy. Air Force pun tak bolih kesan .
    Sapa yang jaga kedai.
    Apa Lagi PRC Mau ? Sarang burung walit ?Isi durian sejuk beku ?
    HSR ?
    Pasir dari pahang perak johor tambak landasan kapal terbang di Paracel Spratly?
    Tambah kuota untuk amoi tanpa visa,sokongan MCA dan MATTA.
    Beras Pllastik ?
    Telor Buatan ?
    Minyak Gutter Oil ?
    Susu campur formica ?
    Maruah Melayu = sama dengan 2 ekor beruang.
    arjuna waspada
    changkat lobak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada telur ker

      Dgn cina berani laaa

      Kalau hantar pergi dulu ..terus telur pecah...

      Nk lawan Singapore pun angota kecut telur...

      Nasib kamu pulau batu putih

      Delete
    2. Hahaha..... melayu merah ni suka buat kacau je....kerana mrk susah salahkan bangsa lain kononnya mrk rampas hak dan kekayaan negara ini, sedangkan mrk sdr yg lemah atas segala kemajuan dan batuan yg diberi oleh kerajaan. Nilah melayu merah.... marah tak tentu hala, sana sini cari pasal... entah2 sehaluan dgn i.s kot.

      Delete
  2. Ali Tinju disilakan menjadi ahli PAN Cangkul Tayar traktot

    ReplyDelete
    Replies
    1. Khairudin jatuh sakit dlm lokap polis


      Dulu Mongolia


      Esok nuar brahi. Pula


      MALAYSIA ADALAH NEGARA POLIS

      SEMUA PELABUR PERLU PIKIR 10000000000 X SEBELUM DTG NEGARA SIAL NIH

      Delete
    2. Khairudin patut minta bantuan FBI he.he.he.
      Fbi dah siasat najib ke belum , najib ada dekat amerika itu he.he.he

      Delete
  3. Salam 1rasuah,

    Firman Allah s.w.t: dalam Surah al-Maidah: 8: (maksudnya): Wahai orang-orang yang beriman, hendaklah kamu semua sentiasa menjadi orang-orang yang menegakkan keadilan kerana Allah,

    Sekarang ini banyak ketidakadilan berlaku. PTPTN digunakan untuk mengayakan kroni. Lesen kolej universiti ntahapapa diberi kepada kroni supaya dapat ambil student result ntahapapa. Hire lecturer SPM 3A yang gagal apply kerja gomen. Semata mata mahu duit PTPTN. MO mereka, lesen kolej diberi kepada kroni, student akan berhutang dengan PTPTN, kolej dapat bayaran full, student berhutang dengan kerajaan (duit rakyat ) dan kerajaan tanggung hutang bila student tidak membayar, kolej tetap untung tanpa risiko. Kroni terus mengaut untung.

    pensiswazahan. Pru 13 memperlihatkan degree digunakan sebagai rasuah politik apabila calon-calon tak skor spm diberi kursus mudah lulus untuk dapat degree. MO mereka, asignment upah orang, plagiat, ramai-ramai jumpa lecturer kowtim atau beri kain batik atau minyak wangi, guna pengaruh untuk pihak atasan memberi presure kepada lecturer, lecturer tak amanah beri jawapan dan pelbagai kaedah memualkan lagi. Dengan ini calon-calon itu akan terhutang budi dengan bn kerana jika berasaskan kepandaian (skor spm) sampai kucing bertanduk mereka tak merasa gaji degree.

    Akibatnya, hutang kerajaan meningkat, student pandai terpaksa berebut kerja dengan graduate bodo dan pendatang makin ramai untuk buat kerja yang ditinggalkan graduate bodo...hehehe

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya. Biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.Heee

    ReplyDelete
  4. Apa nak buat sekarang nasib melayu? melayu meniaga kena tangkap roboh bangsa lain bersepah kat kl selangor elok jer meniaga haram pun bykl!! Kat Hulu Selangor PKR pun dah cina semuanya yang melayu dah jadi pak turut abis disapu malaun2 ni...melayu apa ada...hanya pandai berkokok jer...peluang yg ada pun dah disebat bangsa2 lain...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di Nilai 3 tak ada seorang pun Melayu berniaga. BN perintah N9 sejak merdeka dulu. Tak nak buat demo utk Melayu ke?

      Delete
    2. DAP BERTANDING 47 KERUSI DARIPADA 222 KERUSI PARLIMEN
      BOLEH JADI PM KE?

      JANGAN BIARKAN DIRI ANDA DI BODOHKAN OLEH CAI MENO

      Jiran depan rumah aku Cina dan India. Tinggal di rumah banglo. Aku tinggal di rumah kopak-kapik dan sudah senget beberapa darjah ke utara. Sama-sama rajin berusaha. Cina dan India itu rajin mencari peluang, mengusahakan peluang, mencari rezeki. Aku pun rajin juga -- rajin ke kedai kopi, rajin ke seminar angin, seminar jutawan. Aku pun rajin solat Duha dengan impian dan khayalan dapat 'menjemput rezeki' tak payah susah-payah mencari rezeki.
      Tapi... aduhai... aku makin papa kedana, rumah aku makin senget, makin tenggelam dalam hutang dan makin rajin ke kedai kopi. Untuk itu aku menyalahkan jiran Cina dan India di depan rumahku. Mereka punca aku miskin. Mereka menumpang, walaupun mereka lahir di Malaysia. Aku buat-buat buta sejarah -- yang menumpang... dulu, 100 tahun dulu Yap Ah Loy, Yon Chun (Royal Selangor), Lee Kong Chiang (Lee Rubbers) dan ramai lagi.
      Indon, Bangla, Nepal, Acheh dan pelbagai lagi makhluk asing mengaut kekayaan Malaysia itu kira menumpang ke bukan?

      BOLEH SAPA-SAPA JAWAB SIAPA YANG KATA MELAYU BANGSAT?

      Aku ada dengar orang yang tinggal di pedalaman sana berkata "Kita tak mahu ada orang cina di belakang mentadbir..makna kata dia percaya kononnya pakatan rakyat ni di terajui oleh orang cina la kononnya. Dia besar dalam hutan..hutan disekelilingnya telah disapu oleh taukeh cina..juga bagaimana kilang sawit pun yang dulunya di tadbir oleh orang melayu kini di tadbir dan diambil alih oleh orang cina.

      kini , segala penyamun balak di dalam hutan membayar sedikit sebanyak kepada JKKK dan juga memberi derma kepada sekolah di sekitar tempat pembalakan. Dia tak sedar lagi bahawa selama ini di dalam hutan tempat dia tinggal kini bangsa yang dikatakan cina itu telah menebang balak dengan kebenaran lesen atau tidak, tetapi betapa dungunya apabila mengaitkan ianya dengan cina bila bercakap soal politik.....tak dak masa la aku nak sembang dengan racist cam gini.....bengong.

      MARAH PADA CINA DAP APASAL??? BERAPA BANYAK DAP SAPU DUIT?...KENAPA TAK MARAH DAN LAKNAT NAJIB???...PEMIMPIN UMNO SAPU DUIT..HANGPA MARAH PADA CINA PASAI APA???? AKAI ADA KA?...

      Delete
    3. dap botak hutan di kelantan menyebab tanah tinggi pun di landa banjir, kerajaan kelantan hanya bagi tebang beberapa eka je tapi tapi kenapa ikut arahan. Dap memang celaka curi balak, dap musnah kampung melayu 29 kampung melayu dipenang tampa dapat pembelaan malah pemuda pas penah nasihat dap supaya bina rumah kos rendah pada tanah yg rampas tapi dap ada ke dengar cakap ke, kita tahu di K.L dbkl mereka sediakan rumah pada mereka untuk menyewar dengan murah tapi setengan di pinang itu dapat penbelaan ke?

      Kalau najib sapu duit tak nampak klinik satu malaysia tak nampak jalan raya borneo, tak nampak mrt, cuba tengok pkr di selangor itu jalan je betampal tampal projek datum di jalan jelatik selangor masih tanam celucuk lagi dah setahun lebih ini tak akan itu tanam celucuk betahun-tahun projek datum batang celucuk tak nampak lagi masih dok ketuk sana sini lagi sedangkan projek swastar dah hampir siap dah kiri kanan dah hampir nak siap dah

      Delete
  5. Khairudin jatuh sakit dlm lokap polis


    Dulu Mongolia


    Esok nuar brahi. Pula


    MALAYSIA ADALAH NEGARA POLIS

    SEMUA PELABUR PERLU PIKIR 10000000000 X SEBELUM DTG ke NEGARA SIAL NIH

    Tabik kpd negara China kerana duta nya yg prihatin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana FBI kau dah siasat najib ke? belum
      kita orang tak sabar tunggu siasatan FBI itu
      Najib ada dekat amerika itu

      Delete
  6. Tetuskkan perjuangan mereka dah mula takut...aljubooori dan barua aljubooori dah kecut kebangkitan melayu.....barua batua aljuboori dlm pkr dan pan dah mula cuak.....ratib ya jubo jubo tah mula gelsbah....kikikiki.....peace for papapunai....kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila MERAH kata dapat himpun 500k semua teruja. Rupa2 nya makcik Felda yg ditipu. Itu pun kantoi juga bila polis kata MERAH berjaya kumpul 35 ribu je...
      Temberang punya UMNO... Betul punya sial !

      Delete
    2. Hahaha......melayu bangkit......mana melayu bangkit??? Kalau cina bangkit melayu entah kat mana!! Hanya melayu bodoh melayu merah melayu tamak je....bangkit!! Tu..pun semua nak sponsor angkut bas perbagai..... mana kebangkitannya!! Nanti....bila melayu perubahan cina india dayak bangkit...baru tahu mana kebangkitan sebenar.

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...