Monday 14 September 2015

WIFI PERCUMA KHAS UNTUK WARGA GENIUS SAHAJA?????


Hanya untuk manusia ada otak macam Albert Einstein sahaja yang boleh menikmati Wifi percuma yang disediakan oleh tuan punya premis ini???????

Bila diteliti secara halus dapati kata laluan(password) nya ialah Chatime2 kerana tuan punya premis hanya bergurau sahaja.

104 comments:

  1. Ada org geniuspun boleh kena tipu juga omakkau.hanya keimanan yg membawa kejln kebenaran.buktinya kita akan lihatlah kedepan nanti.ini bkn cerita kedepan spt yg dibawa oleh encik kedepan tu.semoga kita akan dpt keluar dr masalah ini.masalah nyamuk kuheh kuheh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada genius kononnya professional sanggup Jadi Cangkul balaci al rocketi

      Delete
    2. KHALID SAMAD PUN KENA SEKOLAH!!!

      Heh! Disebabkan perangai dia yang tak sedarkan diri, akhirnya menbuatkan Si Khalid Samad ni kena 'Sekolah' kaw-kaw dengan Setiausaha Agung PAS kerana menegur Presiden PAS.

      Mungkin bagi pandangan Si Khalid Samad, puak - puak PAS tu kebulur sangat gamaknya nak menyertai Pakatan Haramjadah 2.0 tu sampai tahap dia nak buat desakan sedemikian secara terbuka.

      Si Khalid Samad tu sedar atau pun tidak, yang dok sibuk desak PAS sertai Pakatan Haramjadah tu adalah dari kalangan puak - puak PKR. Jadi, kenapa pulak dia nak suruh PAS yang ubah sikap?

      Hakikatnya Si Khalid Samad tu perlu sedar, dia sekarang ni dah jadi PENGKHIANAT kepada PAS. Jadi, memang betul sangat la kata Si Takiyuddin ni dalam kenyataan yang dibuat.

      Siapa Si Khalid Samad tu nak tegur Hadi Awang dan berhajat nak suruh PAS ubah sikap sedangkan perangai dia sendiri pun macam Haramjadah? Kot kalau dia masih lagi ahli PAS, tahan jugak.

      Ini tidak. Bukan sahaja Si Khalid Samad tu bukan lagi ahli PAS, bahkan dia sekarang ni dah jadi PENGKHIANAT kepada parti tersebut. Jadi, memang takde sebab lansung Si Khalid Samad tu nak tunjuk bagus dan membuat desakan sedemikian!!!
      SHAH ALAM: Tindakan Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad yang mahu kepimpinan PAS mengubah sikap sebelum diterima menyertai Pakatan Rakyat 2.0 ditempelak Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan.
      "Siapa dia nak ubah Presiden PAS (Datuk Seri Abdul Hadi Awang) yang ada sejuta ahli? Dia keluar, ramai lagi masuk", katanya ketika ditemui selepas sidang media Kongres Rakyat di Shah Alam hari ini.
      Khalid, selaku Ahli Jawatankuasa Partii Amanah Negara dilaporkan berkata pihaknya boleh berkerjasama dengan PAS dalam Pakatan 2.0, namun dengan syarat Hadi mengubah sikapnya.
      Jelas Khalid, jika Hadi masih tetap dengan sikapnya untuk bersikap membelakangkan konsensus Pakatan Rakyat, beliau tidak menolak pembentukan Pakatan 2.0 yang kini diusahakan akan turut terkubur.
      PKR sebelum ini menegaskan ia mahu penglibatan PAS untuk turut serta dalam pembentukan sebarang gagasan pembangkang yang baru.

      Delete
    3. DIN PUDU SONGEH DIMALUKAN HADI AWANG!!!

      Presiden PAS, Hadi Awang berkata PAS ada kekuatan sendiri dan tidak akan bergabung dengan parti baharu yang sedang dalam proses didaftarkan, Parti Amanah Negara (Amanah).

      Selain itu, Hadi Awang juga turut menegaskan bahawa pengalaman lalu sudah cukup banyak mengajar PAS supaya lebih berhati - hati untuk bekerjasama dengan mana - mana parti politik lain.
      "Sehingga ini PAS dengan tegas tidak menerima parti baharu itu dan konsisten dengan pendirian selama ini," katanya kepada pemberita semasa ditemui ketika menghadiri sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) di sini hari ini.
      Sebelum ini, Timbalan GHB, Salahuddin Ayob telah mengeluarkan jemputan untuk bekerjsama dengan PAS dan menyatakan mereka tidak ada halangan jika parti itu mahu menyertai Pakatan 2.0.

      Mengenai status Ahli Parlimen Kuala Terengganu, Raja Kamarul Bahrin yang diminta meletakkan jawatan sebagai wakil rakyat PAS setelah menyertai Amanah, Hadi Awang berkata dia akan dengar dahulu laporan daripada Badan Perhubungan PAS Negeri dan PAS Pusat sebelum mengambil sebarang tindakan.

      Ketika ditanya kemungkinan anggota PAS akan menyertai perhimpunan yang dicadang diadakan pada 16 September ini, Presiden PAS itu berkata beliau akan melihat dahulu apa pengisian program berkenaan.
      "Hari Kebangsaan kita sama-sama sambut, sebab itu baru-baru ini kita tidak menyertai perhimpunan Bersih kerana ia bertembung dengan Hari Kebangsaan, kita menghormati Hari Kebangsaan," katanya.
      Maka kesimpulannya, PAS tidak la sebodoh seperti yang disangka oleh puak - puak Geng Haprak Baru Si Mat Sabu tu. Tapi sebaliknya, tindakan Si Din Pudu tu hanya sekadar memalukan diri dia sendiri je. Tak pasal - pasal je dia SONGEH tak tentu arah

      Delete
    4. Sapa kata pas tak bodoh?
      Org mabuk pil kuda aje kata pas tak bodoh.
      Tapi bodoh pas tu ok lagi la.
      Umno paling bodoh.
      Dah dekat pru14 pun masih nak gaduh
      Lagi mau pakai baju merah buang masa lepak kat tgh bandar. Kacau org mau niaga. Buat sampah sana sini.

      Delete
    5. Hahaha.....genius!!!! Ramai ke genius dlm blog omak kau ini???? Atau sampah byk dlm ni.

      Delete
  2. Selfie dgn amoy pun genius jugak. Professional

    ReplyDelete
    Replies
    1. Katak lompat Cangkul style. Genious Goreng

      Delete
  3. Tak sabar nak tunggu UMNO usul RUU Hudud PAS di Parlimen pada Oktober ini.

    PAS dah bagi amaran keras pada UMNO bahawa PAS akan perang habis-habisan dengan UMNO jika UMNO tidak membawa usul tersebut di Parlimen Oktober ini.

    Setelah segala rasa cinta kasih dan sayang PAS berikan pada UMNO, diharap UMNO akan membalas budi baik PAS tersebut.

    Marilah kita berdoa bersama-sama agar tiada perkara buruk yang akan berlaku.

    Eeeeeeee...takutnyer.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAPigs TU KOMUNIS, TIDAK LA DIORANG NI BODOH SANGAT!!!

      Apa yang kita nak katakan lagi bila baca kenyataan yang dikeluarkan oleh Si Tokong DAPigs ni. Kalau dia tak buat kenyataan pun kita dah tau apa tindakan yang akan diorang lakukan di Selangor tu.

      Kalau hidup mati semula pun takkan mungkin puak - puak DAPigs tu akan melepaskan 'Cengkaman Besi' diorang dari pemerintahan Negeri Selangor dengan sewenang - wenangnya.

      Nak pulak dengan membiarkan pemerintahan di negeri tersebut dikuasai oleh orang Melayu dikalangan PAS secara bersendirian bersama PKR. Lagi la puak - puak DAPigs tu takkan biarkan begitu sahaja.

      Secara tidak lansung, kenyataan yang dibuat oleh Si Tokong DAPigs tu sekali lagi membuktikan bahawa mereka memang dari kalangan puak - puak Ultra Chauvanist Kiasu yang mementingkan kuasa.

      Jika selama hari ini, puak - puak DAPigs tu kata diorang berjuang demi kebajikan rakyat, namun terbukti bahawa itu semua hanya sekadar alasan kosong mereka belaka untuk mengelirukan rakyat.

      Malah, tindakan mereka yang enggan berundur dari pemerintahan Negeri Selangor itu juga boleh dianggap sebagai satu tindakan Politik RETORIK mereka semata - mata. Tidak lebih dari itu.

      Bahkan ianya juga boleh disifatkan sebagai satu langkah untuk menidakkan orang Melayu dari terus menjadi pentadbir di Negara Malaysia, waima dibawah Negeri yang dikuasai oleh mereka sendiri.

      Hakikatnya, puak - puak DAPigs tu hanya mengejar kuasa pemerintahan bagi memenuhi kehendak dan kepentingan agenda Politik Peribadi mereka sendiri. Bukannya diorang bertindak demi kebajikan rakyat sangat pun!!!
      JOHOR BAHARU: DAP akan terus mengekalkan kedudukannya dalam kerajaan negeri Selangor, meskipun PKR tetap berkeras mahu bekerjasama dengan PAS, kata Setiausaha Agungnya, Lim Guan Eng.

      Lim berkata langkah itu bagi menghalang PAS daripada memperkenalkan dasar pentadbiran yang tidak sesuai kepada rakyat Selangor.

      Katanya, jika DAP berundur daripada kerajaan negeri Selangor, PAS dibimbangi akan berbuat apa sahaja, sebagai contoh, memperkenalkan larangan menjual arak.

      "Pendirian kita jelas. Walaupun PKR mahu bekerjasama dengan PAS, itu ialah hak dan keputusan mereka. Bagaimanapun, kita mengakui ia akan sedikit menjejaskan (kedudukan) DAP dalam kerajaan Selangor," katanya kepada pemberita selepas menghadiri Forum Kedai Kopi dan Pendaftaran Pengundi Baru anjuran Pusat Komuniti Dewan Undangan Negeri (DUN) Johor Jaya di Taman Molek, di sini Ahad.

      Delete
    2. Parti kuali kna tanya chief guan eng dulu apa apa yg berkenaan dgn Islam.

      Delete
    3. Klu x krn hudud.....org spt kolid samad...hangnisapa...mat amoi..sofi ligat...akan terus melaungkan kami bersama islam...kami sayang islam...kami nk martabatkan islam...terima kasih hudud. Belum terlaksana dah berkesan...

      Delete
    4. Org yg kerja curi duit paling takut klu ada hudud. Jgn harap org curi duit akan sokong hudud. Teberak sehari 99 kali pun dia tak mau sokong hudud.

      Delete
  4. DINAIKTARAF LAGI GUNA RM28 JUTA DUIT RAKYAT !!!..

    Bayangkan bagaimana rupa kemewahan ruang kabin nanti slps diubahsuai perhabih puluhan juta ringgit..

    ALASAN Najib beli jet mewah;

    1) untuk kecekapan dalam menjalankan tugas

    2) "amalan standard" bagi kebanyakan pemimpin dunia menggunakan jet rasmi

    3) mesyuarat dan perbincangan dapat diadakan di atas kapal terbang supaya kerja boleh terus dijalankan semasa dalam penerbangan

    Last2 RAKYAT WAJIB BAYAR GST.. kan kan kan..DAN SECARA TERAN TERANG HADI DAN HARON DIN BERDOA MERESTUI PERBUATAN NAJIB... AMIN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu ada 26Bilion, kita boleh kawin awek cun. Yg membadak kita tolak masuk longkang.

      Delete
  5. Double Standard dan Putar Alam

    Perhimpunan

    IGP kata Bersih 4.0 haram dan menyusahkan orang ramai.

    Perhimpunan Baju Merah yang kononnya nak ajar cina pula boleh, tak ada hal.

    Dana

    Peserta Bersih yang pergi pakai duit sendiri dikatanya dibayar yahudi Israel.

    Najib Razak yang mencuri duit orang pula dikatanya dapat derma kononnya sebab Malaysia pejuang Islam.

    Hukum

    Ibu enam anak yang mencuri susu dan kicap untuk anaknya dipenjara.

    Taib Mahmud, Najib Razak, Rosmah Mansor dan Shahrizat Jalil pula senang lenang goyang kaki makan duit haram.

    Zina

    Anwar Ibrahim enam tahun turun naik mahkamah untuk buktikan dia tak liwat Saiful Bukhari.

    Najib Razak pula kena bersumpah je untuk buktikan dia tak pernah beromen, kenal atau terlibat pembunuhan Altantuya Shaariibuu.

    Cina

    Najib Razak kata cina jangan minta macam - macam.

    Tapi cukai cina bekerja penat - lelah dia nak.

    India

    Najib Razak kata walaupun UMNO parti orang melayu tapi nasib kaum lain akan tetap dipelihara.

    Orang india paling banyak mati dalam tahanan polis.

    Melayu

    Masa Bersih 3.0 melayu yang majoriti pergi dikatanya bodoh berpanas atas jalan sedangkan cina dan india tengok TV dekat rumah.

    Sekarang ni kumpulan Baju Merah nak kumpulkan 500000 orang melayu berpanas atas jalan tak bodoh pula.

    Fatwa

    Pegang anjing haram.

    Pegang rasuah, menipu rakyat, fitnah lawan dan belasah rakyat tak haram.

    The Rational Rakyat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau ni dah gila tahap kronik. Pegang anjing tak haram, pegang babi pum tak haram. Makan dging anjing dgn babi je yg haram. Kalau pegang pegilah samak.
      Apa jenis bodoh kau ni. Patut lah kena halau. Bodoh tak nak tanya orang. Bodoh nak cakap bnyk. Lepas ni kau diam. Kau bodoh.

      Delete
    2. Kau yang bodoh. Aku tak pernah diam pasal aku walaun PAS no.1 di dunia.

      Aku kuat teriak takbirrr!!! pasal aku sanjung hadi..

      Kalau hadi sebut anjing haram, aku teiak takbirrr!!! pasal aku percaya dia saja.. Yang lain aku tak peduli.. umpamanya kau.. Hadi pangil kau anjing.. aku setuju dan takbir!!!

      Hadi panggil DAP babi pun aku setuju dan Takbir!!!

      Kalau hadi kata Najib bukan Malaikat, aku terus setuju dan Takbirrr!!!

      Aku punya wala first class tiada orang boleh tanding..

      Jadi anjin anon 16:18 shut up!! doggy... Takbir!!!!

      Delete
    3. Fatwa baru dari ulama parti kuali.

      PEGANG ANJING HARAM.
      Ulama cangkul, panjangnya tulis...nak tutup kemaluan yg besarlah tuu...bodoh keturunan.
      Muahaha... Muahaha... Muahaha.

      Delete
    4. Ulama kami cuma Hadi.. Takbirr!!!

      Kenapa anjing tolol ni tidak wala sama Hadi?

      Nanti tuan guru candat kau macam sotong baru tahu..

      Kau tahukah tulah tak wala pada ulama no.2 dunia?

      Sila bagi no ahli PAS untuk talak tiga kerana menentang parti.. Takbirr!!!

      Delete
    5. Nak alih tajuk laa tu. Ulamak GHB - pegang anjing haram.

      Muahaha... Muahaha.... Muahaha.

      Delete
    6. Bukan alih tajuk.. Kau bukan hadi, ulama agong..

      Kau tu cuma pelakon, konon alim tapi baca al-quran pun tak reti..

      Kau mana tahu soal agama... Mana pernah pegi Mesir atau Pakistan.

      Silap silap sekolah pun tak habis.. Diamlah anjing...pegi salak babi bukit.. Takbirr!!!

      Satu lagi jangan jadi tolol bukan semua yang tak setuju pendapat kau itu ahli GHB....

      Delete
    7. Umno pgg anjing haram. Kebas duit tak haram. Rasuah lagi tak haram.

      Delete
  6. Artikelnya sangat bermanfaat sekali, makasih ne ya!! beritanya bagus banget dan sangat menarik di baca siang ini. Ijin share juga ya, terimakasih sekali lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAPigs TU KOMUNIS, TIDAK LA DIORANG NI BODOH SANGAT!!!

      Apa yang kita nak katakan lagi bila baca kenyataan yang dikeluarkan oleh Si Tokong DAPigs ni. Kalau dia tak buat kenyataan pun kita dah tau apa tindakan yang akan diorang lakukan di Selangor tu.

      Kalau hidup mati semula pun takkan mungkin puak - puak DAPigs tu akan melepaskan 'Cengkaman Besi' diorang dari pemerintahan Negeri Selangor dengan sewenang - wenangnya.

      Nak pulak dengan membiarkan pemerintahan di negeri tersebut dikuasai oleh orang Melayu dikalangan PAS secara bersendirian bersama PKR. Lagi la puak - puak DAPigs tu takkan biarkan begitu sahaja.

      Secara tidak lansung, kenyataan yang dibuat oleh Si Tokong DAPigs tu sekali lagi membuktikan bahawa mereka memang dari kalangan puak - puak Ultra Chauvanist Kiasu yang mementingkan kuasa.

      Jika selama hari ini, puak - puak DAPigs tu kata diorang berjuang demi kebajikan rakyat, namun terbukti bahawa itu semua hanya sekadar alasan kosong mereka belaka untuk mengelirukan rakyat.

      Malah, tindakan mereka yang enggan berundur dari pemerintahan Negeri Selangor itu juga boleh dianggap sebagai satu tindakan Politik RETORIK mereka semata - mata. Tidak lebih dari itu.

      Bahkan ianya juga boleh disifatkan sebagai satu langkah untuk menidakkan orang Melayu dari terus menjadi pentadbir di Negara Malaysia, waima dibawah Negeri yang dikuasai oleh mereka sendiri.

      Hakikatnya, puak - puak DAPigs tu hanya mengejar kuasa pemerintahan bagi memenuhi kehendak dan kepentingan agenda Politik Peribadi mereka sendiri. Bukannya diorang bertindak demi kebajikan rakyat sangat pun!!!
      JOHOR BAHARU: DAP akan terus mengekalkan kedudukannya dalam kerajaan negeri Selangor, meskipun PKR tetap berkeras mahu bekerjasama dengan PAS, kata Setiausaha Agungnya, Lim Guan Eng.

      Lim berkata langkah itu bagi menghalang PAS daripada memperkenalkan dasar pentadbiran yang tidak sesuai kepada rakyat Selangor.

      Katanya, jika DAP berundur daripada kerajaan negeri Selangor, PAS dibimbangi akan berbuat apa sahaja, sebagai contoh, memperkenalkan larangan menjual arak.

      "Pendirian kita jelas. Walaupun PKR mahu bekerjasama dengan PAS, itu ialah hak dan keputusan mereka. Bagaimanapun, kita mengakui ia akan sedikit menjejaskan (kedudukan) DAP dalam kerajaan Selangor," katanya kepada pemberita selepas menghadiri Forum Kedai Kopi dan Pendaftaran Pengundi Baru anjuran Pusat Komuniti Dewan Undangan Negeri (DUN) Johor Jaya di Taman Molek, di sini Ahad.

      Delete
    2. Klu dap kluar selangor, umno masuk.
      Org mengong aje bg umno masuk.

      Delete
  7. 11 alasan paling kukuh kenapa Haji HADI hanya pandai menghabiskan wang pembayar cukai di Malaysia:-

    1. Beliau ialah pemegang rekod dalam sejarah Parlimen Malaysia sebagai wakil yang paling tinggi kadar ponteng Parlimen;

    2, Sebagai MB Terenganu, beliau telah gagal dengan teruk sekali mengurus ekonomi negeri dan di sebut atau tersenarai sebagai MB terburuk di Terengganu;

    3. Sebagai Presiden PAS, beliau merestui Kerajaan Pakatan Rakyat Perak jatuh kerana lebih bersetuju UG government antara UMNO dan PAS (justeru rampasan kuasa secara haram berjaya oleh Najib)

    4. Sebagai Presiden PAS, beliau tak hirau atau sengaja tak mahu mendengar pendapat akar umbi rakyat Kedah agar kepimpinan Kerajaan PAS Kedah di rombak kerana pengurusan yang gagal seperti Pengurusan Kerajaan Hadi di Terengganu;

    5. Sebagai Presiden PAS, Beliau bersetuju dalam diam agar Ulama di Kelantan Tibai Hasil Balak walaupun haram;

    6. Sebagai Presiden PAS, beliau bersama Haron Din secara diam menyokong penuh kerajaan Najib yang penuh rasuah; contohnya kes derma RM2.6 billion;

    7. Sebagai Presiden PAS, Beliau tidak pernah menyentuh atau membahas atau mengutuk isu atau masalah rakyat seperti GST, 1MDB dan derma RM2.6 billion;

    8. Sebagai wakil parlimen, beliau gemar keluar negeri untuk urusan tidak berkait langsung dengan masalah rakyat di Marang;

    9. Selaku wakil rakyat, beliau lebih gemar mencandat sotong di laut daripada melawat kawasan;

    10. Selaku wakil rakyat, beliau lebih gemar memancing di laut daripada melawat kawasan;

    11. Setiap bulan beliau seperti tidak ingat masalah rakyat Malaysia apakan lagi penduduk marang.. Tapi peliknya beliau hafal semua tarikh bila gaji MP masuk dan bila elaun di bayar...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semoga org yg difitnah mendapat ganjaran pahala yg berlipat ganda..aamiin..

      Delete
  8. Kembara kita masih jauh....
    Mencari harta karun mmg sukar...
    Semoga kita menjadi hamba Allah yg benar2 bersyukur....

    ReplyDelete
  9. Tahniah omakkau tak kira posting apa ramai aje tukang komennya .semoga terus sucses.pemberi komen yg paling menonjol jatuh kpd sham tm.anugerah pentazkirah pula jatuh kpd ustad unknown.trengganu berjerebu walaupun hujan petang semalam.tempat kome ok ke.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mung ni syiah kafir ke? Bahasa kamu macang takdo agama ja.

      Delete
    2. 22:36 beruk ni ada, orang tanya soalang, aku jawab. Org yang tanye soalang bodo mu dok maroh. Aku jawab tu cara sindirang. Sekali lagi..
      Bodo mung, aku rase mung ni jenis bodo keturunang jugok.

      Delete
    3. 2308...org tu tanya soalang betol2. Mung jawab sindirang pulok. Mung ni mcm hadikong jugok. Org tanya elok mung kenala jawab elok. Kalu masalah tu kena kat hidung mung mcm mane?

      Delete
  10. Kat atas, ada seorang ulama parti kuali keluar fatwa, pegang anjing haram. Cuma dia takut nak sebut pegang babi pun haram, sbb nak jaga hati kawan yg suka makan babi.

    Muahaha... Muahaha... Muahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa anjing haram disentuh?

      Sabda Rasullah S.A.W yang bermaksud:, Apabila anjing meminum air atau (menjilat) pada bekas air kepunyaan salah seorang di antara kamu, maka hendaklah bekas air itu dibasuh sebanyak tujuh kali (menyamak) salah satunya dengan tanah. (Riwayat Muslim)

      Maksud hadis di atas ialah jika seekor anjing menjilat bekas-bekas air kita, bekas-bekas air itu perlu dibasuh 7 kali dengan salah satunya dengan tanah. Memang kena samak. Air liur kepunyaan anjing mempunyai berbagai-bagai kuman yang boleh mendatangkan kemudaratan kepada manusia. Sebab itu Allah SWT berfirman supaya semua tapak-tapak atau bekas-bekas yang terkena air liur anjing perlu dibasuh dan disamak.
      Jika air liur anjing pun anda kena samak. Apatah lagi jika anda memegang atau menyentuh anjing? Anjing jika disentuh kulit dan bulunya ketika basah, dikuatiri kita akan dijangkiti penyakit sama seperti air liur anjing.
      Hukum yang berkait dengan najis anjing bukan disandarkan pada ayat Al-Quran tetapi disandarkan kepada sunnah Nabawiyah. Kalau anda cari di dalam Al-Quran, tidak akan jumpa dalilnya.

      Bagi orang Islam sumber syariah selain daripada al-Quran iaitulah Sunnah Nabawiyah, Qias dan Ijma’ Ulama’. Sunnah Nabawiyah adalah semua perbuatan, perkataan dan hal yang didiamkan oleh Rasulullah SAW. Kedudukan sunnah Nabawiyah adalah sama dengan Al-Quran kerana pada hakikatnya adalah wahyu dari Allah swt juga, Hukum yang ditetapkan oleh al-Quran, hadis, Qias dan Ijma’ adalah hukum yang sah dan wajib diterima pakai di sisi syariat Islam.

      Begitulah juga di dalam Al-Quran tidak pernah menyebut kewajipan solat sehari semalam sebanyak lima kali dan 17 rakaat. Al-quran juga tidak menyebut berkaitan dengan najis yang dimaafkan, kotoran manusia dan air kencing. Walaupun al-Quran tidak menyebutnya, tetap kita mengatakan ianya bernajis dan tidak boleh dimakan atau minum.

      Begitulah juga apabila seseorang selesai membuang air kecil atau besar tidak terus menunaikan solat walaupun al-Quran tidak menyebut kenajisannya. Hal ini kerana najis demikian disebut dalam sunnah Nabawiyah.

      Dalam memahami syariah Islam, kita diharamkan hanya berdalil pada Al-Quran sahaja tanpa melihat kepada sunnah Nabawiyah. Kufur kepada sunnah Nabawiyah sama seperti kufur kepada Al-Quran. Karena sunnah Nabawiyah itu bersumber dari wahyu Allah SWT juga.

      Adapun dalil dari sunnah Nabawiyah yang telah diterima semua ulama tentang najisnya air liur anjing adalah sebagai berikut:

      Dari Abi Hurairah ra bahwa Rasulullah SAW bersabda,`Bila seekor anjing minum dari bekas milik kalian, maka cucilah 7 kali.

      Dari Abi Hurairah ra bahwa Rasulullah SAW bersabda,`Sucinya bekas kalian yang dimasuki mulut anjing adalah dengan mencucinya 7 kali." Menurut riwayat Ahmad dan Muslim disebutkan salahsatunya dengan tanah."

      Maka seluruh ulama sepakat bahawa air liur anjing itu najis, bahkan kedudukan najisnya adalah najis yang berat (mughallazhah), kerana untuk mensucikannya dengan menggunakan tujuh kali air dan salah satunya dengan menggunakan air tanah, sama seperti najis babi.

      BERSAMBUNG......

      Delete

    2. Bagi Mazhab As-Syafi’iyah dan Al-Hanabilah sepakat mengatakan bahawa bukan hanya air liurnya sahaja yang bernajis, tetapi seluruh tubuh anjing itu hukumnya najis berat, termasuk air peluhnya. Bahkan haiwan lain yang kahwin dengan anjing, akan ikut hukum yang sama juga (iaitu najis yang berat). Pada pandangan Syafi’iyah badan air liur dan mulut anjing adalah najis kerana sumber air liur itu datangnya dari badan. Maka badannya itu juga merupakan sumber kepada najis. Termasuklah air yang keluar dari tubuh badan anjing itu sendiri seperti air kecil, air besar dan peluhnya.

      Pendapat tentang najisnya seluruh tubuh anjing ini juga dikuatkan dengan hadis lain seperti: Bahwa Rasululah SAW diundang masuk ke rumah salah seorang kaum dan beliau mendatangi undangan itu. Di waktu lainya, kaum yang lain mengundangnya dan beliau tidak mendatanginya. Ketika ditanyakan kepada beliau apa sebabnya beliau tidak mendatangi undangan yang kedua, beliau bersabda,"Di rumah yang kedua ada anjing sedangkan di rumah yang pertama hanya ada kucing. Dan kucing itu tidaklah najis." (HR Al-Hakim dan Ad-Daruquthuny). Jelas kepada kita hadis ini menunjukkan bahawa kucing itu tidak najis, sedangkan anjing itu adalah najis.

      Penyakit apa yang dibawa oleh anjing? Penyakit yang paling terkenal dari bawaan anjing ialah penyakit anjing gila yang disebabkan oleh virus rabies yang boleh didapati melalui air liur anjing. Apabila anda menerima kesan gigitan anjing, virus yang masuk melalui air liur anjing tadi akan menyerap masuk menyerang sistem saraf badan kita. Dengan rosaknya sistem saraf, maka badan anda tidak akan berfungsi dengan sebaik-baiknya, terutama dari segi fungsi neuromotor. Islam tidak mengada-ngadakan hukum kerana anjing sememangnya bahaya dari segi kesihatan. Sebab itu bila anjing disentuh dalam keadaan kulitnya basah, kita wajib membersihkan diri dengan 7 kali basuhan dengan salah satunya ialah menggunakan tanah (samak)

      Anon 16:58 siapa yang tolol sekarang...

      Tuan Guru Hadi kata betul dalam jemaah PAS ramai tolol dan ada yang jadi barua mcm anon 16:58. kah kah kah Takbirrr!!!

      Delete
    3. Oooo...pegang anjing dgn minum bekas anjing sama rupanya ulama cangkul kluar fatwa. Habis kitab dibuka nak cover kununnnn....

      Kau yg kata pegang anjing haram.
      Aku kata pegang anjing tak haram, cuma perlu samak shj.

      Berjela jela tulis nak cover kemaluan yg besar. Satu dunia baca kau tulis pegang anjing haram kat atas tu.
      Satu cara shj kau boleh tutup kemaluan kau serta kebodohan kau iaitu suruh omakkau delete kau punya entry.

      Tapi kannn, kalau kau buat gitu maka terbukti kau adalah juara maharaja lawak bodoh.

      Delete
    4. Mung ni ustaz. Mung tak bule le jawab lagu tu. Org tanya hukum mung buat maing3 pulsk. Ulamak apa jenis mung ni? Kalu mung tak bule jawab mung jangang jawab. Wat tambah dosa mung sebagai ustaz aje

      Delete
    5. 2:29 jwpn yg anon 22:08 beri tu ada dia tulis bab hukum ke? Lain kali baca btul2 laa. Itu jwpan sindir namanya.
      Anon 19:05 - awat hang bodo sgt tanya soalan mcm tu kat page ni? Kalau soalannya bodoh, maka jawapannya pun bodoh. Ini bkn page soal jwb ugama.
      Tanyalah mufti perlis, atau ust Ahmad awang.

      Delete
  11. Salam sehati serasuah ,

    Sistem pendidikan luar boleh makan hasil degree seawal 22 tahun. 24 tahun master (contoh azmin ali).

    Sistem pendidikan negara, umur 4-5 tahun kemas, 6 tahun pra, 7-12 tahun sekolah rendah , 13-17 spm, 18-19 stpm/ matric, 20 - 24/25 degree , 25-27 sl1m (skim latihan bodo piang).

    Ini adalah disebabkan tidak lain tidak bukan, tidak berlaku adil. Iklan dalam tv, seorang cina yang cemerlang dalam pendidikan terpaksa menjadi pekerja spa, ini mungkin tempatnya di ipt dirampas bodo SPM serendah 3A tak malu. Bukan dia seorang setiap kali keputusan matric diumumkan akan mengecewakan bukan bumi, mereka dapat spm 7A tetapi tidak layak kerana 10A baru pandang tapi kaum bumi hanya perlu serendah 3A.

    Akibatnya kerajaan kerugian berbilion ringgit untuk beri degree pensiswazahan, beri ptptn dan kemudian SL1M 500 juta ringgit nak upgrade bodo jadi pandai.

    Undi PR kembalikan keadilan sosial agar semua pihak berfungsi ikut kepandaian masing masing.

    KEDEPAN ( kembalikan degree berasaskan kepandaian , spm 5A degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh , pembantu rumah dan pekerja am ) biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai . Adil untuk semua heee

    ReplyDelete
  12. Ulamak parti cangkul yg pandai kata pegang anjing haram.... Tututu...kat atas tuuu..
    Ulamak cangkul.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cangkul kantoi penat je tulis pjg pjg.tak apa la biasala tu siapa tak pernah kantoi.Allah suka kpda hambaNya yg bertaubat.

      Delete
    2. Saya ada satu masaelah dalam hal ehwal jimak. Masaelahnya macam ni. Apa hukum menyapu minyak lintah gunung atau gambir serawak pada kepala zakar kita supaya zakar kita tahan lama dan gagah semasa kita jimak? Minta ustaz2 di sini yg bijsk bistari memberi pandangan yang jujur. Minta jawapan biar tepat dan tidak mencarut2.

      Delete
    3. Hukumnya harus jika tidak najis. Tapi saya ada satu cadangan utk ganti minyak lintah dgn gambir serawak iaitu saudara sapukan minyak petron RON 97 pd kepala butuh hang. Lps tu panaskan diatas api lilin. Mujarab.

      Delete
    4. Mung ni ustaz jenis apa nih...org tanya hukum mung buat maing2 pulok. Mung sebagai ulamak mestilah tunjuk contoh yg baik. Kalu mung tak boleh jawab, baik mung diam. Jaga mulut mung supaya tak jadi macam muluy longkang ustaz yg sekor tu.

      Delete
    5. 2:33 - mu napok ke yg jwp tu pkai serban? Yg pkai serban je ulamak. Yg jwb tu mungkin ularmak. Sedap mulut mu kata ke ustaz sekor. Kekgi mu mapus, suruh anok mung panggil guan eng baca talkin.

      Delete
  13. Pegang haji hadi haramlah ya.
    Sebab dia anjing meyalak
    Takbirrr

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodohnya... Pegang anjing tak haramlah, bingai...tak kiralah dia menyalak ke, dia berguling ke, dia berselfie ke. Lembabnya ulama cangkul ni.

      Delete
    2. Geng cangkul buat lawak belaka.binatang dua ekor tu najis bkn nya haram.najis haram bila dimkn.bila disentuh bersihkan lah ikut jenis najis tu.sebenarnya anon yg kantoi tu org melayu sbb tu dia tersasul sbb org melayu suka sebut mcm tu.anjing haram babi haram.padahal ia menjadi haram bila dimakan.ia hanya kesilapan org melayu kita.aku tolong anon cangkul yg kantoi pulak.tak apa la sesama islam.

      Delete
    3. Kejap haram kejap tak haram. Macam haji hadilah. Berbelit belit.
      Takbirrr

      Delete
    4. 22:12 kau tu yg tak faham tuduh org berbelit. Sindiri bodoh tuduh org lain berbelit. Ulamak cangkul memang kaki pembelit.

      Delete
    5. Woi jgn sebut anjing.. ada walaun sensitive.. tak habis habis nak cover anjing tidak...

      Kalau begitu bagus kau kahwin saja sama anjing....pasal kau defender of all doggies......

      Kalau rasa rasa gatal suruh saja kawan kau dari group anjing anjing jilat...

      Tak payahlah cakap berbelit belit Ulama Cangkul lah, padahal ramai lebai lebai dari jemaah beliau sendiri sesat... tak percaya tanya uztaz al maunah yang selalu mimpi jumpa sahabat dan nabi..

      syok saja jual agama untuk kepentingan diri.. Takbirr!!! untuk sang anjing!!! ciumlah puas puas pasal bukan haram juga kata sitolol ularmak sonsang

      Delete
    6. Bila dah lewat malam, babi pulak akan ambil alih peranan.

      23:12 patut lah babi dah mai, pkl sebelas lebih dah. Waktu ni giliran babi plk masuk kerja. Ganti ulama cangkul yg kata pegang anjing haram tadi tu....hehehe.

      Delete
  14. Wahai omakkau yg cantik lawa, minta jasa baik omakkau tolong delete fatwa ulama cangkul yg kata pegang anjing haram kat atas tu. Kesian dia. Dia nak suruh sendiri mungkin dia malu sbb kemaluan dia besar. Tak apalah aku mohon bg pihak dia.

    ReplyDelete
  15. Apa hadi kata kita mesti walak.
    Takbirrrr
    Jangan jadi geng cangkul tak walak.
    Pengkianat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oooo...guna reverse psikologi pulak ulama ni...hehehe, kesian sungguh, sungguh kesian.
      Omakkau... Cepatlah delete fatwa ulama cangkul tu. Malunya dia.

      Delete
  16. Mari membalak bersama ukarmak dikelantan.
    Takbirrrr

    ReplyDelete
  17. Mencabut bulu ari2 sebelum jimak hukumnya harus. Apa pandangan ustaz unknown dalam hal ini. Apa pula hukum menjilat biji kelentit isteri semasa jimak? Mintak ustaz unknown dapat beri pencerahan. Minta tolong jawab jangan mencarut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodo soalang nih.. Masa mu tengoh jimak mu nok jilat guane? Jimak tu maksudnya pelir masuk dalang burit bining mu, tapi kalu mu buleh jilat masa tu, mu jilat lah, biar patoh riok tekok mu, mapus selalu.

      Biasenya hok tanye soalang bodo gini, orang bodo je.

      Delete
    2. Ulamak ustaz2 lening bila org tanya bukannya dia nok jawak. Dia maki hamungnya pulok. Dibodoh2nya pulok. Ada pulok tu dianjing2nys dan dibabi2nya pulok. Ulamok apa nama mvm ni? Ulamok longkang ke ulamok jamban?

      Delete
    3. 2:37 yg jawab tu bukannya ulamak, kau tu yg bangang tak bertempat, yg kau pergi tanya soalan gitu kat sini buat apa?

      Jenis cangkul bodoh tak bertempat mmg payah nak ajar.

      Delete
    4. 5:34 geng cangkul bkn tak tahu suka nak main langar je.sendiri tanya soalan srndiri jawab.sj nak buat kutuk ustad n ulamak akhir nya terkantoi.nanti ada yg meroyan lg tu sbb kantoi lg.mcm tu punya gila pun ada sbb nak kutuk ulamak.buat malu ke mat sabu je.aku cadangkan org mcm ni langgar tubuh parti baru lagi.letak warna kelabu pulak sesuai dgn fikirannya yg berjerebu.kalau cap cangkul geng langar.tu kita namakan mereka geng jerebu.geng langar tu kira langar lari ke apa.langar buat lari kerusi n bini ye tak.

      Delete
    5. 7:03 - aku setuju, geng ni, sendiri tanya sendiri jwb, lps tu tuduh yg jwb tu ulama songsang, sesat, mulut jahat dan macam macam lg. Last sekali kaitkan dgn pasug, tu je kerjanya.

      Delete
  18. Haji hadi kata .....
    Aku nak kencing
    Takbir
    Aku kena kena kencing
    Takbirr
    Aku anjing
    Takbirrr
    Kamu semua anjing
    Takbirrrr
    Aku nak tambah bini lagi satu bagi cukup korum
    Takbirrrrr
    Kita jangan join pakatan
    Takbirrrrr
    Kita akan join pakatan
    Takbirrrrrr
    Aku kaki uturn
    Takbirrrrrrr
    Janji walak walaupun balak
    Cangkul jangan tak cangkul

    ReplyDelete
  19. Sha sha
    Ni abang velfire ni
    Rindu le

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ingat kat malaya ni cuma 3 org aje ke yg pakai vellfire? Kecuali kalau ko kata ko ni ahli parti cangkul, senanglah aku teka sbb ahli parti cangkul ada 3 org je. Kalau ko kata kau pemimpin parti cangkul pun aku payah nak teka sbb pemimpin parti cangkul ada 35 org semuanya.

      Delete
  20. Berani hampa hina ularmak.
    Tengok serban dia ni.
    Hampa tak gerun ka.
    Siap ada tanduk la.
    Belum campur siku dengan lutut tu.
    Uuuuuuj taaaakuuuutttt.

    ReplyDelete
  21. Ckp jg....
    Makin galak....
    Pi la tanya soalan kat tv...
    Agak galak lagi, buat pornografik...

    ReplyDelete
  22. Pergi dewan cina ke org org parti cangkul ni.ke dah give up sbb kantoi sikit.ke risau pasal perbincangan pkr pas.jgn risau gabungan blum berlaku masih tergantung masih perlukan perbincangan.mesti ada org meroyan teruk ni nak bincang apa lg.terutama dap la.hey wa cakap sama lu ha kata depa tak pasal pasal nak sound org.eh org kata nak bincang lg bincang lg la apa nak kalut sgt tak tahu ke tergesa gesa itu dr syaitan.sebagai org islam bawak bersabar la.eh lupa pulak depa tu bkn islam.patut tak reti sabar

    ReplyDelete
  23. Pkr tak boleh harap.
    Curi ahli parti orang.

    ReplyDelete
  24. Hai ORG2 ISLAM, tunjukkan kpintaran & adab sopan kamu. Tak usahlah mghina org lain spt amalan kaum syiah. Mana ilmu dakwah kamu? Jadikan Islam agama RAHMAT bukan agama SAMSENG SYIAH.

    ReplyDelete
  25. Alhamdulillah Allah swt tak izinkan PAS memerintah Malaysia....masih banyak bidaah dlm PAS

    ReplyDelete
  26. Ulamak cangkul terkebil kebil dok pikiq, mcmana dia boleh tersalah cakap tadi kata pegang anjing adalah haram. Tapi dia tak sebut pula pegang babi pun haram. Bila diberi penjelasan antara najis dgn haram, terus keluarkan hadis berjela jela nak tutup kemaluan. Padahal kalau dia mengaku dia tersilap awal awal lg dah habis cerita. Tunjuk pandai tak kena tempat. Inilah contoh bodoh sombong yg paling jelas dan klasik dari ulama parti cangkul.
    Ulamak cangkul...tido awal mlm ni.
    Hehehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tolol bin dungu, kerana Hadi bangang samakan jemaah PAS sebagai anjing...

      Kau sekarang jadi walaun anjing kurap..

      aku bukan anti anjing tapi aku percaya kalau bukan Hadi sebut pasal anjing menyalak babi dalam bukit, aku pasti kau pun tak ada selera back up anjing..

      Silap silap nampak anjing tepi jalan pun kau sepak....

      Inilah manusia durjana... sanggup berkorban apa saja untuk ulama kufur...mcm hadi...

      Tapi Hadi kaya hasil dari Najib tapi kau dapat apa? Dapat gelaran tolol, anjing, serigala dan yan syok sekala munkin dalam tidur Hadi ketawa pasal ada clown clown mcm korang yang asyik di perbodohkan setiap hari...

      Bagi 20 jasa Hadi kepada Malaysia... Makan gaji buta adalah...

      Delete
    2. Hambo rasa anon 22:50 ni sebenar OmakKau.

      Hambo perati semua komen pasal anjing dia cover..

      Wow lau OmakKau pejuang setia Tuan Guru Hadi dan Khalid Gagap..

      Hebat wanita thailand ni... pakai kick boxing dalam internet.

      Delete
    3. Kesiannya ulama cangkul, makin lewat mlm makin meroyan.

      Delete
    4. Ulamak cangkul tu meroyan dan mengaku jemaahnya anjing yg nenyalak.

      Takbirrrrr

      Delete
  27. Anonymous said...
    Ramai walaun di dalam sini mahu cover hadi punya malu.

    Sampai sekarang anjing jadi binatang kesayangan walaun... sungguh tak haram... peluklah, ciumlah, tidur sama sama pun ok... main dalam troli sama anjing pun ok sudah kata walaun anjing sekarang.

    Nanti maskot Malaysia adalah anjing bulldog... pendek dan tegap... wow anjing...walaun takbir!!! salak salak dan nyanyi sama sama anjing.....

    Kalau ada anak kecik bagi saja anjing jadi binatang kesayangan kerana fatwa baru anjing wajib di pegang pegang dan lepas tu samak saja bukan susah... hehe he he

    Walaun kronik tahap gaban.... masuk hospital rambutan...........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ish..ish...ish...makin teruk gila kau ni. Mcmana boleh terlepas bercampur dgn masyarakat ni. Pakai kabel ke utk keluar dari wad psykik. Mcmana doktor boleh benarkan org gila mcm kau ni kluar dari wad gila? Bahaya kpd masyarakat nihh.

      Delete
    2. Sudah kantoi nak marah marah pula.ingat la sabar itu sebahagian dr iman.kan dah kata biasa aje org kantoi begitu.tgok omak kau kantoi relek je.itupun nak marah sgt.buat bertenang ye kan tak pasal pasal sakit jantung pula

      Delete
    3. Kantoi mengaku anjing yg menyalak2
      Patut la kuat menyalaknya...

      Delete
  28. Aku tak takut ularmak...

    Aku lebih takut Hadi dan Haron Din....

    Mereka ni pakar belit dan selalu guna agama untuk kepentingan diri..

    Silap hari ramai yang tak setuju di fatwakan kafir.....

    Sila tungu dan lihat..... Sifat sifat sebenar mereka berdua ini akan keluar seperti naga bertukar kulit..

    Tak nak jawab... Gumbira Gumbira.... Sekarang proses pembersihan.....Itu saya tanggung.... mari candat sotong....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau mmg tak takut ulamak sbb kau PUKIMAK.

      Delete
    2. Ulamak apa klu mulut tu asik sebut anjing babi

      Delete
  29. Kenapa gambar Omak dalam blog ni masih pakai baju PKR..

    Sudahlah hari hari kau kutuk PKR dalam blog dan FB..

    Mcm mcm gelaran Omak bagi kat PKR leaders.. serupa mcm stail Haji Hadi....

    Malulah sikit, kalau PKR tu sudah teruk atau busuk kenapa masih bubuh lambang PKR kat blog ni... ini mesti ikut teknik Umno dan Hadi.. Mahu pakai takiyah kah ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baju tu baju lama. Gambar pun gambar lama, tak perlu bertakiyyah macam Syiah. Tak perlu ikut teknik umno. Omakkau ada teknik tersendiri. Parti cangkul pun ada pendirian sendiri. Apa susah, sendiri mau ingatlah. Tak suka blog omakkau, hijrahlah ke blog Greenboc pulak. Tak ada sapa halau dan halang..

      Delete
    2. Suka hati omakkau la nak pakai baju ke nak bogel ke ni bloq dia.nak letak lambang apa pun dia punya suka la.dia tak mintak duit kaupun.sekali kalau kau tak puas hati kau buka bloq sendiri tabur warna oren semua biar cina n bangla semua pusu pusu masuk bloq kau boleh.byk la kau punya songeh dtg rumah org nak suruh org buang perabut.cap cangkul kau boleh la main langgar je sbb itu mmg parti langgar.ini rumah org agak agak la.aku pulak over mcm tuan rumah kuheh kuheh

      Delete
    3. apaaaaaaa ?

      omak nk bogelll ?

      bila dimana bagaimana

      camera standbyyy

      Delete
    4. omak pakai baju PKR sebb cinta pada kholid masih meleleh leleh melekit

      sekarang azmin pula mula berputik dihati omak

      tp gambar masjid kt belakang tu warna OREN laaaaa

      tq omak

      Delete
    5. Sbb omak wayar putus 7 helai

      Delete
  30. AKHIRNYA PERJUANGAN HADI MEMBAWA UMAT BERBICARA DAN BERDIALOG MENGENAI ANJING DAN BABI SAJA

    INILAH BALASAN KALAU ADA ILMU JADI ULAMAK TP PERANGAI MENDEKATI TOPIK2 YG DIBICARAKAN UMAT SEKARANG INI

    AKU MASIH PELIK.... ADA KE BABI D A L A M BUKIT

    hadi ni pakar bab khinzir ke

    patut tk minat hudud

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ulamak kata dalam bukit ada babi.
      Ulamak ni tak belajar sains ni.
      Byk telan pil kuda.
      Ada ke dalam bukit ada babi.
      Mengong betol la

      Delete
    2. Alhandulillah..semoga orang yang dihina bertambah pahala..

      Delete
  31. Hadijing dah kena penyakit anjing gila.
    Haron jin dah masok hantu rosmah.
    Tapi apa pun yang diaorang kelentong aku tetap
    Takbirrrrr

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah..semoga bertambah pahala orang yang dihina

      Delete
  32. Dari siang tadi mencangkul, tak habis-habis lagi. Spesies menyondol mmg mcm tu. Makin tengah malam makin ganas spesies ni menyondol. Sampai pagi pun tak berhenti lagi menyondol. Jalan tar pun disondolnya. Habislah muncung kamu tu.

    ReplyDelete
  33. Hanya org yg perangai cam babi je marah bila mereka dikatakan sebagai babi.siapa yg mkn cili dia yg rasa pedas.itu yg dok buat meroyan sgt.babipun tak marah bila mereka dikatakan babi.tgok babi kat bukit seme diam je dok buat keje mereka

    ReplyDelete
  34. Replies
    1. Semoga orang yang dihina mendapat pahala

      Delete
    2. gurustress ni walaun tahap gaban, mcm mana Hadi dapat pahala, sebagai ulama beliau memberi contoh Islam yang paling teruk.

      Sikap irihati terhadap saudara Anwar serta penghinaan secara terbuka kepada rakan rakan PR.

      Malah para ahli sendiri yang tak bersetuju dengan beliau terus di fitnah, di hina dan di malukan.

      Aku rasa ini pembalasan terhadap beliau kerana hingga ke hari ini, Hadi tetap sombong dan tinggi diri. Hadi fikir dia adalah nabi tak boleh di tegur.

      Hadi juga menjual maruah diri dengan menjadi pembenteng Najib yang jelas menyusahkan rakyat Malaysia dan penuh dengan masalah rasuah.

      Hadi juga seoran rasis, pemalas dan selalu ponteng di parlimen jauh dari kedudukan beliau sebagai Presiden Pas.

      Ramai rakyat nampak beliau hanya menghabiskan wang pembayar cukai kerana makan gaji buta setiap bulan.

      Di dalam blog ni ramai yang cuba cover Hadi, tapi kantoi kerana tiada hujah kuat. Contoh jelas janji hudud tapi beliau di luar negeri.... gejala ponteng mesyuarat tertinggi PR dan juga di parlimen.

      Hadi juga tidak pernah terbahas soal masalah rakyat seperti GST, rasuah, barang naik dan 1MDB.

      Yang hadi sebut ialah serigala, anjing dan babi mcm beliau nak berkerja di Animal Planet.

      Delete
  35. Elok sangat geng parti cangkul bergasak dgn geng pas. Sat lagi dua dua jahanam tak boleh pakai. Makin senang kerja najib. Hehehe...
    Bergaduh lah lagi...gaduh bang..gasak ustaz. Jangan berhenti selagi salah satu tak mati.
    Hehehe

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...